PDA

View Full Version : Fulltone fulldrive mosfet



Fender83
5 november 2010, 11:33
Ik heb nu al een aantal maanden een Fulltone Fulldrive II mosfet, en heb wat gemengde gevoelens over dit pedaal.
Toen ik hem voor t eerst hoorde, vond ik het echt een goede toevoeging op de drive van mn amp zelf. Het geluid werd een stuk meer sprankelend, meer sprekend. Dit was in een muziekwinkel, en qua volume dus nog beperkt.
Op het cleane kanaal was het geen beste toevoeging, een nogal schelle overdrive krijg je dan.

In de oefenruimte gebruik ik hem uiteraard ook, en dan gaat mn amp wat harder natuurlijk. Ik krijg dan steeds meer het idee dat ik hem nog wat te droog / niet warm genoeg vind; het lijkt alsof ie te schel is. Als ik dan de treble naar beneden draai, wordt ie weer te ongedefinieerd/te vaag.
Het scheelt nogal of ik recht voor mn amp sta of ergens anders, maar ik blijf een beetje t gevoel houden wat ik hierboven schetst.

Mn vraag is nu, komt dit bekend voor bij andere FFII-M gebruikers?
Ik ga voor de gein binnenkort ff wat andere pedalen uitproberen ter vergelijking, heeft iemand nog suggesties? Ik hou van een Britse sound, genre rock..
Lastige met dat laatste vind ik trouwens dat je je versterker niet snel mee sjouwt naar een winkel, hoe testen jullie t dan?

(FYI: Ik gebruik hem op een Hiwatt Higain 50 UK SER)

Shaggy
5 november 2010, 13:21
Je kan nog proberen om de preamp tubes te wisselen met 12at7, of 12au7 desnoods. Ik dacht even hieraan omdat je op lagere volume (weet even niet of je master volume hebt) je sound wel lekker vond.

reinierscheffer
5 november 2010, 17:46
laat die mosfet functie eens zitten en zet em es op de CompCut stand? Tone regeling op ongeveer 9u.
issie dan nog schel?

the sure thing
5 november 2010, 21:17
Het probleem van de Fulldrive 2 is dat de meeste mensen het benaderen als een veelzijdig pedaal. Nee, het is een veelzijdig INSTELBAAR pedaal. Het is gewoon een 1 kanaal pedaal wat zeer veelzijdig te tweaken is. Dus je kan er lekkere geluidjes uithalen op een Fender twin, maar ook een VOX, Marshall of in mijn geval een HOOK. Het pedaal klinkt erg verschillend op verschillende versterkers.

De Fulldrive klinkt absoluut niet warm, het is een erg transparant pedaal, op het "koude" (lees: neutrale) af. Dus: als je een set-up hebt die niet zo warm klinkt, maakt de Fulldrive dat bijna alleen maar erger. De kleuring van het pedaal is ook minimaal. Maar: als je set-up helemaal OK is, dan vind ik de Fulldrive nog steeds een van de meest veelzijdig instelbare bruikbare pedalen.

Het is geen HT Dual waar een kant-en-klaar geluid uit komt.

Fender83
8 november 2010, 08:41
Inderdaad scheelt het wel als je hem op CompCut zet, het geluid vlakt dan al beter af en houdt het hoog/mid een beetje in toom; in de positieve zin dan voor mijn set-up.

De Fulldrive 2 is inderdaad een erg veelzijdig pedaal waar je best even moet zoeken naar de juiste sound. Afgelopen zaterdag heb ik een paar uur in een muziekwinkel allerlei pedalen uitgeprobeerd en vergeleken naast de Fulldrive.
Oa een Ibanez TS9, een Visual Sound J&H, een Catalyst en nog eoa MXR.

Uiteindelijk ben ik tegen de verwachting in naar huis gegaan met een Bad Monkey. Zal wel vreemd klinken dat ik de BM prefereer boven de Fulldrive; wist van te voren niet eens dat dit zo'n cheap-ass pedaal is, maar vond deze een erg lekkere drive hebben, hij doet mn Hiwatt echt recht aan, en is voldoende te tweaken :)

Deze week de BM in band verband uitproberen, eens kijken of hij dan ook stand houdt. Zo ja, dan gaat de Fulldrive maar in de verkoop :)