PDA

View Full Version : Snel wat hulp nodig, Floyd op 2 plekken vastzetten



Darklight
8 mei 2003, 19:18
Aangezien ik morgen mijn (1e) optreden ga meemaken (eindelijk) en mijn Floyd op mijn RG7620 niet ok is, (studs niet meer goed en knife edges ook niet) heb ik besloten om mijn brug vast te zetten... Nu had ik eerst 1 blokkie hout aan de andere kant van waar de veren zitten zeg maar vastgezet alleen nu was deze er vanochtend half uitgeschoven en hij ontstemde nog wel wat. Ik hoorde ook dat het mogelijk was om aan de kant van de veren (een kleiner) blokkie hout te zetten.
Dus nu heb ik aan beide kanten een blokkie hout zitten en gaat het (denk ik) geen kant meer op. De veren zijn nu compleet overbodig eigenlijk, maar ik heb ze er gewoon nog wel inzitten.

Ik ben bang dat mn gitaar nog steeds wat ontstemd waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb en ik weet niet of dit wel een goede methode is om de floyd vast te zetten...

ben79
8 mei 2003, 19:19
doe je gitaar binnen en vraag een vervanger :smile:

Darklight
8 mei 2003, 19:26
Het lijkt er trouwens wel op dat hij wel goed getuned blijft nu...

Akira
8 mei 2003, 19:34
Mijn floyd rose is in de winkel op de volgende manier vastgezet.

Blokje hout, precies op maat om je tremolo horizontaal te houden, LIJM je tussen je body en je floyd aan de kant van de veren.
Vervolgens draai je de veren lekker strak aan zodat ze het blokje hout nog eens lekker vast zetten.

Darklight
8 mei 2003, 19:39
Lijm is idd ook wel handig :wink:

zo maar eens even wat proberen, bedankt iig

Ohzoso
8 mei 2003, 20:33
Fijn he? zo`n floyd rose. En hier heb je nou extra voor moeten betalen. Stof om over na te denken bij de aanschaf van je volgende gieter. Maar troost je, je bent niet de enige met dit probleem.

Swan
8 mei 2003, 20:36
ja das de goeie manier..
nou voortaan geen ibanez meer kopen heh :grin:

Ohzoso
8 mei 2003, 20:57
Nou Swan, ik wilde eigenlijk geen namen noemen maar nou je toch het beestje bij de naam noemt, t is gewoon een commerciele KUTfabriek die klanten met een kleinere beurs bezeiken met flutmateriaal.

Darklight
8 mei 2003, 21:14
Even voor de duidelijkheid...

Ik ben zeer tevreden over mijn RG7620... Hij speelt lekker, klinkt goed (evo pu wel erin gezet) en tja... die Floyd WAS ook gewoon goed.. Ontstemde amper vroeger, maarja door een stom foutje van mij is hij best wel naar de klote geholpen vermoed ik. Ik had er namelijk een verkeerde stud ingezet (de oude was afgebroken door een nog dommer foutje en de nieuwe was net iets kleiner, dacht dat het dezelfde was).

Als je weet hoe je een Floyd moet afstellen en goed gebruikt, zijn het best goede dingen tenzij je dan een gare kut floyd hebt.

Maarja dit is een discussie die volgens mij al 1000 x gehouden is en niemand schiet er wat mee op :wink:

Mijn floyd is nu wel denk ik goed geblokt en ik ben helemaal klaar voor het optreden van morgen :wink: (hoop ik :wink:)

Ibanez
8 mei 2003, 21:50
Op 2003-05-08 20:57, schreef Ohzoso:
Nou Swan, ik wilde eigenlijk geen namen noemen maar nou je toch het beestje bij de naam noemt, t is gewoon een commerciele KUTfabriek die klanten met een kleinere beurs bezeiken met flutmateriaal.

Je kan ibanez een kutmerk vinden, maar fender en gibson en vele andere merken zijn evengoed commerciele fabrieken. En die laatste opmerking is zo dom dat ik (en anderen) er maar beter niet op kunnen ingaan maar ik hoop dat je zelf wel snapt dat dit gewoon wel erg kort door de bocht is. Het zal mij niet verbazen als je toevallig ooit eens een slechte ibanez hebt geprobeerd waarna je alle goedkope ibanezzen beoordeeld.

Ohzoso
8 mei 2003, 21:55
Op 2003-05-08 21:50, schreef Ibanez:
[quote]
Op 2003-05-08 20:57, schreef Ohzoso:
Nou Swan, ik wilde eigenlijk geen namen noemen maar nou je toch het beestje bij de naam noemt, t is gewoon een commerciele KUTfabriek die klanten met een kleinere beurs bezeiken met flutmateriaal.

suc6 met je plankjes en plaksel jochie!!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-05-08 21:55 ]</font>

burt
9 mei 2003, 05:23
Wat je kan doen:

Een kurk pakken en afsnijden/afvijlen tottie precies zo dik is dat hij onder je tremolo past, en zorgt dat je tremolo niet te ver naar achter kan hellen. Het beste is om de kurk met plakband ofzoiets (Kauwgom?) op z'n plek te houden. Nou voer je de veer-spanning op. Dit kan op 3 manieren:
-dikkere (zwaardere) veren
-meer veren (kan niet bij alle floyds)
-de schroeven waar de veren mee aan de body zitten dieper in de body draaien, zodat de veren meer uitgerekt worden en de tremolo harder naar achteren getrokken wordt.
Nou zit de tremolo tegen de kurk aangedrukt, en kan je tremolo alleen nog maar naar beneden en is het stemmen veel makkelijker.

Dit is 10 minuten werk, dus makkelijk te doen in voorbereiding voor een optreden (en niet permanent!) Alleen is dat optreden vast allang achter de rug (ik vergat naar de datum van je post te kijken...). Als je wat meer tijd hebt, kan je ook de tremolo los halen en de knife edges vijlen. Dit zijn de scherpe randjes die in de asjes grijpen waarmee het blok scharniert ten opzichte van de body. Hoe scherper de knife edges, hoe beter de tremolo terug keert naar z'n neutrale standpunt. Een klein beetje veilen kan wonderen verrichten. Vergeet niet na afloop te checken of je gitaar opnieuw geintoneerd moet worden!

Swan
9 mei 2003, 10:36
kurk is veel te zacht materiaal

urezna
9 mei 2003, 10:52
Ik begrijp werkelijk niet wat jullie allemaal doen met jullie floyd.... ik speel nu al zo'n 14 jaar op ibanezjes met floyd rose, en nooit een enkel probleem gehad....

urezna
9 mei 2003, 10:55
Op 2003-05-08 20:57, schreef Ohzoso:
Nou Swan, ik wilde eigenlijk geen namen noemen maar nou je toch het beestje bij de naam noemt, t is gewoon een commerciele KUTfabriek die klanten met een kleinere beurs bezeiken met flutmateriaal.

ibanez is zeker geen slecht merk, niet minder dan andere grote jongens, maar je moet natuurlijk geen wonderen verwachten van gitaren uit de laagste prijsklasse he? wel realistisch blijven....!

Neals
9 mei 2003, 13:07
Op 2003-05-09 10:52, schreef urezna:
Ik begrijp werkelijk niet wat jullie allemaal doen met jullie floyd.... ik speel nu al zo'n 14 jaar op ibanezjes met floyd rose, en nooit een enkel probleem gehad....



Blocken , althans is dan:D