PDA

View Full Version : HNGD! Charvel Pro Mod So-Cal Snowwhite



Speeddemon
6 november 2010, 12:33
Sinds gisteravond ben ik de gelukkige eigenaar van deze schoonheid:

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/Guitar%20stuff/charvel001.jpg


(rode zweetbandjes uiteraard voor het Adrian Smith gehalte te benadrukken :supercool: )

Paar weken geleden uitgetest bij Guitarking en na weken sparen/kromliggen (aangezien de belastingdienst nog een appeltje te schillen had over 2009, m'n autoverzekering voor 1 jaar betaald moest worden, die doodleuk 70 euro duurder is geworden 'vanwege maatschappelijke ontwikkelingen' :mad:) van de week de knoop doorgehakt en 'm opgehaald.

Kernpunten van de specs:
-Elzen (Alder) body, HSH routed.
-kwartiersgezaagde, 'satin-finished' esdoorn hals en toets (met skunkstripe)
-DiMarzio ToneZone brug (ik twijfel nog over een Super Distortion hier) en een Evolution Neck (wordt wss een Air Norton of een Breed, en splitbaar)
-'originele' Floyd Rose. Van Koreaanse makelijk weliswaar, maar er staat het echte logo op, en is geen 'Licensed...'
-Grover Mini-Rotomatics stemmechanieken.

Hals speelt waanzinnig (staat nog een tikje hol), ToneZone klinkt verdacht helder, al zitten er verse Ernie Ball 0.10-0.46's op. Ik merk wel dat het laag, hoewel het niet zompig/overdreven aanwezig is, iets minder strak is dan dat van de Super Distortion (die ik in 3 andere gitaren heb liggen).

"Nadelen":
-halspen niet via headstock af te stellen, hoewel de foto's op internet dat idee gaven. Wat bleek, dat wat een schaduw van de halspen-holte leek, is het einde van de skunkstripe.
Zoals hier:
http://www.themusiczoo.com/blog/wp-content/uploads/2010/08/2927000876v1_hi.jpg

-volumepotmeter is erg stug. Kleinigheidje, aangezien ik deze ga vervangen door een push-pull pot, om de hals-HB te kunnen splitten.

Anyway, ben er zeer blij mee en hier gaat dus een lekkere pot classic Maiden op gespeeld worden! :rockon: :crazyhappy:

Wabbie
6 november 2010, 12:37
Kijk dat is tenminste een echte superstrat!!

gefeliciteerd en heel vele plezier ermee!

jutter
6 november 2010, 12:38
Zéér mooi! Ik vind ze zo enorm cool! Ik heb getwijfeld om er ook 1 te kopen.

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst!

Rooker
6 november 2010, 12:38
HELE HELE HELE VETTE gitaar:blast:

Daar krijg je veel plezier van! Vind het alleen zo zonde als je hem niet orgineel laat,,,,,, maar dat is natuurlijk je eigen ding.

Gefeliciteerd:cheerup:

minoin
6 november 2010, 12:40
Ik hou echt zo van strats, maar deze vind ik toch wel heel vet; kleur, zwarte hardware enz.

Mooi ding!

YannickH
6 november 2010, 12:44
prachtige strat man!

Speeddemon
6 november 2010, 12:46
HELE HELE HELE VETTE gitaar:blast:

Daar krijg je veel plezier van! Vind het alleen zo zonde als je hem niet orgineel laat,,,,,, maar dat is natuurlijk je eigen ding.

Gefeliciteerd:cheerup:
Thanks! Ik ga er verder niet in zagen/boren ofzo; slechts elementen en potmeter vervangen (en dan zeer waarschijnlijk ook nog steeds DiMarzio's). Charvels waren van origine toch al een modding-platform, dus 'keepin' the spirit alive', zullen we maar zeggen. ;)

Ik heb nog wel een D-Tuna liggen, waar ik over twijfel om die hierop te zetten, maar gezien de nummers die we met Ironing Maiden spelen, zal dat niet nodig zijn. (modernste is The Wickerman...al zou ik graag Ghost of the Navigator ook in de setlist zien).

interessander
6 november 2010, 12:52
Mooi mooi, de tint van de toets op je eigen foto staat hem ook beter dan die bleke op de productfoto. Ik ben persoonlijk meer van de San Dimas modellen maar dat is puur op uiterlijk gebaseerd (geen slagplaat en input aan de zijkant)

pueblo
6 november 2010, 12:52
prachtige gitaar :lovelove:

Exi
6 november 2010, 12:55
Wow! Een beauty!:crazyhappy:
Enorm vette gitaren die Charvels, gefeliciteerd!

Je hebt gelijk mbt de ToneZone. Een Super Distortion gaat veel beter klinken.
(En anders een Super 3:soinnocent:)

bat
6 november 2010, 12:57
Wat een lekker ding!

Plant
6 november 2010, 13:08
Mooi hoor. Maar werden die rooie Mark Knopfler zweetbandjes erbij geleverd? :stop:
Dit kan echt niet meer hoor.

http://paper.standartnews.com/images/articles/orig_24108_en.jpg

Speeddemon
6 november 2010, 13:51
Thanks, mensen! :cheerup:
Nee, die zweetbandjes zaten er absoluut niet bij...

maar deze jongen staat binnenkort zo op het podium (minus de coup-soleil mullet weliswaar):
http://ladystarlightnyc.files.wordpress.com/2009/10/adrian_smith.jpg

:cooler:

vulvasonic
6 november 2010, 13:59
http://ladystarlightnyc.files.wordpress.com/2009/10/adrian_smith.jpg

:cooler:
Wat moet die vreemde kerel met de gitaar van Speeddemon?!?! :eek:

Veel plezier ermee! :cheerup:

Rinze
6 november 2010, 15:08
Mooie gitaar, gefeliciteerd. Heeft afgelopen jaar nog een test van in de G&B gestaan.

Steven Otto
6 november 2010, 15:15
Gave gitaar!

Thiez
6 november 2010, 16:34
Heerlijk dingetje speed! Als er bij mij een superstratje komt word het er ook zo een.
Lekker 80's verantwoord. Mijn GAS voor deze strat komt door Jake E Lee.
Zowizo vind ik bijna alle zwart witte gitaren gas opwekkend.

Mesjoggah
6 november 2010, 18:15
Hier past maar een woord: VET!

newbreed
6 november 2010, 18:26
Mooi ding!
Ik heb zelf een uit 1988 met zo'n schuine
kop. Daar zat een kahler op maar die heb ik laten
vervangen door een Floyd. Daarnaast is de rode lak
er af en is ie afgewerkt met blanke lak. Blijven vette gitaren

newbreed
6 november 2010, 18:27
:noob:
Heerlijk dingetje speed! Als er bij mij een superstratje komt word het er ook zo een.
Lekker 80's verantwoord. Mijn GAS voor deze strat komt door Jake E Lee.
Zowizo vind ik bijna alle zwart witte gitaren gas opwekkend.

die van Jake was toch een Fernandes met een Charvell logo?

RoelSmoel
6 november 2010, 19:19
Mooi!

Is het trouwens een Jap of een Amerikaan (niet dat dat iets uitmaakt)?

Thiez
6 november 2010, 19:25
:noob:

die van Jake was toch een Fernandes met een Charvell logo?

De eerste was fender spul met charvel logotje. Later werd het charvel en ESP geloof ik.

Noid
6 november 2010, 21:44
Oempf strakke plank zeg! Gefeliciteerd, geweldig mooi ding.

Rens van Herpt
7 november 2010, 00:25
Met zo'n gitaar moet je altijd zakdoekjes bij je hebben om al het kwijl van andere gitaristen van je gitaar af te halen. Of je kunt het laten zitten om te laten zien hoe cool hij is. Zit je wel constant in andermans enzymen te roeren.

Veel plezier ermee!

Braindead
7 november 2010, 01:05
Vet. A la Jake E Lee zou ik zeggen :)

Speeddemon
7 november 2010, 02:07
Vet. A la Jake E Lee zou ik zeggen :)

Thanks mensen.
@Braindead; die van Jake E Lee had toch juist een rosewood toets?
Overigens, wel een leuk detail;
Jake E Lee speelde vaak met allerlei sjaaltjes aan z'n knieën en ellebogen geknoopt; nou deed Adrian Smith dat ook met 2 rode sjaals bij z'n knieën. Bij het laatste Ironing Maiden optreden had ik dat ook gedaan, maar icm zo'n super 80's "Rising Sun" tanktopje aan+leren hesje. M.a.w., mijn aankleding was een beetje Adrian Lee. Dat viel één van de gitaristen van Somewhere on Stage ook op "Zo jongen, Jake E Lee fan zeker?" :seriousf:

Leuk detail #2; de 'karate bandana' op Jake's knie heb ik ook. In Japanse "kanji" staat er "Determined to Win". :cooler:
http://myglobalmind.com/wp-content/uploads/2010/08/jake5_live_pic-200x300.jpg

RS-Rik
7 november 2010, 13:35
Iron motherfucking Maiden toch?


back to the future!

Braindead
7 november 2010, 17:52
Klopt Jake E Lee had inderdaad een rosewood fretboard maar verder heeft ie er veel van weg. Lijkt me een relaxte plank, maple toets staat nog beter vind ik :)

[QUOTE=Speeddemon;2503745]Thanks mensen.
@Braindead; die van Jake E Lee had toch juist een rosewood toets?
Overigens, wel een leuk detail;
Jake E Lee speelde vaak met allerlei sjaaltjes aan z'n knieën en ellebogen geknoopt; nou deed Adrian Smith dat ook met 2 rode sjaals bij z'n knieën. Bij het laatste Ironing Maiden optreden had ik dat ook gedaan, maar icm zo'n super 80's "Rising Sun" tanktopje aan+leren hesje. M.a.w., mijn aankleding was een beetje Adrian Lee. Dat viel één van de gitaristen van Somewhere on Stage ook op "Zo jongen, Jake E Lee fan zeker?" :seriousf:

Sinner1980
8 november 2010, 16:45
Nice nice en nog s nice...superstrats zijn en blijven moddervert! Congrats:ok:

mesaman
8 november 2010, 22:21
als hij neon groen was en jij je haar opfeunt met een spandex roze broek t podium op ging was je onverslaanbaar!


bijvoorbaat al!

Arvoitus
9 november 2010, 00:54
Dat zijn bloedmooie gitaren! Ik wil er daar nog altijd eentje van hebben, in het wit, oranje of groen.

Mooie plank, gefeliciteerd!

Speeddemon
9 november 2010, 21:07
als hij neon groen was en jij je haar opfeunt met een spandex roze broek t podium op ging was je onverslaanbaar!


bijvoorbaat al!

U vraagt, wij draaien. (weliswaar 2 jaar geleden, 2 bands geleden en een andere gitaar ;)):

http://www.demannevandeleesmap.com/foto/rockstake%20januari%202008/pictures/DMVDL-update%202-border.jpg

Tankman
9 november 2010, 22:33
Om het even weer over de gitaar te hebben...wat een pracht! Ik heb spontaan GAS voor dat ding en ga hem serieus overwegen. Ik wilde al een Strat met een HH configuratie. De enige opties die nog over waren voor mij waren een Blacktop of een Jim Root Fender Strat. Deze lijkt me toch het vetst uitzien en de Specs lijken ook ideaal.

Had je misschien meer foto's van de gitaar? En kun je inmiddels meer vertellen over het geluid en de bespeelbaarheid? Is er genoeg ruimte voor een batterijtje voor een eventuele mod met actieve EMG's?

Speeddemon
9 november 2010, 23:20
Had je misschien meer foto's van de gitaar? En kun je inmiddels meer vertellen over het geluid en de bespeelbaarheid? Is er genoeg ruimte voor een batterijtje voor een eventuele mod met actieve EMG's?
Geluid met originele elementen is relatief punchy, helder, en niet te aanwezig/zompig in het laag, hoewel als je heel precies luistert, het laag wat er is van de ToneZone (brug pup) iets strakker kan.

Er is wel redelijk wat ruimte voor een batterij, alleen wil je dat? Zo'n slagplaat er keer op keer af halen stoort; ik spreek uit ervaring, want m'n Charvel is al 2 dagen 'out of order'; ik wilde een push-pull pot installeren en sindsdien schakelt ie niet naar de brugpup. Slagplaat ligt er nu af en ik heb al allerlei zaken doorgemeten, maar het probleem nog steeds niet gevonden...

Bespeelbaarheid is super! Die hals maakt alle verschil. Hij heeft wel een 'klassieke' block-heel, dus snel door-racen naar de 17e-22e fret is er wat minder bij.
Dikte van de hals is ongeveer 20mm bij de 12e fret; geen honkbalknuppel, maar ook niet zo'n verfroer-lat als een Jackson Dinky of Ibanez Wizard (II).
Frets zijn perfect afgewerkt.

jerome
9 november 2010, 23:28
Sinds gisteravond ben ik de gelukkige eigenaar van deze schoonheid:

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/Guitar%20stuff/charvel001.jpg


(rode zweetbandjes uiteraard voor het Adrian Smith gehalte te benadrukken :supercool: )

Paar weken geleden uitgetest bij Guitarking en na weken sparen/kromliggen (aangezien de belastingdienst nog een appeltje te schillen had over 2009, m'n autoverzekering voor 1 jaar betaald moest worden, die doodleuk 70 euro duurder is geworden 'vanwege maatschappelijke ontwikkelingen' :mad:) van de week de knoop doorgehakt en 'm opgehaald.

Kernpunten van de specs:
-Elzen (Alder) body, HSH routed.
-kwartiersgezaagde, 'satin-finished' esdoorn hals en toets (met skunkstripe)
-DiMarzio ToneZone brug (ik twijfel nog over een Super Distortion hier) en een Evolution Neck (wordt wss een Air Norton of een Breed, en splitbaar)
-'originele' Floyd Rose. Van Koreaanse makelijk weliswaar, maar er staat het echte logo op, en is geen 'Licensed...'
-Grover Mini-Rotomatics stemmechanieken.

Hals speelt waanzinnig (staat nog een tikje hol), ToneZone klinkt verdacht helder, al zitten er verse Ernie Ball 0.10-0.46's op. Ik merk wel dat het laag, hoewel het niet zompig/overdreven aanwezig is, iets minder strak is dan dat van de Super Distortion (die ik in 3 andere gitaren heb liggen).



Sj*s*s, wat een prachtige Superstrat zeg!!!:mmmm:
En grappig om te lezen dat jij een Super Distortion in een Strat ook zo'n lekkere combi vind...

Hij lijkt btw wel een beetje op mijn oude Fender Japan Stratje in Vintage White... ;)
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/DSC00216-1.jpg

Jasper.
10 november 2010, 08:56
Er is wel redelijk wat ruimte voor een batterij, alleen wil je dat? Zo'n slagplaat er keer op keer af halen stoort.

Dat valt toch wel wat mee? Ik heb anderhalf jaar emgs in mijn ibanez gehad, maar ik heb nooit de batterij hoeven vervangen. De batterij zat er zelfs nog in van de vorige eigenaar.

universe777
10 november 2010, 09:33
Hele coole gitaar. Is dit nog een Yank of een nieuwere Japanner?

marc_o
10 november 2010, 09:35
Speedy, wat een leuke gitaar!!
Ik blijf een zwak houden voor Charvel. Het was mijn eerste " dure" gitaar, en daar heb ik bijzonder lang vakken voor mogen vullen destijds....kwam verdomme geen einde aan! maar man, ik was zo trots als een hond met 2 lullen. (het was dan wel een Jap, we hebben het hier over het jaar 1987)

Speeddemon
10 november 2010, 09:42
Hele coole gitaar. Is dit nog een Yank of een nieuwere Japanner?

Nieuwere Japanner, met case.
Naar het schijnt (bronnen o.a. TGP en JCFOnline) zijn de Japanse Pro-Mods even goed cq. beter/consistenter qua kwaliteit en afwerking dan de USA's.

macwilliams
10 november 2010, 09:56
Wat een prachtplank, wel heel erg wit. Is dat niet besmettelijk?

iwamoto
10 november 2010, 11:35
Fuck, dat ding is echt ultiem, hebbe hebbe hebbe !!

hoeveel mag je nou neerleggen voor zo'n jap ?

stiekem wil ik er wel een keer op spelen, moet wel goedkomen toch ? :p

universe777
10 november 2010, 12:12
Nieuwere Japanner, met case.
Naar het schijnt (bronnen o.a. TGP en JCFOnline) zijn de Japanse Pro-Mods even goed cq. beter/consistenter qua kwaliteit en afwerking dan de USA's.

Dat geloof ik best. De oudere model series (4,5,6) waren ook geweldige gitaren. Ik ben al een tijd aan het dubben of ik bij warmoth parts zou bestellen voor een gitaar met specs zoals exact dit model (en iderdaad een superdistortion). Maar ik denk dat het een Charvel wordt...

Tankman
10 november 2010, 22:21
Had je toevallig meer foto's van de gitaar? Wat meer closeups etc?

Hoe zit het bijvoorbeeld met de tremolo. Ik zie niet echt een uitgefreesd gedeelte. Kun je dat alleen omlaag met de trem? Zit hij dan ook echt gewoon op de body? Ik heb namelijk geen ervaring met strats die een floyd hebben. Eerlijk gezegd, nooit een in handen gehad. Wel ervaring met floyds, maar dan zie een duidelijke uitsparing onder de brug.

Speeddemon
11 november 2010, 00:35
Had je toevallig meer foto's van de gitaar? Wat meer closeups etc?

Hoe zit het bijvoorbeeld met de tremolo. Ik zie niet echt een uitgefreesd gedeelte. Kun je dat alleen omlaag met de trem? Zit hij dan ook echt gewoon op de body? Ik heb namelijk geen ervaring met strats die een floyd hebben. Eerlijk gezegd, nooit een in handen gehad. Wel ervaring met floyds, maar dan zie een duidelijke uitsparing onder de brug.
Komende paar dagen ben ik niet in de gelegenheid fatsoenlijke foto's te maken.

Wat betreft de trem; er is idd GEEN uitfrezing, hij zit dus op de body. Hij kan wel een stukje naar achter (ofwel 'string pull up'), maar misschien 2 noten. Divebombs zijn geen probleem.

Ik vind het persoonlijk wel fijn en ik ga hem t.z.t. ook vast laten zetten, zodat ie alleen nog maar dives kan, en als er een snaar breekt, OF ik voeg een D-tuna toe, dat ie niet naar achter kan gaan, met ontstemming als gevolg.
Overigens, de Floyd is waanzinnig stabiel/stemvast. Flink gejengel op nieuwe snaren EN intensief spelen ontstemt de gitaar niet.

Maleco
11 november 2010, 10:09
...Ik ben al een tijd aan het dubben of ik bij warmoth parts zou bestellen voor een gitaar met specs zoals exact dit model (en iderdaad een superdistortion). Maar ik denk dat het een Charvel wordt...

Zou je dan minder kwijt zijn, of welke gedachtegang schuilt hierachter?

universe777
11 november 2010, 14:19
Zou je dan minder kwijt zijn, of welke gedachtegang schuilt hierachter?

Die Charvel is qua specs (op een pickup na) exact wat ik zou kopen als losse parts. Maar de Charvel kost bij Thomann incl. case maar 666,- (the number of the beast) euro. terwijl Warmoth parts, hardware etc bij elkaar veel meer kosten.

Speeddemon
11 november 2010, 14:31
Die Charvel is qua specs (op een pickup na) exact wat ik zou kopen als losse parts. Maar de Charvel kost bij Thomann incl. case maar 666,- (the number of the beast) euro. terwijl Warmoth parts, hardware etc bij elkaar veel meer kosten.
Ach, incl. verzenden zou ie 774 worden en voor 2 tientjes meer haal je 'm in Boekel met een afstelbeurt.
Af en toe de lokale economie supporten, nietwaar. :seriousf:

joskedentweede
11 november 2010, 16:18
Fantastisch mooie gitaar!

Op de een of andere manier ben ik altijd aangetrokken tot superstrats, jammer dat ik er in mijn band weinig mee kan doen, wij spelen bluesrock.

Toch denk ik dat als ik wat geld over heb een gitaar als deze nog wel inzit!

universe777
11 november 2010, 17:14
Ach, incl. verzenden zou ie 774 worden en voor 2 tientjes meer haal je 'm in Boekel met een afstelbeurt.
Af en toe de lokale economie supporten, nietwaar. :seriousf:
Verzendkosten zijn maar 8 euro. dus 674,-. Naar Boekel met het ov vanuit Rotterdam kost ook aardig wat knaken en afstellen kan ik zelf.
Maar dat was het punt niet. Ik bedoelde dat je voor dit bedrag geen warmoth koopt.

Speeddemon
11 november 2010, 19:13
Verzendkosten zijn maar 8 euro. dus 674,-. Naar Boekel met het ov vanuit Rotterdam kost ook aardig wat knaken en afstellen kan ik zelf.
Maar dat was het punt niet. Ik bedoelde dat je voor dit bedrag geen warmoth koopt.
Sorry, ik bedoelde ook 674. Hij is in NL 695.

Tankman
11 november 2010, 19:22
Zat er nou ook een koffer bij? Daar hoor ik vrij weinig over. Is die een beetje degelijk?

Ik ga er steeds meer in geloven. Ik wil hem toch een keer testen, maar hier in de buurt heeft niemand Charvel. Wij zelf ook niet. Ik kan hem wel blindelings laten komen. Het komt gewoon bij Fender vandaan...Wat te doen!

universe777
11 november 2010, 19:32
Zat er nou ook een koffer bij? Daar hoor ik vrij weinig over. Is die een beetje degelijk?

Ik ga er steeds meer in geloven. Ik wil hem toch een keer testen, maar hier in de buurt heeft niemand Charvel. Wij zelf ook niet. Ik kan hem wel blindelings laten komen. Het komt gewoon bij Fender vandaan...Wat te doen!
Ze zijn idd incl. case. Jackson/Charvel heeft zijn zaakjes in Japan altijd goed geregeld. Hun QC daar is altijd wel in orde geweest. Het is dat ik het geld ff niet heb maar ik zou hem zo durven te bestellen.
Zulke geile bakken die So-Cal's.

Tankman
11 november 2010, 19:43
Dat is 't 'm dus! Ik heb neeeeet aan niet genoeg geld, dus met een maandje heb ik het wel bij elkaar geraapt. Ik hoor nou zoveel goeds over de Charvel en het ziet wua specs ideaal uit voor wat ik wil en daarnaast is hij ook nog zo verschrikkelijk mooi. Ik zou dan ook een witte bestellen zoals die van speeddemon. Witte gitaren zijn awesome! Kan hij mooi naast mijn Peavey HP in het, jaja, wit staan!

Heren! Ik ben al redelijk overtuigd, maar alsjeblieft, overtuig me verder! Foto's! Ervaringen! Ik word er helemaal enthousiast van!:seriousf:

Dirk_Hendrik
11 november 2010, 21:03
Gefeli Speedy!
dat zal een hoop zoekwerk hebben gekost. Die zweetbandjes dus. Zijn die ook 2e hands/polss :soinnocent:

;)

J-P
12 november 2010, 01:16
Wat een vette gitaar, ga je veel lol mee beleven. Ben benieuwd wanneer Tributör en Ironing Maiden weer in het Zeeuwse spelen ;)

Speeddemon
12 november 2010, 10:30
Thanks, mensen,

@Dirk_H: zweetbandjes zijn nieuw! Wel moeten importeren uit HongKong.

@Tankman: koffer is erg goed, niet te groot, alleen je kan er bijna niks extra in kwijt. Gitaarkabel (max 6m), set snaren of een stemapparaat, en dan zit 't vakje vol.

Ik vind de witte ook veruit het mooist.
@Universe: ik speel ook met het idee om de hals-pickup te vervangen met een Air Norton of Breed neck. Zodat ie nog iets lekkerder (romiger cq. meer Alnico) laag/mid heeft dan de Evolution neck. Air Norton ken ik goed; Breed alleen van verhalen.

Tankman
12 november 2010, 22:41
Ik heb mijn collega gevraagd om even uit te zoeken hoe snel en voor hoeveel de gitaar geleverd kan worden. Als de prijs redelijk is denk ik wel dat ik hem gewoon laat komen. Ik ben benieuwd! :ok:

Speeddemon
13 november 2010, 14:15
Hij doet het weer!

Wat waren nou de problemen?
1) één van de buitenste lipjes van het schakelmechanisme van de 3-standen schakelaar stond net iets te ver naar buiten, waardoor het brug-element geen contact maakte en dus geen signaal af/door-gaf.

2) doordat ik de switch enigzins heb gedraaid in een logischere positie (natuurlijker in de lijn van je onderarm), kwam het lipje van de brug-pup aansluiting tegen de -met speciale (geleidende) verf bewerkte- binnenkant van de control cavity.

Nu heb ik er de originele Evo neck nog in liggen, splitbaar en wel. En dan is ie me toch een partij twangy/jangly! :crazyhappy: Brug-pup is nu een Duncan Distortion (Trembucker).
De Evo klinkt absoluut niet verkeerd (behoorlijke sustain, definitie), maar heeft wel iets nasaals/forwards in het hoog-mid (zeker als ie gesplit is). Wordt dus waarschijnlijk een Air Norton of een Breed neck. Ik heb 'm net zij-aan-zij vergeleken met de Air Norton in m'n Ibanez S540 (superslanke mahonie-body met flame maple top, en een maple neck + rosewood toets); daar lijkt de Air Norton toch iets lekkerder romig te reageren. Mogelijk dat ik de Alnico-compressie hoor, maar dat is juist goed.
(aangezien ik nog een Air Norton heb liggen, gebeurt dat vandaag of morgen wel).

Ik heb de trem laten blokkeren, dus geen 'dive-UPs' meer. Hij lijkt wel zwaarder te gaan nu voor divebombs. Maar goed; geen sprong naar achter meer bij een gesprongen snaar, D-tuna kan geinstalleerd worden (mocht ik dat willen), dus da's positief.

Tankman
14 november 2010, 18:24
Voor mij houdt het voorlopig weer op. We hebben ff gebeld naar Fender. Als we de gitaar willen laten komen, moeten we dealer worden, en dan moet je er meteen 6 laten komen. Dat gaat mooi niet door. Er is ook geen deal te maken met ze. Wil ik dat ding hebben, komt het dus nog duurder uit dan normaal, wegens belastingen en porto. Ik zal hem dus ook in Boekel of Enschede moeten halen. Dat zie ik weer niet zitten. Uit de buurt en ik koop het graag bij mij eigen werkgever.

Met de nodige personeelskortingen had ik hem zo laten komen, maar voor de volle pond, plus nog een beetje ga ik nog maar even wachten of zoeken naar alternatieven. De Charvel zou bijvoorbeeld evenveel gaan kosten als een Jim Root Strat. Dan neem ik liever de Jim Root strat, aangezien ik EMG 81 en 60's wil hebben...Kutzooi...Had nog een beetje hoop dat de Charvel mijn GAS zou verhelpen...

Speeddemon
14 november 2010, 22:51
Voor mij houdt het voorlopig weer op. We hebben ff gebeld naar Fender. Als we de gitaar willen laten komen, moeten we dealer worden, en dan moet je er meteen 6 laten komen. Dat gaat mooi niet door. Er is ook geen deal te maken met ze.
Yep, wilde 'm zelf eerst 'lokaal' halen, maar daar kreeg ik het zelfde verhaal ('6 bestellen') te horen.

Blijkbaar wil Fender geen 'sure deals'... Liever GEEN gitaar verkopen, omdat bijna niemand er 6 tegelijk afneemt, dan er i.i.g zeker 2 verkopen.

On a different note; heb gister de D-Tuna geïnstalleerd, en vandaag de Evo neck met de Air Norton vervangen. Beide erg leuke upgrades. De Air Norton is net wat dikker, zingender (en vergevingsgezinder) en heeft een Alnico 5 magneet ipv een ceramische en dat hoor je. Ik ben ook nog heel benieuwd naar
hoe de Breed Neck zich zou gedragen.
Vooralsnog lijkt de Duncan Distortion in de brug zich goed te gedragen; veel punch en helderheid, al vraag ik me af of ie genoeg laag blijft houden. Heb 'm nu alleen nog maar thuis op een Roland JC-55 (2x 8") en een Tech 21 Trademark 30 (1x10") kunnen testen. Dus nu nog een Super Distortion F-spaced zien te scoren (of een Air Zone of Norton)....of heeft iemand anders nog ideeën?

marc_o
15 november 2010, 01:01
Hier, je gitaar in actie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=PJkYGNiBkso


Echt, te BRUUT!

Speeddemon
15 november 2010, 01:17
Hier, je gitaar in actie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=PJkYGNiBkso


Echt, te BRUUT!

Nope, verkeerde gitaar. (witte slagplaat, ebony toets). :soinnocent:
Maar wel een lache versie ja. :ok:

Tankman
15 november 2010, 08:56
Yep, wilde 'm zelf eerst 'lokaal' halen, maar daar kreeg ik het zelfde verhaal ('6 bestellen') te horen.

Blijkbaar wil Fender geen 'sure deals'... Liever GEEN gitaar verkopen, omdat bijna niemand er 6 tegelijk afneemt, dan er i.i.g zeker 2 verkopen.

Ik denk dat de volgende keer dat en vertegenwoordiger van Fender langskomt, ongeacht welke, ik een goed woordje ga spreken over nee-verkoop. Eerlijk gezegd hoop ik op de vertegenwoordiger die Gretsch doet. Met hem valt erg goed te praten.

Fender moet aan klantrelaties werken. Je kan als dealer niet eens een T-Shirtje van ze krijgen, terwijl dat van andere leveranciers massaal wordt toegezonden!

Speeddemon
15 november 2010, 22:46
Ik zit echt heel erg te twijfelen over de brug-humbucker (aangezien de Air Norton voorlopig als hals-hb netjes voldoet, maar ik wel degelijk benieuwd ben naar een Breed neck);
-de originele ToneZone was best o.k. qua sound, ook qua HOEVEELHEID laag, alleen dat laag mag strakker. Ook mag het geheel iets vuiler en een tikje minder glad/modern.
-De Duncan Distortion die er nu in zit is ook erg o.k. qua sound; heeft WEL die bijtende, bijna vuile helderheid en geeft een prima vervorming. Ik ben alleen bang dat het laag wat aan de magere kant is.

Mijn overwegingen:
-DiMarzio Evo 2. Reden: ceramisch (dus vuiler/bijtender dan alnico), output vergelijkbaar met de ToneZone, en Bass/Mid/Treble op 6, 7,5, 6.
De vraag is of die ook niet te weinig laag heeft.
-DiMarzio Super Distortion. Reden: ceramisch, en iets meer treble en ietsje minder (waarschijnlijk strakker) laag dan de ToneZone.
Ik denk dat dit wel eens een goeie zou kunnen zijn; anderzijds bevalt me de mid punch en helderheid van de Duncan Distortion wel en is het de vraag of de Super Distortion die ook nog levert (de opgegeven B/M/T waardes zijn bijna tegensteld, als je Duncan en Dimarzio mag geloven: DD=5/8/9, SD: 8/7.5/5.5.
-DiMarzio Breed bridge; reden: volgens opgave veel mids, redelijk wat hoog en genoeg laag (maar niet modderig volgens diverse berichten).
Waar ik over twijfel is of ie voldoende output heeft en of ie niet te braaf of TE gebalanceerd is.

Wat het zeker NIET wordt, is de originele Evo. Te fel, te helder, te aggressief.
Air Zone denk ik ook niet; ToneZone qua eq (volgens Dimarzio site), maar minder output en meer vintage gedrag. X2N ook niet. Veel te lomp.

Braindead
16 november 2010, 19:05
Haha, geniaal! Die handjes van die chinezen ook \_/ met van die blije muziek :D


Hier, je gitaar in actie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=PJkYGNiBkso


Echt, te BRUUT!

Orpheo
16 november 2010, 22:04
je hebt gewoon de motherbucker nodig in die strat :blast: die heeft de strakheid die je zoekt, de power in het laag, die push in het mid, en smoothness in 't hoog voor leads.

Speeddemon
16 november 2010, 22:33
je hebt gewoon de motherbucker nodig in die strat :blast: die heeft de strakheid die je zoekt, de power in het laag, die push in het mid, en smoothness in 't hoog voor leads.

Je bedoelt een Kent Armstrong? 27.5k DC bij ceramisch?! :dontgeti::(

Ik denk dat zoiets echt te gortig wordt...

maar iemand bekend met de Evo 2 en Breed (bridge)?

Orpheo
16 november 2010, 22:52
Je bedoelt een Kent Armstrong? 27.5k DC bij ceramisch?! :dontgeti::(

Ik denk dat zoiets echt te gortig wordt...

maar iemand bekend met de Evo 2 en Breed (bridge)?

ja, werkelijk. hij lijkt VEEL hotter dan dat ie is. de distortion is hotter dan de motherbucker. hij klinkt werkelijkwaar geweldig. het is dat ik niet genoeg gitaren heb (of wil kopen!) om meer van die pups te hebben.

de breed ken ik wel, die vind ik nogal neuzig en wollig. de evo2 is imho nogal hifi.

ik zeg je, de MB van armstong ;) kost nog minder dan een dimarzio ook.

Speeddemon
16 november 2010, 23:11
ja, werkelijk. hij lijkt VEEL hotter dan dat ie is. de distortion is hotter dan de motherbucker. hij klinkt werkelijkwaar geweldig. het is dat ik niet genoeg gitaren heb (of wil kopen!) om meer van die pups te hebben.

de breed ken ik wel, die vind ik nogal neuzig en wollig. de evo2 is imho nogal hifi.

ik zeg je, de MB van armstong ;) kost nog minder dan een dimarzio ook.
Alright, al is het wel zo dat ik DiMarzio's vaak 2e hands koop en dan zijn ze ook niet zo duur meer.
Btw, MB vs. Suhr Aldrich? En Super Distortion vs. Norton?

Ik zit er namelijk over te denken om de Super Distortion uit m'n Ibanez S540 te halen (mahonie body, maple top); hij klinkt wel vet, maar zit constant tegen feedback aan en mag iets rustiger en misschien iets voller. Al is dan de ToneZone misschien ook weer een idee...
Maar daarvoor zat ik dus o.a. naar de Breed en Evo 2 te kijken.

Orpheo
16 november 2010, 23:51
Alright, al is het wel zo dat ik DiMarzio's vaak 2e hands koop en dan zijn ze ook niet zo duur meer.
Btw, MB vs. Suhr Aldrich? En Super Distortion vs. Norton?

Ik zit er namelijk over te denken om de Super Distortion uit m'n Ibanez S540 te halen (mahonie body, maple top); hij klinkt wel vet, maar zit constant tegen feedback aan en mag iets rustiger en misschien iets voller. Al is dan de ToneZone misschien ook weer een idee...
Maar daarvoor zat ik dus o.a. naar de Breed en Evo 2 te kijken.
leuke vragen :)

motherbucker vs doug aldrich: de aldrich kan maar een ding, en dat is klinken als een 80ies-ding. hij heeft een heel rare mid-range 'honk', snotterig, flubberig in het laag, en zingend in het hoog. dat is het ENIGE voordeel aan die pup (en hij is gruwelijk duur!). ik vind 'm echt niet tof, no way. de motherbucker is wat dynamischer, kan wat meer stijlen aan (zeker in de hals!), in de brugpup brult ie waanzinnig lekker in een LP en in een strat scheurt ie meer dan in een LP.

de superD en air norton, tja... je kent 't wel denk ik zo. de air norton heeft wat minder laag, maar wel een strakker laag, maar ik vind dat ie hetzelfde zangerige hoog heeft en diezelfde push in het mid. De MB lijkt op de superD, maar is wat krachtiger (niet zozeer hotter), meer ballen, wat meer agressie, meer punch, strakker in het laag. Met coiltaps kan je echt enorm leuke dingen doen, overigens, maar al die coiltaps kunnen wel resulteren in wat 'tone suck'. het mid verlies wat push, alsof je een wah wah half ingetrapt hebt. De aldrich heeft ook dat karakter, alleen dan nog wat meer. net als de duncan custom (imho). de custom5 heeft dat weer wat minder :P

de m.b. is echt een van mijn favoriete pickups, naast de JB, de JB/fullshred hybrid, de air norton en bill lawrence l500 XL, L en R.

Speeddemon
18 november 2010, 15:32
@Orph; ik bedoelde de Norton, niet de Air Norton, als brug element.

Hoe vind je de Evo 2 in mahonie (+maple top) trouwens? De originele Evo vond ik wat te fel, schreeuwerig en aggresief. Super Distortion behoudt nog steeds dat schreeuwerige in die gitaar, dus iets minder output is op zich welkom... evt. met iets meer warm laag(mid); vandaar dat ik de Norton, Breed en ToneZone overweeg en evt. de Evo 2, aangezien men aangeeft dat ie het goede van de originele Evo (clarity, definitie) combineert met de verbeteringen op de vlakken die de originele Evo juist storend maakten (te weinig laag/mid, te veel en fel hoog).

En de Breed leek me dus nog wat, omdat ie zoveel mids en laag zou hebben, maar niet teveel output.

Speeddemon
26 november 2010, 14:45
@Orph (e.a.):
update-tje:

Heb er gister de F-spaced Super Distortion van m'n Ibanez (waar nu de ToneZone in ligt van de Charvel; prima combi so far!) ingegooid en er bij de Tributör repetitie mee gespeeld;

NB: ik heb de SD omgedraaid (dus de draad komt er aan de onderkant uit, aan de 'bovenkant' (richting de hals), omdat ik me afvroeg of dat anders zou klinken.
Het laag is wel vet/strak, maar de hogere snaren klinken bijna singlecoil-achtig helder (met meer push). Ik wil juist toch iets meer afgerond hoog (zonder dat ie dof wordt, hoor). Daarnaast had de Super D eigenlijk nog te veel output (snel feedback), daar waar de Duncan Distortion (die even hard een partij output heeft van heb ik jou daar) een stuk minder last van feedback had... Hij klonk weliswaar lekker strak, maar had ook teveel hoog en te weinig 'smeuïg/chunky' laag.

Eisenpakket wordt moeilijk zo:
-evenveel laag als de Tone Zone en Super D, maar strakker dan de TZ.
-veel romige (PAF on steroids) mids.
-gedefinieerd hoog, maar vettig hoog (misschien dat ceramische elementen hierdoor eerder afvallen).
-Medium/high output. SD was teveel, ToneZone wel o.k. (maar klonk te modern).
Ik wil deze gitaar eigenlijk Dimarzio only houden, maar ja, Duncan heeft misschien wel een 2/3 tal geschikten (ik dacht aan Alternative 8 en JB (en mindere mate Custom en Custom 5)...

Btw, weet jij Orph, of ik m'n Engl Invader zo kan re-tuben zonder opnieuw te biassen? (m.a.w., oude buizen eruit trekken, nieuwe erin proppen?)

Tankman
10 december 2010, 22:51
Leuke en zeer interessante berichten vandaag binnen gekregen. Ik mag het fijne ervan nog niet vrijgeven en niks staat nog vast, maar misschien dat ik toch erges in de komende maanden een Charvel Pro Mod in Snow White thuis heb staan! :cheerup:

Waar hangt het vanaf? Nou..van derden. Als zij groen licht geven, geef ik die ook!:ok:

Orpheo
11 december 2010, 14:12
ik zeg je, de motherbucker werkt denk ik perfect voor jou in de brug en halspositie. tis precies wat jij beschrijft :P

Verder. De invader moet je wel biassen. ik weet niet hoe 't zit in jou amp, maar de mijne heeft de biaspots bovenin het chassis, dus je kunt 'm zonder teveel gedoe biassen. ik heb er zelfs leuke lampjes bij die aangeven of 't goed of fout zit, zonder het gebruik van een multimeter.

Tankman
18 december 2010, 20:25
Goed nieuws! Wij worden dealer! Wat betekent...dat ik over een maandje ongeveer een Charvel Pro Mod SoCal in Snow White heb! Bedankt voor de GAS Speeddemon!

jules
1 januari 2011, 14:11
ik heb wel een vraagje over de floyd, die is bij deze gitaar niet recesed, dus niet uitgefreesd in de body, betekent dat, dat de actie ook niet zo laag kan als bij een recesed floyd?

Speeddemon
1 januari 2011, 14:32
ik heb wel een vraagje over de floyd, die is bij deze gitaar niet recesed, dus niet uitgefreesd in de body, betekent dat, dat de actie ook niet zo laag kan als bij een recesed floyd?
Nee hoor. Kan (mogelijk) net zo laag. Heb net even 2 gitaren van me bekeken met recessed Floyds, en die hebben een vergelijkbare actie (+/- 2mm bij de lage E snaar boven de 21e fret) met de Charvel. Charvel zit misschien op 2,5mm, maar de Floyd zelf zou ik nog een mm of 1,5 omlaag kunnen schroeven. Ik haat string-buzz, dus vandaar dat m'n actie wat hoger ligt.

Overigens; ik heb nu een Breed bridge in de Charvel's brug-pos. liggen. Is me iets te mild/tam,rond. Wel vet, in de zin van dat je een Strat als een Les Paul kan laten klinken. Waanzinnig dynamisch ook nog eens. Maar ja, ik wil gewoon vol gas 80's rock/metal met deze gitaar spelen, dus er komt een Norton in, of de Super D gaat weer terug, of evt. (aangezien Orph's en mijn smaak in dergelijke tone-zaken wel vaker op 1 lijn hebben gebleken te zitten) een Motherbucker. ;)

jules
1 januari 2011, 16:52
Thanks voor je reactie, ik ben benieuwd hoe mijn zwarte so cal gaat beval..... Oeps versproken ;)

Tankman
3 januari 2011, 23:21
@speeddemon: Zijn er inmiddels al actie foto's of gewoon..meer foto's van je Charvel? Mijn GAS moet gevoed worden tot die van mij er is.

Speeddemon
4 januari 2011, 09:26
@speeddemon: Zijn er inmiddels al actie foto's of gewoon..meer foto's van je Charvel? Mijn GAS moet gevoed worden tot die van mij er is.

Heb er 1 van het laatste Maiden optreden geupload:
EDIT:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/Pv07DA.jpg

Tankman
4 januari 2011, 13:21
Heb er 1 van het laatste Maiden optreden geupload:
http://www.dimarzioforum.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=3070.0;attach=370

Ik kan hem niet zien. Ik moet lid worden en dan eerst wachten tot een admin het accepteerd. Als guest kan ik je foto ook niet vinden.

Speeddemon
4 januari 2011, 19:58
Ik kan hem niet zien. Ik moet lid worden en dan eerst wachten tot een admin het accepteerd. Als guest kan ik je foto ook niet vinden.

Heb 'm maar zelf gedownload en weer geupload naar m'n photobucket. Zie vorige bericht.

Tankman
4 januari 2011, 20:36
Heb er 1 van het laatste Maiden optreden geupload:
EDIT:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/Pv07DA.jpg

Ay ay ay. Dat is zeker flinke GAS-voer. Ik word steeds ongeduldiger, maar volgens mij is dit beesie toch wel echt het wachten waard. Het ziet er gewoon zo retestrak uit. Zelfs mijn niet gitaarspelende vrienden zijn er verschrikkelijk enthousiast over. Hoe doet hij het live?

mesaman
5 januari 2011, 00:09
gvd! nu moet ik straks geld uitgeven aan een san dimas......

marc_o
5 januari 2011, 10:09
Heb er 1 van het laatste Maiden optreden geupload:
EDIT:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/Pv07DA.jpg

Goeie foto man! Ook leuk dat je er een D-tuna op hebt gezet...toffe gitaar al met al. :ok:

universe777
5 januari 2011, 12:51
Ik heb er 10 minuten geleden een binnen gekregen... Moet hem alleen vanavond weer weggeven... Hij is voor mijn broer. Hele toffe gitaar.
Ook heel net dat je er Dunlop straplocks bij krijgt en dat de optionele Schaller imbus houder niet is voor geboord. Zodat je de keuze hebt dit wel of niet op je gitaar te doen. Mooie degelijke case ook.

jules
5 januari 2011, 15:28
waaaaw die van mij is ook binnen, niet normaal wat speelt deze gitaar zacht, zit alleen 0,9 op kan ik deze gewoon vervangen door 0.10 en dan de floyd wat vaster draaien of moet ik dan ook aan de actie hoogte en hals klooien??

universe777
5 januari 2011, 15:45
gvd! nu moet ik straks geld uitgeven aan een san dimas......
De san dimas is degene zonder slagplaat. Ik vind deze so-cal stoerder.

Speeddemon
5 januari 2011, 19:29
Ik heb er 10 minuten geleden een binnen gekregen... Moet hem alleen vanavond weer weggeven... Hij is voor mijn broer. Hele toffe gitaar.
Ook heel net dat je er Dunlop straplocks bij krijgt en dat de optionele Schaller imbus houder niet is voor geboord. Zodat je de keuze hebt dit wel of niet op je gitaar te doen. Mooie degelijke case ook.

Goeie punten, die ik was vergeten te vermelden.
Een piepklein kritiekpuntje voor Duncan-liefhebbers; de slagplaat is matzwart/antraciet, waarbij de hoogglans Duncan elementen een beetje zouden afsteken, terwijl DiMarzio's wel dezelfde look hebben.
Overigens, zo lang Duncan geen lekker smeuïg, doch heldere mid/high output hals pickup heeft (een '59 vind ik te zompig en scooped, een Jazz te hi-fi, en een Distortion neck klinkt weliswaar lekker, maar is wel erg lomp), houd ik deze gitaar 'all-Dimarzio'.
Ik kan nog niet uit ervaring spreken, maar ik heb wel veel gelezen over de Norton; dit zou een beetje DiMarzio's variant op Duncan's JB (brug pickup) zijn. Mid/high output, strak laag, veel mids, veel bite, al schijnt de Norton (gelukkig) de highmid 'honk' van de JB niet zo te hebben.

Overigens, ik heb de JB in een mahonie superstrat, en daar klinkt ie waanzinnig. Ben ook zeer benieuwd hoe de Norton het daarin doet.

richwoodplayer
5 januari 2011, 20:33
waaaaw die van mij is ook binnen, niet normaal wat speelt deze gitaar zacht, zit alleen 0,9 op kan ik deze gewoon vervangen door 0.10 en dan de floyd wat vaster draaien of moet ik dan ook aan de actie hoogte en hals klooien??

van 0.09 naar 0.10 zal niet veel uitmaken, hoogstens moet je de veren van de floyd wat vaster draaien, maar dat zal niet veel zijn.
het beste is om je snaren 1 voor 1 te vervangen, en dan telkens de vervangen snaar weer te stemmen.

jules
5 januari 2011, 23:07
sooo de 0.10 snaren zitten er op. mhhh kweet niet of ik er blij mee ben hij speelt nou niet meer zo belachelijk licht als met het 0.9 setje, maar ja ik heb op al mijn gitaren 0.10 ?? zou ik er wel goed aan gedaan hebben of moet ik ff wennen??

wat het geluid betreft, ik vind de elementen echt te gek klinken, ook de midden stand heeft echt een heerlijk clean strat geluid, hoe hebben ze dat in godsnaam voor elkaar gekregen? solo's kun je echt scherp laten klinken of een beetje romiger met de evolution.

Ik zeg wel dat hij met de 0.10 iets zwaarder speelt maar het is nog steeds superdepuperlicht hoor, wat een fijne hals. Het mooie vind ik de manier van hoe de hals is afgewerkt, de randen zijn zo mooi gerold, als je over de zijkant heen kijkt lijken het net scaloped frets. en mooie dunlup straplockjes erbij om het geheel af te maken, zoooo moet je een gitaar afleveren. Om over het koffer nog maar te zwijgen WAAAAAOOOOW

Tankman
5 januari 2011, 23:25
sooo de 0.10 snaren zitten er op. mhhh kweet niet of ik er blij mee ben hij speelt nou niet meer zo belachelijk licht als met het 0.9 setje, maar ja ik heb op al mijn gitaren 0.10 ?? zou ik er wel goed aan gedaan hebben of moet ik ff wennen??

wat het geluid betreft, ik vind de elementen echt te gek klinken, ook de midden stand heeft echt een heerlijk clean strat geluid, hoe hebben ze dat in godsnaam voor elkaar gekregen? solo's kun je echt scherp laten klinken of een beetje romiger met de evolution.

Ik zeg wel dat hij met de 0.10 iets zwaarder speelt maar het is nog steeds superdepuperlicht hoor, wat een fijne hals. Het mooie vind ik de manier van hoe de hals is afgewerkt, de randen zijn zo mooi gerold, als je over de zijkant heen kijkt lijken het net scaloped frets. en mooie dunlup straplockjes erbij om het geheel af te maken, zoooo moet je een gitaar afleveren. Om over het koffer nog maar te zwijgen WAAAAAOOOOW

Ik denk dat ik dit topic niet meer ga lezen. Ik wordt knettergek van al die goede berichten en nu kan ik ECHT niet wachten. Ik hoop dat ze snel komen met de contracten voor de dealership, dan kan ik ook mijn berichten posten!

Maareh...Speeddemon heeft heel ijverig foto's van zijn beestje gepost. Waar blijven de foto's van de rest?:D

jules
5 januari 2011, 23:35
ff snel dan tadaaaaa, tis wel een tweedehandsje, maar amper bespeeld, heb er 470 voor betaald :)

http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/hugheskettner/Charvel1.jpg


zit wel nog ff te twijfelen aan mijn snaar dikte hoor, misschien dat ik voor deze gitaar wel terug naar 0.9 ga?? mischien eerst maar eens repeteren ermee, ff kijken hoe die live klinkt.

Wat vinden jullie??

Tankman
5 januari 2011, 23:43
Ay! Ik zou stoppen, ben ik toch weer in dit topic...Ach...

Die zwarte is ook een beauty! Als mijn witte bevalt is de zwarte geen gek idee als backup/alternate tuning gitaartje.

Ik zou even een oefensessie aankijken met .010. Als het toch zwaar lijkt kun je ook een hybride setje 9-46 proberen. Heb je de slink van de 9, maar toch wat dikkere bassnaren voor je riffjes etc.

Waar heb je die gitaar dan 2e hands gevonden, als ik vragen mag?

deefke666
5 januari 2011, 23:46
damn die zijn mooi, als ze evengoed klinken als ze eruit zien dan zijn jullie two happy dudes.....
er is van de usa modellen een limited edition geweest met yellow flames waar ik echt gek van was, maar er was in belgie geen enkele winkel die eraan kon geraken.... echt zo'n 80's scheurbakje

ik voel de need weer komen hoor, ik zou voor mij wel de trem op dive only afstellen....

klinkt ze clean ook een beetje goed.....???

grtz d

jules
5 januari 2011, 23:46
hij stond plots gewoon op marktplaats, bij muziekhuis westerhaven, in groningen, haha het plastich zat er nog op


thanks voor de tip, de reden dat ik 010 gebruik is natuurlijk iets meer tone, maar ehhh met die elementen!!! tone zoveel als water in Australie en gifdamp in Moerdijk

Tankman
5 januari 2011, 23:48
Wat is eigenlijk je setup? Waarmee gebruik je je Charvel allemaal? Amps en Effects dus.

jules
5 januari 2011, 23:50
mijn amp is een hughes en kettner statesman dual el34 top, met een line6 m13. Dat is mijn main set up, heb hem net op een fender princeton chorus gespeeld met de m13 maar dat is een transistor ampje en die is wat scheller als mijn statesman

Tankman
6 januari 2011, 00:04
Ok. Dat klinkt wel nice ja. Ik hoop dat mijn Charvel en mijn 6505+ combo elkaar lief gaan vinden. Ik heb er verder alleen nog een crybaby voor, een ns-2 en soms een mxr 10 band eq in de loop.

Dit topic zou zomaar in een Charvel Club topic kunnen veranderen. :seriousf:

dr.distortion
6 januari 2011, 00:18
Ok. Dat klinkt wel nice ja. Ik hoop dat mijn Charvel en mijn 6505+ combo elkaar lief gaan vinden. Ik heb er verder alleen nog een crybaby voor, een ns-2 en soms een mxr 10 band eq in de loop.

Dit topic zou zomaar in een Charvel Club topic kunnen veranderen. :seriousf:

Tellen zelfbouwsels dan ook mee? :seriousf: Op dit moment wacht er een body op me om aan te gaan beginnen. En ja, dat wordt een so-cal lookalike!

Tankman
6 januari 2011, 00:20
Ach, wie ben ik om dan de regels te verzinnen, als je maar foto's post!

dr.distortion
6 januari 2011, 01:27
Ach, wie ben ik om dan de regels te verzinnen, als je maar foto's post!

Afgesproken! Neck wordt een originele Charvel. Op dit moment zit ik vooral over de kleur te piekeren. Maar eerst maar eens verhuizen...
Sorry voor de hijack; on topic weer: gave plank Speeddemon!! :blast:

jules
6 januari 2011, 08:27
zeker zeker hoor je er dan bij, charvels dien gemod te worden thats what they made for. Alhoewel die van mij al redelijk close to perfection is :)

ik ga voor deze gitaar denk ik toch terug naar 09, heb hem toch nog ff vastgehad, en ik vind het gewoon jammer van de superlichte bespeelbaarheid en superlage actie

Speeddemon
6 januari 2011, 09:57
Thanks mensen. Ik heb de mijne dus ook al diverse malen 'gemod';
-4e pickup swap zit eraan te komen.
-Push/pull pot om neck pup te splitten.
-D-Tuna geinstalleerd (uiteraad met een Dive-only trem-block, anders werkt 't niet)
-heb nu een Floyd Upgrades Oversized brass block klaar liggen voor meer sustain.

ik zit er zelfs over te denken om een mini-toggle switch toe te voegen, om hier de brug pup mee te splitten/parallel/serie te schakelen.

@Jules: idd erg mooi hoe de zijkanten van de hals afgewerkt. Ik weet niet meer of ik het ook al genoemd had, maar mij val die 'bijna scalloped-look' ook op, wat heerlijk speelt. Koffer is idd top, maar met 1 minpunt: opbergvak is zeer klein.

@Tankman: mijn setup=
-Engl Invader 100 + Engl 4x12" Pro cab (Vintage 30's) slanted.
-FX-loop=Boss CE-2 Chorus (MIJ, long dash), Boss GE-7 EQ(MIJ, silent mod), Ibanez DE7 Delay Echo.
-Klotz LaGrange gitaarkabel, met haakse Neutrik silent plug.
-Kimber 4VS speakerkabel (www.lavacable.com )

jules
6 januari 2011, 10:11
ja dat klopt, wel maar ik ken niet zo veel gitaarkoffers met heeeele grote opbergvakken. maar een goede kwaliteit gitaar riem past er inderdaad niet in nee, ach ja vind ik niet zo erg. Ik vind het gewoon mooi dat een gitaar zo mooi geleverd word, met zo'n mooi koffer, straplockjes mooi goed gereedschap er bij en zo. Geeft me het gevoel dat de mensen die deze instrumenten maken echt nadenken over hoe een gitarist het graag ziet.

Tankman
6 januari 2011, 10:25
Thanks mensen. Ik heb de mijne dus ook al diverse malen 'gemod';
-4e pickup swap zit eraan te komen.
-Push/pull pot om neck pup te splitten.
-D-Tuna geinstalleerd (uiteraad met een Dive-only trem-block, anders werkt 't niet)
-heb nu een Floyd Upgrades Oversized brass block klaar liggen voor meer sustain.

ik zit er zelfs over te denken om een mini-toggle switch toe te voegen, om hier de brug pup mee te splitten/parallel/serie te schakelen.

@Jules: idd erg mooi hoe de zijkanten van de hals afgewerkt. Ik weet niet meer of ik het ook al genoemd had, maar mij val die 'bijna scalloped-look' ook op, wat heerlijk speelt. Koffer is idd top, maar met 1 minpunt: opbergvak is zeer klein.

@Tankman: mijn setup=
-Engl Invader 100 + Engl 4x12" Pro cab (Vintage 30's) slanted.
-FX-loop=Boss CE-2 Chorus (MIJ, long dash), Boss GE-7 EQ(MIJ, silent mod), Ibanez DE7 Delay Echo.
-Klotz LaGrange gitaarkabel, met haakse Neutrik silent plug.
-Kimber 4VS speakerkabel (www.lavacable.com )

Klinkt ook als een hele vette setup. Ik ben nu ook erg in twijfel over mijn 6505. Ik ga volgende maand weereens voor het eerst in maanden een oefenruimte in. Als hij dan nog naar wens is, blijft hij. Zo niet wordt het weer shoppen. Gisteren een Marshall JVM 210C getest. Eerste keer dat ik een Marshall gewoon goed vond. Ach, we zien het wel.

Wat de koffer betreft; jammer dat de strap er niet in kan, maar goed, ik heb toch een tas mee met kabels. Daar kan de strap ook bij. Ik denk sowieso dat de gitaar af en toe ook in een gigbag mee zal moeten.

Hoe heb je de tremolo vast gezet? Ik zit ook te denken om er een D-Tuna op te monteren. Die Floyd Upgrades heb ik ook gezien en lijkt me ook erg interessant. Heb je die gewoon vanuit Amerika laten komen?

fred dons
6 januari 2011, 10:55
ik vind het jammer dat de nekken van de nieuwe modellen zo dun zijn, was overigens ook bij de oude san dimas modellen maar tegenwoordig hebben ze ook dikkere nekken en dat levert wat wat minder kramp in mijn handen op


dit is mijn model A
http://www.pixum.nl/album/sharingImage/id/440038/page/123

mijn san dimas prepro (tegenwoordig met een maple neck)
http://www.pixum.nl/album/sharingImage/id/440038/page/128

san dimas IV (geloof ik kan ook III zijn)
http://94.100.114.109/930400001-930450000/930430401-930430500/930430483_6_mpMV.jpeg

charvel mut uit originele onderdelen
http://94.100.118.113/923800001-923850000/923812101-923812200/923812179_6_jcXO.jpeg

en nog een mutt (charvel body, dimarzio neck)
http://94.100.123.8/923800001-923850000/923812601-923812700/923812632_6_dMA2.jpeg

jules
6 januari 2011, 11:02
dun?? zo dun zijn ze niet hoor, want daar houd ik dus ook niet van. die van mij is iets dunner als de maple hals van mijn fender amstrat.

fred dons
6 januari 2011, 11:19
en dat is voor mij dus (te) dun ;)

ik heb op 2 charvels een PC profile en dat is meer maatje boomstam en dat speelt voor mij beter, american standard strat is voor mij qua prettig spelen wel het dunste dat ik zou willen op een superstrat
mij Anderson is trouwens ook zo dun maar die heeft zo'n mooie klank dat ik het maar voor lief neem :D

RoelSmoel
6 januari 2011, 11:56
Maar is dit nu een Floyd Rose model zonder iets op de body uitgefreesd voor de tremelo? Anders wil ik wel eens een keer ernaar gaan kijken voor die nog geen €700,- :)

Iig GAS opwekkend topic..

jules
6 januari 2011, 12:09
yep, dat klopt er is niks uitegefreesd

http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/hugheskettner/Charvel4.jpg

fred dons
6 januari 2011, 12:11
inderdaad de socal's hebben geen floyd upbend route, nb de floyd op de socal's zijn wel made in korea original floyd en geen made in germany original floyd (nog steeds een prima floyd overigens)

jules
6 januari 2011, 12:18
klopt klopt, het is de frt 2000 floyd, die overigens wel als heel erg goed bestempeld word. Mijn ervaring met deze brug is erg goed, gisteren een setje 0.10 elixers (waar ik dus spijt van heb) er op gezet de brug goed gezet, een paar keer gestemd en brug afgesteld, toen begonnen met spelen en het ding bleef dus meteen met die nieuwe snaren hartstikke stem vast, hier en daar een klein beetje met de fijntuners bijstemmen maar dat was het dan ook. nog ff gespeeld en flink aan de jengelstengen gehangen.

Vanmorgen nog eens geprobeerd, en hij was nog steeds perfect in tune :)

Tankman
6 januari 2011, 15:54
Hoe heb je de tremolo vast gezet? Ik zit ook te denken om er een D-Tuna op te monteren. Die Floyd Upgrades heb ik ook gezien en lijkt me ook erg interessant. Heb je die gewoon vanuit Amerika laten komen?

@ speeddemon: even weer een berichtje van mezelf gequote. Ik denkd at je de vraag over het hoofd hebt gezien.

fred dons
6 januari 2011, 16:15
de makkelijkste manier, meer veren in de cavity en de veren strakker zetten
verder verkoopt Schaller een klein beugeltje (eigenlijk bedoelt om een speedloader trem te stemmen) om je floyd met een imbusje te locken
en je kunt eeen houten klosje achter het tremblock zetten zodat de trem geen kant meer op kan (zijn meer oplossingen hoor maar dit zijn de goedkoopste)

Tankman
6 januari 2011, 16:25
Ik ben wel bekend met wat verschillende technieken, maar ben toch benieuwd waarvoor speeddemon heeft gekozen. Ik ken bijvoorbeeld ook het Tremol-No systeem. Hiermee kun je kiezen tussen full floating, dive only of vaste standen.

Is die brug dan ook meteen flush tegen de body aan bij dive only?

jules
6 januari 2011, 16:49
nou nee volgen mij de brug zelf float dan nog steeds want anders is de actie te laag

fred dons
6 januari 2011, 17:02
dat ligt aan je afstelling hoor, bij mijn charvels met D-Tuna ligt de floyd gewoon plat op de body bij een normale aktie

jules
6 januari 2011, 17:06
he hoe dan, kun je de hoogte van de zadels waar de snaren in liggen ook nog individueel bepalen dan??

RoelSmoel
6 januari 2011, 17:24
Ik maak straks even een topicje mbt de D-Tuna:)

fred dons
6 januari 2011, 17:33
he hoe dan, kun je de hoogte van de zadels waar de snaren in liggen ook nog individueel bepalen dan??

dat kan maar dat is een rotwerkje, schaller verkoopt shimmetjes voor onder je zadel
en die kun je dus gebruiken om de radius maar ook de aktie aan te passen

http://www.guitarpartsresource.com/images/large/BP-2214-001.jpg

maar bij mijn charvels zijn de neckpockets zo uitgefreest dat de aktie goed goed is als de floyd flush met de body is

Speeddemon
6 januari 2011, 19:13
@ speeddemon: even weer een berichtje van mezelf gequote. Ik denkd at je de vraag over het hoofd hebt gezien.

Ehm, werk enzo.... :soinnocent:
stuk ongeduld. ;)

Anyway,
-er is nu een stukje hardhout op het tremblock gelijmd om hem te blocken.
-m'n FU block heb ik op Ebay gekocht van Adam zelf. Verzenden is $10, dus daar hoef je het ook niet voor te laten.
-op het moment dat ik het FU block heb geinstalleerd -en dus het originele block met het stukje hout eraf is- ga ik waarschijnlijk de brass tremstopper van FU bestellen.

Dan krijg je zoiets:
http://www.floydupgrades.com/catalog/images/tremolostoppers/tremolostopper_lrg_2.jpg

Die Tremel-no krijgt niet al te veel positieve berichten. Zou nog te veel speling op zitten. En ik weet uit ervaring dat een D-Tuna erg nauw luistert.

Overigens, zoals de Charvel stock is, kun je nog wel degelijk een 'dive-up' doen, maar niet heel veel.

jules
7 januari 2011, 08:25
dit ziet er wel handig uit hoor, eh maar krijg je zo iets niet ook gewoon bij de gamma??

fred dons
7 januari 2011, 09:04
die tremstopper kreeg ik kado bij mijn speedloader floyd en die werkt prima, alleen bij een stevige tik tegen de body kan de stopper wel uit het hout scheuren omdat hij maar met 2 kleine houtschroefjes vast zit

ik heb op een andere strat 2 van deze dingen geinstalleerd en hoewel ze bedoeld zijn om je tremelo stabieler te maken kun je met 2 van die dingen ook een tremstopper maken, zodanig dat als je hoge e springt je gitaar nog steeds in tune is maar de tremelo ook nog steeds upbends kan maken (gaat wel wat zwaarder )
http://www.rockinger.com/index.php?cat=WG076&product=16060&sid3=da943b79217b42d7fe0ad2916ad5080c

http://www.rockinger.com/Media/Shop/160601.jpg

Tankman
8 januari 2011, 00:10
Naast strak en efficiënt ziet dit er ook allemaal heel erg permanent uit. Dat vond ik dan weer het aantrekkelijke van de Tremol-No, dat hij niet een permanente mod is. Natuurlijk kun je die bij jullie weer eraf halen, maar dan hou je een gat in je gitaar over. Dat vind ik zonde.

Ik ga denk ik gewoon afwachten hoe de gitaar speelt enzo en dan besluit ik wat ik ermee ga doen.

jules
8 januari 2011, 17:55
ik heb er niks mee gedaan gewoon goed afgesteld, blijft perfect in stemming. Ik heb er weer 09 op gezet, vind ik beter zeker omdat de brug dan minder beweegt als je flink bend

Tankman
8 januari 2011, 20:36
Ja dat kan natuurlijk ook, maar ik kijk naar de optie van een D-Tuna plaatsen om dan de gitaar voor beide tunings te gebruiken. Het is wel de bedoeling dat dit mijn main gitaar wordt. Als hij goed genoeg bevalt zal ik op lange termijn een 2e bij nemen voor drop D, maar tot dan zal ik het allebei op 1 gitaar moeten doen.

jules
16 januari 2011, 20:16
man als deze gitaar niet fijn genoeg is om je main axe te worden dan weet ik het ook niet meer hoor, wat een fijn ding is dit toch

Tankman
16 januari 2011, 21:01
Daar ga ik inderdaad wel van uit ja. De vertegenwoordiger doet er alleen een beetje lang over om met de contracten langs te komen. Ik heb nu nog geen vooruitzicht hoe lang het nog gaat duren. We dachten dat hij afgelopen week zou komen, maar dat was dus niet zo.

RedBuell
28 februari 2011, 22:41
pffffffff heb het hele topic zitten lezen. Hoewel ik zit te gassen op een goldtop LP krijg ik hier ook wel gas voor zeg en deze zijn nog eens € 1000,- goedkoper... en ik wil nog wel zo graag een vaste brug aargh...

Ik ga er eens eentje aan de tand voelen, kan dan altijd nog een leuke Mayones Setius erbij kopen en dan zit ik nog onder de prijs van een LP traditional goldtop....!!

Tankman
28 februari 2011, 22:49
pffffffff heb het hele topic zitten lezen. Hoewel ik zit te gassen op een goldtop LP krijg ik hier ook wel gas voor zeg en deze zijn nog eens € 1000,- goedkoper... en ik wil nog wel zo graag een vaste brug aargh...

Ik ga er eens eentje aan de tand voelen, kan dan altijd nog een leuke Mayones Setius erbij kopen en dan zit ik nog onder de prijs van een LP traditional goldtop....!!

Ik heb inmiddels de San Dimas kunnen testen. Het zijn echt geweldige gitaren! Heerlijke halsjes! De SoCal die ik voor mezelf had besteld is nog onderweg. Een forumlid kwam echter langs en die wilde hem ook graag hebben, dus heb ik besloten dat hij dan die ene die voor mij bedoeld was kan kopen. Die van mij is vandaag dan opnieuw besteld. Ik moet iets langer wachten dus, maar ach, ik heb een forumlid blij kunnen maken door zijn wachttijd te minderen.

RedBuell
28 februari 2011, 23:20
Volgens de Charvel site is Spanjaard Muziek in Alkmaar dealer van Charvel maar op de site van Spanjaard zie ik geen Charvel. Waar kan ik een Charvel aan de tand voelen in de buurt van Amsterdam?

Exi
28 februari 2011, 23:28
Volgens de Charvel site is Spanjaard Muziek in Alkmaar dealer van Charvel maar op de site van Spanjaard zie ik geen Charvel. Waar kan ik een Charvel aan de tand voelen in de buurt van Amsterdam?
Schiet eens een PM naar Tankman hierboven, hij weet er vast meer over ;)

Tankman
28 februari 2011, 23:34
Volgens de Charvel site is Spanjaard Muziek in Alkmaar dealer van Charvel maar op de site van Spanjaard zie ik geen Charvel. Waar kan ik een Charvel aan de tand voelen in de buurt van Amsterdam?

Nee klopt, die staan er nog niet op, maar de Charvel site heeft wel gelijk. PM me maar inderdaad.

Speeddemon
30 november 2011, 10:36
effe een update:
heb gister de Charvel teruggekregen van Bob @ Dijkmans, met het FU Brass Big Block (2x zo dik als het originele FR Sustainblock) geinstalleerd én de Brass Trem Stopper.

Sustain op de lage E-snaar (clean opgenomen, direct in een Korg D1200; geen processing) van +/- 24 seconden naar ruim 40 seconden gegaan.
De initiële 'afzwakcurve' lijkt behoorlijk gelijk, maar waarbij de upgrade wel steeds een streepje of 2 voorblijft in de peak-metering van de recorder (dus +/- 3dB-5dB harder). Maar vervolgens als het echt zacht wordt, gaat ie veel langer door.
Het verneukeratieve momenteel is dat ik de vorige test met oude(re) snaren heb gedaan. Dus ik zal het nog een keertje over een maand ofzo moeten testen.
Akoestisch is de Charvel ook een hele klap luider. :ok:

Dus mensen, kopen die Brass blocks!

Tankman
30 november 2011, 11:14
effe een update:
heb gister de Charvel teruggekregen van Bob @ Dijkmans, met het FU Brass Big Block (2x zo dik als het originele FR Sustainblock) geinstalleerd én de Brass Trem Stopper.

Sustain op de lage E-snaar (clean opgenomen, direct in een Korg D1200; geen processing) van +/- 24 seconden naar ruim 40 seconden gegaan.
De initiële 'afzwakcurve' lijkt behoorlijk gelijk, maar waarbij de upgrade wel steeds een streepje of 2 voorblijft in de peak-metering van de recorder (dus +/- 3dB-5dB harder). Maar vervolgens als het echt zacht wordt, gaat ie veel langer door.
Het verneukeratieve momenteel is dat ik de vorige test met oude(re) snaren heb gedaan. Dus ik zal het nog een keertje over een maand ofzo moeten testen.
Akoestisch is de Charvel ook een hele klap luider. :ok:

Dus mensen, kopen die Brass blocks!

Interessant. Ik zat er ook aan te denken om deze upgrade te doen. Zijn die FU's (lol) in Nederland te krijgen?

Orpheo
30 november 2011, 11:57
Interessant. Ik zat er ook aan te denken om deze upgrade te doen. Zijn die FU's (lol) in Nederland te krijgen?

ja, je zit toch op het internet? klikkerdeklik en je bent er.

oh je bedoeld via een nederlandse zaak?

:seriousf: waarschijnlijk met een rib uit je lijf, en dan nog...

dat een brass block veel uitmaakt, wist ik al. ik vind aluminium en titanium ook enorm prettig. iets meer mids, lichter, maar bij een floyd is het een aanval op je sustain lijkt 't. op een vintage trem vind ik t beter dan op een floyd. dus: brass.

jammer alleen dat er geen L-shaped big brass is voor de gotoh; ik vind de gotoh's ZOVEEL prettiger dan de 'OFR's'. zit 'm in eigenlijk alles. betere messen, arm popt er in en niet met een screw-collar, en locking studs. scheelt mijns inziens veel.

hoe vind je die motherbucker nou? ik heb je er nog steeds niet over gehoord...

Speeddemon
30 november 2011, 13:28
hoe vind je die motherbucker nou? ik heb je er nog steeds niet over gehoord...
Tja, vooralsnog ben ik erg content met de Norton in de brug, dus het is er nog niet van gekomen... :hide: :makeup:

Tankman
17 februari 2012, 23:01
Slecht nieuws uit Charvel land. De Pro-Mods worden niet meer gemaakt. Voorlopig alleen voor Europa niet-verkrijgbare custom shops en de Desolation serie die naar mijn mening Jackson behoorlijk in de weg heeft zitten om ooit een succes te worden. Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn Pro-Mod heb!

Terminus
18 februari 2012, 11:05
Wat denken ze bij Charvel echt? Die Desolations zijn gedoemd te floppen, ze gaan een markt met veel concurrentie in met een product dat niet eens zo speciaal is. De Pro-Mods zijn uniek en staan bekend om hun kwaliteit, de Desolation's moeten zich op zijn minst nog bewijzen.

Speeddemon
18 februari 2012, 12:29
Slecht nieuws uit Charvel land. De Pro-Mods worden niet meer gemaakt. Voorlopig alleen voor Europa niet-verkrijgbare custom shops en de Desolation serie die naar mijn mening Jackson behoorlijk in de weg heeft zitten om ooit een succes te worden. Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn Pro-Mod heb!
What the hell?
Zijn de Pro-Mods ook niet meer leverbaar/verkrijgbaar in Japan en USA?
Dit is duidelijk een geval dat ik blij ben een relatieve 'early adopter' te zijn. :satisfie:

Tankman
18 februari 2012, 20:52
What the hell?
Zijn de Pro-Mods ook niet meer leverbaar/verkrijgbaar in Japan en USA?
Dit is duidelijk een geval dat ik blij ben een relatieve 'early adopter' te zijn. :satisfie:

Voor zover ik heb begrepen is de gehele productie stop gezet. Ik neem aan dat je nog wel via de Custom Shop het een en ander kan krijgen, maar dat is dus ook maar een aanname.

Orpheo
19 februari 2012, 13:41
tja, nu is men gedoemd om terug te gaan naar de oervader van de hotrod strat: warmoth :seriousf: (warmoth is de bakermat waar al die superstratbouwers vandaan komen: boogie bodies, charvel, jackson, anderson, suhr, pensa... allemaal komen ze bij warmoth vandaan, ghehe. ben je evenveel kwijt als bij een promod. body: 200$ (met lak: 250, als je goed zoekt). floyd: 170$. neck zonder flame oid: 157. met lak: 200$. pickups, pots, tuners en meuk: 200$. totaalplaatje inc verzenden en belasting: iets minder dan 1000 euro. met een halsprofiel en toets naar smaak. en USA made. cheers!

Speeddemon
19 februari 2012, 17:00
Ehm, Orph, een Pro-Mod kost(te) 695 incl. zeer degelijke hard-case. Japan-made misschien, maar sinds de jaren 80 staat Japan-made redelijk synoniem aan CONSISTENTE kwaliteit; kun je van US made niet altijd zeggen, of je bent 3x zo veel kwijt.

Overigens, GuitarKing in Boekel heeft ze nog op hun site staan, Thomann ook, maar die hebben de witte So-Cal niet meer.
Btw, ik heb die Desolations eens bekeken; 13-in-een-dozijn Dinky/Schecter-achtige. De So-Cals en San Dimassen boden iets uniekers (ik vind een Jackson Soloist namelijk niet echt vergelijkbaar; sowieso niet qua prijs).

Tankman
20 februari 2012, 13:28
Ja, veel winkels hebben nog wat staan, maar meer komen er ook niet. Wat in de winkel staat zijn dus echt de laatste.

RedBuell
20 februari 2012, 22:57
Op zich snap ik de ophef niet zo over deze gitaren. Okee ze spelen lekker en zijn behoorlijk bang for the buck. Maar de trem is kut, het pookje zit niet lekker vast met die wartel. Als je hem goed vast draait dan blijft de pook in een bepaalde stand staan, als je pook wat losser zet heeft hij speling en moet je bij een nummer met veel trem gebruik je pookje vast draaien anders zit hij op een gegeven moment helemaal los. Ik had een monster cable waar een behoorlijke dikke plug aan zit, die zit weer in de weg als je je pookje losjes hebt hangen. En als de hals wat hol of bol staat moet je de hals eraf schroeven om hem af te stellen.... :(

Orpheo
21 februari 2012, 13:31
@speeddemon: ik zit te etteren, zie je dat niet? ;) ik vind die promods ook te gek.

@RB: daar gaat het allemaal niet om. tis een dosis mojo die dat ding heeft, niet te zunig.

RedBuell
21 februari 2012, 15:42
Mojo heeft ie zekers, en niet zo'n klein beetje ook!

marter544
21 februari 2012, 16:03
Nou moe.. De meest geile superstrat van allemaal gaat dus uit productie.

Tankman
21 februari 2012, 18:35
@RB: De manier waarop je de trussrod moet afstellen is wel 3 keer niks. Maar dat mag de pret niet drukken! Dat probleem met het vastzetten van het tremolopookje kan ik me niet in vinden. Dat ding bengelt gewoon wat losjes en zit me verder niet in de weg. Ik gebruik ook een Neutrik haakse plug met die gitaar. Dan zit je plug je pookje niet in de weg.

Orpheo
21 februari 2012, 18:58
en hoe vaak stel je je trussrod af? ik doe het een keer, en daarna nooit meer. maar wellicht is dat omdat m'n halzen heel stabiel zijn ivm dubbelwerkende trussrods.

anyway: de promod is een van de tofste superstrats. de allergaafste is nog wel deze:

http://www.premierguitar.com/Handler.ashx?Item_ID=0E9EFD67-4676-4E39-8777-FD1F7FEEB493&type=largedan wel graag met 22 frets maar OK.

Tankman
21 februari 2012, 19:05
Klopt, het is een keer een pain in the ass om hem af te stellen en dan hopelijk nooit meer. Ik ga die van mij binnenkort voor het eerst aanpakken.

Vind overigens de Charvel vetter dan de Fender in de foto...Maar dat ben ik.

Rooker
21 februari 2012, 19:11
Jammer zeg, het is net zoals met al die prachtige Engelse auto's. Ze zijn ontzettend mooi en stijlvol maar simpelweg gewoon niet de beste waardoor mensen met gezond verstand ze toch niet kopen. De Supersrtat op de 1e pagina vind ik misschien wel de mooiste superstrat die er is.

Orpheo
2 mei 2012, 08:41
Ik heb er nu ook een... De usa versie, slime green, voor de prijs van een jap, maar dan met een officiële charvel gigbag ipv koffer, zoals het 'hoort'. Wat een beest!effe een topic over openen...

Speeddemon
27 oktober 2012, 16:38
@Tankman; ben jij er uiteindelijk nog aan 1tje geraakt?