PDA

View Full Version : Versterker aansluiten op een andere versterker



BroodroosterNL
6 november 2010, 14:03
Hoi allemaal,

Eindelijk heb ik mezelf maar eens geregistreerd.. Ik vond het al een tijd een leuk forum om rond te neuzen, en nu dacht ik dat ik me maar eens in de discussies moest mengen.

Anyway, ik heb een vraag. Ik heb begin volgend jaar m'n eerste optreden met m'n eigen bandje, maar ik heb veel te weinig power qua versterking (dat geldt trouwens ook voor m'n eigen geld, want ik ben nog scholier..)

Ik heb een Fender Super Champ XD (http://www.fender.com/products/search.php?partno=2331100000), en die trekt het niet naast de Fender Blues Deluxe van mijn mede-gitarist..

Mijn leraar had het erover dat ik via line-out nog wel een andere versterker kon aansluiten op de mijne, zodat ik dus twee speakers heb. Is dit alleen de beste optie? Ik kan er bijvoorbeeld ook een cabinet onder zetten, en die aan de external speaker output hangen..

Ik kan ook een Fender Blues Deluxe lenen van een vriend van me, maar om dat steeds te doen voor een optreden en voor in de oefentuimte lijkt me dat nogal onhandig..

Ik ben benieuwd wat jullie (als experts:crazyhappy:) te zeggen hebben..

LaszloVersteeg
6 november 2010, 15:01
Ookal neus je al een tijdje rond hier, welkom!

Over je vraag, een klasgenoot van mij speelt tijdens de repetities altijd over een fender superchamp XD. Hij komt altijd goed over de drummer heen, en ook over mij(ik speel op school op een bogner 40wat buizenbak(alchemist volgens mij)) heen.
Daarbij word je, als het goed is, uitversterkt tijdens het optreden. Als dit het geval is, dan krijg je je gitaargeluid over de monitoren te horen.

BroodroosterNL
6 november 2010, 15:12
Zet hij hem dan helemaal open? Ik heb 'm een keer meegehad naar de oefenruimte waar ik altijd heen ga, en daar kon hij het krap aan trekken, maar toen stond hij helemaal open

Als ik daarbij ook nog vraag dat de andere gitarist z'n volume iets wil dempen zit 't wel goed denk ik..

't Is een hele fijne amp iig:). Mooie romig geluidje als hij harder moet..