PDA

View Full Version : Les Paul Capo



Basseytje
3 november 2010, 09:58
hallo,

Ik ben op zoek naar een degelijke capo voor mijn lespaul. op dit moment gebruik ik deze capo (http://www.feedback.nl/gitaar-accessoires/dunlop/trigger-capo) alleen hier ben ik niet heel tevreden over. ik heb van andere gehoord dat er ook capo's zijn die speciaal voor een bepaalde hals gemaakt zijn. is dit waar, zo ja: waar kan ik deze capo's halen?

Venlonaer
3 november 2010, 10:14
Ik gebruik deze (http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Guitars/Accessories/Planet-Waves-NS-Capodaster-CP-02-Western-Ned-Steinberger-/art-ACC0002294-000) capo. Werkt perfect voor mij. Zowel elektrisch als akoestisch.

Fisherman
3 november 2010, 11:39
hallo,

Ik ben op zoek naar een degelijke capo voor mijn lespaul. op dit moment gebruik ik deze capo (http://www.feedback.nl/gitaar-accessoires/dunlop/trigger-capo) alleen hier ben ik niet heel tevreden over. ik heb van andere gehoord dat er ook capo's zijn die speciaal voor een bepaalde hals gemaakt zijn. is dit waar, zo ja: waar kan ik deze capo's halen?

He Bassie,

Buiten het feit om dat ik het spelen met een capo een verschrikking vind (ik kan gewoon niks en ben gewoon buitenaards stom, ik weet het:seriousf: )
heb ik dezelfde capo (Dunlop) als jij en ik ben er ook niet echt kapot van.
Nu moet ik wel zeggen dat ik dus niet vaak speel met deze capo, maar ik heb gewoon het idee dat in het algemeen élke capo toch van invloed is op sustain en toon (omdat ik toch iets van een "mute" merk).....maar correct me if I'm wrong :soinnocent:

Basseytje
3 november 2010, 11:42
Dat is ook zo. maar met een degelijke capo(en er zijn best veel momenten waar je 'even' de capo gebruikt) onstemt hij in eerste instantie niet.

soms moet je je gewoon aanpassen aan een nummer, en dat gaat beter met een capo dan omstemmen. :)

Midwolda
3 november 2010, 12:15
Even opletten of het stuk dat op de snaren drukt een radius heeft die bij de toets van je gitaar past.
Sommige capo d'astro's zijn recht en sommige meer of minder gebogen.

joskedentweede
3 november 2010, 12:43
Ik speel heel veel met capo's, ik vind dat veel handiger en op die manier kan ik gemakkelijker open akkoorden gebruiken. Ik heb nooit de indruk dat dit te kort doet aan mijn klank.

Ik gebruik ook zo'n dunlop ding, ik heb er al 3 ofzo kapot gekregen en ik heb er ooit eens een andere geprobeerd, en dat was echt niets! Moeilijk op de hals te zetten en het ontstemde mijn gitaar als een gek. Toch maar terug zo'n dunlop genomen, die doet wat ie moet doen, vind ik.

Nu denk ik wel dat als het budget het nog eens toelaat dan koop ik eens een andere voor deze kapot is.

Fisherman
3 november 2010, 14:55
Even opletten of het stuk dat op de snaren drukt een radius heeft die bij de toets van je gitaar past.
Sommige capo d'astro's zijn recht en sommige meer of minder gebogen.

Heer Ton (hoest nou?)! :ok:
Ik heb de goeie genomen, dus dat is het probleem niet.
Maar ik ben niet echt een fan, ondanks dat het écht een handig gebruiksvoorwerpje is. Maarja, ik krijg zo weinig playtime momenteel dat veel oefenen even geen optie is. Wachten op betere tijden dan maar! :ok:



Ik speel heel veel met capo's, ik vind dat veel handiger en op die manier kan ik gemakkelijker open akkoorden gebruiken. Ik heb nooit de indruk dat dit te kort doet aan mijn klank.
Ik gebruik ook zo'n dunlop ding, ik heb er al 3 ofzo kapot gekregen en ik heb er ooit eens een andere geprobeerd, en dat was echt niets! Moeilijk op de hals te zetten en het ontstemde mijn gitaar als een gek. Toch maar terug zo'n dunlop genomen, die doet wat ie moet doen, vind ik.
Nu denk ik wel dat als het budget het nog eens toelaat dan koop ik eens een andere voor deze kapot is.

Joske! :ok:
(waar is trouwens Joske den eerste gebleven?)Het is ook een kwestie van oefening en gewenning denk ik, iets dat mij momenteel beiden niet echt goed af gaat door omstandigheden.
Ik kom er tzt nog weleens op terug, kijken of er na wat harde oefeningen iets verbetering in komt.
groeten van de Fisherman! :cheerup: