PDA

View Full Version : 1e cover van een vriendin; "The Chain"



Megadeth22
5 november 2010, 15:16
Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden, een vriendin van me heeft voor 't eerst iets opgenomen:

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=9841205

Het is een cover van Ingrid Michaelson, hele mooie muziek. :)

Beau

lcvanderhelm
6 november 2010, 00:27
Wat een heerlijke stem.
Het doet me erg veel denken aan de stem van Sandy Denny.
Echt een perfekte stem voor jaren 70 folk-rock.

Bjorb
6 november 2010, 10:27
Oh mijn god.
Ze heeft echt een geweldige stem.

Megadeth22
6 november 2010, 16:38
Ik kopieer jullie comments naar haar toe als ik ze weer spreek. :) Cheers!

Paragon
6 november 2010, 17:23
Kijk, daar kan ik lekker op wegdromen! ;)

Mitch
6 november 2010, 20:34
Zonder meer een zeer prettige stem, mooie klank. Fijne overgang naar kopstem, timing oké... ik zou d'r te vriend houden :D

beruk
6 november 2010, 20:40
Geweldige stem! Die moet nooit stoppen met zingen en carrière gaan maken. Super. In vergelijking met het origineel zingt ze het wat te veel op de maat waardoor het een beetje saai wordt.

Megadeth22
7 november 2010, 14:51
Bedankt voor de reacties! Ik heb haar helaas nog niet gesproken maar ik laat ze allemaal aan haar zien. :ok:

Duhsjaak
8 november 2010, 09:15
Hi
Het is een dame die zingt, vandaar dat ik de term lekkere stem eigenlijk niet goed aandurf. Toch is dat wat het best de lading dekt.

Speelt ze tegelijkertijd piano? Want ze lijkt mij niet goed geconcentreerd/in controle van het volume.

Ietsjes galm en iets minder hard qua volume zou een enorme verbetering kunnen zijn. Lekker, omdat je bijna niet kan wachten totdat ze weer gaat zingen.

Sandy Denny vind ik een lieve vergelijking, maar daarvoor is het nog te vroeg. En vergeet niet dat de H. Denny (zeker naar het eind van haar carriere) heel veel pretentieuze bagger heeft opgenomen en een zekere vermoeidheid in haar stem, kreeg.

Ik hoop alvast dat ze doorgaat en iets meer ontspannen gaat zingen. En ik hoop dat ik erbij ben om ervan te genieten.
Vriendelijke groet Gus

highflyers
8 november 2010, 12:16
ze had moeten mee doen aan de voice of holland ze hoort er echt thuis.

Arvoitus
8 november 2010, 17:17
Klinkt zeer mooi, ik wil hier graag meer van horen!

Megadeth22
9 november 2010, 10:39
Bedankt voor alle reacties, ik ga zeker vragen of ze nog meer wilt opnemen. :ok:

Jasper.
9 november 2010, 22:01
Een dikke :ok:

Gert-Jan
13 november 2010, 19:03
Is dat Bibi?

Megadeth22
14 november 2010, 16:16
Is dat Bibi?
Nee ;) Dit is een vriendin van mij. Is 't wat? :)

Gert-Jan
15 november 2010, 08:43
Ja klinkt zeker goed!

glennshred
15 november 2010, 17:40
Formidabelenfantastisch, geen woorden voor... :crazyhappy:

ateng
16 november 2010, 10:52
Niet een beetje te overdreven allemaal jullie reacties?!
Ze kan zingen maar niet dat je zegt WOW! En ik bedoel het niet negatief ofzo maar denk niet dat zulke reacties haar helpt om aan haar zang te werken.
Net als bij de voorrondes van Idols... "mijn familie en vrienden zeggen dat ik goed kan zingen dus toen dacht ik laat ik mee doen met Idols". En na afloop krijgt ze zware kritiek en stort haar wereldje in. Papa en mama boos en je kent dat wel verder... "ze komt er wel!"

Hoor dat ze absoluut wel kan zingen maar dat ze wel aan haar stembeheersing moet gaan werken en dat is een stukje techniek. Klinkt niet stabiel zeg maar waardoor het onzeker en minder overtuigend overkomt. Heeft met techniek en ademhaling te maken waardoor haar stem beter tot haar recht komt.

Megadeth22
16 november 2010, 11:02
Niet een beetje te overdreven allemaal jullie reacties?!
Ze kan zingen maar niet dat je zegt WOW! En ik bedoel het niet negatief ofzo maar denk niet dat zulke reacties haar helpt om aan haar zang te werken.
Net als bij de voorrondes van Idols... "mijn familie en vrienden zeggen dat ik goed kan zingen dus toen dacht ik laat ik mee doen met Idols". En na afloop krijgt ze zware kritiek en stort haar wereldje in. Papa en mama boos en je kent dat wel verder... "ze komt er wel!"

Hoor dat ze absoluut wel kan zingen maar dat ze wel aan haar stembeheersing moet gaan werken en dat is een stukje techniek. Klinkt niet stabiel zeg maar waardoor het onzeker en minder overtuigend overkomt. Heeft met techniek en ademhaling te maken waardoor haar stem beter tot haar recht komt.
Je hebt zeker gelijk, maar wat ik eigenlijk eerst niet wilde zeggen is dat ze dit nummer voor iemand heeft geschreven die er nu meer is. Het opnemen van dit nummer was dus ook niet echt gemakkelijk, daarom dat ze soms onzeker overkomt.

Edit: Iedereen nogmaals bedankt voor alle reacties, ze moest keihard glimlachen toen ik ze haar liet zien :D

ateng
16 november 2010, 11:04
Je hebt zeker gelijk, maar wat ik eigenlijk eerst niet wilde zeggen is dat ze dit nummer voor iemand heeft geschreven die er nu meer is. Het opnemen van dit nummer was dus ook niet echt gemakkelijk, daarom dat ze soms onzeker overkomt.

Aha kijk dan is het duidelijk waarom ze zo zingt.
Maar dat heet dus met bezieling zingen en juist niet verkeert. Liever dat ze zo zingt dan valse noten en dat je stem overslaat ofzo.

Megadeth22
16 november 2010, 11:06
Aha kijk dan is het duidelijk waarom ze zo zingt.
Maar dat heet dus met bezieling zingen en juist niet verkeert. Liever dat ze zo zingt dan valse noten en dat je stem overslaat ofzo.
Yes, eerst wilde ik dat eigenlijk niet zeggen omdat het wellicht de respons op het nummer zou beinvloeden. Maar inderdaad, het is een heel emotioneel geladen nummer, wat het alleen maar mooier maakt. :)