PDA

View Full Version : Wat kies jij...............



schaap
9 mei 2003, 10:51
Sorry voor die lame titel, maar maakt mensen nieuwsgierig :smile:. Maar ik vroeg me opeens iets af. Dit is puur theoretisch, maar stel dat iemand je de keus geeft uit een gitaar naar keuze, of je eigen gitaar maken, wat zou je dan doen. (en wat zou je nemen, of maken ? :smile: ) Simpelweg, zelf gitaar maken, of safe spelen en gewoon een hele goede nemen ?

Electrical Storm
9 mei 2003, 10:54
Pff heb echt helemaal geen tijd om zelf een gitaar te gaan maken. Ik speel op safe en kies gewoon een Gibbie of een PRS

Kjiratsiekoedel
9 mei 2003, 10:55
ik kies die gibson van 33000€, verkoop die, en dan koop ik 33000€ gitaren+versterker(s)+meer....

urezna
9 mei 2003, 10:59
ik zou bij warmoth aan de gang gaan, een dubbel neck, onder 7 snaren, dimario evolution pickup, piezo, floyd rose. boven 12-snarig met piezo en nog nader te bepalen magnetische pickup. vaste brug.
mahony body, blanke lak als finish.
En graag met koffer hahaha, wat die zijn natuurlijk niet te vinden....

Kitaarhiero
9 mei 2003, 11:10
Ik neem dan gewoon een gitaar uit de fabriek.

Negative K3 fan
9 mei 2003, 11:13
uit mijn droomrig topic

my first guitar is gonna be:
jazzmaster style alder XXXL-oversized body 25,5" gibson 50 style nek with high frets
f-holes (semi hollow bodied)
SD hot p90 in bridge
SD vintage jazzmaster in nesk
maple neck with rosewood fretboard with binding and no dots on front
tele style matching headstock
blueburst , CAR, LPB or custom painted y me
jaguar pickguard with those iron plates and dummy knobs, coz it looks great
1 tone and 1 volume for the neck position
1 volume and 1 tone for the bridge position
2 way pickup selector
jazzmaster tailpiece
tune-o-matic bridge
bone nut
strat style output
set neck or bolt on, havent decided
expencive tuners (grover schaller whatever)

my second guitar is gonna be a metallish one, for my metal(lica) moods:
explorer shaped XXL-oversized mahogany body with a very transparant black so that u get a very dark woodish color
neck through body
1 active pickups with high output and plenty of mids (like the SD livewire heavy metal), or a bill lawrence 500XL
1 volume knob
ebony fretboard without inlay with binding
explorer shaped matching headstock with binding and no decall
small neck 25" scale, so i can wear it quite low and i can play power chords easier
tune o matic bridge
expencive tuners

my third guitar is gonna be my current modded strat u probably all know.
een hamerslag blauwe lindenhouten symmetrische strat met een SD custom p90 in ded brug en een leuke stratn single coil in de nek.

ik heb deze dus van een engels forum gerukt

verder wil ik nog een custom dual humbucker gitaar:
Firebird body, extra groot
mahonie met esdoorn binding
glanzend zwart
goudeen hardware
24,75" scale
LP custom stijl kop
een dikke mahonie hals, ook helemaal zwart
ebbenhouten fretbord zonder inlay met esdoorn binding
een SD alnico pro ofzo in de nek positie
een SD '59 of een ander lekker les paul achtig scheur element in de brug
Dus een soort kruising tussen firebird en LP custom voor als ik een lekker donker/zwaar geluid wil.

verder wil ik nog een blanke tele thinline met een seymour duncan screaming demon in ded brug en een gibson humbucker spaced p90 in de neck positie. Om lekker mee te scheuren/schreeuwen

dan nog een gitaar om op te shredden, een ibanez joe satriania model met een badass floyd systeem (heb ik geen verstand van) en een paar lekkere shred pickups erin (evolution ofzo), natuurlijk chroom van kleur

dan nog een 60s reissue relic strat voor als ik een strat geluidje wil met een stoer relic uiterlijk, rood van kleur.

