PDA

View Full Version : Squier Rockband controller



humbucker
3 november 2010, 18:36
Dit zou wel eens een verkoopssucces kunnen worden:

http://admin.fender.com/rockband3/exclusive/

Wat denken jullie? Is dit een positieve of negatieve ontwikkeling voor de "gitaarwereld"?

spykie
3 november 2010, 18:45
Lijkt me hier op?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2494226

budje
3 november 2010, 19:04
een gitaar is geen gamecontroller :stop:

rhcp_schipper
3 november 2010, 19:43
een gitaar is geen gamecontroller :stop:

Mee eens!!!!!

mikeyaxeman
3 november 2010, 20:30
Ik heb dat ook nooit begrepen dat Guitar Hero.:stop:
Deed me hier aan denken trouwens:

http://www.youtube.com/watch?v=Z5fsURbGr6g&feature=related

Nee dan maar liever een echte gitaar en dan maar "gay" overkomen.

geert1976
3 november 2010, 20:37
Gatver,

Kutproduct:stop::stop::stop:

Wat een losers bij Fender zeg:stop::stop:

vulvasonic
3 november 2010, 20:38
En toch denk ik dat het een positieve ontwikkeling kan zijn. Ik heb vanaf het eerste moment al geroepen dat ze beter met iets realistischers op de proppen konden komen. Je ziet het vooral bij de drums. Ik ken iemand die geen enkel muziekinstrument kon spelen, maar dankzij rockband, zonder het zelf te weten, inmiddels toch een geinig stukje kan drummen. De dynamiek is weliswaar nog redelijk dramatisch, maar de patroontjes weet ie op z'n eigen wijze vrij aardig te spelen. Voor iemand als hem is het een kleine stap om zich verder te ontwikkelen op een echt drumstel. En als dat met de gitaar ook kan, dan is dat toch alleen maar leuk. Stel dat 2000 gasten via zo'n game uiteindelijk de overstap maken naar de gitaar en 1 op de 100 raakt er zo bedreven in dat hij of zij ons later nog op een positieve manier weet te verrassen, dan is dat toch alleen maar goed?
En voor de gitaarhandel lijkt het me sowieso geen domme zet.

En als er dan helemaal NIETS uitkomt, dan hebben uiteindelijk toch nog tienduizenden mensen een hoop plezier met het spel. Prima toch?

humbucker
3 november 2010, 20:54
Wat Vulv zegt! Het past ook wel in het straatje dat gamen steeds realistischer "moet" worden! Uiteindelijk sta je daar met een complete band en blijkt rockband gewoon nog een soort van tablatuur processor, zo wordt het wel erg gemakkelijk om een coverband te beginnen :D

Enige nadeel lijkt me dat de "beginnende" gitarist dan sneller voor zo'n "controller-gitaar" zal kiezen dan voor een gewone instapgieter, dat dit goed is voor fender lijkt me duidelijk, maar de rest zal er allicht onder lijden.

Sinner1980
3 november 2010, 22:58
Buiten het gitaar spelen mag ik graag een gamepje spelen,leuke bezigheid blijft dat. De eerste guitar hero heb ik destijds als geweldig leuk ervaren en nee,het heeft natuurlijk niets met gitaar spelen te maken maar goed...ook rock band vond ik erg tof,vooral dat drummen.
Ik denk zelf dat dit een enorme stap vooruit is en dat het voor mensen die gitaar willen gaan spelen een leuke stap in de richting is.
Aan de andere kant is het wel enorm moeilijk als je nog nooit een gitaar hebt vastgehouden.
Anyways,ik vind het dus positief. Ondanks de redelijk hoge instapprijs (gitaar gaat 275 kosten) voorzie ik een groot succes en slim als Fender is haken ze daar lekker op in. Na al die youtube filmpjes ben ik zelf ook wel erg nieuwsgierig eigenlijk.
Nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die dit af gaan lopen kraken om allerlei redenen maar dat hou je toch...jammer dan.
Ik hoop in ieder geval op een succes als het daadwerkelijk zo werkt als ze op de filmpjes laten zien en props voor Fender dat ze meeliften op dit succes...lekker zakken vullen;)

Exi
3 november 2010, 23:30
Ik zie niet echt het negatieve in van deze ontwikkeling. Als je het niks vind dan hoef je het niet te kopen.
Ik denk dat veel mensen dit moment gaan aangrijpen om toch iets met de gitaar te gaan doen en misschien zit er zoals Vulv zegt wel talent tussen.


Enige nadeel lijkt me dat de "beginnende" gitarist dan sneller voor zo'n "controller-gitaar" zal kiezen dan voor een gewone instapgieter, dat dit goed is voor fender lijkt me duidelijk, maar de rest zal er allicht onder lijden.
Daar ben ik het niet mee eens. Iemand die echt gitaar wil gaan spelen zal wel een normale gitaar gaan aanschaffen. Met de gitaar-controllers spreek je een andere doelgroep aan (gamers, etc.). (Tenzij ze die controllers ook in gitaarwinkels gaan verkopen, het is niet te hopen).

De volgende stap voor de controller-gitaristen is dan misschien een ampje kopen en als ze het echt te pakken krijgen een goede, normale gitaar.
Ik denk niet dat de andere merken er onder gaan lijden.

Outline
4 november 2010, 03:01
Ach, wat heb je uiteindelijk liever en wat is revolutionairer? Die Gibson Firebird of dit?

Ik weet het wel: doe mij dit maar. Kost minder (dus iedereen kan er 1 kopen), levert meer plezier en levert misschien nog een hele nieuwe generatie gitaristen op. En dat kun je van de Firebird niet zeggen...

