PDA

View Full Version : Batterijen sparen?



TopRob
2 november 2010, 20:13
Ik heb in de keten van mijn pedalboard drie effectpedaaltjes die uitsluitend op batterijen werken. Om bij het niet-spelen de batterijen te sparen, verwijder ik altijd de jackplug van de input van elk van de drie pedaaltjes. Nou vraag ik me af of dit eigenlijk wel nodig is? Mijn pedalboard is aardig vol en het is iedere keer een heel gepruts om de jacks eruit te trekken. Zou ik niet kunnen volstaan met alleen de kabel uit de gitaar te trekken, of lopen de batterijen dan toch langzaam leeg?

Nielsje
2 november 2010, 20:21
Nee, dat werkt niet. Je batterijen lopen dan nog steeds leeg.
Dat heeft te maken met de constructie van je pedaal: de jackinput is vaak een stereo jack, waar je een mono stekker insteekt. Op de tweede aansluiting van je inbouwdeel zit de voeding, en met de mono stekker sluit je de massa aan.

Wil je echt batterijen sparen, neem een adapter. Een one-spot kost niets, en heb je er écht zo uit.

lollol
2 november 2010, 20:26
Wil je echt batterijen sparen, neem een adapter. Een one-spot kost niets, en heb je er écht zo uit.

Hij heeft (waarschijnlijk) een adapter, die kan hij bij 3 pedalen niet gebruiken omdat die batterij only zijn.

Maar voor de 1Spot het je verloopstekkertjes om op een batterijingang te doen:crazyhappy:

TopRob
4 november 2010, 06:53
Bedankt voor jullie reacties.