PDA

View Full Version : Deukjes extreme beginner



patrick40348
2 november 2010, 14:57
Ik ben net een paar weken bezig met gitaar spelen, maar ik heb een probleem. Als ik speel heb ik inmiddels geen last meer van pijn, maar er komen na hele korte tijd deukjes in mijn vingers. Mijn vraag is gaat dit ooit weg of moet ik hiermee leren omgaan? Alvast bedankt.

terrasbeest
2 november 2010, 15:11
Ik ben net een paar weken bezig met gitaar spelen, maar ik heb een probleem. Als ik speel heb ik inmiddels geen last meer van pijn, maar er komen na hele korte tijd deukjes in mijn vingers. Mijn vraag is gaat dit ooit weg of moet ik hiermee leren omgaan? Alvast bedankt.

Mee leren omgaan.Het doet geen zeer, toch?

Paragon
2 november 2010, 15:39
Dit hoort er allemaal bij, zodra je meer speelt en betere techniek krijgt kun je lichter spelen (door minder hard te drukken) en zijn je vingers er meer aan gewend. Dit duurt alleen altijd wel eventjes ;)

Olorin
2 november 2010, 15:44
Rustig doorgaan.

Er is een term voor zoiets..... EELT KWEKEN :seriousf:

Hoe meer eelt je uiteindelijk op je vingertoppen krijgt hoe minder deukjes.

Basseytje
2 november 2010, 16:24
eh 'eelt' is dat niet die nieuwe huidziekte die ze in helmond hebben gevonden:seriousf:

Martijn-w
2 november 2010, 21:09
eh 'eelt' is dat niet die nieuwe huidziekte die ze in helmond hebben gevonden:seriousf:

Nee, want daar werken ze niet.

-=JEROEN=-
3 november 2010, 00:46
Wat voor gitaar speel je?

Basseytje
3 november 2010, 08:50
Nee, want daar werken ze niet.

ze hadden het ook niet bij een helmonder gevonden ;)

vogeldude
26 november 2010, 16:40
TS heeft het forum verlaten ;)

Martijn-w
26 november 2010, 19:54
En waarom kick je het topic dan?

Acoustic Capo
27 november 2010, 00:15
Ik ben net een paar weken bezig met gitaar spelen, maar ik heb een probleem. Als ik speel heb ik inmiddels geen last meer van pijn, maar er komen na hele korte tijd deukjes in mijn vingers. Mijn vraag is gaat dit ooit weg of moet ik hiermee leren omgaan? Alvast bedankt.

wen je aan. Eerste keer dat ik een gitaar in mijn handen had, met nogwel nylon snaren, deden mijn vingers heel erg zeer als ik ze bij een akkoord indrukten. Nu zijn ijzeren snaren no problem.

Je went er wel aan,eerst beetje blaren en deukjes enzo, hoort erbij. Mn gitaarlerares zei altijd dat het daarom een stoer instrument was, haha.

edit: hij is al van het forum af.