PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Studio



abzoluut
1 november 2010, 12:00
Beste allemaal,

Ik ben van plan om over een aantal maanden een Gibson Les Paul Studio aan te schaffen. Ik ben nog compleet nieuw in de electrische gitaar scene. Wel heb ik al een hoop reviews op youtube gezien en veel informatie op Internet gelezen.

Het is belangrijk dat je amplifier minstens net zo goed is als je gitaar heb ik begrepen. Het heeft dus geen nut om een Gibson Les Paul aan te schaffen met een ampje van 100eu.

Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met deze gitaar in combinatie met een bepaald type amplifier. Ik had zelf bedacht ongeveer 400 Euro uit te geven voor een amplifier.

Jullie meningen of adviezen voor type amplifier zijn van harte welkom.

Edit: inderdaad het verkeerde subforum. Ben vergeten te melden of het verstandig was om dan de Gibson aan te schaffen of dat het dan beter is om een gitaar te kopen wat ook rond de 500 Euro is. Vandaar dat ik niet wist of het hier moest of bij de versterkers.

Orpheo
1 november 2010, 12:10
allereerst: welkom.

ten tweede: dit is t verkeerde subforum. je wilt wat weten over een amp, dus dan moet je eigenlijk naar moderne versterkers, maar ey, we zullen zien hoe het zich uitspint hier.

Ik denk dat je moet kijken naar de peavey valveking of een blackstar. daar kan je enorm lekkere sounds uithalen, voor relatief weinig geld. zeker top in combinatie met die gitaar.

Basseytje
1 november 2010, 12:11
als de vraag over een versterker gaat zit je niet in het goede subforum,

OT: welke stijlen speel je, naar wat voor geluid ben je opzoek? heb je al een aantal versterkers in gedachte?

Edit:Orpheo was me net voor:)

Orpheo
1 november 2010, 12:23
als de vraag over een versterker gaat zit je niet in het goede subforum,

OT: welke stijlen speel je, naar wat voor geluid ben je opzoek? heb je al een aantal versterkers in gedachte?

Edit:Orpheo was me net voor:)