PDA

View Full Version : Happy New Guitar: Luke!



jutter
6 november 2010, 12:34
Ik was alweer een tijdje op zoek naar een zeer goede Luke. Op zich zijn Luke's zeer goede gitaren maar blijkbaar zoek ik net ietsje meer...Eerder heb ik 2 Luke's gehad waarvan de bespeelbaarheid werkelijk subliem zijn maar op de één of andere manier was het net niet dè sound die ik zocht. Waar ik na verloop van tijd achter ben gekomen is dat de combinatie van EMG's op goed bodyhout zeer bepalend is voor je sound. Mijn eerdere Luke's waren al zeer goed maar deze heeft het! Zoals bekend heeft de Luke een V-profiel wat in mijn handen als gegoten ligt. De sound is strak maar zeker niet steriel; deze gitaar heeft heel duidelijk een eigen karakter! De toets is overal mooi egaal donker, bijna zwart! Ik heb er een heel eind voor moeten rijden (280 km heen en 280 km terug). Gelukkig moest ik daar toch in de buurt zijn dus kon ik mooi een combi-trip van maken. De Luke verkeert in perfecte conditie. Hier wat foto's:
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Luke%20Blue/DSC01873.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Luke%20Blue/DSC01861.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Luke%20Blue/DSC01866.jpg

Hendriks
6 november 2010, 12:36
At last , mooi halsje ook Alex.

minoin
6 november 2010, 12:36
Wat een prachtige gitaar zeg! Gefeliciteerd!

Speeddemon
6 november 2010, 12:38
At last , mooi halsje ook Alex.

Dikke +1! Prachtige birdseye-tekening.

jutter
6 november 2010, 12:40
At last , mooi halsje ook Alex.


Wat een prachtige gitaar zeg! Gefeliciteerd!


Dikke +1! Prachtige birdseye-tekening.

Dank jullie wel! Lekker ding hè?!

jutter
6 november 2010, 12:49
Wat mij opvalt aan deze gitaar is dat hij na benden en heftig tremelo gebruik loepzuiver gestemd blijft en dat voor een 'vintage' tremelo!

jutter
6 november 2010, 13:01
Nog ééntje om het af te leren:

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Luke%20Blue/DSC01859.jpg

Midwolda
6 november 2010, 13:04
Aiaiai. +10.

Brewskie
6 november 2010, 13:05
Wat ligt ie mooi in zijn koffertje. Mooie toets ook. Erg gelikte gitaar.

The Unforgiven
6 november 2010, 13:07
Prachtig ding!

jutter
6 november 2010, 13:10
Aiaiai. +10.


Wat ligt ie mooi in zijn koffertje. Mooie toets ook. Erg gelikte gitaar.


Prachtig ding!

Thanks! Ben er ook zeer blij mee!

vulvasonic
6 november 2010, 13:49
Endatteme... :cooler:

jutter
6 november 2010, 14:04
Endatteme... :cooler:

Vind je hem te pruimen?

BroodroosterNL
6 november 2010, 14:08
Ziet er fantastisch uit.:) lekker contrast met die zwarte pickups..

jutter
6 november 2010, 14:13
Ziet er fantastisch uit.:) lekker contrast met die zwarte pickups..

Dank je! De Luke Blue vond ik eerst niet zo mooi maar hoe langer ik hem heb hoe mooier ik hem vind!

no 1 hops
6 november 2010, 14:49
mooi instrument jutter!
denk dat die omgevouwen rand op het einde van de brug ook een mooi steunpunt voor de hand opleverd.
you are now 'the man'met twee musicman's ;-)

vulvasonic
6 november 2010, 14:57
Vind je hem te pruimen?

Jazeker. Geweldige gitaar. Staat niet op mijn verlanglijstje, maar ik vind het een zeer mooie plank. Absoluut.

macwilliams
6 november 2010, 15:07
Gave gitaar, mooi kleurtje ook:)

barno
6 november 2010, 15:52
niet echt mijne rayon maar hell, wat een mooie gitaar! de kwaliteit en afwerking druipt ervan af. congratz

rpl
6 november 2010, 16:09
Mooie gitaar :ok:

jutter
6 november 2010, 20:10
mooi instrument jutter!
denk dat die omgevouwen rand op het einde van de brug ook een mooi steunpunt voor de hand opleverd.
you are now 'the man'met twee musicman's ;-)

Dank je! Deze tremelo is zwevend afgestelt i.t.t. de Silo, dus mijn hand er op laten rusten lijkt me niet een goed plan.;)


Jazeker. Geweldige gitaar. Staat niet op mijn verlanglijstje, maar ik vind het een zeer mooie plank. Absoluut.

Sportief van je! Ik had al het vermoeden dat een Luke niet jouw ding is.


Gave gitaar, mooi kleurtje ook:)

De kleur moest ik aan wennen Willem maar ik ben er nu (na een week) wel aan gewent. Ik kan me wel mooiere Luke's voorstellen! Maar ik heb hem niet gekocht om de kleur...Bedankt voor het compliment!


niet echt mijne rayon maar hell, wat een mooie gitaar! de kwaliteit en afwerking druipt ervan af. congratz

Moet je hem eens proberen; man wat een kwaliteit! Afwerking is ook super!


Mooie gitaar :ok:

Thanks mate!

RoelSmoel
6 november 2010, 20:33
Birdseye maple.. GEIL!

jutter
6 november 2010, 20:38
Birdseye maple.. GEIL!

...Mooi hè?!

RoelSmoel
6 november 2010, 20:40
...Mooi hè?!

De toets van mijn Evh is ook van Birdseye maple, maar vind het in de hals nóg mooier:)

jutter
6 november 2010, 20:43
De toets van mijn Evh is ook van Birdseye maple, maar vind het in de hals nóg mooier:)

Een toets van birdseye maple vind ik ook übergeil! Op afstand heeft het iets ranzigs....gewoon pure rock! Waarom weet ik niet maar zo voelt het voor mij!

Rens van Herpt
7 november 2010, 00:28
Ik hou niet zo van al die ronde vormen, vooral die van Musicman vind ik niet aantrekkelijk. Hebben iets raar-asymmetrisch over zich. Zullen ongetwijfeld lekker spelen.

Vielen spaß!

Braindead
7 november 2010, 01:02
Ontzettend mooie gitaar op die emg's na. :D Heb je al eens gechecked hoe zo'n luke klinkt met passieve pickups? Dat zou mijn voorkeur hebben iig. Krijg je wat meer richting silhouette.

jutter
7 november 2010, 08:31
Ontzettend mooie gitaar op die emg's na. :D Heb je al eens gechecked hoe zo'n luke klinkt met passieve pickups? Dat zou mijn voorkeur hebben iig. Krijg je wat meer richting silhouette.

Ik heb al een Silo......;)

signsofzodiac
7 november 2010, 09:30
Congrats Jutter, puike plank. Luke Blue is een acquired taste, ik vond er eerder ook niet zo veel aan. Nu mijn favoriet op de Luke samen met DD2 en RadRed. Luke's klinken te gek, jammer dat de hals voor mijn kolenschoppen echt te klein/smal is. Veul plezier ermee i.e.g.
:)

jutter
7 november 2010, 09:59
Congrats Jutter, puike plank. Luke Blue is een acquired taste, ik vond er eerder ook niet zo veel aan. Nu mijn favoriet op de Luke samen met DD2 en RadRed. Luke's klinken te gek, jammer dat de hals voor mijn kolenschoppen echt te klein/smal is. Veul plezier ermee i.e.g.
:)

Jij hebt toch ook de blue? Of verwar ik je nu met iemand anders? Luke's zijn echt te gek! Ze zijn sowieso erg goed maar onderling zit er wel verschil tussen;EMG"s willen toch nog weleens anders klinken i.c.m. de gebruikte houtsoorten voor de body. Deze van mij is echt een heel goed exemplaar! Ik blij!

arjanb01
7 november 2010, 11:19
Jij hebt toch ook de blue? Of verwar ik je nu met iemand anders? Luke's zijn echt te gek! Ze zijn sowieso erg goed maar onderling zit er wel verschil tussen;EMG"s willen toch nog weleens anders klinken i.c.m. de gebruikte houtsoorten voor de body. Deze van mij is echt een heel goed exemplaar! Ik blij!

Onderlinge verschillen ??? Nou, nee. Ik heb ooit een luke blue getest en heb al 8 jaar een zwarte luke. Te gekke gitaar, en al 8 jaar mijn main axe voor optredens.
Ik wil ooit nog een luke bfg met esdoorn top, die moet helemaal zalig zijn qua klank.
Ik zou er persoonlijk geen passieve pickups ingooien, heb op youtube wat mensen gehoord die dit hadden en dit klonk voor geen meter.

jutter
7 november 2010, 11:30
Onderlinge verschillen ??? Nou, nee. Ik heb ooit een luke blue getest en heb al 8 jaar een zwarte luke. Te gekke gitaar, en al 8 jaar mijn main axe voor optredens.
Ik wil ooit nog een luke bfg met esdoorn top, die moet helemaal zalig zijn qua klank.
Ik zou er persoonlijk geen passieve pickups ingooien, heb op youtube wat mensen gehoord die dit hadden en dit klonk voor geen meter.

Er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er passieve pups te zetten!

Jasper.
7 november 2010, 12:03
Errug mooie plank Jutter!

Niet een gitaar waar ik snel aan denk als ik een nieuwe zou kopen, maar deze is wel erg mooi hoor! Wekt zelfs een beetje GAS op. :mmmm:

signsofzodiac
7 november 2010, 12:17
Jij hebt toch ook de blue? Of verwar ik je nu met iemand anders?

Geen Luke, ik heb die cherryburst HSS Silhouette met floyd rose ;). Volgens de geruchten zou er een nieuw model Luke in de pijplijn zitten met een 25% grotere body. Zou bij mijn lichtelijk oversized body iets beter staan denk ik :p. Volgende EBMM wordt voor mij een 25th met maple board en trem of een AL.

LucaBrasi
7 november 2010, 17:29
Nice! Mooie toets, lijkt wel ebbenhout.

jutter
7 november 2010, 18:13
Geen Luke, ik heb die cherryburst HSS Silhouette met floyd rose ;). Volgens de geruchten zou er een nieuw model Luke in de pijplijn zitten met een 25% grotere body. Zou bij mijn lichtelijk oversized body iets beter staan denk ik :p. Volgende EBMM wordt voor mij een 25th met maple board en trem of een AL.

Ja, ik weet het weer(zwaar weekend achter de rug...)!!!
Luke's body(:crazyhappy:) vind ik best wel okay; hoeft van mij niet groter!

jutter
7 november 2010, 18:16
Nice! Mooie toets, lijkt wel ebbenhout.

Jij bent diegene met een Luke Blue!!! Ik zit onder het spelen ook steeds naar de toets te kijken...lijkt inderdaad veel op ebben.

stikel
8 november 2010, 00:33
Laatst op een promo-avond voor bands en feestcommissies vijf coverbands gehoord welke elk ongeveer 3 kwartier mochten spelen. En jawel daar was ook eentje met een Luke bij, waarbij opviel dat hij verreweg het beste door de mix prikte. Het geluid stond mij het meeste aan. Zal ook mede aan zijn amp hebben gelegen, een stereo 2 x 50 watt VHT, rackversie met een 2 x 12 VHT Cab (nog de echte). Zijn "tegenstanders" speelden oa op strat (met Koch combo, meende Studiotone XL, Tele en Gibson (beiden Valvestate). Vond de strat/koch het slechts door de mix prikken. Ze speelden allen over dezelfde PA, met de dezelfde geluidsman. Kortom Alex, toffe plank. Komt met onmiddellijke ingang op mijn wishlist.

soup
8 november 2010, 01:02
Hoe wist je dat deze wel perfect zou zijn?


Ziet er een mooie gitaar uit, heb je nu nog fenders of niet? :)

jutter
8 november 2010, 09:28
Laatst op een promo-avond voor bands en feestcommissies vijf coverbands gehoord welke elk ongeveer 3 kwartier mochten spelen. En jawel daar was ook eentje met een Luke bij, waarbij opviel dat hij verreweg het beste door de mix prikte. Het geluid stond mij het meeste aan. Zal ook mede aan zijn amp hebben gelegen, een stereo 2 x 50 watt VHT, rackversie met een 2 x 12 VHT Cab (nog de echte). Zijn "tegenstanders" speelden oa op strat (met Koch combo, meende Studiotone XL, Tele en Gibson (beiden Valvestate). Vond de strat/koch het slechts door de mix prikken. Ze speelden allen over dezelfde PA, met de dezelfde geluidsman. Kortom Alex, toffe plank. Komt met onmiddellijke ingang op mijn wishlist.

Mijn strats i.c.m. mijn Koch TwinTone prikten altijd al goed door de mix heen. Kwestie van zo weinig mogelijk bas en treble en meer mids erin. Verder zo weinig mogelijk gain. Ik moet de Luke nog in de band uitproberen maar ik zit er niet over in. Ik ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat jij je Luke hier gaat showen...:cheerup:

JTB
8 november 2010, 09:36
Ik vind MM's eigenlijk altijd lelijk, maar voor deze zou ik me ook niet schamen hoor. Nete plank!

jutter
8 november 2010, 09:45
Hoe wist je dat deze wel perfect zou zijn?


Ziet er een mooie gitaar uit, heb je nu nog fenders of niet? :)

Nee, heb momenteel alleen nog maar MusicMans.

Het allereerste heb ik heb grondig bekeken; hals sluit perfect aan in de pocket, lage actie, niet afgeragd, frets 100% in orde,kaarsrechte hals,etc. Onversterkt is hij helder en resonant; de noten voel je in de hals en zelfs in de tremelohendel! Versterkt heeft hij duidelijk een heel eigen karakter, ik had niet het idee dat op een gitaar met actieve pups stond te spelen! Geen snaargeratel, geen dode plekken. Sla een akkoord aan en je hoort elke noot loepzuiver. Je moet hem gewoon voelen! Moeilijk om op 'papier' uit te leggen.

stikel
8 november 2010, 11:50
Mijn strats i.c.m. mijn Koch TwinTone prikten altijd al goed door de mix heen. Kwestie van zo weinig mogelijk bas en treble en meer mids erin. Verder zo weinig mogelijk gain. Ik moet de Luke nog in de band uitproberen maar ik zit er niet over in. Ik ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat jij je Luke hier gaat showen...:cheerup:

Haha, tja laten we het er maar op houden dat het budgettaire probleempjes zijn. Bovendien heb ik momenteel een paar gitaartjes waarmee ik tevreden ben.
Maar ooit....... Hij is je van harte gegund Alex. Ik hoop voor je dat dit een blijvertje is/wordt.;). Tja wat de Strat/Koch combinatie betreft kan het bijna niet anders dan, dat het aan zijn eigen instellingen heeft gelegen. Naar aanleiding van wat ik winkels en op YT gehoord heb van Koch (ik vind ze dan mooi klinken), kwam deze matig door de mix. Het geluid op zich was wel mooi. (let wel het was een studiotone) Maar de Luke/VHT combo deed er zeker niets voor onder en kwam precies goed door de mix. En dat vond ik in het publiek staand beter overkomen.

JanVrm
8 november 2010, 11:57
Een hele mooie.
Je zou er zo een gas-aanval van kunnen krijgen.

Alex? De Alex van Xalex? :sssh:

jutter
8 november 2010, 16:30
Haha, tja laten we het er maar op houden dat het budgettaire probleempjes zijn. Bovendien heb ik momenteel een paar gitaartjes waarmee ik tevreden ben.
Maar ooit....... Hij is je van harte gegund Alex. Ik hoop voor je dat dit een blijvertje is/wordt.;). Tja wat de Strat/Koch combinatie betreft kan het bijna niet anders dan, dat het aan zijn eigen instellingen heeft gelegen. Naar aanleiding van wat ik winkels en op YT gehoord heb van Koch (ik vind ze dan mooi klinken), kwam deze matig door de mix. Het geluid op zich was wel mooi. (let wel het was een studiotone) Maar de Luke/VHT combo deed er zeker niets voor onder en kwam precies goed door de mix. En dat vond ik in het publiek staand beter overkomen.

VHT is anders dan Koch. Ik zou ook wel een VHT willen hebben maar dat zit er even niet in; budget laat het even niet toe. Tot zolang moet ik het maar met mijn Kochje doen...;)

jutter
8 november 2010, 16:31
Een hele mooie.
Je zou er zo een gas-aanval van kunnen krijgen.

Alex? De Alex van Xalex? :sssh:

Zeg maar gewoon Alex hoor!

Sinner1980
8 november 2010, 16:36
Mooie bak zeg...toch ook maar s een MM vasthouden...de nieuwsgierigheid is gewekt.
Echt heel vet,gefeliciteerd man:ok:

jutter
8 november 2010, 16:59
Mooie bak zeg...toch ook maar s een MM vasthouden...de nieuwsgierigheid is gewekt.
Echt heel vet,gefeliciteerd man:ok:

Thanks man! Kon inderdaad ook wel iets voor jou zijn!

RoelSmoel
8 november 2010, 18:55
Zijn die MM's trouwens te vergelijken met de nieuwere EvH's? Het valt me wel op dat het een ontzettend klein en licht gitaartje is:chicken:

jutter
8 november 2010, 19:01
Zijn die MM's trouwens te vergelijken met de nieuwere EvH's? Het valt me wel op dat het een ontzettend klein en licht gitaartje is:chicken:

De EvH heb ik nog nooit in handen gehad dus kan ik niet over oordelen. De Luke is ietsje kleiner maar of hij licht is betwijfel ik. Zwaar is hij ook niet. Probeer de Luke maar eens uit!

