PDA

View Full Version : Leuke, makkelijke gitaarliedjes voor elektrische gitaar



marguerite
5 november 2010, 17:01
Hey allemaal,
Ik ben op zoek naar leuke en makkelijke gitaarliedjes om te spelen!
Wat ik leuk vind om te spelen is o.a. pop, rock,eigelijk van alles wel :P

k hoor het nog wel :)
en alvast bedankt ;)

ijzerbroot1
5 november 2010, 21:57
Kijk eens een paar topics verder naar beneden......astanblaft.

D-string
5 november 2010, 22:31
Het gaat om dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=138963)

maar alleen met deze pagina kun je waarschijnlijk al weken vooruit Justin Guitar Songs (http://www.justinguitar.com/en/ST-000-SongsTAB.php)

TheNameless
13 november 2010, 17:43
The Raconteurs - Steady as she goes

heel makkelijk nummer maar t heeft een goeie sound

marguerite
13 november 2010, 19:47
The Raconteurs - Steady as she goes

heel makkelijk nummer maar t heeft een goeie sound

dankJe die ga ik even opzoeken en dan beginnen met spelen ;)

guinevere
21 november 2010, 12:45
Beste Marguerite,

Ik heb misschien een leuke tip voor je. Ga eens naar de website van 'Geer en Greetje' Als je 'Geer en Greetje' op Google intypt dan vind je het zo.
Op deze site kun je allerlei songs leren spelen. En via video's krijg je duidelijke instructies. Succes!

Exi
21 november 2010, 12:53
Dan heb ik een betere tip voor je. Ga nooit, maar dan ook NOOIT naar de website van Geer en Greetje. U bent gewaarschuwd!

guinevere
21 november 2010, 20:01
Dan heb ik een betere tip voor je. Ga nooit, maar dan ook NOOIT naar de website van Geer en Greetje. U bent gewaarschuwd!


Beste Exi,
Waarom waarschuw je voor de website van Geer en Greetje? Ik moet eerlijk zeggen dat ik de site misschien twee of drie keer heb bezocht, dus niet zo vaak. Maar ik heb er niets raars aan kunnen ontdekken. Ok, het is niet echt gitaarles zoals op de muziekschool. Je leert er dus niet het gitaarspelen vanaf het begin zodat je na een jaar of twee een mooie en solide basis hebt. Maar als ik het goed begrepen heb was dit ook niet de vraag. Marguerite wilde leuke en gemakkelijke liedjes voor electrische gitaar spelen. En via deze site is dat mogelijk. Je kunt de song uitzoeken die je wilt gaan spelen, klikt erop en dan krijg je een 'videoclip' te zien waarin een man, dat zal Geer zijn, het voorspeelt en er uitleg bij geeft. En als je een song wilt leren spelen die er niet tussen staat dan kun je hen mailen om een verzoek voor die song in te dienen en je krijgt keurig antwoord terug.
Ik heb niets aan de website van deze mensen kunnen ontdekken om deze site niet aan te raden. Voor zover ik weet is er zelfs nog een item in 'Hart van Nederland aan besteed', niet dat dat nou zo belangrijk is maar ik zou graag van jou willen weten waarom je deze site zo met klem afraadt.
Groetjes van Guinevere.

Exi
22 november 2010, 12:16
Laat ik het erop houden dat ik persoonlijk niks heb met iemand die nogal eens een akkoord fout benoemd, nummers fout speelt en het vervolgens een beginnersversie noemt en niet gediend is van reacties die mededelen hoe het nummer wel op de juiste manier gespeeld wordt. zucht (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111108)
En ik krijg er gewoon zo'n Bassie & Adriaan-gevoel bij.

rijsberman
22 november 2010, 12:54
Een groot voordeel van Geer en Greetje is dat ik me ineens geen beginner meer voel. :ok:

guinevere
22 november 2010, 22:23
Een groot voordeel van Geer en Greetje is dat ik me ineens geen beginner meer voel. :ok:


'Laat ik het erop houden dat ik persoonlijk niks heb met iemand die nogal eens een akkoord fout benoemd, nummers fout speelt en het vervolgens een beginnersversie noemt en niet gediend is van reacties die mededelen hoe het nummer wel op de juiste manier gespeeld wordt. zucht
En ik krijg er gewoon zo'n Bassie & Adriaan-gevoel bij.'

Dan is de site toch ergens goed voor! Maar nu even serieus. Ik ben het er mee eens dat en natuurlijk geen fouten gemaakt mogen worden. Maar het is dan ook geen 'muziekschool' maar gewoon mensen die het leuk vinden om muziek te maken en dit op hun manier aan anderen te leren en ze schijnen daar succes mee te hebben. En als er nou mensen zijn die daar plezier aan beleven dan is daar toch niets mis mee.

Persoonlijk zou ik een ieder die goed wil leren gitaar spelen aanraden om naar de muziekschool te gaan of een goede particuliere docent te zoeken. En voor mooie songs en muziekstukken schaf ik altijd muziekboeken aan.

Maar stel dat je moeite hebt met het muziekschrift en toch leuke songs wilt leren spelen dan kan dit er best mee door.

In plaats van een 'Bassie en Adriaan-gevoel' krijg ik er een 'kampvuurgevoel' van!

Groetjes van Guinevere

marguerite
19 december 2010, 21:40
oke ik raak er een beetje in de war van, maar bedankt voor de tips enzo.
ik ga het even opzoeken en nogmaals bedankt =D

Jilles
19 december 2010, 23:43
Ik ben het er mee eens dat en natuurlijk geen fouten gemaakt mogen worden. Maar het is dan ook geen 'muziekschool' maar gewoon mensen die het leuk vinden om muziek te maken en dit op hun manier aan anderen te leren en ze schijnen daar succes mee te hebben. En als er nou mensen zijn die daar plezier aan beleven dan is daar toch niets mis mee.
Groetjes van Guinevere

Tsja het is allemaal wel leuk en aardig, die site van Geer en Greetje. Maar die solide basis waar je het eerder over had is gewoon ver te zoeken.

Chris Bankras
1 juli 2012, 16:55
bijna alle liedjes van Blood Red Shoes zijn makkelijke ..

zelf speel ik graag I wish I was someone better en Heartsink

veel succes .