PDA

View Full Version : Kleine versterker, schakelbaar wattage ofzoiets dergelijks, klagende buren



RoelSmoel
7 november 2010, 16:36
Nu denken jullie waarschijnlijk.. Komt hij weer! Leer toch es spelen man.
Nu stonden net de buren weer aan de deur toen ik lekker aan het spelen was.. Iets van de laatste tijd, de buren blijven maar klagen als ik gitaar aan het spelen ben op mijn versterker. Op het zachtste volume wat ik eruit kan krijgen beginnen die mensen nog te klagen. Ze begonnen vandaag nog te dreigen met politie, niet echt iets waar ik op zit te wachten.
Nu zat ik te denken aan een versterker voor ERBIJ met een schakelbaar wattage. Zodat ik mijn HT20 kan houden voor gigs en repetities (jup, zelfs die speel ik momenteel).
Ik zat te denken aan een Engl Gigmaster combo, de head moet ik een 8 ohm speakercab hebben wil de powersoak werken, en die heb ik niet.
Egnater Rebel 20 is een optie, Blackstar HT5.
Weet iemand anders nog een goede optie? Budget maakt niet veel uit, maar maak het niet te extreem met Mesa Boogie etc.
Ik heb hier trouwens ook nog een Line 6 Pod Studio UX1 staan, met Podfarm, maar daar ben ik niet echt tevreden over, zit voor mij teveel op en niet echt een geluid waar ik tevreden over ben. Ik ben zelf trouwens ook niet echt tevreden over iets met een koptelefoon, hier heb ik achteraf last van mijn oren van.

Met de hoop dat iemand mij kan helpen......

Roel.

Lijst tot nu toe, getest en nog te testen:
Engl Gigmaster 15
Blackstar HT5
Blackstar HT1
Egnater Tweaker/Rebel
Vox AC4TV

fenderke
7 november 2010, 16:41
Heb hetzelfde probleem aan de hand gehad. Heb me een vox ac4Tv gekocht. 3 schakelstanden: 4watt / 1 / 0.25 W.

De amp bevalt me zeer goed en er komt een prachtige klank uit. Op de 0.25W stand, krijg je er op laag volume een zeer goeie scheur uit.

Zeker uit te proberen.

Daan

RoelSmoel
7 november 2010, 16:51
Heb hetzelfde probleem aan de hand gehad. Heb me een vox ac4Tv gekocht. 3 schakelstanden: 4watt / 1 / 0.25 W.

De amp bevalt me zeer goed en er komt een prachtige klank uit. Op de 0.25W stand, krijg je er op laag volume een zeer goeie scheur uit.

Zeker uit te proberen.

Daan

Heb het in het lijstje erbij gezet!

Weet iemand trouwens waarom de Egnater Tweaker nergens meer te krijgen is? (Duitse webshops) Die versterker is toch pas vrij recent uitgekomen?

Nielsje
7 november 2010, 17:02
Volgens mij zoek je een versterker met schakelbaar vermogen?
Wattage?

RoelSmoel
7 november 2010, 17:03
Volgens mij zoek je een versterker met schakelbaar vermogen?
Wattage?

Ja, dat dus. Bijvoorbeeld, ik kan een versterker van 15 watt ook op 7 watt, of op 1 watt zetten, dat bedoel ik dus.

Nielsje
7 november 2010, 17:10
Verder maakt het niet echt wat uit hoor. 1 Watt geeft nog steeds een hoop herrie. En als je buren bij het minste geringste al beginnen te klagen, dan moet je misschien wat aan je muziekstijl doen, de mijne klagen nooit!

Speel je toevallig zware angstaanjagende death metal oid?

RoelSmoel
7 november 2010, 17:13
Verder maakt het niet echt wat uit hoor. 1 Watt geeft nog steeds een hoop herrie. En als je buren bij het minste geringste al beginnen te klagen, dan moet je misschien wat aan je muziekstijl doen, de mijne klagen nooit!

Speel je toevallig zware angstaanjagende death metal oid?

Ik speel vanalles, in elk geval geen zware angstaandjagende deathmetal:)
Van blues, funky spul, naar wat lichtere rock, wat hardere rock, en soms wat Metallica, maar zwaarder dan dat gaat het echt niet:)

Nielsje
7 november 2010, 17:15
Tja, in jouw geval zou je dan misschien toch moeten kijken naar een amp koptelefoon aansluiting, en dan een goede koptelefoon kopen.

RoelSmoel
7 november 2010, 17:18
Tja, in jouw geval zou je dan misschien toch moeten kijken naar een amp koptelefoon aansluiting, en dan een goede koptelefoon kopen.

Dan zou ik dus weer bij Blackstar uitkomen met hun HT5 en HT1.
Dat zijn de eerste 2 die me zo snel te binnen schieten.

FruscianteFan
7 november 2010, 17:23
Je zou misschien kunnen kijken naar een koptelefoon, betere geluidsisolatie, en vooral goede afspraken met de buren. Mijn buren gaven bijvoorbeeld te kennen dat ze het zeker wel horen, maar dat ze er geen last van hebben omdat ze het toch wel gewend zijn. Blijkbaar zijn die van jou minder tolerant... maar overleg scheelt sowieso al een hoop.

Thiez
7 november 2010, 17:24
Blackstar ht-5 met koptelefoon gaat prima.
Maar komen de buren dan ook zeuren als je gewoon muziek op hebt staan? Ik kan mijn blackstar ht-5 net zo zacht zetten als gewoon mijn muziek. En dan hoor je buiten mijn kamer zelfs al niks meer van de muziek.
Je kunt misschien ook kijken naar een hotplate ofzo? Dan kun je een 100watt buizenversterker nog stil krijgen.

RoelSmoel
7 november 2010, 17:24
Je zou misschien kunnen kijken naar een koptelefoon, betere geluidsisolatie, en vooral goede afspraken met de buren. Mijn buren gaven bijvoorbeeld te kennen dat ze het zeker wel horen, maar dat ze er geen last van hebben omdat ze het toch wel gewend zijn. Blijkbaar zijn die van jou minder tolerant... maar overleg scheelt sowieso al een hoop.

Het is een dikke 2 jaar zonder geklaag goed gegaan, de buren gaven zelfs aan "het erg fijn te vinden als ik aan het spelen ben".
Er is vaker gevraagd aan ze; hebben jullie er problemen mee? Elke keer keihard nee.

lollol
7 november 2010, 17:25
Grappig, mijn buurman speelt ook gitaar en hij vraagt zich af waarom ik altijd zo zacht speel:soinnocent::rockon:

RoelSmoel
7 november 2010, 17:25
Grappig, mijn buurman speelt ook gitaar en hij vraagt zich af waarom ik altijd zo zacht speel:soinnocent::rockon:

Die van mij saxofoon, de hele dag door, niet iets waar ik op zit te wachten, zodra ik mijn versterker een half uur aan heb staan komt hij wel hier aan de deur.

Thiez
7 november 2010, 17:27
Dan zou ik hem daar ook eens op wijzen. elke keer zodra hij zijn sax aan durft te raken aan de deur staan. Dan leert hij het bij jou ook snel genoeg af dat te doen.

Anders kijken naar koch loadbox misschien. vermogen verminderen, direct opname uitgang en een koptelefoon uitgang.

FruscianteFan
7 november 2010, 17:28
Hoog tijd dus om te vragen wat er dan verkeerd is gegaan. Speel je over een andere versterker? Hebben zij iets van problemen waardoor het nu ineens wel een punt is?

en trouwens, ook een 20-watter kun je behoorlijk zacht zetten, neem ik aan.

RoelSmoel
7 november 2010, 17:29
Dan zou ik hem daar ook eens op wijzen. elke keer zodra hij zijn sax aan durft te raken aan de deur staan. Dan leert hij het bij jou ook snel genoeg af dat te doen.

Anders kijken naar koch loadbox misschien. vermogen verminderen, direct opname uitgang en een koptelefoon uitgang.

Zou ik ook eens kunnen doen.
Zo'n Loadbox.. Voor hetzelfde geld heb ik ook een versterker met een lager wattage, dus voor mij zou dat niet echt logisch zijn. In elk geval wel bedankt voor de tip!

Mitch
7 november 2010, 17:30
Ik zou bijna eerder denken aan een goed gesprek met afspraken dan een andere amp eerlijk gezegd. Maar goed, als je toch voor lage volumes een andere amp zoekt begrijp ik niet waarom je het in de buizenversterkers blijft zoeken. Totaal tegenstrijdig.
Een simpele modeller, transistor of een multi-effect met koptelefoonuitgang lijken me dan veel zinniger.

RoelSmoel
7 november 2010, 17:30
Hoog tijd dus om te vragen wat er dan verkeerd is gegaan. Speel je over een andere versterker? Hebben zij iets van problemen waardoor het nu ineens wel een punt is?

en trouwens, ook een 20-watter kun je behoorlijk zacht zetten, neem ik aan.

Jup, kan behoorlijk zacht. Sinds een paar maanden/dit schooljaar heb ik mijn HT20 weer terug, en voorheen altijd op een HT5 gespeeld, nooit problemen. Dat zou het kunnen zijn. Meestal is de buurman in een dergelijke niet-aanspreekbare toestand als hij hier staat.

RoelSmoel
7 november 2010, 17:36
Ik zou bijna eerder denken aan een goed gesprek met afspraken dan een andere amp eerlijk gezegd. Maar goed, als je toch voor lage volumes een andere amp zoekt begrijp ik niet waarom je het in de buizenversterkers blijft zoeken. Totaal tegenstrijdig.
Een simpele modeller, transistor of een multi-effect met koptelefoonuitgang lijken me dan veel zinniger.

Wat ik het probleem van een modeler vind, er zit zóveel op dat ik er niet echt een bruikbare sound uitkrijg. En dat heb ik met buizenamps wel.

Mitch
7 november 2010, 17:38
Ja en op die buizenversterkers zit zoveel volume dat je niet gebruikt. En dat is ook het probleem dat je presenteert. Wat is je punt?

FruscianteFan
7 november 2010, 17:40
Jup, kan behoorlijk zacht. Sinds een paar maanden/dit schooljaar heb ik mijn HT20 weer terug, en voorheen altijd op een HT5 gespeeld, nooit problemen. Dat zou het kunnen zijn. Meestal is de buurman in een dergelijke niet-aanspreekbare toestand als hij hier staat.
En daarom moet je het er niet op aan laten komen dat hij voor de deur staat. Bovendien, als jij even bij je buurman langsgaat, laat je meteen wat goodwill zien.

Maar inderdaad, misschien dringt die HT5 toch een stuk minder door?

RoelSmoel
7 november 2010, 17:40
Ja en op die buizenversterkers zit zoveel volume dat je niet gebruikt. En dat is ook het probleem dat je presenteert. Wat is je punt?

Ik heb mijn HT20 gekocht met het vooruitzicht om te repeteren en gigs te spelen, dat doe ik nu, maar nu klagen de buren dus, als ik op schappelijke tijden met een laag volume oefen. Nu is mijn punt om te kijken naar een head/combo met een schakelbaar vermogen of gewoon een laag wattage.

Mitch
7 november 2010, 17:45
:D Ik vroeg niet wat je openingspost was, ik vroeg wat je punt was, oftewel je argument. Mijn buizenbak is te hard, wat moet ik? Nou, modelling of transistor. Ja maar modelling heeft teveel mogelijkheden.
Gelul dus.
Er zijn prima kleine oefenversterkertjes in de transistor- of modeling hoek die prima overzichtelijk zijn. Als je moppert over volume ben je een oen als je verder blijft kijken naar een andere buizenbak, hoe klein ook.

RoelSmoel
7 november 2010, 17:54
:D Ik vroeg niet wat je openingspost was, ik vroeg wat je punt was, oftewel je argument. Mijn buizenbak is te hard, wat moet ik? Nou, modelling of transistor. Ja maar modelling heeft teveel mogelijkheden.
Gelul dus.
Er zijn prima kleine oefenversterkertjes in de transistor- of modeling hoek die prima overzichtelijk zijn. Als je moppert over volume ben je een oen als je verder blijft kijken naar een andere buizenbak, hoe klein ook.

Dan vind ik 20 watt buizen en 1 watt buizen een behoorlijk verschil.
Ik vind een overdrive van een transistorbak te "gemaakt", een buizenoversturing heeft nog iets natuurlijks aan zich, wat ik erg fijn vind. Maareuh.. Ik zeur niet echt over het volume, ik vind het allemaal oké, mijn buren daarentegen..

Mitch
7 november 2010, 17:56
1W gaat nog steeds te hard om echt lekker te klinken. Maar goed, zoek rustig verder in de buizenversterkers.

Gitaar4LifeDude
7 november 2010, 18:03
misschien eens denken aan een andere woonplaats?
limburg wonen alleen maar oude mensen zag ik laatst toevallig op tv en oude mensen hebben een nare gewoonte om veel te klagen :???:
Ik zou als ik jou was gaan kijken naar een leuke computer plug-in zoals een line6 ux-2 oid. Sound kan je lekker tweaken tot je het fijn vind en de buren zullen er niet zo gauw last van hebben.

RoelSmoel
7 november 2010, 18:05
misschien eens denken aan een andere woonplaats?
limburg wonen alleen maar oude mensen zag ik laatst toevallig op tv en oude mensen hebben een nare gewoonte om veel te klagen :???:


Ik zou als ik jou was gaan kijken naar een leuke computer plug-in zoals een line6 ux-2 oid. Sound kan je lekker tweaken tot je het fijn vind en de buren zullen er niet zo gauw last van hebben.

Ik heb ze even uit elkaar gehaald, maar op deel 1...
:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf: ROFL...
De buren hebben zelf kinderen van 18 en 16.
En het tweede deel.. Ik heb al een UX1, maar daar haal ik niet echt geweldige geluiden uit, vind ik zelf.

signsofzodiac
7 november 2010, 18:09
Afspraken maken over gezette tijden (en dat geldt dan ook voor zijn sax) dat je je Blackstar aan kan slingeren, daarnaast een Pod/Behringer V-Amp voor koptelefoon. Het hele buizengedoe zit grotendeels tussen de oren, alhoewel ik ook wel weet dat buizen vaak beter klinken. Je fixeert je er op, terwijl je als je met een plaat aan het meespelen bent je prima toe kan met een modeller. Als het dan buizen MOETEN zijn een H&K Access scoren, uitstekend geluid via headphones en een puike betaalbare preamp die je ook nog met je HT kan gebruiken.

allochthomas
7 november 2010, 18:20
Ik zit hier met een 4X12 en een 80 watt mesa boogie op een flat. Niet bepaald een subtiele setup. Ik heb echt nooit last van geklaag. Ik heb eerst aan m'n huisgenoten etc gevraagd of ze het erg vonden, en dat vonden ze niet. Verder zorg ik er voor dat ik niet vroeg in de ochtend of laat in de avond speel(ik doe het soms wel, maar dan met de versterker heel zacht). In het weekend kan ik hem wat harder zetten omdat veel mensen weg zijn en doordeweeks pas ik me wat aan, everyone happy. Ga eerst maar eens met je buren praten voordat je zoals gebruikelijk blind geld gaat uitgeven. Een buizenversterker moet egwoon hard staan. Mijn mark III klinkt ook niet optimaal hier op de flat, maar ik kan er mee leven. Tijdens repeteren kan ik wel weer lekker knallen.

Midwolda
7 november 2010, 18:29
Optie: attenuator, powersoak, L-pad?

RoelSmoel
7 november 2010, 18:33
Optie: attenuator, powersoak, L-pad?

Staat al ergens in het topic, daarop reageerde ik met dat ik voor hetzelfde geld van een fatsoendelijke powersoak of iets dergelijks ook een versterker heb met een lager wattage die in mijn oren beter klinkt.

sjaak1990
7 november 2010, 18:37
Geen buizen amp iig...vaker gezegd maar buizen amps zijn niet zo goed in zacht gaan, hoewel ik thuis ook gewoon speel met 60 en 100 watt buizenamps...

allochthomas
7 november 2010, 18:45
Staat al ergens in het topic, daarop reageerde ik met dat ik voor hetzelfde geld van een fatsoendelijke powersoak of iets dergelijks ook een versterker heb met een lager wattage die in mijn oren beter klinkt.
Nee nee nee en nog eens nee, volgens mij loop je gewoon hard te gassen op een nieuwe evrsterker en ben je opzoek naar een excuus om er weer 1tje aan te schaffen. Zoals al aangeven gaat 1 watt zelfs al erg hard al wil je het fatsoenlijk laten klinken. Goed geluid betekend ook dat je speakers hard staan te blazen. Een powersoak lost het deels op de de versterker lekker te laten blazen, maar het geweld van de speakers op vol volume zal hij niet kunnen nabootsen. Desondangs kan een versterker door een powersoak beter klinken dan een versterker die zachtjes staat. Een goedkopere manier is natuurlijk gewoon met het feit leven dat je op kamer volume met een buizenversterker gewoon niet die sound haalt die je tijdens repeteren wel hebt.

RoelSmoel
7 november 2010, 18:52
Nee nee nee en nog eens nee, volgens mij loop je gewoon hard te gassen op een nieuwe evrsterker en ben je opzoek naar een excuus om er weer 1tje aan te schaffen. Zoals al aangeven gaat 1 watt zelfs al erg hard al wil je het fatsoenlijk laten klinken. Goed geluid betekend ook dat je speakers hard staan te blazen. Een powersoak lost het deels op de de versterker lekker te laten blazen, maar het geweld van de speakers op vol volume zal hij niet kunnen nabootsen. Desondangs kan een versterker door een powersoak beter klinken dan een versterker die zachtjes staat. Een goedkopere manier is natuurlijk gewoon met het feit leven dat je op kamer volume met een buizenversterker gewoon niet die sound haalt die je tijdens repeteren wel hebt.

Over dat eerste.. Nee, echt niet.
Ik geef toe, een versterker klinkt op bandvolume stukken beter, maar hier thuis moet het ook te doen zijn. Met mijn 5-watter heb ik de buren nooit horen klagen. Heeft het misschien ook iets met bassen en druk te maken? Dat is met deze versterker wel veel meer.

Mukkez
7 november 2010, 19:04
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/07/1289140174-320.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3200736.html)

En er zit ook een volumeknop op je gitaar.
Hoe zacht denk je dat die kan?

Kakihara
7 november 2010, 19:05
De beste oplossing lijkt me een goed gesprek met de buren, beetje afspraken maken over wie wanneer herrie kan maken. Wie weet leren jullie elkaar beter kennen en wordt er in de toekomst wel eens gejamd ...
Ik heb het geluk gehad om de Blackstar HT-1 al te kunnen uitproberen, en dat ding klonk goed, en het klonk zelfs fantastisch met het volume helemaal open, maar - en dat is hier al gezegd geweest - dat is nog altijd behoorlijk wat luider dan slaapkamerniveau en ik vrees dat het voor zo'n beetje alle kleine versterkertjes (de HT-1, Killer Ant, Lil Night Train) geldt. Enkele van hen hebben wel een 'speaker emulated output' of een hoofdtelefoon uitgangetje voor het geval je buren thuis zijn...

signsofzodiac
7 november 2010, 19:07
Ik weet niet of de 20 andere eindbuizen heeft dan de 5, maar bassen en de gebruikte speaker hebben sowieso een heleboel met druk te maken. Bassen hebben veel meer energie dan hoge tonen en reizen dan ook makkelijker door muren en lucht. Daarom hoor je van een festival op een paar km afstand ook bijna alleen nog bas. De bas uit je amp draaien helpt sowieso voor de overlast.

RoelSmoel
7 november 2010, 20:53
Ik weet niet of de 20 andere eindbuizen heeft dan de 5, maar bassen en de gebruikte speaker hebben sowieso een heleboel met druk te maken. Bassen hebben veel meer energie dan hoge tonen en reizen dan ook makkelijker door muren en lucht. Daarom hoor je van een festival op een paar km afstand ook bijna alleen nog bas. De bas uit je amp draaien helpt sowieso voor de overlast.

De 20 heeft 2x EL34 en de 5 heeft 1x 12BH7.

Ik heb net trouwens eens gesproken met de buurman, en hij was zich ervan bewust dat hij niet zoveel moest klagen, want voorheen deed hij dat ook niet.
Hij zou er rekening mee houden dat ik ook moest oefenen, en dat mijn versterker ook nogal wat lawaai kan maken.
Als het in het vervolg te erg zou zijn, zou hij even opbellen in plaats van meteen aan de deur te staan schreeuwen:)

G.G.
7 november 2010, 21:01
Als het in het vervolg te erg zou zijn, zou hij even opbellen in plaats van meteen aan de deur te staan schreeuwen:)

Mooi, en nu zo hard spelen dat je de telefoon niet hoort, dan heb je altijd een alibi.

RoelSmoel
7 november 2010, 21:02
Mooi, en nu zo hard spelen dat je de telefoon niet hoort, dan heb je altijd een alibi.

:D

In elk geval, aan de mods, wat mij betreft mag dit topic op slot.
Bedankt voor de tips.

rijsberman
7 november 2010, 22:40
kijk ook eens naar de Jet City Pico valve (http://www.jetcityamplification.com/2009/09/18/pico-valve/). Ziet er erg goed uit.

