PDA

View Full Version : truss rod



GuitarThomas
30 oktober 2010, 19:07
hee allemaal,

Ik ben ondertussen bijna klaar met het bouwen van mijn gitaar (model les paul, esdoorn met mahognie), als hij af zal ik alle foto's nog posten, maar ik had het de laatste tijd te druk om dat ook nog bij te houden.

Ik heb alleen een vraagje..

Ik kom er niet achter hoe de truss rod vast zit in de hals..? of zit ie niet vast en moet hij alleen precies passen (wat wel het geval is, gelukkig )??

Ik hoop dat jullie snel antwoord kunnen geven want het liefst maak ik dat deel vanavond nog af!

bij voorbaat dank! Thomas

p.s ja, ik heb dit bekenen http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IRDNZJZY.jpg

mijn truss rod klemt echter zowel voor als achter niet.. (dan maakt het dus ook niet uit wat voor en achter zijn :D ) en heb er ook geen klemmetjes/boutjes bij gekregen..?

Stefan16384
30 oktober 2010, 21:17
Hij moet gewoon netjes passen. Bij de exemplaren die ik gebruik kan ik het kanaal aan de kant van de stelschroef over een paar milimeter iets smaller maken, dat helpt iets. Verder zal het ook zonder dit geen probleem zijn, ik denk zo dat hij na het afstellen geen kant meer op gaat.

Er zijn overigens wel trussrods die je aan 2 kanten vastzet, maar dan was het je waarschijnlijk wel duidelijk geweest. Kun je anders eens een foto maken van jou rod?

GuitarThomas
31 oktober 2010, 11:36
Dank je!!
Ik ben er ondertussen al uitgekomen. Beetje improviseren en dat ding zit muurvast.
Ik post al mijn foto's zodra ik tijd heb!