PDA

View Full Version : Serial FX loop --> volume drop



P****Fred
4 november 2010, 09:18
Hallo Allemaal,

Ik heb een Marshall JVM410h met volgende signal chain:

Gitaar --> Dunlop Crybaby --> Amp input

Serial/Parrallel loop: Send --> EB Volume --> Boss CE-5 Chorus --> Boss DD-7 Delay --> Return

Patch kabels zijn Planet Waves Solderless.
Gitaarkabels: Sommer

Nu kan je de loop parallel gebruiken met een bepaalde mix, of je kan de mix op 100% zetten en de loop dus serieel gebruiken.

Als ik die mix boven de 50% gebruik, krijg ik echter een enorm verlies aan volume en dynamiek. Ik gebruik (voorlopig toch) de loop op 100%, aangezien ik m'n volume pedaal daar zou willen gebruiken.

Hebben jullie een idee wat het probleem zou kunnen zijn, en hoe ik het eventueel kan oplossen (buffer, pedalen vóór de amp, etc)?
Zijn het de pedalen, of is het echt de werking van de loop.
Ik heb hetzelfde probleem trouwens met de loop op m'n oude Marshall VS100r.

What would you do? :-)

Bedankt!

Frederik

Henri H
4 november 2010, 12:18
Ik heb ook een JVM gehad, en voor zover ik weet moet je wel geschikte apparatuur hebben om de FX-loop parallel te gebruiken.
B.v. een 19" apparaat, die je dusdanig moet instellen zodat ie goed reageert op een paralelle FX-loop.
Ik weet het dus niet zeker, maar volgens mij kun je die BOSS-pedalen niet parallel aansluiten, tenzij je extra apparatuur gebruikt, zoals een mixer o.i.d.
Ik heb de FX-loop altijd serieel gebruikt.

P****Fred
4 november 2010, 12:53
de bedoeling is ook om hem serieel te gebruiken (anders heeft m'n volume pedaal in de loop weinig zin), maar ik verlies zoveel volume en attack...

m'n master staat nu op +- 1 uur (MV2 op 2u30)
Als ik de FX loop uitschakel is dit VEEEL te luid :-)

vind het zo jammer, want het "dry" geluid is super, maar ik kan in een paar nummers echt niet zonder chorus en/of delay.

P****Fred
4 november 2010, 13:46
oh ja, btw, ik gebruik de "tuner out" van de VP Jr.
zou er eventueel ook iets mee te maken kunnen hebben naar het schijnt.
Ga vanavond maar eens 't één en 't ander uitproberen.

I'll keep you posted :-)

Henri H
4 november 2010, 14:30
test het 's met een patchkabeltje in de FX-loop.
Als je dan ook volume-verlies hebt ligt het aan FX-loop.
Mijn ervaring is dat de FX-loop van de JVM prima functioneert.
Ik gebruikte wel altijd de schakelbare FX-loop (uiteraard).
Als ik de FX-loop lager dan 100% zette, kreeg ik een raar uit-fase signaal.

Trouwens, je hebt de masters op 6 resp. 7,5 staan????!!!!
Dat gaat knetterhard!
Bij mij hield het op bij 2 à 2,5 (9 à 9.30 uur).

P****Fred
4 november 2010, 14:49
dat bedoel ik dus :-)

Henri H
4 november 2010, 14:53
Zeg dat dan! ;)

sjaak1990
4 november 2010, 15:30
Ik heb hetzelfde probleem trouwens met de loop op m'n oude Marshall VS100r.


Probeer dan pedaaltje voor pedaaltje toe te voegen, moet dan wel aan de pedaaltjes liggen of wel erg toevallig zijn, ook kabels checken.
Succes!

angl2k
5 november 2010, 08:42
op welke stand staat dat knopje aan de achterkant met +4 of -10 dB?

volgens de handleiding moest het voor normale pedaaltjes op -10 staan en voor rack op +4 maar ik heb 1 carbon copy in de loop van mijn JVM die toch echt beter klinkt op +4

(volume verlies op -10)

P****Fred
5 november 2010, 09:10
heb beide standen al geprobeerd.
m'n JVM en effectenbak staan nu wel in het repetitiehok, maar gisteren eens gewoon een patchkabeltje in de loop van m'n VS100r gestopt en dan was er nul nada volumeverlies.
Ook met een GE7 ertussen --> geen verlies.

Toen ik m'n pedalenbak hier een paar weken geleden op aangesloten had, was er immens volumeverlies, ligt dus zeker aan de pedalen.