RoelSmoel
8 november 2010, 19:09
De EvH heb ik nog nooit in handen gehad dus kan ik niet over oordelen. De Luke is ietsje kleiner maar of hij licht is betwijfel ik. Zwaar is hij ook niet. Probeer de Luke maar eens uit!

Hier hoort normaal een LP-style gitaar de hele softcase op te vullen:
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0206.jpg

Zo klein bedoel ik dus:D Een Luke.. Zal hem binnenkort misschien in handen krijgen, mijn gitaarleraar heeft toevallig vorige week een besteld:)

jutter
8 november 2010, 20:18
Deze beauty is van jou?

RoelSmoel
8 november 2010, 20:37
Deze beauty is van jou?

Gelukkig wel ja.

jutter
8 november 2010, 20:44
Heb je er ook een passende koffer bij? Hij verzuipt in deze koffer! Maar ondanks dat zou ik hem graag eens in mijn handjes willen hebben! Ziet er zeer uitnodigend uit! Hoe lang heb je hem?

RoelSmoel
8 november 2010, 20:52
Heb je er ook een passende koffer bij? Hij verzuipt in deze koffer! Maar ondanks dat zou ik hem graag eens in mijn handjes willen hebben! Ziet er zeer uitnodigend uit! Hoe lang heb je hem?

Zit wel nog een koffer bij, een SKB-case, met EvH strepen etc..
Hoelang ik hem heb.. Inmiddels al bijna 3 weken, toch lang voor mijn doen!

Oja, fotootje voor het totaalbeeld inclusief koffer.. (ik wil je topic dan niet kapen).
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0200.jpg

De rest staat trouwens hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140079

jutter
8 november 2010, 21:22
Nee hoor, je kaapt mijn topic niet! Ziet er erg mooi uit in deze koffer! 3 weken is ook lang voor mijn doen, maar er lopen hier meer rond die om de haverklap een andere gitaar hebben. Is die van jou een blijvertje?

RoelSmoel
8 november 2010, 21:26
Nee hoor, je kaapt mijn topic niet! Ziet er erg mooi uit in deze koffer! 3 weken is ook lang voor mijn doen, maar er lopen hier meer rond die om de haverklap een andere gitaar hebben. Is die van jou een blijvertje?

Hiervoor heb ik 2 weken een Ibanez RG2550 gehad, maar ik kon maar niet wennen aan de platte hals + de sound stond me niet aan en dat ding ontstemde om de haverklap, alles wat deze EvH niet heeft, ofja.. In verbeterd is ten opzichte van de Ibby. De Ibanez dan ook geruild voor deze EvH, en ik heb helemaal niet meer geklaagd.. Dus een blijvertje? Dit durf ik niet meer eerlijk te zeggen.. Maar voorlopig een ja:)

signsofzodiac
9 november 2010, 20:00
Hiervoor heb ik 2 weken een Ibanez RG2550 gehad, maar ik kon maar niet wennen aan de platte hals + de sound stond me niet aan en dat ding ontstemde om de haverklap, alles wat deze EvH niet heeft, ofja.. In verbeterd is ten opzichte van de Ibby. De Ibanez dan ook geruild voor deze EvH, en ik heb helemaal niet meer geklaagd.. Dus een blijvertje? Dit durf ik niet meer eerlijk te zeggen.. Maar voorlopig een ja:)

Roel, als je de kans krijgt moet je je EvH eens vergelijken met de EBMM Axis. Ben benieuwd naar je resultaat. De originele MM EvH blijft een onwaarschijnlijk goede rockgitaar. Het is dat ik mijn floyds graag onderfreesd heb, anders had ik er al een op de kop getikt.

RoelSmoel
9 november 2010, 20:06
Roel, als je de kans krijgt moet je je EvH eens vergelijken met de EBMM Axis. Ben benieuwd naar je resultaat. De originele MM EvH blijft een onwaarschijnlijk goede rockgitaar. Het is dat ik mijn floyds graag onderfreesd heb, anders had ik er al een op de kop getikt.

Zal het eens doen, ben eigenlijk niet heel benieuwd:D

LucaBrasi
10 november 2010, 04:09
Stiekem durf ik te beweren dat de Axis gehakt van je EVH maakt..(ja uit eigen ervaring..)

jutter
10 november 2010, 08:47
Stiekem durf ik te beweren dat de Axis gehakt van je EVH maakt..(ja uit eigen ervaring..)

Runder of h.o.h.?:seriousf: