PDA

View Full Version : Blije nieuwe Tele dag



Luke-wannabe
5 november 2010, 19:30
Je komt ze tegen als je niet op zoek bent schijnt.
Nu was ik wél op zoek. Namelijk naar dé Telecaster. Een aantal Rebelrelics bespeeld. Te gékke gitaren, maar wel erg duur.
Toen liep ik de nieuwe gitaarzaak van Albert Deinum in Alphen aan den Rijn binnen en daar hing een Roadworn Telecaster. Gedurende afgelopen maand ben ik daar elke zaterdag geweest om gewoon gezellig wat te ouwehoeren, wat te spelen en op deze Tele te spelen. Ik werd steeds verliefder op deze gitaar. Hij heeft dé sound die ik in mijn hoofd heb. Houterig, smooth en brutaal tegelijk. En hij weegt niet veel! Top!

Ik ben echt zielsgelukkig. Geloof niet dat ik ooit blijer ben geweest met een gitaar. Écht een genot.



Brákke foto's (donker, goedkoop cameraatje), maar morgen komt wat beters als ik tijd heb :)
http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN1156.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN1151.jpg

Ukeloeder
5 november 2010, 19:39
Nice. Geteleciteerd

Chris Winsemius
5 november 2010, 19:40
Tof Leon!

(Het bericht dat je hebt ingevoerd is te kort. Voer minstens 10 tekens in.)

vulvasonic
5 november 2010, 19:45
Gotverdomme, jij retegeile piemeloot!
Je hebt 'm!

Gefeliciteerd! :cheerup:
Inderdaad Leon, ik ben jaloers, maar het is je van harte gegund. :cooler:

j-op
5 november 2010, 19:46
Baja, toch? Vet!

RoelSmoel
5 november 2010, 19:48
Baja, toch? Vet!

Roadworn:)

Nice, Leon!

EuroCinema
5 november 2010, 19:48
Zo hee, dat is een heel mooie versie van een ultieme classic. Van harte!

grayfink
5 november 2010, 19:59
Mooi ding.

TimoSomers
5 november 2010, 20:04
Jaaaaaaaaaaaaa, gefeliciteerd dude!
Eindelijk je schatje gevonden!

macwilliams
5 november 2010, 20:06
Al dat moois wanneer je er niet naar op zoek bent. Alsof je op een berg playmates valt terwijl je impotent bent.








Slaat als een tang op een varken maar gefelici'tele'erd met je nieuwe liefde.

Flipkoos
5 november 2010, 20:08
Mooi hoor gefeliciteerd. Ik heb hier een Tele en een Strat, maar grijp toch altijd weer naar de Tele.
(maar de strat is dan ook van iets mindere kwaliteit...)
Veel plezier ermee!

McVenco
5 november 2010, 20:12
Sodeju, wat een f*cking geile plank zeg... :lovelove: :lovelove:

barno
5 november 2010, 20:20
congrats man, ik weet wat blij zijn met een hele goede tele is. speel sinds enkele dagen op niks anders meer dan mijn holy grail :)

Eko
5 november 2010, 20:28
Een van de mooiste kleuren voor zo`n tele! lekker authentieke look. En nu maar raggen op dat ding tot je eelt op je borst hebt.

Michael AE
5 november 2010, 20:38
Gefeliciteerd, man! Als je een goede vindt, zijn die roadworns echt topgitaartjes. Veel plezier er mee!

Luke-wannabe
5 november 2010, 20:41
Yeps, een Road Worn! Ben er heeel blij mee!
Hij speelt en klinkt echt gewéldig. Dit is nou de sound die ik in mijn hoofd had. Gewoon een plank essen met wat maple. TOP.

Thanks iedereen!

Michael AE
5 november 2010, 20:53
Yep, maple en essen is DE oer tele sound. Daar kan niets anders tegen op. Een dikke nek wil ook wel helpen, maar mijn CS met een iets dunnere nek rockt ook de pan uit.

Nogmaals gefeliciteerd!

Luke-wannabe
5 november 2010, 20:54
Neck is vrij fors! Niet uitzinnig, maar gewoon goed aan de maat zeg maar :) Wil zeker goed helpen!

Pff ben écht blij!

Kim Wilson
5 november 2010, 21:34
Wow, gaaf ding zeg! Ik kan niet wachten op de Tele-meeting! :cheerup:

Gefeliciteerd man!

Henri H
5 november 2010, 21:35
Gefeliciteerd Leon! Ziet er goed uit. :ok:


.... Ik heb hier een Tele en een Strat, maar grijp toch altijd weer naar de Tele.....Van de week was een snaar op m'n Tele geknapt, en heb ik m'n Strat maar weer 's gepakt.
Dit beviel toch ook wel weer hoor, 't zijn gewoon 2 verschillende gitaren met dito sounds. Allebei hun charmes.
M'n Les Paul heb ik nog niet weer aangeraakt sinds ik mijn Tele heb, maar dat zal ook wel weer komen. Ik weet dat die toch ook wel weer z'n eigen soundje en speel-comfort heeft.
Wat ik met m'n Music Man moet doen weet ik nog niet.....

FruscianteFan
5 november 2010, 21:49
Lekker ding!

kenx
5 november 2010, 22:03
Oh tele's! Altijd mooi, en zeker in deze uitvoering!

Mooi, mooi!

Lexvandoef
5 november 2010, 23:10
Mooi Leon! Congratz!

Mitch
5 november 2010, 23:14
Gefeliciteerd man! Happy playing :cheerup:

Rooker
5 november 2010, 23:24
Gefeliciteerd, ziet er goed uit! Je houd het nog spannend met die donkere foto's.. Morgen goeie maken hč?:ok:

AoDf
5 november 2010, 23:42
Toen liep ik de nieuwe gitaarzaak van Albert Deinum in Alphen aan den Rijn...

Mooie plank! Waar zit die nieuwe tent dan in Alphen? Laatst heb ik nog een zaak failliet zien gaan aan het Torbeckeplein, ik heb nog spijt dat ik niet achter die laatste Gibson LP double-cut faded aangegaan ben...

Hendriks
5 november 2010, 23:54
Nice, gefeliciteerd Leon, hoe heet deze kleur , die heb ik voor ogen voor een Cabronita?
Die tele-meeting word steeds interresanter.

Sinne
6 november 2010, 00:08
prachtige gitaar inderdaad, allemaal terechte felicitaties. van harte!

Michael AE
6 november 2010, 00:18
Hmmm, hoor ik daar tele meeting? :soinnocent:

Luke-wannabe
6 november 2010, 00:37
Jup, maar jij mag niet langs komen Michael met je Custom Shopper ;)

@ AODF: Bij het Kasteel in de buurt! Kan hem je van harte aanraden! De eigenaar is super tof en ze hebben er echt coole spullen!
@ Hendriks: Ik denk Butterscotch ofzo? Dat is wat ik ervan maak in ieder geval :)

Aan iedereen: Dank voor de felicitaties! Ze is zó fijn!

Pepe
6 november 2010, 01:53
De paar die ik uit het rek plukte klonken inderdaad erg goed, in die serie vind ik de tele beter geslaagd dan de strats.
Het enige waar ik moeite mee had waren de hoge frets wat een nogal hoge actie opleverde, een goeie vlakbeurt en buffen en het is zomaar een wereld gitaar.

Maar goed, die 2000 verschil met een CS moet ergens in gaan zitten.

Ik wacht wel tot ze met een RW jaguar op de proppen komen.

Johannes
6 november 2010, 06:01
Gefeliciteerd!

Ik heb er deze zomer eentje geprobeert bij Dirk Witte in Amsterdam en ik vond het tot mijn verbazing en teleurstelling een stugge stoeve plank. Zou dat exemplarisch zijn? Gare snaren? Slechte dag van mij? Als ik jouw verhaal lees krijg ik iig veel zin om het de roadworn een goede herkansing te geven.

Angel
6 november 2010, 08:00
Super :rockon:
Hij hangt hier in een lokale muziekwinkel ook en zit er ook al een tijd op te gassen, maar de ES335 kwam eerst. Wie weet wanneer de tele!
Proficiat met je aankoop!

Enige modificaties die je in de onmiddellijke toekomst eraan wil (laten) doen?

guitarkid
6 november 2010, 08:35
Al dat moois wanneer je er niet naar op zoek bent. Alsof je op een berg playmates valt terwijl je impotent bent.
Slaat als een tang op een varken maar gefelici'tele'erd met je nieuwe liefde.
Nee, da's niet helemaal juist, Mac. 't Is meer alsof dat gebeurt terwijl je niet geil bent. Want daarna....!!!! :seriousf:
Mooie gitaar Leon, kan niet anders zeggen. Ik heb er al vaak mee in mijn handen gestaan, maar ik had al drie (nu nog "maar" twee) Tele's....


Gefeliciteerd!

Ik heb er deze zomer eentje geprobeert bij Dirk Witte in Amsterdam en ik vond het tot mijn verbazing en teleurstelling een stugge stoeve plank. Zou dat exemplarisch zijn? Gare snaren? Slechte dag van mij? Als ik jouw verhaal lees krijg ik iig veel zin om het de roadworn een goede herkansing te geven.
Ik heb gemerkt dat er grote verschillen zijn in de diverse Roadworns. Ik heb oit wel een op dit forum geschreven dat er twee "dezelfde" RW Teles hingen in Groningen en dat de ene veel zwaarder en beter was dan de andere. Dat zette me wel aan het denken.

Gr. C.

Brewskie
6 november 2010, 08:50
Hoi Leon,
Misschien heb je het elders al eens verteld, toegelicht en verklaard, maar wat was de reden om deze tele te kopen en die zwarte japanner te koop te zetten ?

budje
6 november 2010, 09:28
wat een lekker ding :blast: en nu echte foto's!

Rinze
6 november 2010, 09:36
Mooi gitaartje, gefeliciteerd! Mooi tafelkleedje ook :soinnocent:

Wabbie
6 november 2010, 10:25
Oeh! Sexy! Ik heb ook al een paar Roadworn tele's in mijn handen gehad de afgelopen tijd en het zijn echt heerlijke gitaren. Neck had een wel wat dikker gemogen van mij, maar dat is eigenlijk iets wat ik bij alle "moderne" Fenders heb. Ik heb allen wel de fout begaan om ook nog even een 52' relic customshop tele te bespelen ( of eigenlijk Kai van de TAGS drukte die in mijn handen met de mededeling " dit is pas een echte nek" ) en dan merk je toch echt het verschil wel!
Maargoed die 2000 euro prijsverschil zal dan ook wel meespelen.

Platyhelminthes
6 november 2010, 10:49
Gefeliciteerd Leon! :ok:

Super tof dat je een gitaar hebt gevonden die echt helemaal is wat je zoekt :)

macwilliams
6 november 2010, 10:58
Nee, da's niet helemaal juist, Mac. 't Is meer alsof dat gebeurt terwijl je niet geil bent. Want daarna....!!!! :seriousf:
Gr. C.
Kun je je altijd nog even met de handbediening verderhelpen;)

Luke-wannabe
6 november 2010, 20:44
@ Pepe: Tuurlijk is een Custom Shopper beter. Maar dit is voor mijn budget op dit moment gewoon het beste dat ik kan kopen. Bovendien is dit een gitaar die bij mij lijkt te horen. Qua spelgevoel 'valt' -ie gewoon in m'n handen lijkt het. En die sound..! Precies die die ik in mijn hoofd had, maar nooit voor elkaar kreeg.
@ Johannes: Ik herken je euvel. Ik vond de Roadworns toen ze net uit kwamen hélemaal te gek. Toen ik er meerdere, en ook een paar rotte appels, vast had gehad had raakte ik daar een beetje vanaf. Toén kwam ik deze tegen en had ik voor mijn gevoel 'mijn gitaar' vast.
@ Angel: Ik kan je er een aan raden! Nog niet echt modificaties die ik in mijn hoofd heb. Misschien messing zadels in de toekomst, maar ik heb geen haast.
@ Guitarkid: Jep! Zit veel verschil tussen :).
@ Brewskie: Soms heb je gewoon een klik met een gitaar. Net als met mensen. Met deze Road Worn had ik dat heel erg. Een stuk meer als met de Japanner.
@ Budje: Coming up!
@ Platyhelminthes: Thanks man! Bevalt de Thinline nog?



Pics!
http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN1157b.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN1158.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN1159.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN1160.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN1161.jpg

oigun
6 november 2010, 21:05
AAAAHRGH wat een lekker ding... Nu snap ik dat je zo snel weer weg was:seriousf:
Congratulationes!

Henri H
6 november 2010, 22:06
Mooie foto's Leon! 'k Vind eerlijk gezegd de roadworn op de toets ietwat opzichtig/overdreven, maar als jij d'r happy mee bent, prima toch?!
De rest ziet er mooi uit.

Sinne
6 november 2010, 22:21
ik dacht dat ik niet van de relics was, maar hot damn, dit is pas een gitaar. ik wil het hier, en ik wil het nu! klasse hoor... :hippie:

vulvasonic
7 november 2010, 00:43
Mooie foto's Leon! 'k Vind eerlijk gezegd de roadworn op de toets ietwat opzichtig/overdreven, maar als jij d'r happy mee bent, prima toch?!
De rest ziet er mooi uit.

Het oogt overdreven. En als serieuze poging om een gitaar een vintage uiterlijk te geven is het op z'n minst een weinig overdreven. Maar de hals speelt als boter!
Ik heb vaker geschreven dat de vorm van de hals voor mij niet zo belangrijk is. Ik pas me makkelijk en graag aan. Hoort bij de 'feel' van het instrument. Maar soms speel je op een gitaar die zo comfortabel is dat je er op slag verliefd op wordt. Dit is er zo een. Tenminste, als de hals dezelfde feel heeft als die van de Roadworn waar ik op gespeeld heb. De 'liefde' geldt voor alles aan die gitaar trouwens. Ik ben echt zeer te spreken over deze Tele. :cooler:

Noid
7 november 2010, 00:54
Zo ongeloofwaardig als dat slijtagepatroon op de toets is, zo geloofwaardig vind ik je verhaal dat dit "jouw gitaar" is. Je zou dat ding ivm die fucked up toets immers nooit gekocht hebben als hij niet lekker speelde. Veel plezier er mee.

Luke-wannabe
7 november 2010, 02:59
@ Oi: Haha, ja heh! Ik ben er echt blij mee! Refin is ook heel mooi geworden! Heb hem al voor het grootste deel in elkaar! Als -ie helemaal klaar is komt er een topicje :)
@ Hhuisjes: Istie ook, maar daar koop ik hem niet voor. Ook niet niet als je begrijpt wat ik bedoel :seriousf:. De hals speelt door de relic echt te gek. Smooth en glad. Beter dan dat nitro-geplak!
@ Sinne: Deze is van mij!! ;)
@ Vulvo: Nogmaals dank, waarde! Deze Tele speelt echt heerlijk. Ik word ook zó intens gelukkig als ik haar ingeplugd en wel met een fijn romige overdrive laat 'spreken'! Ben echt blij met deze gitaar.
@ Noid: Ach, die toets boeit me echt niet zo. Vind het er cool uit zien, niet heel realistisch, maar ik stoor me er niet aan.