dan nog een echte donker rode LP custom uit een leuk jaar, want wat is een gitaar collectie zodner LP :smile:

fender jazzmaster lake placid blue uit 62 ofzo

dan nog een hele zooi aan allerlei gitaren die ik heb gevonden in gitaarwinkels

Harry
9 mei 2003, 11:19
een kinderhand is gauw gevuld...

ben79
9 mei 2003, 11:25
ik laat er wel eentje samenstellen door de fender custom shop :smile:

Swan
9 mei 2003, 11:30
custom Jackson

Wicked Willy
9 mei 2003, 11:40
Een mooie custom PRS/Gibson of een Parker Fly

fred dons
9 mei 2003, 11:59
ik heb niet zoveel wensen meer, mischien nog een dubbelneck gewoon voor de heb (o;

hier een plaatje van mijn nieuwe warmoth
lp die ik nu in elkaar aan het zetten ben
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=62&page=8&ktw=554cb 4b2a32de1fd69237732e983ddc6

Ibanez RuleZ
9 mei 2003, 12:01
Op 2003-05-09 11:30, schreef Swan:
custom Jackson


idem, een SL2H dan wel

Harrald

Lacrymosa
9 mei 2003, 12:16
ik denk dat ik voor een costum Ibanez RG ga

alder body, flamed maple veneer, direct mounted humbuckers, een blauw/grijs doorzichtige finish.

double edge brug, Dimzarzio Steve's spcial (of tone zone, ben ik nog niet uit) in de bug en een Air norton in de nek

leuke schakeling er in.

de breedste en hoogste frets die er te krijgen zijn, een JPM nek

de headstock in de zelfde finish en veneer als de body

CheerS!!

Neals
9 mei 2003, 13:05
Een broadcaster/nocaster uit de fifty's :grin: nix geen nieuwe, en die verkopen voor 50.000 euro, en daarvoor dan heleboel spulletjes kopen.

PeArLjAm
9 mei 2003, 13:16
Aan een strat van voor 1960 heb ik genoeg hoor.. :smile:

skabouter
9 mei 2003, 15:44
baszelf laten maken. bas moet altijd custom !

en gitaar zou ik een mooi duur fabrieks bakkie nemen. een mooie LP ofzo.

Mitch
9 mei 2003, 16:54
Zeker één laten maken bij De Gier, naar voorbeeld van de Haar-gitaar van Geert:

-mahonie body, evt. tigerstripe topje.
-Typische De Gier kop
-initialen bij 12e en 24e fret als inlay
-hals: 24 frets, 24,75" scale, asymmetrische dikte -> dunner bij dunste snaren (=Godin LG SP90, perfect !)
-SD P90 bij de hals
-SD Custom (humbucker) bij de brug.
-in middenstand de humbucker gesplit, samen met de P90
-alleen volume pot.

termopain
10 mei 2003, 10:51
laten maken door fender

Wilson
10 mei 2003, 18:22
vandaag een custom shop relic strat gespeeld, die klonk ook echt erg geil, was wel 3300 euro

Theije
10 mei 2003, 19:00
Ik zou altijd voor custom gaan als ik niet op de centen hoefde te letten, punt 1 je hebt dan precies maar ook precies de gitaar die je wilt hebben en punt 2 handwerk is over het algemeen altijd beter dan fabriekswerk.

Wilson
10 mei 2003, 19:16
hoewel, daarna speelde ik op een gretsch hollow body, weet niet meer precies watvoor model, maar iig ook erg duur, die klonk errug goed

Wilson
10 mei 2003, 19:17
daarna was de prs santana se aan de beurt, maar die viel erg tegen, zelfs mn eigen epi LP klonk beter

Mitch
10 mei 2003, 19:44
:eek:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Seymour Paul op 2003-05-10 19:45 ]</font>

Wilson
10 mei 2003, 20:04
Op 2003-05-10 19:44, schreef Seymour Paul:
:eek:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Seymour Paul op 2003-05-10 19:45 ]</font>


???

