PDA

View Full Version : ander geluid op verschillende versterkers



Basseytje
30 oktober 2010, 20:06
Hallo,

Ik heb een DIY fuzz factory en ik ben er vandaag achter gekomen dat ik op andere versterkers een heel ander geluid heb. voor de kenners van de FF als ik alle knoppen dicht heb staan en het volume op normaal(weet niet wat dat bij iedereen is) dan zal je als het goed is een piep horen.

maar als ik hem thuis op de PA via DI aansluit is het zo goed als stil, en ontvang ik radio. als ik hem op de versterker(roland cube15) die in dezelfde kamer staat aansluit dan hoor k precies hetzelde. Wanneer ik hem boven aansluit op een andere versterker hoor ik niets als ik hem intrap.

vandaag had ik hem dus bij een vriend ingestoken en daar deed hij het wel naar behoren.

Dus toen ik thuis kwam heb ik een aantal dingen uitgeprobeerd. blijk dus dat als ik mijn Boss TU-2 ervoor heb hangen, dan buffert die er een hoop uit oid.

mijn pedalen ketting loop als volgt:

TU-2 >>> EHX double Muff >>> DIY Fuzz Factory >>> Newtone screamer DIY >>> Newtone The Plus DIY >>> Musikding The tremolo >>> Behringer UC100 >>> Musikding Der Phaser DIY >>> DIY Echo Base

Kan ik hier iets aan doen? want het is niet alleen het begin geluid, maar het hele geluid van het pedaal wordt vervormt en misschien is dit ook het geval bij de andere pedalen...

EuroCinema
30 oktober 2010, 21:36
Ik snap er eigenlijk niet zoveel van. Wat heeft die TU-2 precies met de verschillende versterkers te maken?

In elk geval klinkt een fuzz anders als je er een buffer voorzet.

Basseytje
30 oktober 2010, 22:28
ja misschien is het versterker gedeelte een beetje apart, maar terwijl ik dit topic aan het maken was, was ik ook een aantal dingen aan het proberen.

maar is er een makkelijke manier om dit op te lossen, want ik ben er niet zo blij mee... misschien een AB box ervoor zodat je kan switchen tussen de pedalchain en de tuner?? of is het makkelijker op te lossen?

EuroCinema
31 oktober 2010, 10:29
fuzz vóór de tuner zetten?

Mitch
31 oktober 2010, 15:41
In de Volgorde FAQ heb ik volgens mij precies dit voorbeeld gegeven. Er zijn fuzzes die zo gevoelig zijn voor impedantie verschillen, dat het in je nadeel werkt om er een gebufferd pedaal vóór te plaatsen. De FuzzFactory is daar een goed voorbeeld van.

Pepe
31 oktober 2010, 16:35
Volgens mij is het gevoelig zijn voor buffers een germanium dingetje. De een slikt zijn plek morrend, de ander gaat recalcitrant doen, vooral Treble boosters willen graag de input van een amp zien maar dulden maar weinig achter zich.

Die radiosignalen, da's ook typisch germanium. Het is jammer dat ze zo overgevoelig zijn want in een goeie combi kan het magic geven.

Mitch
31 oktober 2010, 17:13
Ingangsimpedantie van het standaard fuzzface (en -factory) circuit is laag. Tel dat op bij slechte afscherming van pedaal of kabel en je krijgt zowel radio als moeilijke samenwerking met andere pedalen.

Basseytje
31 oktober 2010, 21:18
Oke, heb nu de FF voor m'n TU gezet, en nu klinkt hij naar behoren. is er ook een tuner pedaal die truebypass is?

Ps: ik heb nu overigens geen last meer van radio...

Pepe
31 oktober 2010, 21:23
Ps: ik heb nu overigens geen last meer van radio...

Dat komt omdat Indonesië nu slaapt..

Basseytje
1 november 2010, 08:31
Ik ontving radio hollandio, dat is nog veel erger dan een 1 of andere russische/indonesische radio zender.

EuroCinema
1 november 2010, 16:35
Oke, heb nu de FF voor m'n TU gezet, en nu klinkt hij naar behoren. is er ook een tuner pedaal die truebypass is?

Yep, de Korg Pitchblack bijvoorbeeld. Maar wat is erop tegen om die TU-2 gewoon na de fuzz in je keten te houden?

Basseytje
2 november 2010, 08:21
Yep, de Korg Pitchblack bijvoorbeeld. Maar wat is erop tegen om die TU-2 gewoon na de fuzz in je keten te houden?

ja, weet ik eigenlijk niet, maar op dit moment ben ik niet zo zeker van mijn geluid... ik lig er ook veel mee te klooien

jutter
2 november 2010, 08:45
vandaag had ik hem dus bij een vriend ingestoken en daar deed hij het wel naar behoren.


Even offtopic; ik kom net mijn nest uit en lees ik dit.....! Die staat in mijn sig, dankjewel!!!

Hendriks
2 november 2010, 08:55
Even offtopic; ik kom net mijn nest uit en lees ik dit.....! Die staat in mijn sig, dankjewel!!!

Lekker hoor ,bedankt, nu hoef ik geen ontbijt meer.

Basseytje
2 november 2010, 09:12
Even offtopic; ik kom net mijn nest uit en lees ik dit.....! Die staat in mijn sig, dankjewel!!!

Haha +1.......

jutter
2 november 2010, 09:17
Haha +1.......


Lekker hoor ,bedankt, nu hoef ik geen ontbijt meer.

Tja, ik kan momenteel ook alleen maar zéér sterke koffie verdragen.....Net uit bed en de pc gelijk aangezet.....vroeg me af of ik wel op het goede forum zat!:seriousf:

Luke-wannabe
2 november 2010, 09:36
Hoezo, zit je ook op de Darkroom Discussion ofzo?

jutter
2 november 2010, 09:42
Hoezo, zit je ook op de Darkroom Discussion ofzo?

Jij ook????

Basseytje
2 november 2010, 09:57
Is er een Darkroom discussion???? waarom verteld niemand mij zoiets?

jutter
2 november 2010, 09:59
Is er een Darkroom discussion???? waarom verteld niemand mij zoiets?

Bij deze schat!:seriousf:

Basseytje
2 november 2010, 11:27
Ik kan hem niet vinden hoor:(