PDA

View Full Version : Nieuwe versterker en multieffect pedal



Thomk
1 november 2010, 09:36
beste lezers,

Na flink wat dingen te hebben gekocht en heel veel ervaring en informatie rijker te zijn via spelen en dit forum zit ik met een klein dilemma.

Ik heb in de Zomer een Roland Cube 80X met een Boss ME-50 gekocht. Heilig van overtuigd dat het niet beter kon. Na een duikvlucht te hebben genomen met gitaar spelen. ben ik wel van die mening terug gekomen.

Het is absoluut geen rotzooi maar het is toch niet wat ik uiteindelijk zoek.

Dus nu ga ik alles weer verkopen en wil ik nieuw spul gaan kopen.

Even wat informatie: Ben voornamelijk een slaapkamer gitarist, ben flink vooruit gaan met spelen het laatste half jaar. Ik hou van Blues(SRV,Gary Moore, Eric Clapton), maar speel ook graag wat bekendere rock nummers zoals Mississippi Queen, Whole lota rosie enz. Ik verwacht over een korte periode toch eens live te gaan spelen.

Ben in bezit van een Schecter C1-+/Blade Texas Standard Pro/Phoenix les Paul en een Ibanez 470ka.

Ik heb een hekel aan losse pedals al zullen sommige mij hier een kogel voor geven. Ook omdat ik toch nu voornamelijk in mijn slaapkamer door breng heb ik echt geen zin in al die kabels enz.


Dus nu de vraag kunnen jullie een aantal leuke exemplaren geven van (buizen)versterkers. tot maximaal 1000 euro gelieve rond de 600-700. Daarbij een leuke Multieffect pedaal zoals de ME-70 of gt-10 enz.

Andere leuke alternatieven ben ik altijd voor in. Omdat ik graag het beste wil voor een relatief laag budget.
Er kan natuurlijk ook de mening worden gegeven van blijf sparen koop nog niks en kijk pas als je rond de 1500 euro heb.


Beadankt en ben er benieuwd wat hier uitkomt

wytz
1 november 2010, 10:24
Adviseren van versterkers is hele persoonlijke business. Wat de een geweldig vindt, vindt de ander weer drie keer niets. Misschien is het verstandig erbij te vermelden welk versterker model je het meest gebruikt van de cube.