Mitch
11 mei 2003, 11:12
Ja sorry hoor.....kreeg het tot twee maal toe met iemand aan de stok omdat ze dachten dat ik iets erg serieus meende omdat ik geen smilie in mijn bericht had gezet.
Zet ik een keer alleen een smilie neer, gaat het ook fout :sad:

Ik bedoelde dus: WAUW ! Dat die PRS SE zo slecht klonk ! Je zou 'm toch op hetzelfde niveau als de Epi verwachten !

Soulflyhigh
11 mei 2003, 12:23
Mooie custom Ibanez RG of een custom ESP en ik ben blij hoor! :smile:

Groetjes Soulflyhigh :smile:

the man with the tele
11 mei 2003, 12:48
nee, niet zoals de naam doet verwachten een tele, maar de beste, duurste en mooste enz.
Gibson SG die er or deze aarde rondrockt.

Wilson
11 mei 2003, 13:34
Op 2003-05-11 11:12, schreef Seymour Paul:
Ja sorry hoor.....kreeg het tot twee maal toe met iemand aan de stok omdat ze dachten dat ik iets erg serieus meende omdat ik geen smilie in mijn bericht had gezet.
Zet ik een keer alleen een smilie neer, gaat het ook fout :sad:

Ik bedoelde dus: WAUW ! Dat die PRS SE zo slecht klonk ! Je zou 'm toch op hetzelfde niveau als de Epi verwachten !


tja, met een beetje overdrive en een goeie versterker kreeg ik er wel een geluidje uit dat in de buurt kwam op iets dat een beetje lijkt op het santana geluid, maar erg best klonk het niet. clean vond ik em al helemaal bagger. In tegenstelling tot een epi, die clean zo lekker hol klinkt

Electrical Storm
11 mei 2003, 13:51
De Santana heeft wel een allemachtig goede review op Gitaarnet gekregen:

http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaartests/santanaprs/santanase.php3

"Niets dan hulde voor deze betaalbare PRS"

Ik heb hem zelf nog nooit geprobeerd maar ik koop dan sowieso liever een Tremonti SE...

Wilson
11 mei 2003, 14:05
Op 2003-05-11 13:51, schreef Electrical Storm:
De Santana heeft wel een allemachtig goede review op Gitaarnet gekregen:

http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaartests/santanaprs/santanase.php3

"Niets dan hulde voor deze betaalbare PRS"

Ik heb hem zelf nog nooit geprobeerd maar ik koop dan sowieso liever een Tremonti SE...


huh?? die prs op gitaarnet is een heel andere! die ik speelde had andere elementen, met kapje, en andere brug, bovendien stond er geen prs op de headstock, alleen santana se, maar dat kwam dnekik omdat dat prs op het plaatje staat wat de afstelstang bedekt en dat vervangen was bij mijn uitvoering (2e hands). Volgens mij had die prs die ik gister in mn handen had ook geen slagplaat... het is dus duidelijk een andere

hoofd
11 mei 2003, 14:29
http://www.gitaarnet.nl/photos/245/4484.jpg

Volgens mij is dit meer het Santana model...vaagheid

Wilson
11 mei 2003, 14:41
ja, deze lijkt er al meer op, maar is ook anders, ook deze heeft een andere brug en birds inlay, die ik gister bespeelde had dot inlay. Het model klopt overigens wel precies. en deze pickups hebben ook een kapje. Bovendien is deze een echte prs met handtekening op de headstock, waarschijnlijk is dit de usa versie ofzo??

Maar volgens mij zijn er ook heel veel soorten van die santana modellen. Waarschijnlijk had ik een ouder model te pakken.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilson op 2003-05-11 14:43 ]</font>

hoofd
11 mei 2003, 14:54
De foto die ik liet zien is van de echte dure Santana, 2/3duizend euro ofzo...maar het model lijkt erop.