PDA

View Full Version : pieptoon les paul



Sjit86
5 november 2010, 11:11
Ik heb een les paul en wanneer ik de snaren niet aansla of er niks mee doe dan begint hij heel erg te piepen. Dit gaat wel over als ik de tone pot dicht draai, of als ik de volume ook maar iets dicht draai. Nou dacht oehh dat zullen de pots wel zijn, dus heb ik die vervangen, maar was gewoon hetzelfde verhaal.

Zou iemand hier weten wat dit kan zijn, en wat ik er aan kan doen?

richwoodplayer
5 november 2010, 11:14
Dat is best normaal.
Dan staat je versterker ook wel hard, als je je versterker zacht staat moet dit niet gebeuren.
Je kan een noise compressor kopen, en die ertussen doen, werkt goed!

wietse
5 november 2010, 11:24
hoe ver sta je van de versterker af?
als je er dicht bij staat gaat bijna elke gitaar gillen, dan hoeft de boel niet eens zo luid te staan.

sideburns
5 november 2010, 11:27
Dat is best normaal.
Dan staat je versterker ook wel hard, als je je versterker zacht staat moet dit niet gebeuren.
Je kan een noise compressor kopen, en die ertussen doen, werkt goed!

kan het zijn dat je een noise gate bedoeld ?

guitarkid
5 november 2010, 11:29
Dat is best normaal.
Dan staat je versterker ook wel hard, als je je versterker zacht staat moet dit niet gebeuren.
Je kan een noise compressor kopen, en die ertussen doen, werkt goed!

Klok en klepel..... :seriousf:

JohnLord
5 november 2010, 11:34
Wat Wietse zegt, geld uitgeven heeft vooralsnog geen zin lijkt me.

Sjit86
5 november 2010, 11:43
ik sta iets van 2 meter van de versterker af, maar hij doet het ook alleen bij deze gitaar. Als ik een andere pak heeft hij nergens last van

sideburns
5 november 2010, 11:46
Dan is je gitaar waarschijnlijk en beetje gevoelig voor feedback. Wat hoog eruit draaien wil dan wel eens helpen en natuurlijk ook wat afstand van je versterker nemen.

Misery Signals
5 november 2010, 11:47
Kan het zijn dat de aarding van je brug los is? Geeft dit effect ook.

MS

wietse
5 november 2010, 11:48
enigszins microfonische elementen dus, waxpotten of vervangen voor betere, om wat voor les paul gaat het?
een gibson of een ander merk?

Sjit86
5 november 2010, 12:01
het gaat om een epiphone les paul. Ik was toch al van plan om de elementen te vervangen, dus als het daarmee opgelost is zou dat mooi zijn :D

Exi
5 november 2010, 15:37
Ik heb het ook al eens meegemaakt bij een Epiphone. Dat ligt inderdaad meestal aan de elementen die dan niet goed genoeg beschermd zijn tegen feedback.
Gewoon lekker vervangen die handel (of anders een pannetje kaarsvet op het vuur en de elementen erin dopen :D )

Rooker
5 november 2010, 15:53
Ha,

Ik heb het ook wel eens met mijn Gibson. Alleen wanneer ik mijn compressie pedaal aan zet (staat dan vol uit). Dit pedaal gebruik ik eigenlijk alleen bij mn strat, bij de Gibson werkt het dus niet zo goed.
Wanneer ik in ons oeffen lokaal sta waar natuurlijk wat meer ruimte is dan op onze zolder heb ik er minder last van.
Wat bik bedoel...
Ik sla een noot aan met veel gain en wil hem dan lekker uit laten klinken waarna hij na enige tijd (lekker) gaat zingen. In geval bij mij op zolder gaat hij niet lekker zingen maar komt er een ontzettend akelige piep toon. Dit lekkere uitzingen doet hij in ons oeffenlokaal wel goed. Ik denk dus dat het in jou geval ook best aan je ruimte kan liggen.
Los hiervan staat natuurlijk dat goed isoleren of andere pickups ook je probleem verhelpen. Dat is natuurlijk een goedkopere oplossing als je zolder te laten verbouwen:seriousf:

mikeyaxeman
5 november 2010, 21:07
Ah bekend probleem bij Epi's, had ik destijds ook bij de brug pickup op mijn Epi die fluite ook als een dolle bij wat gain op volume.
Heb destijds er een DiMarzio ingezet.

edit: @ Rooker ik denk dat dit niet lekker rondzingen is het is eerder ongecontroleerd fluiten.
Was in ieder geval zo bij mijn Epi.