Als je niet met losse pedaaltjes wilt werken maar toch goede effecten en veel flexibiliteit wilt hebben zou ik je adviseren je eens te verdiepen in de nova system en de line6 m9/m13. Zelf heb ik (naar grote tevredenheid) een nova system, maar (zoals veel mensen je hier ook kunnen vertellen) is de line6 zeker geen tweede keus.
Versterkers adviseren is dus moeilijk, maar ik kan wel een gokje wagen. Misschien zou je hier eens naar kunnen kijken marshall dsl 100 + cab (http://muziek.marktplaats.nl/instrumenten-toebehoren/387152979-marshall-dsl-100-2x12-cabinet.html?return=eJwtjNsKwjAQRP%2Bl0D7m0uqDKUXq n4QmkpBNu2RTFMV%2Fd4u%2BnZkzjDXavKNRIxl9upiGvC1LGE OtaKRMG%2FpVZFtSRbC2klhB%2FiYCA16fMOnO0VS3dph1O9yg MrwiMtLd0b%2FFo1UMmcW87tmXuHBMD478TsECtP25V45Aq2O5 UWTXd4j7pJrx8wUMnDUr&df=1&fta=eNotzVFuwjAQBNC7rFS%2BbYdgOlau0CtE29gBqw6xsg5E Rdy9DurfjHb0lmHxFJxB65L6OychJ7AtaEudPnjpygztUsFvzE 5GL7XlAuWmjNs6hSUO7ueBiRe5ckofRnlJWik3S4Q55Lx2aieP oMyXQC5WQNCAon%2F%2FMieQPo3BHofzpm3bjOHb1KAbO7TNvt B1XObMXvoUbpdy3RFVD5%2Bgibd%2Bdyvl37AB8YPc13%2B8k2 MoPF%2BvP%2Fy9SHw%3D&fta_ind=3&fs=1)?
Of deze.. (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/385838560-koch-twintone-top-50w-buizen-gitaarversterker.html?return=eJw1jMsKwyAQRf8lkCyNV pKFIiX9E0ksSnwMjkJp6b9Xabs7Z%2B69owUTLyeoRMEWKgY0O u9W2lJAzPOZwEQSdD4LeK0Lkujnb4WAhevDKzYdqEoa%2BcZGf quuA1%2BXdeHdfWn%2BdNAQ7wf%2BWtCvtEFowRZrMNntTRP2% 2BWUCqIpO1an%2Fp0G%2BP9RtM4Y%3D&df=1&fta=eNo1jUEOgjAURO%2FyF6xbEND54QpegTQWsEmBxrZIJNzd QnQ3k8l7o1Bj87iC4su2i7Ke2KNOfbWNzLRvwgzJ0UAWVVmVhW Qb8DGOfa99WlyA4NFhimP3Mg%2BevUGeORcbkUXT%2FKnDegE5 NXTESZZqATL6vEtvsur7SnfiqDItYXZK%2B9Z20xCeByHScAON am0PSeL0aclB6k18%2F8WFWEFg2%2Fcvl8JCVg%3D%3D&fta_ind=1&fs=1) of deze (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/390427353-mesa-boogie-caliber-50-plus.html?return=eJwtisEOwiAQBf%2BlCT1SoPZC05j2T7B FIUDZsDQajf%2FuGr3NzHtGS%2F3yWoyo5WnQDVpTVje6WkF3X chgd55MCRWiMRX5HrvfhYOD8yNOst1wqpn1s2T9EivB0wMhXjf 8V%2FhWQZBomPcj2eJX0nAnTRYNU4MSl5xv3lLO6KmrFuCYRDO %2BPzOSNBo%3D&df=1&fta=eNpFkFluwzAMRO8ioP2WKGqjkCv0CoE2p0ad2IicxGiQu1 cyWvRv9ERyyAlk6FnJErtdp%2BM9TJX5SkYQ26aDeM%2F1sM4k %2FLTS97j4OuTaXstK3J8XutzO5Tom%2F%2FWgc6nhDXic59NY %2FFxHgvdluR14H4fElnAqzI%2BtuZIkNubdB4wiJmTJUtiwCa NiDo53IVQ0rgnJNVeyCRi0iWFLNiMOqgGMKfNegs5ZTLuwkZdN 6AGzRehEGcit5t8BAYrJm8NBptiBLGADduFUsXu3Qty%2FIGRp zKYGU5TTHUAypjuBQM2bgXKOO5EbEdGFXfA2CNvCOsWUsN2iLZ YwwH4COOikaEi6EZ0jJBC9GGLRzULHIBTPPRvRYlrnJeR6nMrl tH7%2BxeeIncN27Im2EDNBD5JYeDD%2F8SvvzAfi9Hy9fgBbvI za&fta_ind=11&fs=1)...
Zoals je ziet zijn de mogelijkheden eindeloos.
Het beste advies is om eerst op heel veel versterkers te spelen, zodat je alvast een idee hebt wat je wel en niet mooi vindt aan een versterker.

wietse

Thomk
1 november 2010, 10:47
Adviseren van versterkers is hele persoonlijke business. Wat de een geweldig vindt, vindt de ander weer drie keer niets. Misschien is het verstandig erbij te vermelden welk versterker model je het meest gebruikt van de cube.

Als je niet met losse pedaaltjes wilt werken maar toch goede effecten en veel flexibiliteit wilt hebben zou ik je adviseren je eens te verdiepen in de nova system en de line6 m9/m13. Zelf heb ik (naar grote tevredenheid) een nova system, maar (zoals veel mensen je hier ook kunnen vertellen) is de line6 zeker geen tweede keus.
Versterkers adviseren is dus moeilijk, maar ik kan wel een gokje wagen. Misschien zou je hier eens naar kunnen kijken marshall dsl 100 + cab (http://muziek.marktplaats.nl/instrumenten-toebehoren/387152979-marshall-dsl-100-2x12-cabinet.html?return=eJwtjNsKwjAQRP%2Bl0D7m0uqDKUXq n4QmkpBNu2RTFMV%2Fd4u%2BnZkzjDXavKNRIxl9upiGvC1LGE OtaKRMG%2FpVZFtSRbC2klhB%2FiYCA16fMOnO0VS3dph1O9yg MrwiMtLd0b%2FFo1UMmcW87tmXuHBMD478TsECtP25V45Aq2O5 UWTXd4j7pJrx8wUMnDUr&df=1&fta=eNotzVFuwjAQBNC7rFS%2BbYdgOlau0CtE29gBqw6xsg5E Rdy9DurfjHb0lmHxFJxB65L6OychJ7AtaEudPnjpygztUsFvzE 5GL7XlAuWmjNs6hSUO7ueBiRe5ckofRnlJWik3S4Q55Lx2aieP oMyXQC5WQNCAon%2F%2FMieQPo3BHofzpm3bjOHb1KAbO7TNvt B1XObMXvoUbpdy3RFVD5%2Bgibd%2Bdyvl37AB8YPc13%2B8k2 MoPF%2BvP%2Fy9SHw%3D&fta_ind=3&fs=1)?
Of deze.. (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/385838560-koch-twintone-top-50w-buizen-gitaarversterker.html?return=eJw1jMsKwyAQRf8lkCyNV pKFIiX9E0ksSnwMjkJp6b9Xabs7Z%2B69owUTLyeoRMEWKgY0O u9W2lJAzPOZwEQSdD4LeK0Lkujnb4WAhevDKzYdqEoa%2BcZGf quuA1%2BXdeHdfWn%2BdNAQ7wf%2BWtCvtEFowRZrMNntTRP2% 2BWUCqIpO1an%2Fp0G%2BP9RtM4Y%3D&df=1&fta=eNo1jUEOgjAURO%2FyF6xbEND54QpegTQWsEmBxrZIJNzd QnQ3k8l7o1Bj87iC4su2i7Ke2KNOfbWNzLRvwgzJ0UAWVVmVhW Qb8DGOfa99WlyA4NFhimP3Mg%2BevUGeORcbkUXT%2FKnDegE5 NXTESZZqATL6vEtvsur7SnfiqDItYXZK%2B9Z20xCeByHScAON am0PSeL0aclB6k18%2F8WFWEFg2%2Fcvl8JCVg%3D%3D&fta_ind=1&fs=1) of deze (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/390427353-mesa-boogie-caliber-50-plus.html?return=eJwtisEOwiAQBf%2BlCT1SoPZC05j2T7B FIUDZsDQajf%2FuGr3NzHtGS%2F3yWoyo5WnQDVpTVje6WkF3X chgd55MCRWiMRX5HrvfhYOD8yNOst1wqpn1s2T9EivB0wMhXjf 8V%2FhWQZBomPcj2eJX0nAnTRYNU4MSl5xv3lLO6KmrFuCYRDO %2BPzOSNBo%3D&df=1&fta=eNpFkFluwzAMRO8ioP2WKGqjkCv0CoE2p0ad2IicxGiQu1 cyWvRv9ERyyAlk6FnJErtdp%2BM9TJX5SkYQ26aDeM%2F1sM4k %2FLTS97j4OuTaXstK3J8XutzO5Tom%2F%2FWgc6nhDXic59NY %2FFxHgvdluR14H4fElnAqzI%2BtuZIkNubdB4wiJmTJUtiwCa NiDo53IVQ0rgnJNVeyCRi0iWFLNiMOqgGMKfNegs5ZTLuwkZdN 6AGzRehEGcit5t8BAYrJm8NBptiBLGADduFUsXu3Qty%2FIGRp zKYGU5TTHUAypjuBQM2bgXKOO5EbEdGFXfA2CNvCOsWUsN2iLZ YwwH4COOikaEi6EZ0jJBC9GGLRzULHIBTPPRvRYlrnJeR6nMrl tH7%2BxeeIncN27Im2EDNBD5JYeDD%2F8SvvzAfi9Hy9fgBbvI za&fta_ind=11&fs=1)...
Zoals je ziet zijn de mogelijkheden eindeloos.
Het beste advies is om eerst op heel veel versterkers te spelen, zodat je alvast een idee hebt wat je wel en niet mooi vindt aan een versterker.

wietse



Betreft het de modulatie ik het meest gebruik van de Cube is de Dynaamp en de Classic stand de rest eigenlijk niet. Voornamelijk via de Clean channel en dan met de ME-50 effecten.

