PDA

View Full Version : Nieuwe Strat: SRV Signature :D



Wabbie
2 november 2010, 20:27
Ik ben een heel blij mens. Daarnet opgehaald bij The American Guitar Store in Enschede, een prachtige SRV strat uit de eerste serie met alle case candy er nog bij. Wat is dat een ongelofelijk verschrikkelijk goede gitaar zeg, mijn trouwe Mex klinkt opeens helemaal nergens meer naar. Nu alleen nog een zwarte slagplaat fiksen zonder opschrift.

crappy foto:

http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/DSC01276.jpg

Ik zal dit weekend wel even foto's maken bij daglicht. Als ik dan niet aan het gitaarspelen ben!

Scopperloit
2 november 2010, 20:33
GAAF!!! Mooi gitaartje:ok:, zal wel lekker klinken en spelen. Ben laatst weer Texas Flood gaan beluisteren van SRV, wat een geweldige plaat is dat zeg.:)

rpl
2 november 2010, 20:34
Wat een lekkere geile strat :ok:

Brewskie
2 november 2010, 20:49
Nu alleen nog een zwarte slagplaat fiksen zonder opschrift.


Ja, slagplaat is wat 'over the top'. Verder mooie gitaar. Wat maakt 'm voor jou bijzonder ? Zijn dat de pickups ?

Wabbie
2 november 2010, 20:53
de pickups heb ik ook in mijn andere strat zitten, maar deze klinken toch echt veel beter. Heerlijk gebalanceerd geluid wat erg fijn reageert op je spel en je aanslag.

Texas Flood blijft een gave plaat inderdaad!

j-op
2 november 2010, 20:58
Sjiek! :ok:

G.G.
2 november 2010, 20:58
Het nadeel is wel: de lefty tremelo. Als je dat eenmaal gewend bent wil je nooit meer iets anders. Heb zelf nu dus alleen maar strats met lefty tremelos en wil niets anders meer.

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Wabbie
2 november 2010, 21:04
Haha, daar kan ik wel inkomen. Ik denk dat ik dan maar voor lief moet nemen :hippie:

budje
2 november 2010, 21:19
Het nadeel is wel: de lefty tremelo. Als je dat eenmaal gewend bent wil je nooit meer iets anders. Heb zelf nu dus alleen maar strats met lefty tremelos en wil niets anders meer.

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Ik lees dat vaker, maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom dat beter zou zijn... Kom ze niet zo vaak tegen dat ik het ff kan proberen.

vulvasonic
2 november 2010, 21:26
Ik lees dat vaker, maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom dat beter zou zijn... Kom ze niet zo vaak tegen dat ik het ff kan proberen.

Het ligt wat natuurlijker in de hand tijdens het spelen.

G.G.
2 november 2010, 21:32
Het ligt wat natuurlijker in de hand tijdens het spelen.

Exact, op de een of andere manier zit het pookje dan beter in de opening tussen duim en wijsvinger . Moeilijk uit te leggen, moet je gewoon ondervinden.

Wabbie
2 november 2010, 21:41
Ja, dat is ook mijn eerste indruk. Alhoewel ik nog wel erg moet wennen aan het feit dat mijn tremolo arm nu op een andere plaats zit dan ik gewend ben.

Lodedsvd
2 november 2010, 22:01
Nu alleen nog een zwarte slagplaat fiksen zonder opschrift.


ik vind net de slagplaat er iets meer aangeven..
maar met of zonder letters het blijft een zalig ding :soinnocent:

j-op
2 november 2010, 22:02
Is het ook niet zo dat de arm wat makkelijker meebeweegt omdat het draaipunt wat hoger zit? Lijkt me tof om eens op een van mijn gitaren te proberen, maar tegen de tijd dat ik een linkshandige tremolo voor een Jazzmaster of Bronco heb gevonden ben ik ongeveer bejaard.

Wabbie
4 november 2010, 18:53
Lefty trem voor een jazzmaster is toch wel te vinden? Misschien vanuit japan?

Ik moet zeggen dat ik de slagplaat hoe langer hoe mooier begin te vinden.

guus-25
4 november 2010, 19:29
ik vind net de slagplaat er iets meer aangeven..
maar met of zonder letters het blijft een zalig ding :soinnocent:

Ja, ik vind die slagplaat idd ook heel vet!

vulvasonic
4 november 2010, 19:42
Ja, ik vind die slagplaat idd ook heel vet!

