PDA

View Full Version : Ouwe Fender Dual Showman Reverb



Rocketman
30 oktober 2010, 15:02
Hoi ik heb een ouwe Dual Showman en volgens mij komt ie ergens uit de jaren 70 maar hoe kom ik achter t bouwjaar? Iemand een idee?

Rocketman
30 oktober 2010, 15:12
ow ik zie t al lamaar

http://www.superchamp.dk/dating_fenders.htm

1974 dus :rockon:

Rocketman
30 oktober 2010, 22:55
Maar goed het is alleen een top.

Weet er iemand een goedkope manier hoe ik hier geluid uit kan krijgen?

Ik heb totaal geen verstand van cabinets enzo ik ben een combo mannetje.

Zijn er eisen waaraan een cabinet voor zo'n ding moet voldoen? Hoeveelheid speakers of zo?

Sorry als dit een hele gekke domme vraag is.

toneblo
30 oktober 2010, 23:11
Minimaal 2, dan kun je ook op internet nogal wat vinden over dual showman cabinetten.
Wat je wil, kijk ook eens in wat sigs hier en daar, misschien vindt je wel iemand die je kan helpen;)

Rocketman
30 oktober 2010, 23:18
kan ik dit eronder zetten of is dat raar?

http://link.marktplaats.nl/384232169

toneblo
31 oktober 2010, 05:32
Waarom niet?

Rinze
31 oktober 2010, 09:24
Had gisteravond ook al gereageerd, maar blijkbaar deed het forum het weer eens niet. Reactie weg :sneaky:

Die Marshall kast kan wel maar je zou hem dan even moeten omsolderen naar 4 ohm, alle speakers parallel dus. Ik weet niet wat voor speakers er toen in een 1960 zaten, heb er een uit 83 gehad en daar zaten 75T's in. Of dat nou de mooiste combi is met een DS head.. Heb wel eens gehoord dat in vroege JCM 800 kasten 65 watters zaten.

Er hoorde in die tijd een 2*15 inch kast met JBL's bij. Heb zelf een 130 watt DS gehad met een 4*12 London City met G12H's eronder, klonk lekker en ontzettend hard. Spijt dat ik beide verkocht heb :makeup:

Rocketman
31 oktober 2010, 11:03