PDA

View Full Version : HIWATT versterker, hobby reparateur



Crazy_Redd
7 november 2010, 01:38
mijn allereerste "echte" versterker was een hiwatt Maxwatt G20 8R en deze is helaas door een domme fout kapot gegaan. (aangesloten op een andere amp van ik dacht 40 watt waardoor de versterker het ineens niet meer deed)
nu is het ding mij (te) weinig waard om naar een echte reparateur te brengen en de volle pond te betalen.

nu vroeg ik me af of hier enige hobbyisten zijn die em zou willen nakijken/repareren, want het lijkt me wel weer leuk om het ding werkend te hebben.

het lijkt me leuk als er iemand is die hier een leerzame ervaring uit kan halen en mij ermee kan helpen!

fredjuh
7 november 2010, 23:22
Ik ben bang dat je met zo'n gedachte alleen met buizen aan kan komen.:soinnocent: Transistors zijn nou eenmaal minder leuk.

snaarplukker
8 november 2010, 13:12
Hoe had je het dan aangesloten? Welke output en welke input.

Crazy_Redd
8 november 2010, 13:21
Hoe had je het dan aangesloten? Welke output en welke input.

hoe het precies aangesloten was weet ik niet meer maar ik dacht zijn output (external speaker out) naar mijn input (gewoon de gitaar input)

Van Dattum
8 november 2010, 13:31
http://i62.photobucket.com/albums/h104/hertog01/nuclear_blast.jpg

Luidsprekervermogen pompen in de signaalinput van een versterker...

Ik ben benieuwd of er nog iets heel is in de voorversterker.... :dontgeti:

muziekschuur
8 november 2010, 13:31
30 volt op je input...... Gooooooeeeed gedaan....

Crazy_Redd
8 november 2010, 13:33
30 volt op je input...... Gooooooeeeed gedaan....

how even, die kerel had het al gedaan voordat ik er erg in had! en zijn versterker bleef wel werken :angry:
maargoed nu weten jullie wat er gebeurd is, komt de vraag
is het repareerbaar?

muziekschuur
8 november 2010, 13:49
Ik heb trouwens 4 combo's staan. 1je wil ik wel ruilen zodat ik mijn buizenproject in dat Hiwatt versterkertje kan beginnen. Interesse? Het zijn echte Fenders.


Frans

cluseau
8 november 2010, 13:57
is het repareerbaar?

Tuurlijk man, vraag me eigenlijk af wat er mis kan zijn. Je kan een amp helemaal niet opblazen met zo'n actie. Hooguit een buisje of ingangsnetwerkje

Van Dattum
8 november 2010, 14:23
Blaas je met zo'n actie niet alle transistors uit de voortrap?

@ Crazy Redd: je zal die gozer wel behoorlijk op zijn flikker gegeven hebben? Balen man...

muziekschuur
8 november 2010, 14:28
Ampje kost 200 euro nieuw. Nieuwe voortrap solderen 3 uur a 35 euro= 105 euro excl. onderdelen... = total loss? Zogoed als...

cluseau
8 november 2010, 14:29
Blaas je met zo'n actie niet alle transistors uit de voortrap?

Ligt niet voor de hand. De eindtrap is vaak gelijkspannings gekoppeld maar de ingangstrapjes niet. In het ergste geval een paar torren of een opampje.

muziekschuur
8 november 2010, 14:31
Nou als Cluseau bij jouw in de buurt zit.... snel er langs....

snaarplukker
9 november 2010, 00:14
Kijk eerst of de zekering nog goed is.;)