PDA

View Full Version : Parker Flies en NiteFlies



burt
9 mei 2003, 05:46
Ik dacht dus altijd dat die gitaren SUPERVET waren, en ik wou altijd supergraag voelen en horen of ik er echt zo kapot van zou zijn. Na een tijdje zoeken vond ik er 1tje in Utrecht (dat winkeltje aan de oude gracht), dus ik spelen en luisteren...

Wat een afknapper. Ik kon het haast niet geloven. Hij was iel en mager qua geluid, de tremolo voelde stroef aan en er rammelde iets dat alle sustain opslurpte.

Ik heb de gitaar in een hoek gesmeten en ben de oude gracht op gerend, maar na deze hele ervaring een paar maanden te hebben laten bezinken vraag ik me toch af of ik misschien gewoon de verkeerde Fly in m'n klauwen had. Verkeerd afgesteld, slecht exemplaar,

want ze zijn toch wel vet...

Iemand een mening over een Fly of NiteFly?

Moonchild
9 mei 2003, 09:09
Het was toch niet de P-38 die je getest had he, die kosten rond de 1000 euro, of wat minder, maar dat is als het ware de cheapo versie van de parkers
De goeie parkers kosten een krappe 2000 euro dacht ik.

Josdevos
9 mei 2003, 11:23
Als het een P-38 was, heb je gelijk, die klinken idd nogal dun. Heb er ook eentje gehad, maar heb ze daarom terug verkocht. Ze speelde echt lekker, had ze bij bouwer laten afstellen, maar kon maar niet wennen aan de klank. Misschien omdat het de P38 was. Heeft een Ash body. De P40 ook. Klinken zowieso stratachtig. Heb de P44 nog niet geprobeerd, maar die hebben een mahonie body en 2 humbuckeers. Zal meer iets voor mij zijn denk ik.
Als je iets meer wil uitgeven, De Nitefly is ook redelijk goedkoop, en bestaat ook in mahonie versie met 2 hb en ash versie met hb/sc/sc.