PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Studio



abzoluut
1 november 2010, 12:00
Beste allemaal,

Ik ben van plan om over een aantal maanden een Gibson Les Paul Studio aan te schaffen. Ik ben nog compleet nieuw in de electrische gitaar scene. Wel heb ik al een hoop reviews op youtube gezien en veel informatie op Internet gelezen.

Het is belangrijk dat je amplifier minstens net zo goed is als je gitaar heb ik begrepen. Het heeft dus geen nut om een Gibson Les Paul aan te schaffen met een ampje van 100eu.

Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met deze gitaar in combinatie met een bepaald type amplifier. Ik had zelf bedacht ongeveer 400 Euro uit te geven voor een amplifier.

Jullie meningen of adviezen voor type amplifier zijn van harte welkom.

Edit: inderdaad het verkeerde subforum. Ben vergeten te melden of het verstandig was om dan de Gibson aan te schaffen of dat het dan beter is om een gitaar te kopen wat ook rond de 500 Euro is. Vandaar dat ik niet wist of het hier moest of bij de versterkers.

Orpheo
1 november 2010, 12:10
allereerst: welkom.

ten tweede: dit is t verkeerde subforum. je wilt wat weten over een amp, dus dan moet je eigenlijk naar moderne versterkers, maar ey, we zullen zien hoe het zich uitspint hier.

Ik denk dat je moet kijken naar de peavey valveking of een blackstar. daar kan je enorm lekkere sounds uithalen, voor relatief weinig geld. zeker top in combinatie met die gitaar.

Basseytje
1 november 2010, 12:11
als de vraag over een versterker gaat zit je niet in het goede subforum,

OT: welke stijlen speel je, naar wat voor geluid ben je opzoek? heb je al een aantal versterkers in gedachte?

Edit:Orpheo was me net voor:)

Orpheo
1 november 2010, 12:23
als de vraag over een versterker gaat zit je niet in het goede subforum,

OT: welke stijlen speel je, naar wat voor geluid ben je opzoek? heb je al een aantal versterkers in gedachte?

Edit:Orpheo was me net voor:)

dat is allemaal even irrelevant. hij heeft een relatief klein budget en dan moet je het best van t beste kunnen doen. als ie superspanky clean wilt, kunnen wij wel zeggen 'fender twin' of superstrakke distortion 'mesa mark 5' mar dat is buiten het budget. ik denk dat de valveking of de blackstar het best is.

Venlonaer
1 november 2010, 12:38
2e hands Marshall JCM combotje?

Fisherman
1 november 2010, 12:44
2e hands Marshall JCM combotje?

Da's spammen heer uit Venlo :seriousf:

Verder, luister eens naar de joetjoepjes van de Blackstar Studio HT20.
Prima buizencombootje voor rond de 500 euro.
(misschien Fisherman's volgende amp!)
:ok:

Venlonaer
1 november 2010, 13:39
Hoezo spam? Ik heb er geen te koop staan hoor:???:

Basseytje
1 november 2010, 14:27
wat dat betreft klinkt die valveking zeker niet slecht. een paar keer op gespeeld en zeker voor het geld is het echt een prachtding.

Wiellem
1 november 2010, 17:44
wat dat betreft klinkt die valveking zeker niet slecht. een paar keer op gespeeld en zeker voor het geld is het echt een prachtding.

Heb zelf een Valveking en een LP studio en die gitaar gaat in ieder geval nooit weg :)

macwilliams
1 november 2010, 20:09
Koop die Gibson en kijk uit naar een goede tweedehands amp.

WillemdaGuide
1 november 2010, 20:17
Koop die Gibson en kijk uit naar een goede tweedehands amp.

Precies, heb je gewoon een supergoede gitaar aan en voor rond de 400 euro is echt wel een goeie amp te krijgen.
Het klopt dat het niet slim is een dure Gibson op een super goedkoop versterktje te gebruiken, maar voor 400 e vind je er dus echt wel eentje die zo'n Gibson recht doet.

mesaman
1 november 2010, 22:30
tja...goede keuze,zou ik ook doen!koop er een 2e hands mesa versterker bij en klaar!

ow...heb ik al gedaan.....

Tupelo
2 november 2010, 17:53
Wat zou Harry voor zijn Kitty Hawk willen hebben..?

http://www.guitarsolos.com/videos-gibson-les-paul-studio-plus--%5Bz5cizRzyc1A%5D.cfm

FruscianteFan
2 november 2010, 18:03
dat is allemaal even irrelevant. hij heeft een relatief klein budget en dan moet je het best van t beste kunnen doen. als ie superspanky clean wilt, kunnen wij wel zeggen 'fender twin' of superstrakke distortion 'mesa mark 5' mar dat is buiten het budget. ik denk dat de valveking of de blackstar het best is.
Ontken je nou dat er rond de €400 verschillende versterkers te koop zijn die best degelijk zijn? Blackstar, Fender, Vox en Peavey klinken ook in die prijsklasse anders...

wytz
2 november 2010, 18:13
Wat zou Harry voor zijn Kitty Hawk willen hebben..?

http://www.guitarsolos.com/videos-gibson-les-paul-studio-plus--%5Bz5cizRzyc1A%5D.cfm

http://gregorhilden.de/guitars-and-amps-for-sale.html#kitty-hawk

2290 euro. Lijkt me niet helemaal de prijsklasse. Er staat wel een kitty hawk the kid op marktplaats voor 250 geloof ik...

