PDA

View Full Version : Dean vintage z bass of Epiphone thunderbird ?



Eternal Despair
8 mei 2003, 19:02
HELP !

Ik wil mijn cort artisan c5 inruilen omdat ik een andere bas wil. Ik gebruik de b snaar nooit meer en het geluid begint me ook een beetje de keel uit te komen. Het is opzich wel mooi geluid maar het is niet echt uigesproken... het heeft op alle vlakken wel een geluid waar je wel mee kan leven maar hij heeft niet echt een uitgesproken geluid (is moeilijk uit te leggen maar misschien dat je het snapt).

Ik zoek nou een bas die een goed metal geluid geeft. Vooral met distortion moet hij lekker vet klinken. Wat de Cort niet altijd lukt. Nou zat ik dus te denken aan of de dean vintage z of de epiphone thunderbird.

De dean word overal veel beloven over gepraat. De epiphone word ook wel van gezegd dat hij goed is maar de kop is te zwaar waardoor hij een neerstort als je de nek loslaat.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

BB
8 mei 2003, 20:18
Dat "nekprobleem" heb ik opgelost door de strapbutton te verplaatsen. En die Thunderbird is dus echt wel een distortionbeest.

Eternal Despair
8 mei 2003, 20:55
Keej dan... wat hij je ongeveer voor die epiphone thunderbird betaald dan ? Ik zag hem op musik produktiv staan voor 419. Maar neem aan dat je ook een speciale tas voor dat ding moet hebben of pas hij in een normale tas ?

BB
8 mei 2003, 21:08
'k heb iets van een 450euro betaald. Hij past inderdaad niet in een normale gigbag, 'k heb gewoon zelf een case gemaakt ... :smile: Maar er zullen wel gigbags bestaan, maar ik denk dat je dan de officiële Gibson gigbag moet kopen.

Eternal Despair
8 mei 2003, 22:35
Oow keej ja case vind ik wel mooier eigenlijk maar die kosten ook wel wat of niet ?

Laus
9 mei 2003, 01:38
ik heb er gewoon een keyboard-tas voor gekocht. past meteen ook alle bekabeling in enzo. oja.. hij koste 398 euro.

Phyrexian
4 juni 2003, 10:57
Wie van jullie heeft er zo'n Epiphone Thunderbird. Ik wil er ook zo één. :D
Het neck-dive probleem kan inderdaad opgelost worden door de strapbutton(s) te verplaatsen; daarvoor heb ik geen schrik. Zijn ze stevig (ik heb mensen horen zeggen dat de gibson thunderbirds nogal onstevig zijn aan de halskam)?

Sound?

Laus
4 juni 2003, 18:46
het is idd een distiortionbeest. soms heb ik echter het gevoel dat ie wat ploinkerig klinkt maar dat zal ook voor een deel aan mn versterker liggen.

het geluid is veel 'punkeriger' zeg maar. smerig en bepaald niet clean. Het is totaal het tegenovergestelde van de gemiddelde edelbas.

Over die gemiddelde PA klonk die van mij wel HEEL VEEL zwaarder dan zo ongeveer alle anderen. tja... sommige dingen snap ik gewoon niet.