PDA

View Full Version : sale bij de gier



jimihattricks
3 november 2010, 14:00
ik weet niet of dit ook onder de categorie SPAM valt, maar ik kreeg net de nieuwsbrief van de gier binnen, op 18-11 is er op een behoorlijk aantal gitaren (en bassen) 50% korting:

http://www.degierguitars.com/advertentieBQ/sale-degier.pdf

Dweezman
3 november 2010, 14:06
oei, ik zou wel Reflection in sunburst wel lusten!

smullie
3 november 2010, 15:04
Pfff, je krijgt er geen strap of t-shirt bij... Dan hoeft het voor mij niet... :stop:

vulvasonic
3 november 2010, 16:13
Niks voor mij, maar ik moet wel zeggen dat de persoon die deze gitaren en bassen heeft vormgegeven een zekere consistentie in de modellen heeft weten te bereiken, waarmee de gitaren van De Gier echt een heel eigen, herkenbare smoel hebben gekregen Geinig!

Mitch
3 november 2010, 23:01
Ik zat ook al een beetje te twijfelen of ik de tip hier zou plaatsen, maar het is inderdaad wel een erg grote buitenkans die wat mij betreft boven spam uitgaat. 't Is dat ik volledig voorzien ben en geen budget heb, maar voor iets meer dan een mille een Reflection :nervous:
Potvolblomme...

Nielsje
3 november 2010, 23:43
Auw..... waarom heb ik geen geld?

Tristan
4 november 2010, 00:46
Zijn die Reflections net zo stijf als de Authority en jouw Custom Build Mitch?
Ik vind het wel mooie gitaren, en met een herkenbaar smoelwerk zoals Vulva al aangaf.

maxo0295
4 november 2010, 07:25
ik vind het niet echt mooie gitaren,
die akoestische gitaren lijken net of dat ze gesmolten zijn.:dontgeti:

Dweezman
4 november 2010, 09:46
ik vind het niet echt mooie gitaren,
die akoestische gitaren lijken net of dat ze gesmolten zijn.:dontgeti:

Die dingen klínken, niet normaal. Echt bizar volume komt er ook uit, bijzonder. En ooit komt er een Grand Auditorium van De Gier.

Jilles
4 november 2010, 10:01
Die akoestische vind ik dan juist wel weer wat hebben. Maar bovenal vind ik die 'Origin' bassen zo'n volwassen, uitgedachte vorm hebben! Qua vormgeving kunnen die dingen wat mij betreft regelrecht naast alle andere topmodellen staan.

rijsberman
4 november 2010, 10:18
Die akoestische vind ik dan juist wel weer wat hebben. Maar bovenal vind ik die 'Origin' bassen zo'n volwassen, uitgedachte vorm hebben! Qua vormgeving kunnen die dingen wat mij betreft regelrecht naast alle andere topmodellen staan.

Wat Jilles zegt, dus.

Mitch
4 november 2010, 10:21
Zijn die Reflections net zo stijf als de Authority en jouw Custom Build Mitch?
Ik vind het wel mooie gitaren, en met een herkenbaar smoelwerk zoals Vulva al aangaf.
Ja, qua constructie en feel zijn ze (ook al zijn het bolt-ons) ook zo stijf. Hij zorgt er altijd voor de de hals/body verbinding groot én strak is. Lang leve de sustain en resonantie :) Ik vind de Reflections altijd een tikkie klein aanvoelen qua body maar goed, ik speel dan ook het meest met Jazzmaster bodies. Maar de klank is zonder meer erg fijn, zeker met de TV Jones pups zijn het héél open en dynamische gitaren.

Lexvandoef
4 november 2010, 10:50
Ik zag het pdf-je ook al :) En damn, zo'n witte reflection met TV-jones die doet me wel erg twijfelen aan mijn bankrekening... :soinnocent:

Mitch
4 november 2010, 12:34
Mijn persoonlijke favoriet :makeup:

Lexvandoef
4 november 2010, 13:13
Je hebt smaak Mitch ;)

soup
4 november 2010, 13:39
Een stuk of 8 elektrische gitaren, waarschijnlijk komen er meer dan 20 mensen hier op af en betaal je uiteindelijk +400-600 euro bovenop de prijs die nu staat vermeld.

Mitch
4 november 2010, 14:03
Hebben ze prima pilletjes voor tegenwoordig, neerslachtigheid :D

Tristan
4 november 2010, 16:41
Ja, qua constructie en feel zijn ze (ook al zijn het bolt-ons) ook zo stijf. Hij zorgt er altijd voor de de hals/body verbinding groot én strak is. Lang leve de sustain en resonantie :) Ik vind de Reflections altijd een tikkie klein aanvoelen qua body maar goed, ik speel dan ook het meest met Jazzmaster bodies. Maar de klank is zonder meer erg fijn, zeker met de TV Jones pups zijn het héél open en dynamische gitaren.

Ik moet zeggen dat ik niet zo van die stijfheid hou, het is wel heel stabiel maar ik mis wat levendigheid in de klank, harmonischen, twinkeling, twang, de toon lijkt zich met name op het fundament te ontwikkelen.
Ik mis dan een beetje die vintage charme zal ik maar zeggen, zo'n retro ogend ontwerp en dan zo'n moderne stijve feel, dat hebben Suhrs en Tom Andersons niet eens.
Een maat van mij heeft een Strat (USA Deluxe geloof ik) die ook zo stijf is, een onwijs goede en stabiele gitaar, maar voor mij voelt het niet prettig aan.

Mitch
4 november 2010, 17:20
Ja, da's een smaakding inderdaad. Laat ik het zo zeggen: qua feel vind ik het wel prettig, maar niet noodzakelijk. Maar liever een stabiele gitaar waar ik een beetje mee kan swingen zonder dat de boel constant een beetje ontstemt...
Twinkeling/harmonischen hebben naar mijn idee niet zo zeer met de stijfheid van de constructie te maken. Tenminste: mijn custom barst van de harmonischen en de Reflections ook. De Authority is een compleet ander verhaal, maar die heeft sowieso veel volume door de chambering en ik geloof niet dat ik dat versterkt zo fijn vind.

toneblo
4 november 2010, 17:36
Mooie materialen, goede elektronika, tja....
Enige vormgeving..





...alleen vind ik ze er echt niet uit zien.
Weinig onderscheiding in vorm ook.

Maar voor diegene die het wel apricheren: vooral doen!

The Running Man
4 november 2010, 17:44
Mooie materialen, goede elektronika, tja....
Enige vormgeving..





...alleen vind ik ze er echt niet uit zien.
Weinig onderscheiding in vorm ook.

Maar voor diegene die het wel apricheren: vooral doen!

Inderdaad een smaakding; wat mij betreft...

Hoe goed ze ook klinken....
Brrrr.
Alleen in een tas met uitsparingen voor de toets en een gat bij de pick ups...
Hoef je ze er niet uit te halen

jze
4 november 2010, 22:28
Ik had ze nog nooit gezien, maar die reflections zien er erg smakelijk uit!! Met name die witte. :ok:

soup
5 november 2010, 02:19
Hebben ze prima pilletjes voor tegenwoordig, neerslachtigheid :D
Just saying, het komt over alsof er 50% korting is maar daar moet je niet van uit gaan.

Misschien probeer ik nu ook iedereen op een andere gedachte te brengen om zelf niet gaan zodat ik zo'n gitaar ff aan 1300 euro mee naar huis kan nemen.