Afnemen met een schraal vochtig doekje, gedoopt in een bakje lauw-warm water met een klein beetje citroensap en dan rustig, in draaiende bewegingen, het doekje over de slagplaat heen bewegen. Vervolgens drogen met een niet pluizend stukje stof. Voorzichtig, altijd van binnen naar buiten deppen.

Als je het goed doet is het vette er na een kleine 10 minuten wel af.





Voor wat het waard is, ik vind de originele slagplaat met die letters kotsleljk. Ik zo er meteen een ander slagplaatje op zetten. Misschien zelfs wel een goud plaatje. :)

Fender75
4 november 2010, 21:05
Skitterende gitaar, ik hoop er ooit ook nog een te bezitten...Gefeliciteerd!

Wabbie
4 november 2010, 22:13
Dank je. Ik heb net mijn halve huis verbouwd om ervoor te zorgen dat mijn Fenders nu mooi naast de bank in de woonkamer kunnen staan :D.

Morgen gaat de SRV voor het eerst mee naar repetitie, ik heb er zin in!

Outline
5 november 2010, 03:35
Afnemen met een schraal vochtig doekje, gedoopt in een bakje lauw-warm water met een klein beetje citroensap en dan rustig, in draaiende bewegingen, het doekje over de slagplaat heen bewegen. Vervolgens drogen met een niet pluizend stukje stof. Voorzichtig, altijd van binnen naar buiten deppen.

Als je het goed doet is het vette er na een kleine 10 minuten wel af.

Hij is weer 'ns geweldig!... En zeker stukken droger dan het gebruikte doekje!

Eko
5 november 2010, 07:03
Wabbie,
gefeliciteerd met die plank. Ze zijn echt verschrikkelijk goed. De combinatie van een hele dikke hals met de Texas Speacials is inderdaad goed voor tone bij het leven. De tremelo gebruik ik bijna nooit op een strat dus ook niet op m`n SRV.
Ik heb trouwens op m`n muziekkamer de gebroeders Vaughn naast elkaar staan.

Wabbie
5 november 2010, 17:17
Haha, mja eigenlijk zou ik natuurlijk nu ook nog een Jimmi Vaughan strat moeten hebben om het setje compleet te maken.:strat:

Ik blijf me trouwens verbazen over hoe goed de texas specials klinken in de SRV ten opzichte van de texas specials die in mijn mex zitten. Ik heb deze week geloof ik de versterker pas een keer van het cleane kanaal van gehaald.

Eko
5 november 2010, 18:42
Als je echt wilt weten hoe goed zo`n SRV is , sluit hem eens aan op een Marble Clubreverb. De amp iets open zetten ( boven de 5) en aanslaan. In de mijne zit een 15 inch ( Eminence Legend) , net als Stevie zelf gebruikte in z`n Fender amp. Niet normaal hoe mooi dat klinkt , daar kun je met geen pedaal tegen op.
Ik heb de amp trouwens 1 keer helemaal open gehad met de SRV tijdens een optreden. Moest even achterom kijken of dat geluid wel echt uit mijn eigen amp kwam.
Die dikke hals is trouwens echt verslavend lekker.

frander
5 november 2010, 18:54
Pracht gitaren, zeker uit de eerste serie! Die hebben nog die mooie donkere fretboard Pao Fera of zoiets. Heb er ook ooit een cocertje op gespeeld, mega dikke hals...wat een tone. Zelf een Avri, ook knap dik. Uiteraard ook loaded met Texas Specials. Zou er verschil zitten tussen de TS's uit de SRV of de losse Customshop elementen?

kenx
5 november 2010, 19:10
Proficiat! Knap gitaartje!

M@rtijnd
5 november 2010, 19:19
Ga je voor de John Mayer-look, dat je een SRV-strat koopt en daar de slagplaat van vervangt? Dergelijke Strat was Mayers eerste, namelijk.
Of is het gewoon toeval? :p

M

Wabbie
6 november 2010, 01:54
Nope ik ga niet voor de Mayer look, alhoewel ik John Mayer wel erg kan waarderen ( zijn blueswerk wel te verstaan). Ik vind die slagplaat gewoon net iets te. Ik heb deze gitaar gekocht omdat ik het een vette gitaar vind die voldoet aan al mijn eisen qua geluid en bespeelbaarheid, niet omdat het nu per se een signature versie is van een van mijn helden.

