PDA

View Full Version : Ouwe Fender Dual Showman Reverb



Rocketman
30 oktober 2010, 15:02
Hoi ik heb een ouwe Dual Showman en volgens mij komt ie ergens uit de jaren 70 maar hoe kom ik achter t bouwjaar? Iemand een idee?

Rocketman
30 oktober 2010, 15:12
ow ik zie t al lamaar

http://www.superchamp.dk/dating_fenders.htm

1974 dus :rockon:

Rocketman
30 oktober 2010, 22:55
Maar goed het is alleen een top.

Weet er iemand een goedkope manier hoe ik hier geluid uit kan krijgen?

Ik heb totaal geen verstand van cabinets enzo ik ben een combo mannetje.

Zijn er eisen waaraan een cabinet voor zo'n ding moet voldoen? Hoeveelheid speakers of zo?

Sorry als dit een hele gekke domme vraag is.

toneblo
30 oktober 2010, 23:11
Minimaal 2, dan kun je ook op internet nogal wat vinden over dual showman cabinetten.
Wat je wil, kijk ook eens in wat sigs hier en daar, misschien vindt je wel iemand die je kan helpen;)

Rocketman
30 oktober 2010, 23:18
kan ik dit eronder zetten of is dat raar?

http://link.marktplaats.nl/384232169

toneblo
31 oktober 2010, 05:32
Waarom niet?

Rinze
31 oktober 2010, 09:24
Had gisteravond ook al gereageerd, maar blijkbaar deed het forum het weer eens niet. Reactie weg :sneaky:

Die Marshall kast kan wel maar je zou hem dan even moeten omsolderen naar 4 ohm, alle speakers parallel dus. Ik weet niet wat voor speakers er toen in een 1960 zaten, heb er een uit 83 gehad en daar zaten 75T's in. Of dat nou de mooiste combi is met een DS head.. Heb wel eens gehoord dat in vroege JCM 800 kasten 65 watters zaten.

Er hoorde in die tijd een 2*15 inch kast met JBL's bij. Heb zelf een 130 watt DS gehad met een 4*12 London City met G12H's eronder, klonk lekker en ontzettend hard. Spijt dat ik beide verkocht heb :makeup:

Rocketman
31 oktober 2010, 11:03
ja ik heb dat ding al jaren en zat er over te denken om m te verkopen maar ik heb m een paar dagen terug even geprobeerd in de repetitieruimte op het cabinet van de andere gitarist en het lijkt me wel eigenlijk een heel stoer ding om een tijdje op te spelen en te zien of t wat is.

Maar eerst dacht ik dus dat ik er geld voor zou krijgen, maar als ik m gebruik en ik mot speakers hebben dan gaat het me dus geld kosten.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een zo goedkoop mogelijke oplossing om m een tijdje te gebruiken.

jacky
31 oktober 2010, 11:30
Het is gewoon een twin in een top formaat

je dient dus 2 x 12 of 2x15 of 4 x12 of 6 x 10 aan te sluiten maar wel als 4 ohm

Prima amps voor als je niet en hele twin wil sjouwen maar in delen

Pepe
31 oktober 2010, 11:38
Een 8 ohm speaker op een 4 ohm kan toch niet zoveel kwaad? Mijn Bassman heeft daar jaren op gedraaid hoewel, toegegeven, de techguys daar altijd een beetje zuur keken.

Rinze
31 oktober 2010, 11:39
Het is gewoon een twin in een top formaat

je dient dus 2 x 12 of 2x15 of 4 x12 of 6 x 10 aan te sluiten maar wel als 4 ohm

Prima amps voor als je niet en hele twin wil sjouwen maar in delen

Al blijft ie loodzwaar.. en het gewicht zat bij die van mij heel erg aan één kant, niet prettig dragen met zo'n handgreep in het midden.

the sure thing
1 november 2010, 06:40
Een 8 ohm speaker op een 4 ohm kan toch niet zoveel kwaad? Mijn Bassman heeft daar jaren op gedraaid hoewel, toegegeven, de techguys daar altijd een beetje zuur keken.... geen enkel probleem. Ik heb meer dan een jaar lang mijn Fender BMR een 4 Ohm uitgang op een 8 Ohm speaker aangesloten.

tidalwave_sideburns
1 november 2010, 13:45
Hee Rocketman, tijd niet gezien! Alles goed verder?

Rocketman
6 november 2010, 20:39
Zekers alles goed. Met jou?


Ik zit me nog steeds af te vragen wat nou een leuke goedkope maar toch acceptabele optie is voor een kabinetje zodat ik een tijdje kan showmannen. :rockon:

tidalwave_sideburns
8 november 2010, 14:15
Dan kan je het best de tweedehandsmarkt afstruinen. Instapcabinetjes als Harley Benton of Framus kom je vaak tegen en zal je ook wel weer kunnen verkopen tegen dezelfde prijs. Vaak worden zelfbouw 2x12jes vrij goedkoop aangeboden, dus als de voornaamste voorwaarde is dat er geluid uitkomt en je versterker niet molt kun je dat ook overwegen. Vaak, maar je weet maar nooit, zullen die kastjes helemaal niet verkeerd klinken.

Succes ermee