PDA

View Full Version : St Blues ?



Mr10
30 oktober 2010, 13:16
Heeft iemand ervaring met St Blues gitaren ? Bijvoorbeeld in vergelijking met een Tele?
Ik was gisteren in Eindhoven en heb er 1 even geprobeerd, maar vind het toch lastig te beoordelen, even in de winkel. Ik heb hem nu ook alleen maar clean gehoord.

Mr10

pasqual
30 oktober 2010, 13:26
als ik de reviews moet geloven zijn het goeie gitaren met een degelijk pakketje hardware en elementen. maar als je zo'n gitaar probeert kan je maar één conclusie trekken: het bevalt of het bevalt niet, ongeacht de prijs en/of reputatie.

groeten Pasqual.

alex1959
30 oktober 2010, 13:39
Ik heb diverse Saint blues gitaren.
61 South
Mississippi Bluesmaster
Bluesmaster II

Ik vind het geweldige gitaren, balans, klank, sustain, en de hals is erg goed. makkelijk bespeelbaar.
Het leuke van saint blues is dat bijna alle modellen Push/Pull schakelingen hebben die op alle modellen een verschillende functie hebben. Ik vind het Tappen van de elementen erg cool.
De output is lekker hoog waardoor je met een laag wattage amp lekker snel een rand krijgt en als het element tapt dan is het geluid weer clean.

Zelf denk ik eraan om eens de custom shop modellen te gaan proberen. Deze moeten helemaal waanzinnig zijn.

Mr10
30 oktober 2010, 15:53
Ik heb diverse Saint blues gitaren.
61 South
Mississippi Bluesmaster
Bluesmaster II

Ik vind het geweldige gitaren, balans, klank, sustain, en de hals is erg goed. makkelijk bespeelbaar.
Het leuke van saint blues is dat bijna alle modellen Push/Pull schakelingen hebben die op alle modellen een verschillende functie hebben. Ik vind het Tappen van de elementen erg cool.
De output is lekker hoog waardoor je met een laag wattage amp lekker snel een rand krijgt en als het element tapt dan is het geluid weer clean.

Zelf denk ik eraan om eens de custom shop modellen te gaan proberen. Deze moeten helemaal waanzinnig zijn.

Klinkt goed, dat tappen lijkt mij ook een mooi extraatje. Hoor je vanwege het klankgat bij de 61 South veel verschil in geluid met de bluesmaster II?

alex1959
30 oktober 2010, 19:19
Het klankgat bij de 61 South heeft wel degelijk een functie in de klank, de gitaar klinkt wat warmer en ik heb in de neck positie een P90 element zodat hij ook goed geschikt is voor jazzy werk.
Dit is een hele mooie combi met de single coil bij de brug.

Persoonlijk speel ik met de schakelaar in de midden stand en dan Tap ik de single coil, dat in combinatie met de P90 is wel zo mooi.

een ander voordeel van de 61 South is het gewicht. Slechts 2,6 kg.

RS-Rik
30 oktober 2010, 22:15
Schijnt best de shit te zijn