PDA

View Full Version : hals is klink



barno
6 november 2010, 19:45
Wat doen met een perfect gebouwd halsje dat onbruikbaar is geworden wegens tordering?

Herbestemming als klink bv. (het is zo deur met een klikslot)

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/DSC00581-2.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/DSC00583.jpg

Henri H
6 november 2010, 19:51
Leuk en functioneel, maar niet origineel. De plaatselijke gitaarzaak in de Koekstad heeft een Strat-hals als deurklink.

Ik vind het dan weer minder mooi passen bij dat eiken(?) van die deur.

barno
6 november 2010, 19:54
Leuk en functioneel, maar niet origineel. De plaatselijke gitaarzaak in de Koekstad heeft een Strat-hals als deurklink.

Ik vind het dan weer minder mooi passen bij dat eiken(?) van die deur.

natuurlijk is het wel origineel, heeft Koekstad een Guttlin hals als klink?? :)

dat het geen match in heaven is met die deur, heb je gelijk in. 't was ook meer van: ik heb voor die deur een klink nodig, hoe doe ik dat...

Henri H
6 november 2010, 20:05
Haha, daar heb je een punt! :)

oigun
6 november 2010, 20:56
Nu nog een paar snaren erover spijkeren.

Brewskie
6 november 2010, 21:30
natuurlijk is het wel origineel, heeft Koekstad een Guttlin hals als klink?? :)

dat het geen match in heaven is met die deur, heb je gelijk in. 't was ook meer van: ik heb voor die deur een klink nodig, hoe doe ik dat...

'Match in heaven' nadat je de headstock hebt gebeitst in eikenkleur, wellicht ?

Noid
6 november 2010, 21:40
Treurig, rust er een vloek op dit stukje hout? Als hals was 't niks en op deze deur is het ook niets. Het idee is o.k. en beter dan die deur hier in de koekstad, want voor zover ik me herinner is die hals bij de 15e fret afgezaagd, dat ziet er ook niet uit. De Gutlin hals is mooi, maar esthetisch slaat het als een tang op een varken op die deur. Denk je die hals eens in op een mooie strakke deur, dan voegen beiden wat aan elkaar toe. Maar nu halen deur en hals elkaar onderuit. De hele estethiek die ik zo waardeer in de Gutlin gitaren lijdt hier onder :)

barno
6 november 2010, 22:15
Treurig, rust er een vloek op dit stukje hout? Als hals was 't niks en op deze deur is het ook niets. Het idee is o.k. en beter dan die deur hier in de koekstad, want voor zover ik me herinner is die hals bij de 15e fret afgezaagd, dat ziet er ook niet uit. De Gutlin hals is mooi, maar esthetisch slaat het als een tang op een varken op die deur. Denk je die hals eens in op een mooie strakke deur, dan voegen beiden wat aan elkaar toe. Maar nu halen deur en hals elkaar onderuit. De hele estethiek die ik zo waardeer in de Gutlin gitaren lijdt hier onder :)

ik begrijp uw treurnis noid, maar 't was dit of de vuilbak :) natuurlijk zou ik de deur kunnen vervangen ifv de klink maar ondanks mijn voor de rest modern interieur: this door really ties the room together .... :)

pueblo
6 november 2010, 22:19
deur lakken :rockon:

Cocobolo
6 november 2010, 22:24
Wat doen met een perfect gebouwd halsje dat onbruikbaar is geworden wegens tordering?


Origineel :)
Maar er was ook zo'n gitaarmerk waarbij ze bewust sterk getordeerde halzen gebruiken, ik kom even niet op het merk...had je de hals misschien toch kunnen gebruiken met een aangepaste brug?

barno
6 november 2010, 22:29
Origineel :)
Maar er was ook zo'n gitaarmerk waarbij ze bewust sterk getordeerde halzen gebruiken, ik kom even niet op het merk...had je de hals misschien toch kunnen gebruiken met een aangepaste brug?

trust me, ik heb vanalles geprobeerd, ik werd er gek van en weet nu officieel: een hals moet Recht zijn

Ik heb 'm ontfret, het fretboard aangepast met schuuracties enz..., dan weer fretten, maar onder spanning ging ie weer zijn zin doen. Hij mag van geluk spreken dat ik hem dit klinkschap nog gun, dedju! :)

Noid
6 november 2010, 23:22
Aha! Het is dus eigenlijk een publieke schandpaal voor een onwelwillige hals! Dat zal toekomstige recalcitrante halsjes wel afschrikken: als je je niet gedraagt mag iedereen je ongegeneerd betasten, als een goedkoop gebruiksvoorwerp!

Even serieus, ik wist niet dat je zoveel moeite had
gedaan om de hals bespeelbaar te krijgen. Het lijkt me knap frustrerend als het resultaat zo uitpakt. Knap dat je dat ding dan toch zo'n prominente plek in je huis geeft (of zit 't diep en is het masochistische zelfkastijing?) :)

barno
6 november 2010, 23:39
Aha! Het is dus eigenlijk een publieke schandpaal voor een onwelwillige hals! Dat zal toekomstige recalcitrante halsjes wel afschrikken: als je je niet gedraagt mag iedereen je ongegeneerd betasten, als een goedkoop gebruiksvoorwerp!

Even serieus, ik wist niet dat je zoveel moeite had
gedaan om de hals bespeelbaar te krijgen. Het lijkt me knap frustrerend als het resultaat zo uitpakt. Knap dat je dat ding dan toch zo'n prominente plek in je huis geeft (of zit 't diep en is het masochistische zelfkastijing?) :)

:) idd, ik had het niet beter kunnen formuleren

ik ben nu net de vervanghals aan het bouwen, heb dat lang uitgesteld uit pure frustratie omdat de huidige klink perfect gelukt was. moest qua neckmaten een exacte copie zijn van een early P-bass hals en da's zonder een cnc machine een tour de force, enfin voor mij toch :)

Thunders1988
7 november 2010, 00:57
belangrijkste is natuurlijk dat de klink goed in de hand ligt... nog een pluspunt is de TONE als ge met de deur smijt! kan gewoon niet foutgaan met uw nieuwe Guttlindeur. :cheerup:

Basileia
7 november 2010, 00:58
En, hoe klinkt dat nou, zo'n Guttlin? (sorry, kon het echt niet laten)

barno
7 november 2010, 01:08
En, hoe klinkt dat nou, zo'n Guttlin? (sorry, kon het echt niet laten)

:)

als je'm echt op zijn flikker geeft: like breaking glass :)

Henri H
7 november 2010, 01:30
Hehe, heb je er al op geklonken? :makeup:

stijnkenens
7 november 2010, 12:01
Mooi zijn ze niet, maar het idee vind ik geweldig: Burrel guitars (http://www.burrellguitars.com/Gallery.html).

Het blijft toch geweldig, gitaar onderdelen gebruiken voor iets anders.
Heb ooit een gitaarhals gezien waar een kapstok is van gemaakt.
In een andere winkel heb ik eens een gitaarbody zonder cavities gezien, als krukje, ook wel geweldig !


s.

barno
7 november 2010, 15:54
Mooi zijn ze niet, maar het idee vind ik geweldig: Burrel guitars (http://www.burrellguitars.com/Gallery.html).

Het blijft toch geweldig, gitaar onderdelen gebruiken voor iets anders.
Heb ooit een gitaarhals gezien waar een kapstok is van gemaakt.
In een andere winkel heb ik eens een gitaarbody zonder cavities gezien, als krukje, ook wel geweldig !


s.

wel een uniek bouwer die burrell. ik vind het ook niet mooi maar wel klasse dat ie met deze superergonomische insteek zichzelf in de markt zet. ik vind het wat te veel ergonomie. kan me niet voorstellen dat dit acoustisch ook beter is dan the usual.

hij haalt wel grote onderscheiding qua afschuwelijkheid van siteheader :)

BLUEWEY
7 november 2010, 16:35
Mooi zijn ze niet, maar het idee vind ik geweldig: Burrel guitars (http://www.burrellguitars.com/Gallery.html).

Het blijft toch geweldig, gitaar onderdelen gebruiken voor iets anders.
Heb ooit een gitaarhals gezien waar een kapstok is van gemaakt.
In een andere winkel heb ik eens een gitaarbody zonder cavities gezien, als krukje, ook wel geweldig !


s.

Heb net ook ff zitten snuffelen en ben het met jullie eens dat het vrij unieke ontwerpen zijn en 'n zeer creatief ontwerper. Enerzijds niet mooi.., anderzijds miss een kwestie van wennen...?, wie weet..
Moet toch ook verdullemes moeilijk zijn geweest qua bracings, wouww, maak maar es zulke bracings.., poehpoeh petje af! Ben idd benieuwd hoe ze klinken. Maar heb het idee dat die oversized bruggen miss ten koste v.d. vibratie v.h. bovenblad zullen gaan...??

@barno; :makeup: vind jouw deurklink erg leuk en origineel en zou het lekker zo laten!
= uniek, mooi, origineel, zeer doeltreffend, en je hebt altijd een paar reserve frettekes op voorraad :)
En wie weet.., als er maar vaak genoeg aan gerukt is.., gaat die tordering na verloop van tijd er ook nog uit! :seriousf: :soinnocent: