PDA

View Full Version : Pilgrim gitaren



blademan
1 november 2010, 09:18
Experts, heeft iemand van jullie wel eens gehoord van Pilgrim gitaren en / of er ervaring mee? Lijken mij interessante gevallen, maar ....... ik ken ze niet.

http://www.jhs.co.uk/pilgrim.html

Harald
1 november 2010, 10:50
Nope, maar ik zie wel Pilgrim en dan kleiner 'by Vintage' Vintage is al een redelijk budget merk, hoeven trouwens niet slecht te zijn. Een tijd terug zelfs op een festival gestaan waar de buitenlandse hoofdact het grootste deel van zijn set met een vintage les paul speelde. Maar dat zal vast ook deels budget gedreven zijn geweest.

De gitaren zelf zien eruit als goedkope kopieen van Ovation. En dat dit model dan teruggrijpt op een collectors item uit de 70ties lijkt me eigenlijk sterk. Dacht dat budget Ovations pas ergens in de 80er jaren begonnen met de Celebrity serie. Dat waren iig de eerste die ik tegenkwam.

Gezien de prijzen zou ik zelf de tweedehands markt in de gaten houden voor een echte Ovation, als je deze modellen interressant vindt. Wel de echte Ovations, niet de goedkopere lijnen. Tweedehands zul je nog steeds wat duurder uit zijn dan met deze gitaar, maar je hebt wel het echte ding in je hand, en het prijsverschil valt ws. erg mee. Zelfs de collectors editions zijn tweedehands vaak relatief goedkoop, terwijl Ovations vroeger echt high end gitaren waren voor produktielijn akoestische gitaren. Ze zijn niet meer zo populair, maar dat maakt ze tweedehands weer erg betaalbaar.