Kabels zou mij zeer verwonderen, allemaal spiksplinternieuw.

Volgens mij zal het aan de volumepedaal liggen.
M'n TU-2 zit in de Tuner Out, en dat blijkt bij veel mensen problemen te geven.

Plan is nu om de TU-2 vóór het volumepedaal in de chain te zetten om de vp een gebufferd signaal te geven...


Wel jammer dat ik dit nu pas weet op te lossen (als het zal werken natuurlijk :-) ), ik had hetzelfde probleem met m'n powerball...

P****Fred
6 november 2010, 10:03
hmm bizar.
met m'n Valvestate is er toch geen probleem...
ik zal verward geweest zijn met m'n vroegere powerball waarschijnlijk...

Pfff, en ik kan m'n JVM maar terug huiswaarts nemen binnen twee weken...

Is het mogelijk dat de loop van een VS100 beter omgaat met bv de volumepedaal, maar dat ik bij de JVM aanpassingen moet doen in m'n chain (bv omdat de VS100 niet met lampen werkt)?

of ligt het nu zeker aan m'n versterker...? (wel bizar dan dat ik hetzelfde probleem had met m'n Powerball...)

Enfin, ik zal zowiezo twee weken geduld moeten uitoefenen :-)

Henri H
6 november 2010, 12:48
.....Is het mogelijk dat de loop van een VS100 beter omgaat met bv de volumepedaal, maar dat ik bij de JVM aanpassingen moet doen in m'n chain (bv omdat de VS100 niet met lampen werkt)?

of ligt het nu zeker aan m'n versterker...? (wel bizar dan dat ik hetzelfde probleem had met m'n Powerball...).....Lijkt me stug dat de JVM FX-loop anders reageert dan die van de VS100.
Misschien is het toch een kabeltje geweest?

P****Fred
6 november 2010, 18:30
Bon,

ik kon het niet meer aan en ben toch maar m'n JVM gaan halen in de repetitieruimte.

begonnen met een patchkabeltje in de loop -> geen verlies
dan een patchkabeltje in de patchbox van m'n pedalenbak --> geen verlies
volumepedaal ertussen --> geen verlies
Boss CE-5 (in bypass) --> BAM instant tonesuck (volume + eigenlijke "tone")
Boss CE-5 er van tussen gehaald en verder gegaan met DD-7 en phaser --> beetje tonesuck, maar niets dramatisch
dan terug met de CE-5, maar andere kabeltjes --> zelfde probleem
andere voeding voor de CE-5 (ik gebruik standaard de BBE Supacharger) --> nog steeds hetzelfde probleem

Het ligt dus wel degelijk aan m'n CE-5 (trouwens wel raar dat ik er op m'n VS100 geen last van had)

Is hij stuk volgens jullie, of is dit gewoon de aard van het beestje?
Ik heb wel nog geen andere volgorde geprobeerd...
nu is het Volume --> chorus --> Phaser --> Delay

iemand suggesties voor een leuke true bypass chorus? :-p

Henri H
6 november 2010, 19:37
Die volgorde lijkt me prima, en de DD7 is ook geen TB-pedaal, dus dat is het ook niet.
Je zou toch concluderen dat de FX-loop v.d. JVM anders reageert op de buffer v.d. CE5 dan de VS100. Vreemd... :???:

P****Fred
6 november 2010, 20:35
yep idd...
zou een EHX small clone een goed alternatief zijn voor de CE-5?

Henri H
6 november 2010, 22:02
Ik ken beide pedalen eigenlijk niet, gewoon proberen joh!

P****Fred
8 november 2010, 14:07
ter info:

ik heb een EHX Neo Clone besteld + een tweede EB VPJR Volume.
Die ga ik op termijn gebruiken voor m'n 2de pedalboardje dat in opbouw is en wat ik ga gebruiken met m'n Vox AC30 :-)
Voorlopig heb ik daarvoor:

- boss DD-5
- boss GE-7
- boss SD-1
- boss CE-5 (eerst eens testen of hij op m'n vox tone suckt :-p)
- MXR Micro Amp

(I know, veel boss)

Die tweede volume pedaal komt waarschijnlijk voorlopig in de plaats van m'n wah zodat ik de keuze heb om volume "swells" te doen (volume pedaal vóór de versterker en dus met veranderende gain) ofwel gewoon het volume aan te passen (volume pedaal in de loop en dus gelijke gain), maar dat zie ik dan nog wel :-)

In ieder geval bedankt voor je hulp!