Ik heb eventjes de versterkers bekeken mooie exemplaren. Ik zal me eens gaan verdiepen in de Nova systemen en de M9/M13

muziekschuur
1 november 2010, 11:03
Ik zou naar een gerenommeerde gitaarzaak gaan en dan je Roland versterker inruilen en het voetpedaal houden. Zoek daar dan een goed combo bij wat naar je smaak is. Misschien Fender, Misschien Blackstar. Misschien Marshall.

Probeer ze daar, dan weet je het meteen.

Ik had een Meloso phaser & een MXR Distortion uit de 70er jaren. Op mijn solidstate Fender M80 was dat geen gehoor. Later kocht ik een Peavey Windsor studio. (Soort van Marshall buizen geluid). En daarop klonk het ineens helemaal lekker.

Probeer ook eens de Peavey Classic 30 head met 2x12 of een combo uit die lijn. Ik vermoed dat dat is wat je zoekt.

Thomk
1 november 2010, 11:27
Zat te denken om idd eens naar Feedback te gaan. hele goede verhalen over die zaak gehoord. Ik vond Rock palace wat minder.

hier heb je een groot arsenaal aan versterkers en wat je zegt dan kan ik meteen alles proberen.

Zag ook de Blackstar 20 zal dit genoeg live zijn? Kan natuurlijk extra speaker kast kopen. Maar dit verhoogt niet het aantal wattage alleen de hoeveelheid geluid dat je verplaatst.

geert1976
1 november 2010, 11:46
Probeer ook eens de Peavey Classic 30 head met 2x12 of een combo uit die lijn. Ik vermoed dat dat is wat je zoekt.

Ik heb een Classic 30 (niet de re-issue, maar 90's versie) zeer fijne, ondergewaardeerde versterker, met mooie clean, maar ook een goed leadkanaal en deugelijke reverb.


Zat te denken om idd eens naar Feedback te gaan. hele goede verhalen over die zaak gehoord. Ik vond Rock palace wat minder.

hier heb je een groot arsenaal aan versterkers en wat je zegt dan kan ik meteen alles proberen.

Zag ook de Blackstar 20 zal dit genoeg live zijn? Kan natuurlijk extra speaker kast kopen. Maar dit verhoogt niet het aantal wattage alleen de hoeveelheid geluid dat je verplaatst.

20 a 30 watt buizen is ruim voldoende voor een kleine gig, maar houdt er rekening mee dat dit vermogen thuis moeilijk in de hand te houden is.

Als ik de Peavey thuis op standje 2 zet, gaat die al kneiter hard, nu heb ik het geluk dat ik vrijstaand woon en ik niemand tot last ben (behalve mijn katten dan).
Maar indien je in een rijtjeswoning woont kunnen de buren zich wel ergeren hoor.

De Boss ME 50 gebruik ik zelf ook en dit is mijns inziens een prima effectpedaal hoor, het is wel zo dat zoals Muziekschuur al aangeeft, de ene versterker beter op effectpedalen reageert dan de ander, de peavey van mij reageert er wel goed op, maar de Fender Blues Junior bijvoorbeeld weer veel minder.

Bij modling amps heb ik altijd het gevoel dat er minder goed op pedalen wordt gereageerd, maar dit kan natuurlijk aan mij oortjes liggen.

Qua budget kun je een prima amp vinden, wellicht een idee om voor thuis een 1 of 5 watt buizenampje aan te schaffen (bv 2e hands) en een grotere buizenamp voor gigs?

Ga gewoon veel versterkers testen, want er zit qua sound en karakter veel verschil tussen merken en types.
De goeie zit er voor jou bij, gewoon proberen, uitvinden en zoeken

Thomk
1 november 2010, 13:08
het merk Bugera is dit iets? een 6262

jim__
1 november 2010, 14:01
het merk Bugera is dit iets? een 6262
Geluid schijnt goed te zijn, kwaliteit (levensduur) minder. Hierdoor zijn ze niet al te waardevast, wanneer je hem koopt en hij mocht na een half jaar spelen niet bevallen is het maar de vraag of je de helft van de nieuwprijs ervoor terugkrijgt. Zou ik persoonlijk dan ook niet doen.

Ijselrobo 07
1 november 2010, 14:09
Misschien de Valvetronix van Vox?
Dat is een modeling en buizen versterker. dus kun je in je kamer voordat je een nummertje gaat spelen even het effectje selecteren wat je wilt hebben.
Ik heb zelf de grootste versie getest in de musicstore in de zomer, en vindt het een erg goede amp.