Tupelo
2 november 2010, 18:37
Oeps... :sssh:

Geloof dat ik de verkeerde versterker visualiseerde...

Laga
2 november 2010, 21:26
Heb zelf een Gibson studio deluxe
Speelde hiervoor op een Peavey Valveking en sinds kort op een Blackstar
Dus kan uit ervaring zeggen dat de gibson op allebei de versterkers lekker Klinkt. Het is een goede combinatie.

De Blackstar vind ik persoonlijk nog beter, heb de ht stage 100.
Is net wat veelzijdiger dan de valveking en klinkt gewoon lekkerder m.i. :cooler:

Een Gibson studio is een gitaar die wel een 'goede' versterker verdient. Met de valveking kom je dan al een heel eind!

Spades
2 november 2010, 22:08
Ik heb zelf ook een Les Paul Studio in combinatie met een Orange Tiny Terror. De nieuwwaarde van het setje was wel wat meer dan jij ervoor wil uitgeven dus dan zou je de Orange tweede hands moeten halen.

De sound van de Orange is wat rauwer en ik moet mijn best doen om er echt een clean geluid uit te krijgen, niet dat ik dat erg vind aangezien ik wat meer van Oasis etc. ben en het dus niet echt clean hoeft :-)

abzoluut
3 november 2010, 09:54
Heb zelf een Gibson studio deluxe
Speelde hiervoor op een Peavey Valveking en sinds kort op een Blackstar
Dus kan uit ervaring zeggen dat de gibson op allebei de versterkers lekker Klinkt. Het is een goede combinatie.

De Blackstar vind ik persoonlijk nog beter, heb de ht stage 100.
Is net wat veelzijdiger dan de valveking en klinkt gewoon lekkerder m.i. :cooler:

Een Gibson studio is een gitaar die wel een 'goede' versterker verdient. Met de valveking kom je dan al een heel eind!

Nice om te horen. Ik zat zelf ook aan een Blackstar te denken. Ik heb een beetje rondgekeken en de prijzen voor een 'Les Paul Studio-waardige' amp liggen rond de 700/800eu (nieuw). Ik zag idd dat de HT stage 100 Head goed uit de verf komt. Alleen is ie wel prijzig met zn 800eu (nieuw).

Ik ben op zoek naar een mooie blues overdrive sound, dacht dat valve daar iets 'beter' in was i.c.m. een Gibson Les Paul studio.

Rembull1980
10 november 2010, 14:47
Je kunt wel degelijk een goede clean geluid uit een Orange krijgen, maar welke orange hangt het vanaf en welke gitaar. Al aan de Vox Nighttrain gedacht toevallig?

Wil je meer de moderne metal dan is de Blackstar beter denk ik zelf, hoewel ik vind dat het karakter mist in vergelijking met Orange. Orange heeft het beste rockgeluid in mijn mening. Wil je cleans kan je altijd later nog krijgen voor een Fender. daar kan je icm met de TT fraaie cleans uit krijgen hoor (wel singlecoils he) ;)

geert1976
10 november 2010, 15:31
Ik zou voor E 400,00 een omkijken naar een Peavey Classic 30, de oude of de re-issue maakt niet uit.

Lekker alroundversterker met een goede clean en een goed gain kanaal en reverb, die via footswitch te bedienen zijn.

Rembull1980
11 november 2010, 11:25
Ik zou voor E 400,00 een omkijken naar een Peavey Classic 30, de oude of de re-issue maakt niet uit.

Lekker alroundversterker met een goede clean en een goed gain kanaal en reverb, die via footswitch te bedienen zijn.

Peaveys zijn fijne versterkers

Laga
11 november 2010, 11:39
Nice om te horen. Ik zat zelf ook aan een Blackstar te denken. Ik heb een beetje rondgekeken en de prijzen voor een 'Les Paul Studio-waardige' amp liggen rond de 700/800eu (nieuw). Ik zag idd dat de HT stage 100 Head goed uit de verf komt. Alleen is ie wel prijzig met zn 800eu (nieuw).

Ik ben op zoek naar een mooie blues overdrive sound, dacht dat valve daar iets 'beter' in was i.c.m. een Gibson Les Paul studio.

De Valveking kan een bleus overdrive heel goed aan ja. Dus dan zit je daar wel goed mee!
Heb je inmiddels nog wat getest?