PDA

View Full Version : vraag: 100W Koch Multitone naar 50W door 2 buizen eruit te halen



vincewalsarie
3 november 2010, 00:08
Hallo allemaal ik heb een vraag die misschien al is gesteld, maar ik heb ruzie met de zoekfunctie van dit forum:angry::???:

Voor de mensen die zich hieraan ergeren: sorry, maar heb je dan ook een link voor me naar het juiste topic?:makeup:

Mijn vraag:
Ik heb een Koch Multitone I 100W top + 4x12 cab.
(people love 'em, people hate 'em, maar daar gaat het hier nu even niet om)

Ik loop al een tijd met de wens om hem qua wattage (en volume) naar beneden te krijgen. Ik heb hier en daar gelezen dat mensen hem om hebben gebouwd naar 50W.

Kan dit zomaar door er 2 eindbuizen uit te trekken? En zo ja, welke dan?

Of krijg ik dan problemen???

Alvast bedankt!

tommus42
3 november 2010, 11:44
Geen probleem, ik zou de 2 buitenste eruit halen. De impedantie verandert dan wel, volgens mij moet je dan de speakers aansluiten op de helft van de versterkerimpedantie, maar kan ook andersom zijn! Dus als je een 8 ohm cabinet hebt, aansluiten op de 4 ohm uitgang.

flo123
3 november 2010, 12:46
Dus als je een 8 ohm cabinet hebt, aansluiten op de 4 ohm uitgang.
Klopt helemaal.

pasqual
3 november 2010, 23:57
voor het volume hoef je het niet te doen. hij zal nog steeds erg hard gaan als je dat wil. maar voor de sound kan het wel eens leuk zijn. ik heb het ook met mijn Engl Straight gedaan: beter geluid, eerdere break-up en minder last van bijgeluiden ( heeft meer met de staat van de versterker te maken als met het trekken van buizen....). en inderdaad: impedantie veranderd. je moet je cab aansluiten op de juiste uitgang: 8 ohm wordt 4 ohm, etc...

groeten Pasqual.

vincewalsarie
29 november 2010, 13:10
thnx voor de tips,

Ik zal het eens gaan uittesten!