PDA

View Full Version : ruzie met nieuwe slagplaat



Jim Haagmans
3 november 2010, 13:00
ik heb net een nieuwe slagplaat binnengekregen. ( http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=118_401_119&products_id=728 ) Nu is de bovenste laag een dun laagje plastic folie dat er nauwelijks af te krijgen is. Ik heb met een plat schroevendraaiertje voorzichtig een beetje "gekrast" en eronder voelt de plaat ook wat fijner aan (wat minder "plastic"). Ik kan echter alleen superkleine stukjes erafhalen op deze manier en kan zodoende nergens het folie vastpakken om het er fatsoenlijk af te trekken. Heeft iemand hiervoor tips? of is het een laag die HOORT te blijven zitten en heb het fijn verneukt met mijn kraswerk?

McVenco
3 november 2010, 13:03
Dat dunne laagje folie is beschermfolie, kan je er gerust afhalen. Het zou wel een stuk makkelijker moeten gaan dan hoe jij het beschrijft. Misschien even contact opnemen met Vox Humana?

Jim Haagmans
3 november 2010, 13:13
heb ze een emailtje gestuurd. als iemand ondertussen toch nog tips heeft hoor ik het graag.

Basvarken
3 november 2010, 13:24
Even een beetje opwaremen met een föhn. Dan wordt het folie week en kun je het veel gemakkelijker eraf trekken.

JohnLord
3 november 2010, 13:34
Ruzie met een slagplaat? Ik zeg terugslaan!

episua
3 november 2010, 14:01
Dat gebeurd wel eens bij slagplaten die al wat ouder zijn. Soms ook met gitaren in winkels die er al erg lang hangen. Het lijm droogt namelijk in feite op. Wat eerder is gezegd met een fohn kan werken en anders wel met wat wasbenzine of sticker remover. Succes

McVenco
3 november 2010, 15:01
Of je steekt het gewoon af met een verfkrabber. Daarna slagplaat monteren, flink raggen met een scherp plectrum, dan zit je hele slagplaat snel genoeg vol met krassen, dan valt het allemaal niet meer zo op :)

Tupelo
3 november 2010, 15:03
Even een beetje opwaremen met een föhn. Dan wordt het folie week en kun je het veel gemakkelijker eraf trekken.
Doorgaans werkt dat wel bij plakkerige folie en stickers...

Jim Haagmans
4 november 2010, 10:33
bedankt voor de reacties, uiteindelijk is het met stickerverwijderaar en veel geduld gelukt het er helemaal af te krijgen.