Noid
4 november 2010, 10:04
Dit is een goede ontwikkeling! Tot nu toe was het gitaarspelen niet echt realistisch. Op deze manier kun je al gamend gitaar leren spelen.

Exi
4 november 2010, 11:43
En nog een bijkomend voordeel: Je krijgt straks een hele generatie gitaristen die niet naar het fretboard hoeft te kijken. Ze leren vanaf dag één blind te spelen omdat ze naar een schermpje moeten kijken:D

allochthomas
4 november 2010, 11:57
Of juist een generatie die niet kan spelen zonder naar een scherm te staren:D

Dit zou nog wel eens een product zijn die ik zelf ook zou kopen. Ideaal voor vermaak en je steekt er nog wat van op ook:ok:

soup
4 november 2010, 12:06
veel van die gamers denken trouwens dat ze echt gitaar kunnen spelen, met hun spelletje kunnen ze wel trivium op 'moeilijk' spelen dus op een echte natuurlijk ook

Orbis
4 november 2010, 12:24
veel van die gamers denken trouwens dat ze echt gitaar kunnen spelen, met hun spelletje kunnen ze wel trivium op 'moeilijk' spelen dus op een echte natuurlijk ook

Kom op, is er iemand die zoiets denkt? Ik speelde ook GH3 voordat ik begon met gitaarspelen, vanaf moment 0 merk je dat het niets met elkaar te maken heeft.

Overigens, mij lijkt dit een prima uitvinding. Mensen willen Rock Band spelen op een realistischere wijze en Fender bedient dit publiek met een gitaar die bovendien nog op een echte amp werkt ook. Wat is het probleem?

D-string
4 november 2010, 12:46
Denk dat het je kan helpen om gitaar te gaan spelen, maar uiteindelijk ben je nog geen gitarist als je de noten van het scherm kan spelen. Gitaar leren spelen is meer dan je vingers op het plaatsen van vingers op frets en snaren aanslaan. Gitaar spelen is ook het voelen van de muziek, timing, meespelen met/naspelen wat je oren opvangen etc.

Waar je normaal de frustratie hebt dat alles te langzaam gaat vraag ik me af of je met dit spel niet één skill boost waarna je alsnog de motivatie moet hebben om de rest van de vaardigheden te verbeteren.

Maar we zullen het vanzelf wel zien. Ik was eerst ook sceptisch over het drummen bij GH, maar ik merk dat ik tijdens het spelen van een lang stuk met hetzelfde ritme alleen kijk naar het scherm om te zien wanneer er iets anders gespeeld moet worden en ik het ritme op basis van het geluid en mijn timing vast kan houden. Of ik dit al kon door het zelfstandig gitaar spelen of dat ik dit opgepakt heb dmv het spel kan ik natuurlijk niet zeggen. :-)

Dealer
4 november 2010, 13:25
Als je ervoor kan zorgen dat je de nummers op rock band met deze gitaar ook echt kloppend met de goede chords/lead kan spelen, lijkt me dit wel lache.

leuke manier op je repertoire wat te verbreden:) terwijl je zat bent

En maybe trekt het ook wat nieuwelingen aan. Als ze iets goeds verzinnen waardoor beginners heel simpel met de gitaar om kunnen leren gaan, en langzaam in volle chords en lead overgaan zie ik dit wel als goede ontwikkeling ja.

Op die website staat:
-Rock band 3 heeft trainer modes om echte chords, scales, skills, drills ect te leren
-En je leert de songs echt op gitaar

Klinkt top:) ben benieuwd

soup
4 november 2010, 13:35
Kom op, is er iemand die zoiets denkt? Ik speelde ook GH3 voordat ik begon met gitaarspelen, vanaf moment 0 merk je dat het niets met elkaar te maken heeft.

Overigens, mij lijkt dit een prima uitvinding. Mensen willen Rock Band spelen op een realistischere wijze en Fender bedient dit publiek met een gitaar die bovendien nog op een echte amp werkt ook. Wat is het probleem?
Ik heb al genoeg comments gelezen van zulke jochies op youtube.

Exi
4 november 2010, 13:45
Ach, die hebben toch geen leven. Met gitaar of zonder gitaar.

LesPaul1612
4 november 2010, 14:20
Ik denk dat het wel een succes gaat worden. Mensen denken met zo'n setje echt gitaar te leren spelen en ze hebben er ook gelijk een leuke gitaar mee. Ik denk niet dat het grootste deel van deze rock band spelerts ook echt leren gitaarspelen, maar het is in elk geval leuk speelgoed.

ik denk niet dat de echte gitaarmarkt er onder lijdt. Als iemand er zo serieus mee bezig gat dat ie echt leert gitaarspelen koopt ie wel een echte gitaar. Voor de muzikant kun je dit als instrument toch niet volledig serieus nemen

Mufftin
4 november 2010, 14:45
ach het is maar een squier!

Noid
4 november 2010, 21:35
Kom op, is er iemand die zoiets denkt? Ik speelde ook GH3 voordat ik begon met gitaarspelen, vanaf moment 0 merk je dat het niets met elkaar te maken heeft.

Overigens, mij lijkt dit een prima uitvinding. Mensen willen Rock Band spelen op een realistischere wijze en Fender bedient dit publiek met een gitaar die bovendien nog op een echte amp werkt ook. Wat is het probleem?

Ja, zoals je al aangeeft, nu heeft t niets met elkaar te maken, maar als 'k die squier rockband clips op you tube zie, komt het nu wel dichter bij het echte spelen.