Grtz.
Ijselrobo 07

Thomk
1 november 2010, 14:19
Misschien de Valvetronix van Vox?
Dat is een modeling en buizen versterker. dus kun je in je kamer voordat je een nummertje gaat spelen even het effectje selecteren wat je wilt hebben.
Ik heb zelf de grootste versie getest in de musicstore in de zomer, en vindt het een erg goede amp.

Grtz.
Ijselrobo 07


Bedankt aan iedereen die al een reactie heeft gegeven. Geert jij ook je heb idd gelijk het komt altijd neer op Proberen en Luisteren.

Gelukkig heb ik hier wel de mogelijkheid om wat meningen rond te gooien betreft merken en of andere zaken.

betreft de Valvetronic series, Ik heb hier ook op gespeeld klonk er goed. Jammer genoeg maar 1 buisje en wilt toch misschien wat meer. Ik zie ook dat jij Blackstar heb? enig ervaring met de 20 of 40 watt?

Tankman
1 november 2010, 16:36
Ik zou een mooie Koch buizenversterkertje nemen. Die hebben naar mijn mening een van de mooiste cleans sounds op het moment.

Misschien is een van de nieuwe fenders ook wat. De blues jr. is bijvoorbeeld een leuke kleine versterker. Ik heb tot nu alleen de hot rod deluxe en de hot rod deville 212 uit de nieuwste serie gehoord, maar dat was ook het beste wat ik ooit van fender heb gehoord.

Aan effecten zou ik voor de TC Electronic Nova System gaan. Goeie sound en makkelijk te bedienen. De Line6 M9 heeft ook goede sounds, maar ik vond de bediening wat omslachtig, maar nogmaals, het waren wel wereldse sounds, zeker over een hot rod deluxe III.

snaarplukker
1 november 2010, 22:16
het merk Bugera is dit iets? een 6262
Ik ben bang dat deze iets te zwaar voor je slaapkamer is.;)
Qua prijs prestatieverhouding best een goed ding. Ik heb er een in de woonkamer staan en durf de mastervolume niet boven de 2 te zetten om het glas niet uit mijn ramen te blazen.;)

sjaak1990
2 november 2010, 01:14
Brunetti Singleman of Maranello?

Blackstar?

Vox nighttrain

Classic 30 vond ik een erg lekkere amp

Koch heel mooi als je die met effecten wilt gebruiken, je hoort het karakter van alles wat je erinstopt heel erg terug omdat de versterker er niet veel aan toevoegt, of vanaf haalt.

Nova system kan er goed bij lijkt me.

stikel
2 november 2010, 02:56
Voor jouw huidige budget buizen met alles erop en eraan. Kan denk ik hard genoeg voor optredens en geen kabelbrij. Hij is er zelf in 2x12. Een leuk bedieningspedaal van hetzelfde merk er bij. Er zijn er meerdere. Voila

http://www.youtube.com/watch?v=z8Riie-fq9w Er zijn meer dan genoeg demofimpjes

Thomk
2 november 2010, 08:27
Heren bedankt allemaal mooie opties, zal ze is een voor een gaan overwegen en proberen.

Ik hoor de laaste tijd meer mensen zeggen dat die peavey classic 30 echt een heerlijke amp is. Dus dit maakt mij wel heel nieuwsgierig enige enige redenen waarom deze amp juist zo veel lekkerder is dan een andere?

Tankman
2 november 2010, 09:51
Heren bedankt allemaal mooie opties, zal ze is een voor een gaan overwegen en proberen.

Ik hoor de laaste tijd meer mensen zeggen dat die peavey classic 30 echt een heerlijke amp is. Dus dit maakt mij wel heel nieuwsgierig enige enige redenen waarom deze amp juist zo veel lekkerder is dan een andere?

Niet echt belachelijk duur, maar klinkt alsof hij een paar duizend mag kosten. Gewoon een heerlijke heldere clean en een hele mooie en organische drive kanaal. Verder is hij gebouwd als een tank en makkelijk mee te nemen.

Thomk
2 november 2010, 10:38
Klinkt heel leuk. Ik heb een aantal versterkers nu op het oog die ik dus wil gaan proberen. Dit lijstje heb ik opgemaakt uit lezen, revieuws en ideeen van dit forum en rekeninghoudend dat ik in de toekomst toch kleine live optredens wil gaan doen met een bandje.

