PDA

View Full Version : comfortably numb cover



Wouter100
2 november 2010, 19:53
Hallo,

Hier een filmpje van ons optreden van vorige week zaterdag in de Bosuil. Dit was de halve finale (van Clash of the Coverbands) en we zijn nu door naar de finale, dus wat tips over verbeteringen zijn welkom! Voor degenen met wat minder geduld, de solo begint rond 4:12.

http://www.youtube.com/watch?v=4JpqrTUUJK0

Alvast bedankt

marc_o
2 november 2010, 20:04
De 2e solo was ronduit goed, de eerste was een stuk minder, te weinig bends, precies je juiste noten geraakt, maar zonder leven tuussen die noten.
Blijft moeilijk, want persoonlijk vind ik het 1 van de beste nummers ooit geschreven en dan twijfel ik of je het moet coveren, maarja, dat is mijn mening.

pasqual
2 november 2010, 22:08
best goed eigenlijk. ik heb hele kuddes gitaristen voorbij zien komen op youtube die het heel wat minder afging. inderdaad is de tweede solo meer levendig t.o.v. de eerste. maar hier valt dan ook niet zoveel in te improviseren als in de tweede.
als geheel vind ik de band ook niet slecht klinken ondanks dat er geen toetsen bij zijn. helaas is de zang niet erg overtuigend. hier ligt nog wel wat werk lijkt mij.

succes in de finales, waar en wanneer is dat? Fenix toevallig?

groeten Pasqual.

marc_o
2 november 2010, 22:18
Zang is inderdaad niet bijzonder.
Er mag naar mijn mening niet worden geimproviseerd bij dit nummer....en zeker niet in de eerste solo, die moet spot-on, of je doet 'm niet.

pasqual
2 november 2010, 22:32
Zang is inderdaad niet bijzonder.
Er mag naar mijn mening niet worden geimproviseerd bij dit nummer....en zeker niet in de eerste solo, die moet spot-on, of je doet 'm niet.

inderdaad niet veel ruimte voor improvisatie hoewel Gilmour live ook wel eens variatie aanbrengt. maar ja, het is natuurlijk ook zijn nummer, dus.....:)
maar de eerste solo moet inderdaad "spot on" anders wordt het niets.

groeten Pasqual.

artnaz
9 november 2010, 22:55
Even over het nummer, ik ben een behoorlijke fan van Pink Floyd, maar ik vind Comfortably Numb een beetje overhyped. Voordat majeur gedeelde vind ik niet mooi. De eindsolo daarentegen is wel buitengewoon geniaal.

To the point: Zang vind ik ook minder. Wel supernetjes dat jullie het gebrek aan toetsen heel goed oplossen. Solo doe je ook heel netjes!

Han S
9 november 2010, 23:24
Goeie drummer ook en eigenlijk best een erg goede band, weinig mis mee.

hole
11 november 2010, 10:36
Goeie drummer ook en eigenlijk best een erg goede band, weinig mis mee.

+1

Dikke shizzle, zou mijn 16 jarige buurjongen zeggen...had hij geweten wie Pink Floyd waren.

en: heel leuk gedaan, dat harmony stukje ipv dat gegil!

...maar met een blikje in je hand zingen, dat kan echt niet hoor.