FruscianteFan
7 november 2010, 22:47
Die's ook 2,5 tot 5 watt, en zal dus behoorlijk hard gaan.

big dooley
8 november 2010, 00:07
neem me niet kwalijk hoor, maar ben ik nou de enige die in dit geval direct zijn plank inplugt, zodra dat hypocriet stuk vreten zijn toetertje pakt om toonladdertjes te oefenen?
gewoon naspelen, wat hij hij doet... daar leer je ook nog eens van, aangezien de gemiddelde saxofonist veel beter speelt, dan de gemiddelde gitarist :D

hier heb ik zo'n verlept reptiel tegenover me wonen, die het nodig vind om 's ochtendsvroeg de hele straat bij elkaar te bleren, omdat ze geen baas kan over haar zoon van 26... en ze weet dondersgoed wanneer ik nachtdienst heb gehad, want ze staat gelijk te doen alsof ze het druk heeft, als ik thuiskom....
maar wel klagen, dat ik haar daarna uit haar middagdutje haal, als ik mijn plankje inplug om mezelf ff wakker te schudden
de typhus voor d'r...

MegaDrive
8 november 2010, 10:05
Misschien kun je wat aan de ruimte doen. Er is veel informatie online over het isoleren van ruimtes. Hang b.v. een eenvoudig tapijt aan de aangrenzende muur en/of knutsel een half open iso box in elkaar zodat je het geluid enigszins weg kunt richten.

Aanraders voor goed geluid via de pc zijn de Amp Room plugins van Softube, wat mij betreft de eerste software gitaar amp sounds die ECHT overtuigend klinken, vooral met een goede koptelefoon. En m.i. beter dan een 1 watt buizenamp op 10%. De geluidsdruk op je oren bepaalt immers ook veel van hoe jij je sound ervaart.

beruk
8 november 2010, 10:16
Ik heb hier trouwens ook nog een Line 6 Pod Studio UX1 staan, met Podfarm, maar daar ben ik niet echt tevreden over, zit voor mij teveel op en niet echt een geluid waar ik tevreden over ben.

Daar begrijp ik niks van, kun je een keer tweaken tot je een ons weegt en dan is het weer niet goed.:soinnocent:
Ga maar es een goede tutorial opzoeken en een goede koptelefoon kopen.
Zelfs 5 watt kan te hard gaan merk ik uit eigen ervaring. Een laag vermogen versterker beveel ik niet aan als oplossing.

interessander
8 november 2010, 10:26
Daar begrijp ik niks van, kun je een keer tweaken tot je een ons weegt en dan is het weer niet goed.:soinnocent:
Ga maar es een goede tutorial opzoeken en een goede koptelefoon kopen.
Zelfs 5 watt kan te hard gaan merk ik uit eigen ervaring. Een laag vermogen versterker beveel ik niet aan als oplossing.

Een goede koptelefoon is een goede tip voor de Line6, ook handig om een gesloten model te hebben zodat je de akoestische sound er niet doorheen hoort, dat scheelt ook in de beleving.
Ik heb een H&K cream machine gehad die met 1 watt over een 1x12" alsnog te hard ging voor thuis, en dan ook nog totaal geen basrespons, dan liever de Line6, al gebruik ik die nu icm een buizen preamp.

Eric van Esch
8 november 2010, 10:28
Inderdaad gewoon een moddeler met goede koptelefoon. Kan je spelen zo hard als je maar wilt tot diep in de nacht zonder iemand maar lastig te vallen. En je moet gewoon even wat tijd nemen om je geluid te vinden, maar het kan echt wel degelijk. Teveel voorbeelden te vinden dat het wel kan. En het leuke daaraan is dat je ook leert tweaken, heb je op de langere duur alleen maar plezier van.

jonn
8 november 2010, 10:39
Laney Cub 12R (http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=cub12r)

Je kunt hem op 15W (voor repetities misschien heb je een extra speakerkast nodig) of 0.75W (perfekt voor thuisgebruik) zetten. Zijn eindtrap heeft twee EL84s dus hij is een britse-stijl buizenversterker en kost maar minder dan 350 euros.

Kim Wilson
8 november 2010, 10:58
Ik ga volledig met Mitch mee. Koop een lekkere modelling amp met koptelefoonaansluiting. Buizen zijn niet per definitie beter, en al helemaal niet als het zo zacht moet. Probeer eens zo'n nieuwe Fender Mustang, die schijnen het erg goed te doen. Of Tech 21, die maakt ook mooie dingetjes. Of doe het zoals ik, gewoon unplugged. Als ik mijn amp op een erg laag volume instel, hoor ik mijn gitaar zelf er al bovenuit. Dan kan ik beter gewoon zonder snoer op de bank gaan zitten. :)

Mitch
8 november 2010, 11:51
Jongens, topic lezen, hij is er al klaar mee.
Slotje.