PDA

View Full Version : Fender Deluxe 112 plus



Rocketman
30 oktober 2010, 22:32
Ik heb zo'n afschuwelijke Fender Deluxe 112 plus al jaren ongebruikt op zolder staan dus ik dacht ik zet m te koop.

Hebben jullie een idee wat zo'n ding waard is? kan niks vinden.

Of mag ik dat hier niet vragen? In dat geval: excuses :blast:

lollol
30 oktober 2010, 22:37
Ik heb zo'n afschuwelijke Fender Deluxe 112 plus al jaren ongebruikt op zolder staan dus ik dacht ik zet m te koop.

Hebben jullie een idee wat zo'n ding waard is? kan niks vinden.

Of mag ik dat hier niet vragen? In dat geval: excuses :blast:

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar%20Amp/product/Fender/Deluxe%20112%20Plus/10/1

Hier ff naar price paid kijken

G.G.
30 oktober 2010, 22:39
Heb hem zelf ooit eens op de rommelmarkt voor 50 gekocht. Heerlijk steriel clean. Rampzalige overdrive. Raakte hem aan de straatstenen niet kwijt. Zou op mp de advertentie op bieden zetten en met 50 mag je al blij zijn.

Rocketman
30 oktober 2010, 22:41
Ik vind t ook een afschuwelijk ding staat niet voor niks al 15 jaar op zolder te rotten.

Iemand vroeg wat ie kost ik heb 250 gezegd.

fastfolkert
31 oktober 2010, 20:51
Ik vind t ook een afschuwelijk ding staat niet voor niks al 15 jaar op zolder te rotten.


Just curious; is dat ding echt crap (voor een transistoramp)? De reviews op Harmony Central (zie boven), zijn op een enkele uitzondering na, behoorlijk positief....

FF

G.G.
31 oktober 2010, 21:10
Just curious; is dat ding echt crap (voor een transistoramp)? De reviews op Harmony Central (zie boven), zijn op een enkele uitzondering na, behoorlijk positief....

FF

Ja, dat is bij alles zo op HC.
Het werkt als volgt:

Iemand koopt een crappy product, maar is helemaal blij en in extase, zoals vaak zo is wanneer je net iets in het bezit hebt. Dan ga je op HC vertellen hoe fantastisch, die Fender Deluxe 112 is (eerlijk is eerlijk, ik vond hem ook fantastisch en het clean is, als je van steriel houdt, best lekker). Die persoon geeft op alle punten een 9 of een 10 en verteld een heel mooi verhaaltje erbij ( lees: alle chemische wervelstormen zijn nog volledig op gang in zijn hoofd, want hij heeft net een fantastische aanwinst gekocht)

Uiteindelijk ga jij op zoek naar een versterker, googled Fender 112 deluxe en komt dan op HC terecht waar je dit leest en denkt: Dat moet echt een geweldig ding zijn....

Da's exact hetzelfde als hier op gitaarnet waarbij je bij sommige mensen steeds een HNGD topic ziet van een of ander stuk Matsumokocrap geval. Het wordt de hemel in geprezen, maar een week later weer op marktplaatst gedumpt. Je ziet de foto's op marktplaats en denkt wat een vies oud ding. Niet eens de moeite genomen een fatsoenlijke foto te maken. De kattevoerbak staat nog naast dat, in 100 jaar niet afgestofde, eiken salontafeltje. Wat een bende.... Kan niet goed zijn... maar toch ff HC bekijken..... Oh, ik zit ernaast. Het moet de deal van het jaar zijn, die wil ik, NEE, die MOET ik hebben. Zelfs op gitaarnet wordt die Matsuckcrappo de hemel in geprezen. Ik koop hem!!!

Vergeet HC. Is niet objectief

Brent Ray Vaughan
31 oktober 2010, 21:12
Just curious; is dat ding echt crap (voor een transistoramp)? De reviews op Harmony Central (zie boven), zijn op een enkele uitzondering na, behoorlijk positief....

FF

Tja, reviews op Harmony Central... Echt objectief zijn ze niet te noemen; er worden Squiers in de lucht geprezen dat het niet normaal is,....

Ik heb zelf ook zo'n versterker. Clean vind ik dat ding best wel meevallen (als het niet te hard moet). Het overdrive kanaal is niet om aan te horen. Maar 50 € vind ik wat aan de lage kant. Ik geloof dat 150 € een correcte prijs is.

G.G.
31 oktober 2010, 21:14
Tja, reviews op Harmony Central... Echt objectief zijn ze niet te noemen; er worden Squiers in de lucht geprezen dat het niet normaal is,....

Ik heb zelf ook zo'n versterker. Clean vind ik dat ding best wel meevallen (als het niet te hard moet). Het overdrive kanaal is niet om aan te horen. Maar 50 € vind ik wat aan de lage kant. Ik geloof dat 150 € een correcte prijs is.