Speelstijl: Blues/Rock-blues/Rock en Cleans. Denk dus aan Gary Moore, SRV, Pink folyd, Prince, CCR, Mountain, The Doors, AC/DC enz

De volgende versterkers zijn:

Orange Rocker 30
Fender Blues Deville
Fender Hot Rod Deville
VOX AC30cc2
VOX AC15c1
Blackstar 20
Blackstar 40
Line 6 Spidervalve
Line 6 vyper tube
Mesa Boogie Caliber 50 plus (1980)
Peavey Delta Blues 210
Peavey Valveking 212 combo
Fender Hot Rod Deluxe
Marshall JCM900 combo
Peavey Classic 30
Fender Blues Jun
Kustom Defender.

Nou een leuk lijstje eventueel nog aanpassingen of opmerkingen "please Do".

Ijselrobo 07
2 november 2010, 14:30
Bedankt aan iedereen die al een reactie heeft gegeven. Geert jij ook je heb idd gelijk het komt altijd neer op Proberen en Luisteren.

Gelukkig heb ik hier wel de mogelijkheid om wat meningen rond te gooien betreft merken en of andere zaken.

betreft de Valvetronic series, Ik heb hier ook op gespeeld klonk er goed. Jammer genoeg maar 1 buisje en wilt toch misschien wat meer. Ik zie ook dat jij Blackstar heb? enig ervaring met de 20 of 40 watt?

yup.. ik heb de 20 watt, erg goede versterker die ook zacht super klinkt :blast:
Zeker de moeite waard om te proberen ;)

Thomk
2 november 2010, 15:00
yup.. ik heb de 20 watt, erg goede versterker die ook zacht super klinkt :blast:
Zeker de moeite waard om te proberen ;)

Ben wel bang dat het voor het podium net te kort schiet zijn er eventueel mogelijkheden om dit een beetje te boosten?

Ijselrobo 07
2 november 2010, 15:12
Ben wel bang dat het voor het podium net te kort schiet zijn er eventueel mogelijkheden om dit een beetje te boosten?

misschien de 40 watter pakken? kost niet veel meer... maar 20 watt is voor in de meeste zalen wel genoeg.
en je kunt altijd een microfoon ervoor zetten of via de uitgang van de versterker naar het mengpaneel gaan ;)

Grtz.
Ijselrobo 07

driftkop
2 november 2010, 15:14
Staar je niet blind op het vermogen, 20 Watt op een podium is heel wat(t). Tenzij je een snoeiharde drummer hebt is dit voldoende in kleine clubs. Op groter podia gewoon je versterker door de PA gooien.

Ik zou zelf kijken naar een van die Peavey Blues versterkers.

HaroldA
2 november 2010, 15:47
Staar je niet blind op het vermogen, 20 Watt op een podium is heel wat(t).

Maar des te hoger het vermogen, des te meer druk en laag de versterker kan geven. Als een 20-watter alles zou kunnen wat een 100-watter ook kan dan kocht niemand een 100-watter.

Meer watt = meer ballen.

Lexvandoef
2 november 2010, 16:22
Maar des te hoger het vermogen, des te meer druk en laag de versterker kan geven. Als een 20-watter alles zou kunnen wat een 100-watter ook kan dan kocht niemand een 100-watter.

Meer watt = meer ballen.

Dat is natuurlijk niet waar he ;)

Dan zouden namelijk alle laag wattage amps geen ballen/kloten/whatever hebben zou niemand er op willen spelen. Dan kocht dus niemand een laag-watter ;).

wytz
2 november 2010, 16:27
Ik geloof dat ik me goed aan kan sluiten bij HaroldA. Ik snap die hele mini-amp rage niet zo heel goed. Heb er veel gehoord en bespeeld die zeker wel leuk of "grappig" klinken, maar heb toch altijd het gevoel dat die dingen kloten missen. Er klopt iets nooit in het laag en voor mij gevoel klinkt het vaak een beetje dun.
Ik gebruik momenteel een 50 watt versterker en ik heb eigenlijk nooit het gevoel dat te veel is. Eindbuizenoversturing is eigenlijk toch bijna nooit haalbaar en mijns insziens ook niet nodig! Een versterker hoeft helemaal niet heel ver open om al een stuk 'vloeiender' te worden.

