PDA

View Full Version : Preamp Midi interface



telecastermaster
3 november 2010, 15:42
Ik heb laatst mijn ADA Mp-1 weer eens aangesloten, en ik blijf het wel een heel goedklinkende preamp vinden, maar ik ben zo afgeknapt op de Midi-interface. De H&K Access en MB Triaxis hebben dit ook, maar ik vind het toch niet handig. Vooral niet sinds ik een Yamaha DG-1000 heb met kippekoppen-knoppen en gemotoriseerde pots; dat is echt zoveel handiger. (Helaas klinkt de MP-1 wat warmer dan de Yamaha modeller).

Nog meer mensen hier die afknappen op de midi-interface? Of het juist wel heel fijn vinden?

Yamaha : http://www.youtube.com/watch?v=8YslvCb8FC0

MP-1 (Classic):

http://www.sweb.cz/zoomgfx8/Image/ADA-Mp1-classic.jpg

ME.
3 november 2010, 17:07
Heb zelf ook veel liever gewone knoppen. Gebruik ook liever pedalen dan multifx omdat ik dan niet door alle menu's heen hoef te scrollen.

De meeste programmeerbare voorversterkers zijn helaas wel zo gemaakt.

Een mooi voorbeeld met echte knoppen: De ENGL E580

Rinze
3 november 2010, 17:40
Ik heb er geen moeite mee, je loopt toch niet voortdurend aan die knoppen te sjorren? Heb zelf een JMP-1 en een G-Major, zo nu en dan even iets bijstellen (omdat ik dan weer denk dat dat beter gaat klinken, is meestal niet zo :soinnocent:) en verder kom ik er nooit aan.

Persoonlijk vind ik de hoeveelheid snoeren en snoertjes die je bij een 19 inch set-up nodig hebt veel lastiger: als er iets niet goed werkt zoek je je suf. Maar dat is bij een uitgebreide vloerbak met effecten net zo erg.

Magic Bean
3 november 2010, 23:08
Ik blijf erbij. MIDI is niets voor gitaristen.
Veel te ingewikkeld en vooruitstrevend voor dat conservatieve volk :-)

Ik ben niet anders gewend (synth set-up met 2 keyboards, meerdere modules en effecten, alles via MIDI)

Mocht je het prettig vinden kan je een midi-controller aansluiten en die gebruiken om de verschillende waardes via CC's te veranderen. Je blijft echter vastzitten aan de hoeveelheid decimalen (0 dus...).
Plus dat het instellen van die controller nog ingewikkelder is dan gewoon die knopjes gebruiken...

WillemdaGuide
4 november 2010, 13:05
Ik vind midi juist super, alle wensbare geluiden met 1 druk op de knop. Mijn main setup maakt er dus veel gebruik van.
en ingewikkeld? valt echt enorm mee, je zult je even in moeten lezen, maar als je het door hebt vind ik het nauwelijks ingewikkelder dan het instellen van een boogie.
Ben dan ook dolblij met de midi module in mijn Triamp!!

telecastermaster
4 november 2010, 13:27
Ik bedoelde met mijn post eigenlijk niet zozeer of midi nuttig is om geluiden op te slaan (want dat is natuurlijk wel handig), maar meer dat ik de interface onhandig vind.
Vaak kun je niet snel aflezen welke waarden parameters bv hebben.
Bij mijn MP-1 kun je bv alleen zien hoe je toonregeling of gain is ingesteld als je de preamp via het edit menu bekijkt.
Bij een 'gewone' preamp (en mijn Yamaha DG-1000) kun eenvoudigweg de knoppen aflezen en de toonregeling of de gain snel aanpassen door even aan een paar knoppen te draaien.

minoin
4 november 2010, 19:28
Ik vind mijn TriAxis juist heel prettig werken; ik zie meteen welke settings ik heb, ook in het donker. Grote increase of decrease doe ik toch niet, dus bij iets meer bas, is het 1 druk op de knop. Alleen de intervallen van een 0.5 vind ik soms limiterend.
Maar ik wil niets anders meer; 3 verschillende circuits, 8 verschillende kanalen, alle parameters met CC te besturen... Maar oged, daar betaal je ook voor :D

WillemdaGuide
8 november 2010, 10:26
Ok, juist in relatie tot de triaxis, geen ervaring met die pre helaas. Zal ongetwijfeld vet zijn.
Misschien is een Rocktron Piranha nog een alternatief?
Vond ik met een buizeneindbak erg goed klinkende midi pr-amp, erg veelzijdig en met echte knoppen voor snel aanpassen.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon elke head of combo in een midisetup zetten.