We posten tegelijk en zeggen ongeveer hetzelfde zie ik.

Probere hem op marktplaats te zetten voor €150.

Misschien is er iemand die Fender Deluxe 112 googled en op HC uitkomt, dan ben je hem kwijt.

Misschien is er iemand die Fender Deluxe 112 googled en in dit topic terecht komt.... en dan ..... sorry!

Docinim
9 april 2014, 08:58
Misschien is er iemand die Fender Deluxe 112 googled en in dit topic terecht komt.... en dan ..... sorry!

Hahahaha En dat ben ik dus :p
Ik ga hem straks toch even proberen, eens kijken of de overdrive echt zo afschuwelijk is :p

budje
9 april 2014, 09:12
wel verslag doen he !:seriousf:

Rooker
9 april 2014, 09:50
Misschien een beetje OT maar wat is het verschil tussen deze en de Princeton 112 plus? Want die vind ik namelijk geweldig en deze lijkt daar qua uiterlijk als 2 druppels water op..

muziekschuur
9 april 2014, 10:49
Fijne versterker. En helemaal met een emulatie pedaal ervoor. Het clean is gewoon lekker Fender clean. Ik heb hem gehad. Ik heb nog steeds twee Fender M80's en een Fender Twin. En wat andere buizenbakken. Gewoon een lekkere sound. De prijs is tussen de 150 en 175 euro afhankelijk van de staat en natuurlijk minder bij gescheurde tolex, tijk of defecte knoppen etc....
Als je zo'n amp koopt en dan een Zoom pedaaltje of bijvoorbeeld zoals ik een v-amp2 of een pod. Dan heb je gewoon een heerlijke set...

Als je Marshall sounds uit een SS Fender ampje probeert te halen en dan je heil zoekt in een tubescreamer.... Dan gaat dat niet werken. Met de huidige emulatie pedalen gaat dat weer prima...

Docinim
9 april 2014, 12:46
Ok geprobeerd!

Het clean is prachtig! klint echt geweldig ook de reverb klinkt goed! Overdrive is inderdaad minder.
Wat mij opviel is hoe hard deze gaat... man o man, standje 1,5 en de ramen knallen er al uit! als je een tikkie aan de volumeknop draait lijkt het wel alsof je van fluisteren naar keihard in je oor schreeuwen gaat!
Als ik deze thuis wil gebruiken dan is standje 0,5 nog te hard.

Ook hoorde ik kraakjes tijdens het draaien aan de knop. (kan natuurlijk zijn dat het potmetertje vervangen dient te worden.)

Anyway, Hij is gewoonweg te luid voor me! daarbij was het front beschadigd en dat samen genomen met de kraakjes bij het draaien aan de volume knop en het gebrek aan historie (hij wist niets over de geschiedenis van de amp) vond ik het niet de prijs waard (225,-).

FruscianteFan
9 april 2014, 13:07
Onze zangergitarist hebben we er eindelijk van kunnen overtuigen dat zijn versterker (diezelfde Fender 112) levenloos klinkt. Dus voorlopig neem ik mijn Blues Junior voor hem mee naar repetities...

Kim Wilson
9 april 2014, 13:32
Ok geprobeerd!

Het clean is prachtig! klint echt geweldig ook de reverb klinkt goed! Overdrive is inderdaad minder.
Wat mij opviel is hoe hard deze gaat... man o man, standje 1,5 en de ramen knallen er al uit! als je een tikkie aan de volumeknop draait lijkt het wel alsof je van fluisteren naar keihard in je oor schreeuwen gaat!
Als ik deze thuis wil gebruiken dan is standje 0,5 nog te hard.

Ook hoorde ik kraakjes tijdens het draaien aan de knop. (kan natuurlijk zijn dat het potmetertje vervangen dient te worden.)

Kwestie van een andere potmeter erin zetten. Fender heeft idd een periode gehad waarbij ze volumepots hebben gebruikt die van 0 naar 11 gingen in de eerste twee streepjes. Als je er een normale lineaire pot inzet, zou je het volume gewoon fatsoenlijk moeten kunnen regelen.

telerocker
9 april 2014, 15:45
Onze zangergitarist hebben we er eindelijk van kunnen overtuigen dat zijn versterker (diezelfde Fender 112) levenloos klinkt. Dus voorlopig neem ik mijn Blues Junior voor hem mee naar repetities...

Doe ik ook. De BJ is een lekker grab-and-go-ampje. Ik sluit hem ook wel eens aan op een 2x12 closed cab. Klinkt ie ineens heel volwassen.

FruscianteFan
9 april 2014, 16:04
Doe ik ook. De BJ is een lekker grab-and-go-ampje. Ik sluit hem ook wel eens aan op een 2x12 closed cab. Klinkt ie ineens heel volwassen.
deja vu... ;)