Maar goed, misschien is het niet de bedoeling van dit topic een weinig vs. veel watt discussie te maken.

sjaak1990
2 november 2010, 16:32
Peavey klinkt erg lekker voor het geld, heeft wel karakter, vind ik juist mooi maar kan jij minder vinden! Drive kanaal is geen metal maar wel lekkere scheur, moeilijk een dergelijk goede scheur te vinden voor dat geld.

Als ik jou was zou ik wel koch checken...ben zeker geen fan van koch maar ze werken gewoon goed met effecten. Als een boss gt-10 oid wilt gebruiken dan zou ik zeker geen goede amp kopen...je hoort daar toch niet veel meer van terug naar mijn mening dan...

Line6 vind ik allemaal klote amps...ook die met buizen. Op laag volume hoor je meer van de preamp en minder van de eindtrap, dus je zou dus niet veel aan de buizen hebben... Programmeerbaarheid is wel goed natuurlijk maar dat is ook alles.

Mesa boogie transatlantic? Niet goedkoop maar lijkt me erg mooi!
Er zijn nog een flink aantal mooie kleine amps die niet op je lijstje staan, zal vast wel een reden hebben.

sjaak1990
2 november 2010, 17:41
Maar des te hoger het vermogen, des te meer druk en laag de versterker kan geven. Als een 20-watter alles zou kunnen wat een 100-watter ook kan dan kocht niemand een 100-watter.

Meer watt = meer ballen.

Waar als het vergelijkbare soorten amps zijn van gelijke kwaliteit, anders is het geen eerlijke vergelijking.

Thomk
2 november 2010, 18:27
Zo heren,

De vraag waarom ik nog een aantal kleine amps mis in mijn lijst .Waarschijnlijk omdat ik hem dan niet kan:P of dat hij me te duur is.

Zit rond een budget van een max 1000 maar gelieve 700. heb vanmiddag het TC nova system beluisterd via een Orange rock 30 helemaal heerlijk!

Dus voor dat systeem wil ik nog wat centjes overhouden.

Tuurlijk kan ik ook nog even doorsparen om het nova systeem te kopen + een goeie dure buizenbak.

De reacties op de wattage=ballen kan ik mij best in vinden. Al moet ik heel eerlijk zijn deze Orange rocker 30 ROCKTE ook echt wel. Absoluut niet het gevoel dat hij dun klonk. Tuurlijk kan dat aan de versterker liggen of mijn oren


Guys keep your opinions coming. Hoe meer we onderzoeken hoe meer we ook andere mensen kunnen helpen met een definitieve keuze maken

Laga
2 november 2010, 21:05
Als ik naar je budget kijk zou ik eerder kiezen voor nu een goede versterker met daarnaast nog even je Boss en dan pas doorsparen voor een Nova system.

Vox ac30 zijn leuke buizenbakkie's.
Peavey heeft ook veel leuks te bieden.

Zelf heb ik een Blackstar HT Stage 100 watt voor op het podium en in de oefenruimte. Voor thuis is het iets te veel power en gebruik ik dus ook een andere versterker. Je heb natuurlijk wel Lagere wattage versterkers te koop van Blackstar. Ik vind het heerlijke versterkers!

Is een Laney VC30 niet wat voor jouw?

Wabbie
2 november 2010, 21:43
Ik heb vandaag een Blackstar HT 40(?) getest en ik was niet echt onder de indruk van het overdrive kanaal. Dat werd snel een smeerboel vond ik en begon op 1 al met veel teveel gain.

Midwolda
2 november 2010, 22:02
Mag in een dergelijk rijtje niet onvermeld blijven: de Rivera Clubster 25 (zie sig).
Het clean is fenomenaal mooi, maar het drive kanaal is iets te Mesa-achtig voor mij.
Reageert wel goed op andere pre-amp buizen dus daar valt genoeg mee te experimenteren.
Heb hem ook al bespeeld met een extra 12" cabinet er op aangesloten en dan is-ie zeker podiumwaardig.
Ik heb er niet veel met effecten over gespeeld dus daar kan ik niets over melden.
(zelf moet ik het gewoon bij èènkanaals 6V6 bakjes houden, big enough for me ;) )