PDA

View Full Version : American Standard Stratocaster Olympic White RW



beunklats
4 november 2010, 12:42
ik denk dat ik een keer de American Standard Stratocaster Olympic White RW
ga kopen, wat voor ervaring hebben jullie daarmee.

ik hoor graag jullie mening

vulvasonic
4 november 2010, 12:45
Mijn mening is dat je beter wat duidelijker kan zijn over de termijn waarbinnen je deze gitaar denkt te kopen, want 'een keer' kan ook over 40 jaar zijn. En om nu voor iedere gitaar die je 'een keer' gaat kopen, een nieuw topic te gaan beginnen, vind ik lichtelijk overdreven.

beunklats
4 november 2010, 13:10
binnekort ga ik er een halen

Fisherman
4 november 2010, 13:13
Beunklats, er zijn vele topics waarin de RoadWorn Strat's ter sprake komen...
tip: blader eens door wat topics, daar vind je vast wel nuttige info!
:ok:

Dealer
4 november 2010, 13:13
Ik heb een fender american standard Olympic White met maple neck/fretboard.

Heb deze nu ongeveer een jaar, en heb er absoluut geen spijt van. Klinkt echt perfect voor blues, pop en rock. (ik speel veel jimi, srv, john mayer en jeff beck)

Ik hou veel van de middelste coil (element), vaak in combi met een van de 2 andere:)

Ik heb ook naar de mexicans gekeken, waren best goed maar ik had veel liever deze. Maar maybe jij weer niet dus kijk daar ook eens naar. Check ook eens de Fender Am Standard Deluxe, heeft andere pups enzo. (oh en vergeet 2ehands dingetjes niet te bekijken)

Voor hardrock/metal ect zou ik em overigens niet kopen:) maar dat snapte je zelf denk ook wel

Dus vertel anders wat je er op wilt spelen, en wat voor amp je hebt/erbij wilt nemen. Ik vind dat bij een stratocaster een buizenamp hoort... maar dat ben ik maar, niet iedereen is het daarmee eens

beunklats
4 november 2010, 13:16
ik speel muziek als jimi hendrix srv led zeppelin, vorral blues en rock dus. ik heb ook een buizen amp

Hendriks
4 november 2010, 13:25
Beunklats, er zijn vele topics waarin de RoadWorn Strat's ter sprake komen...
tip: blader eens door wat topics, daar vind je vast wel nuttige info!
:ok:

Hij heeft vragen over de USA standard, niet over een roadworn.

TS de nieuwe(vanaf 2008 ) USA standards zijn zeer fijne gitaren , ga je geen spijt van krijgen.

jutter
4 november 2010, 13:26
ik denk dat ik een keer de American Standard Stratocaster Olympic White RW
ga kopen, wat voor ervaring hebben jullie daarmee.

ik hoor graag jullie mening

White is nogal besmettelijk...

Voor de rest zou ik je adviseren om voor de Standard te gaan met de DeltaTone, google maar eens voor de specs.

thomas_lc
4 november 2010, 16:49
zou eerder voor een Road worn,Deluxe player mim of een classic player gaan, Die zijn namelijk goedkoper en imo hetzelfde of misschien nog wel beter, je betaald namelijk alleen voor het made in usa logo

beunklats
4 november 2010, 17:21
maakt het dan niet uit in welk land het is gemaakt

Hendriks
4 november 2010, 17:42
zou eerder voor een Road worn,Deluxe player mim of een classic player gaan, Die zijn namelijk goedkoper en imo hetzelfde of misschien nog wel beter, je betaald namelijk alleen voor het made in usa logo

Ze zijn goedkoper ja, de rest is bullshit.

vulvasonic
4 november 2010, 17:49
Ze zijn goedkoper ja, de rest is bullshit.

Onzin. De Roadworn en de Mexicaanse Reissues zijn absoluut niet verkeerd, maar ze zijn ook niet te vergelijken met de American Standard (of American Series). De laatste hebben gewoon niet dat vintage karakter van de andere twee. Het is een modernere uitvoering, wat milder en iets breder inzetbaar. Maar de kwaliteit is absoluut goed. Je moet wel van dat 'milde' geluid houden. Je kunt er ook andere elementen in zetten uiteraard. :)

beunklats
4 november 2010, 17:57
ik begrijp dat de standard beter is, maar maakt het uit uit welk land hij komt

guus-25
4 november 2010, 18:15
Beunklats, er zijn vele topics waarin de RoadWorn Strat's ter sprake komen...
tip: blader eens door wat topics, daar vind je vast wel nuttige info!
:ok:


Hij heeft vragen over de USA standard, niet over een roadworn.

TS de nieuwe(vanaf 2008 ) USA standards zijn zeer fijne gitaren , ga je geen spijt van krijgen.

Waar staat die RW dan voor?

Hendriks
4 november 2010, 18:35
Onzin. De Roadworn en de Mexicaanse Reissues zijn absoluut niet verkeerd, maar ze zijn ook niet te vergelijken met de American Standard (of American Series). De laatste hebben gewoon niet dat vintage karakter van de andere twee. Het is een modernere uitvoering, wat milder en iets breder inzetbaar. Maar de kwaliteit is absoluut goed. Je moet wel van dat 'milde' geluid houden. Je kunt er ook andere elementen in zetten uiteraard. :)

Ik doel op de stellingname : a is beter dan b en c is mischien wel weer beter dan a.
De Roadworn en de standard zijn inderdaad totaal verschillend dus daarom ook niet te vergelijken , bovendien moet je het ook in perspectief zien : prijs-kwaliteit enzo.

@ Guus RW staat voor Rosewood (fretboard).

Wabbie
4 november 2010, 18:35
Rosewood?

Trouwens, als je wat oudere dingen speelt ( hendrix ed) is het dan niet verstandiger om naar een AVRI of een wat meer vintage georiënteerde Artist te gaan kijken? Standards en Deluxes zijn wat moderner en (wat) minder geschikt voor dit soort muziek.

beunklats
5 november 2010, 08:40
waar is de standard dan geschikt voor, voor wat voor muziekstyle

Hendriks
5 november 2010, 08:48
waar is de standard dan geschikt voor, voor wat voor muziekstyle

Echt ,die zijn overal geschikt voor, behalve voor metal ed. Voor de pure Hendrix , SRV sound is een AVRI mischien geschikter ,maar een standard kan dat ook.

beunklats
5 november 2010, 09:09
in de vintage zit denk ik ook maar 21 frets, en ik gebruig ook regelmatig de 22e fret en die heeft de standard denk ik wel of niet

Wabbie
5 november 2010, 17:20
De American Standard heeft inderdaad 22 frets ( net even opgezocht op de fender website *kuch*). Ik ga er vanuit de de vintage er 21 heeft. Ik heb trouwens in mijn 20 jaar als gitarist ( waarvan toch 99 % op strats) nog nooit de 22ste fret gemist :).

Als ik jou was zou ik gewoon eens een American Standard gaat testen tov. een aantal andere strats om te kijken wat je nu echt wilt.