PDA

View Full Version : overdrive, distorition nova system TCE.



victor.500
31 oktober 2010, 12:24
heb een vraagje:

k heb wat youtube vids van het nova system maar na wat intensief googleen schijnen er een paar klachten te zijn over de drive mode van het apparaat maar, sommigen zijn er ook weer enthousiast over. heeft een van jullie misschien met dit probleem?(?).

bedankt voor reacties.

Tankman
31 oktober 2010, 12:35
Pro's:
- Analoge drive
- Organisch en transparant

Cons:
- Je kan niet stacken
- Je moet er geen metal mee willen spelen, maar je kan er wel keihard mee rocken

victor.500
31 oktober 2010, 14:30
heeft het nova system eigelijk meer, minder of evenveel effecten als je het vergelijkt met een m9/13?

Tankman
31 oktober 2010, 17:22
Line6 maakt modellers. Er zijn bij de m9 alleen tig verschillende stompbox models. TC heeft gewoon hun eigen digitale effects en hun analoge drive cricuit. Met Line6 heb je dus meer, maar of dat beter is weet ik niet.

victor.500
1 november 2010, 18:57
als je op de site van l6 kijkt zie je dat er updates verkrijgbaar zijn voor de m13/9 om meer effecten toe te voegen. ( update is gratis. ) is dit bij tc ook zo?

The Unforgiven
1 november 2010, 19:01
Ik zou toch voor een TC gaan, de effecten en overdrive zijn van een veel hogere kwaliteit dan die van Line 6.

even
1 november 2010, 23:04
Ik heb de Nova al ruim twee jaar en ben buiten de rest van het apparaat ook dik tevreden over de analoge overdrive/distortion. Deze kan tippen aan de betere "losse" pedalen die op de markt verkrijgbaar zijn. Ik gebruik 'm met een Mesa 22+ met Celestion G30H en een Mesa Thiele met daarin een Celestion Alnico Blue. Twee weken geleden een ZVEX distortron aangeschaft. Zo kan ik wel stapelen en ook makkelijker kiezen tussen verschillende sounds in overdrive. De Nova overdrive is meer smooth, een beetje als een tube screamer, de ZVEZ is echt een Plexi overdrive met veel ballen. Daarvoor nog een Real Mccoy RMC3, dus ik ben dik tevreden over mijn mogelijkheden. De Nova is echt een aanrader maar wordt een beetje ondergesneeuwd door het moddeling geweld.

muziekschuur
2 november 2010, 11:23
De TC Electronics heeft een paar geweldige high end reverbs gemaakt (TC 4000 TC 6000 system) en hebben dus veel van de originele hardware die ze nu porten naar andere producten. TC heeft ook in diverse video's laten zien dat het makkelijk te combineren is met analoge drive pedalen en andere dingetjes...

Dat is met de modelling dingetjes van Line6-Behringer etc meestal lastiger instellen/uitzoeken.

Roland zit daar een soort van tussen. De GT10 en eerdere varianten zijn heel mooie dozen met goede functionaliteit. Maar ik gebruik specifieke dingen die ik niet makkelijk uit deze dozen krijg.

TC Electronics heeft wel een bepaald soort geluid. Als je dat niet blieft is het misschien minder geschikt voor je.

Probeer ook de Digitech pedalen. Die zijn ook interessant. (De wat duurdere). Ook daar zitten veel interessante technieken in...