PDA

View Full Version : Gitaar en versterker voor een beginneling



voxy
6 november 2010, 12:56
Hallo allemaal,

Ik weet dat deze vraag al eens wat vaker is gesteld op deze forum, maar ook ik ben als beginner op zoek naar een nieuwe gitaar (LP-model) en versterker. Mijn totale budget is max.1000 eurie. Na veel lezen, kijken op internet en ook een paar muziekwinkels binnen gelopen te zijn heb ik het volgende setje in gedachten:

- de Gibson Les Paul Studio
http://www.musik-produktiv.de/gibson-les-paul-studio-worn-brown-ch.aspx
en
- de Laney Prism P65 Combo
http://www.musik-produktiv.de/laney-prism-p65.aspx

Mijn muziekvoorkeur gaat uit naar de wat oudere moppies van o.a. Fleetwood Mac, Eric Clapton, Animals, Led Zeppelin. Dus geen (heavy) metal.

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening over de Gibson. Als leek denk ik: "Een Gibson onder de 1000 euro, dat kan nooit wat zijn".

Groet
Louis

lollol
6 november 2010, 13:12
Die gibson is goed, die versterker niet, ik zou minder uitgeven aan de gitaar en meer aan de versterker.
Bij die stijlen denk ik dat je beter een strat kunt hebben

Midwolda
6 november 2010, 13:14
"Een Gibson onder de 1000 euro, dat kan nooit wat zijn".

Heel snel je mond gaan spoelen, mčt zeep. http://www.pic4ever.com/images/276.gif
Studio's onder de 1000 euro kunnen fantastisch fijne en goede gitaren zijn.
Zeker voor een beginner is een Studio een super-gitaar, die jaaaaren mee kan.

Laney's zijn fijne versterkers, maar dit model ken ik niet.
Weet je zeker dat je een modelling-amp wilt?
Een Celestion 70 Eighty is ook geen super-speaker.
Kan in deze amp echter goed uitpakken, weet ik niet.
Testen!

allochthomas
6 november 2010, 14:34
Naar mijn mening kan je beter wat minder geld uit geven aan de gitaar en wat meer aan de amp. Kijk bijvoorbeeld eens naar een goeie epiphone lp standaard en gebruik de rest van je budget om een leuke buizenamp te kopen, heb je veel meer plezier van.

Icarvs
6 november 2010, 14:45