PDA

View Full Version : JCM 900, defect ?



ekkybedmond
5 november 2010, 09:43
Hoi rockers,

na mn JCM 900 combo een nachtje en een dagje op stand-by te hebben laten staan (oeps) doet ie t bijna niet meer. Een uiterst zwak (en onbruikbaar) signaal perst ie er nog wel uit, maar verder nix.

Alle buizen gewisseld, geen resultaat.

pV is kleine 400, ruststroom (die je meet om bias in te stellen) geeft 0/nihil.
Ik had er net nieuwe-ouwe E34L's van tesla ingezet, bias 44 mA, zou het kunnen dat die
het hebben begeven en vervolgens iets in de amp ?

Ik heb nog niet gepoogd om via return, alleen de eindtrap te proberen met aparte pre-amp, ga ik straks nog doen.

Iemand een idee ?

GRTZ

cluseau
5 november 2010, 09:53
na mn JCM 900 combo een nachtje en een dagje op stand-by te hebben laten staan (oeps) doet ie t bijna niet meer.

Nou van een nachtje op standby gaat er niets bijzonders gebeuren hoor, je verlichting is toch ook niet gelijk op als je het een nachtje laat branden. Waarschijnlijk gewoon toeval. Ruststroom moet je zoiezo meten natuurlijk, voedingsspanningen gemeten. Dan ff posten.

Frans.

Jasper.
5 november 2010, 09:55
Waarschijnlijk kan het van alles zijn. Maar ik had laatst ook zoiets. En na een tijdje kwam ik erbij om het even op low mode te proberen. En toen deed hij het weer. Ook op high mode. Ik moest alleen het switchje even gebruiken.
Waarschijnlijk zal het wel niks uitmaken maar je kunt het proberen.

ekkybedmond
5 november 2010, 10:07
Nou van een nachtje op standby gaat er niets bijzonders gebeuren hoor, je verlichting is toch ook niet gelijk op als je het een nachtje laat branden. Waarschijnlijk gewoon toeval. Ruststroom moet je zoiezo meten natuurlijk, voedingsspanningen gemeten. Dan ff posten.

Frans.

Ik kan meten wat ik heb aangegeven, via zo'n adapter, dus plateV en de bias.
Verder reikt mn kennis helaas niet.

ekkybedmond
5 november 2010, 10:11
Waarschijnlijk kan het van alles zijn. Maar ik had laatst ook zoiets. En na een tijdje kwam ik erbij om het even op low mode te proberen. En toen deed hij het weer. Ook op high mode. Ik moest alleen het switchje even gebruiken.
Waarschijnlijk zal het wel niks uitmaken maar je kunt het proberen.

Ga t proberen, thxs

tommus42
5 november 2010, 10:11
Via de return een voorversterker aansluiten is een goed idee. Maar als de ruststroom door de eindbuizen 0 is, is er iets niet goed.:dontgeti:

cluseau
5 november 2010, 10:11
Verder reikt mn kennis helaas niet.

Tja, dan even de hulpdiensten inroepen lijkt me.

Frans.