PDA

View Full Version : Welke PRS: Paul Allender of Torero?



MegaDrive
4 november 2010, 21:51
Ik heb laatst een PRS 25th ann SE Custom in huis gehad voor een afstelbeurt en daarbij is mijn mening over PRS toch wel enigszins bijgesteld, die was namelijk niet zo goed.

Nu ben ik zelf een beetje aan het rondneuzen naar een leuke PRS plank voor erbij en nu kom ik bij de lokale gitaarboer de volgende modellen tegen:

De Paul Allender signature SE
http://musicianswarehousedubai.com/ccp6/index.php?app=ccp0&ns=prodshow&ref=PRSSEPAllendr

En de Torero SE
http://musicianswarehousedubai.com/ccp6/index.php?app=ccp0&ns=prodshow&ref=PRSSETorero

De Paul heeft als leuke feature de coil taps en de Torero heeft een Floyd. Het is duidelijk dat deze gitaren bedoeld zijn om mee te rocken en dat ben ik dus ook van plan. Ik kan alleen niet kiezen. Meer schakelmogelijkheden? Of de eerste (?) PRS met een Floyd? Welke zouden jullie kiezen en waarom? Waarin zit het prijsverschil?

Overigens zijn de prijzen na wat vergelijken belachelijk laag. Delen door 5 is vrij accuraat en dat brengt de Allender op 580 EU en de Torero op 800 EU.

Alvast bedankt!

TimoSomers
4 november 2010, 22:02
Ik zou voor de Paul gaan denk ik aangezien een floyd het geluid een stuk dunner maakt en een PRS moet toch wel een dikke sound hebben vind ik. (Anders zou ik echt naar een superstrat gaan kijken).

jze
4 november 2010, 22:20
Je moet wel van vleermuizen op je gitaar houden.. ;)

Voldoet een Custom 24 SE niet ook al aan je eisen? Wat was eigenlijk de reden dat geen positieve mening bij PRS had?

Tankman
4 november 2010, 22:53
Ze hebben beide grote minpuntjes naar mijn smaak...

De Paul Allender is me iets te signature met de vleermuisjes etc. Ik heb dan zelf een Tremonti SE, maar naast de naam klein op de headstock is het niet helemaal gecustomized ofzo. Wat die gozer verder met single coils moet, al sla je me dood, maar wel een hele leuke en handige feature.

De torero...tja...Mijn main gitaar heeft ook een floating trem, en dat is geinig, maar ik ben er ook achter gekomen dat ik in de toekomst toch maar weer aan de vaste brug ga. Verder heeft de Torero 24 frets en ik heb toch liever 22. Ook een reden waarom mijn Schecter wat minder gebruikt wordt de laatste tijd.

Ik zou eerlijk gezegd niet kunnen kiezen tussen deze 2, omdat deze 2 geen van beide in de smaak vallen. Ik zou gewoon voor een SE Custom gaan of iets in de trend van een Tremonti SE en dan alleen een pickupuprade uitvoeren. Ik vind de stock pickups iets te schel.

MegaDrive
5 november 2010, 10:23
Fijne tips mensen, bedankt!

Er zijn inderdaad een paar dingetjes waar ik niet over heb nagedacht. Dat een Floyd het geluid dunner maakt wist ik niet maar dat is onacceptabel en zoveel gebruik ik de tremolo nu ook weer niet. Het "te signature" puntje is ook een goeie, misschien beter om naar een wat neutralere look te kijken.

Ik moest overigens erg hard lachen bij het zien van dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=s5fAprBEwrk&feature=related

Ik kreeg een beetje het "Schumacher in een Lada" of "SRV op een Kerry King tribal V" gevoel :D :D :D

De tip van de SE custom 24 bracht mij tot de ontdekking dat die (net als de torero) in transparent gray/black verkrijgbaar is en dat is toch wel mijn favo uitvoering. Het oog wil tenslotte ook wat. Zijn de pickups in die gitaar geschikt voor medium-gain metal en prog? Ervaringen?

Dweezman
5 november 2010, 11:16
Die gitarist. Brrr.