Ik ben net terug van repetitie, en zelfs de drumster vroeg na een nummer waarom de gitaar opeens zoveel vetter klonk. Wat een heerlijke sound. Ik zal trouwens binnenkort eens even mijn versterker over een 15" kast gooien om te kijken hoe dat klinkt, maar het klinkt echt al enorm met mijn Koch en ENGL 4x12.

macwilliams
6 november 2010, 11:01
crappy foto:

http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/DSC01276.jpg

Ik zal dit weekend wel even foto's maken bij daglicht. Als ik dan niet aan het gitaarspelen ben!

kreppie foto maar mooie gitaar:ok:

Wabbie
6 november 2010, 11:38
Dank! De accu van mijn camera zit nu in lader dus hopelijk vandaag, en anders morgen fatsoenlijke foto's.

Wel typisch, het eerst wat de zangeres van mijn band opviel was dat mijn gitaar nu 'match'de bij de sunburst jazzbass van de bassiste ;)

Speeddemon
6 november 2010, 11:42
De look is mij net iets té, maar ik kan je volledig gelijk geven wat de Texas Specials betreft.
Ik heb een '68 RI Strat (Olympic White), waar ze in zitten; die gitaar gaat no-way weg. Heerlijk bluesy, maar met genoeg kloten voor Blackmore/Malmsteen achtige zaken.

En natuurlijk van harte gefeliciteerd! :ok:

Wabbie
6 november 2010, 12:29
Texas Specials zijn geweldig inderdaad. Al hangt het ook wel erg van de gitaar af. Volgens mij komen ze echt pas tot leven in een goede gitaar.

Wabbie
6 november 2010, 15:22
Zoals belooft, fatsoenlijkere foto's van mijn SRV:

http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/DSC01293.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/DSC01281.jpg

Fender75
6 november 2010, 15:29
Het blijft een geweldig mooie gitaar, da's zo alleen maar beter te zien!

Aca Ilic
6 november 2010, 15:38
mooi plank, gefeliciteerd

als je elementen nog wat meer laat zakken, dan zul je nog betere geluid hebben.

cheers
Alex

Wabbie
6 november 2010, 15:38
Ja, ik ben er nogal blij mee. Was dat al opgevallen?

@Aca: Ik moet nog gaan klooien met de hoogte van de elementen, maar opzich vin ik het halselement (dat gebruik ik ongeveer 95% van de tijd) best vet klinken zo, maar een beetje experimenteren kan nooit kwaad natuurlijk.

Aca Ilic
6 november 2010, 15:46
dat kan wabbie, daarom is het ook persoonlijke voorkeur. Ik weet uit ervaring dat Texas specials net wat "heftiger" klinken dan andere single coils en daarom ook juiste afstelling gewenst is. Het viel me op dat je bij middle en brug pickup bass en treble kant bijna even hoog hebt. Hou rekening mee met hoogte van de pooltjes, en luister goed tijdens het afstellen naar veranderingen totdat je sweet spot hebt gevonden...

Wabbie
6 november 2010, 16:15
Ik zag inderdaad pas op de foto's dat de middle en bridge pickups totaal niet waren afgesteld. Die zitten nu een fors stuk lager en klinken ook een heel stuk beter nu. Misschien dat de hals pickup ietsje naar beneden mag, maar zo klinkt 'ie eigenlijk al heerlijk vet en vol dus ik denk dat ik daar nog even mee wacht.

Eko
6 november 2010, 20:44
ik heb de pick-ups zo afgesteld dat de kant van de lage E lager zit dan de hoge E. Het is een beetje zoeken naar de beste afstelling. Hangt ook af van de amp waar die over moet klinken.

Aca Ilic
6 november 2010, 21:39
ja ekko, basskant wordt over het algemeen lager afgesteld dan treble kant.....

Wabbie
6 november 2010, 21:57
Klopt, ik heb de pickups van mijn mex ook lager staan aan de bas kant. Bij mijn SRV staan ze ook een tikkeltje lager, maar zolang het goed klinkt vind ik het prima.