PDA

View Full Version : Gitaar meenemen in het vliegtuig , handig ???



Rasta-13
5 november 2010, 11:54
Hallo Gitaarliefhebbers !!!

Ik heb een klein vraagje , ik ga binnenkort op vankantie richting Curacao maar ik wil natuurlijk me gitaar niet alleen achterlaten. Denken jullie of heeft iemand ervaring met dit soort onderwerpen. Kan ik het meenemen of krijg ik hem in 3 stukken terug. Ik heb al geinformeerd en mij werd verteld dat hij in een speciale verwarming bagageruim ga. Ik heb een Eastman dreadnought akoestisch. Ik heb wel een stevige koffer moet ik zeggen, dus op zich moet het wel lukken maar ja ik wil het toch voor de zekerheid weten. Help , help A.U.B. !!!

Alvast prettige weekend !!!

Rasta .

kamiel
5 november 2010, 13:18
als ik me niet vergis is hier een tijdje geleden een topic over geweest, met veel tips en dergelijke, dus gebruik de zoek, en je zult vinden!:d

D-string
5 november 2010, 13:26
Ik heb een ukulele voor vakanties en weekendjes weg. Overigens moet het je wel liggen, het is gewoon een ander instrument. Ik heb ook wel eens een western meegenomen, maar kwam er toen achter dat niet alle hotels/hostels geschikt zijn voor het volume van zo'n instrument. Daarnaast is het gewoon een lomp stuk bagage wat je altijd mee moet nemen. Ukulele is dan ook een extra stuk handbagage wat je onder de stoel kan leggen in het vliegtuig en onderweg in of aan de backpack kan hangen.

RB-1
5 november 2010, 16:42
Deze man (http://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo) heeft, zoals je hoort, niet zulke goede ervaringen.
En ik moet zeggen, dit is wel zo'n beetje zoals het gaat.
Ik laat echt geen instrument door het bagagesysteem 'behandelen'...

Rasta-13
6 november 2010, 01:17
bedankt jongens

guitarnijboer
8 november 2010, 09:38
Ik vlieg wel eens met gitaar en heb nooit een probleem gehad. Eerlijkheid gebied te zeggen dat het wel om een electrische gitaar gaat. Gewoon in een stevige koffer die je met Gaffa tape extra dichtplakt. Sluitingen afplakken en goed je naam er op.

sideburns
9 november 2010, 10:40
Hallo Rasta,

Acoustische blijft toch altijd kwetsbaarder. Hoewel ik zelf nog nooit gevlogen heb met een van mijn gitaren zou ik er niet snel aan beginnen..
Als ik dan weer terug ben van vakantie is het na zo'n pauze altijd weer super om mijn gitaar op te pakken !

Ik zou hem gewoon niet meenemen

mesaman
25 november 2010, 11:45
steinberger!
en vergeet hem niet hoger te stemmen want je vliegt zo op 1000 meter hoogte!

snaarplukker
25 november 2010, 15:39
steinberger!
en vergeet hem niet hoger te stemmen want je vliegt zo op 1000 meter hoogte!
Ik denk dat ze iets hoger vliegen. 32.000ft/10.000meter/10kilometer.;)

RB-1
25 november 2010, 15:58
Ik denk dat ze iets hoger vliegen. 32.000ft/10.000meter/10kilometer.;)Ik merkte geen verschil in stemming.
Al heb je wel het idee, dat de buren met 50 stofzuigers tegelijk aan de gang zijn.
Desondanks konden we elkaar toch nog best horen......
http://home.hccnet.nl/b.van.hoek/Plaatjes/KLM%2095-VIP2.jpg

RoelSmoel
25 november 2010, 20:46
Nou..
Vorige week met mijn gitaar in het vliegtuig geweest, vooraf netjes aangegeven bij German Wings (budgetmaatschappij van Lufthansa), gitaar boven in het opbergvak gedaan, totaal geen probleem. Tot mijn grote verbazing was mijn gitaar ook maar minimaal ontstemd:) (maar dat zegt volgens mij meer over de gitaar dan de rest..).

barno
1 december 2010, 18:42
at TS: curacao ... daar heb ik mijn eigen gitaar es moeten vrijkopen met een ouderwetse bribe aan de douanefolks daar...
Ik was daar voor enkele concerten. ten eerste was mijn gitaar al niet meegekomen met het vliegtuig. pas twee dagen later kwam ze toch nog aan met een andere vlucht. Ik naar de luchthaven. om een lang verhaal kort te maken: het kwam erop neer dat de promotor uiteindelijk de douanejongens betaald heeft wegens het ontbreken van een (zo bleek achteraf) niet noodzakelijk document enz... vooraleer ik mijn gitaar meekreeg. het hele verhaal heeft 2 uur geduurd. achteraf bleek ook nog dat de taxichauffeur die ons haalde en bracht getrouwd was met een van de douanebeambtes ...
leuk on the road verhaal maar plezant was het toen even niet, echt raar gevoel als iedereen weet dat er oplichting aan de gang is maar niemand iets kan zeggen omdat ze uniformpjes aanhebben.
Hilarisch was toen de promotor me in het bijzijn van de douane vroeg of ik Frans sprak, waarna we de zaak onder mekaar in het Frans hebben doorgesproken opdat ze ons niet zouden kunnen verstaan :)

dietera
23 december 2010, 07:23
Vlieg hier regelmatig met de elektrische gitaar. Vroeger altijd in een stevige koffer het baggageruim in, maar ik was het wat beu om er mee in te zitten dat er iets zou aan zijn of dat hij zou verloren raken. Dus tegenwoordig stap ik de vlieger op met gitaarzak op de rug. Eergisteren heb ik wel nog aan de baggagedrop van KLM gehoord dat, mocht mijn gitaar in een stevige koffer zitten, ik hem ging moeten inchecken. In elk geval nog nergens problemen mee gehad.