PDA

View Full Version : Offset minimeeting!



j-op
30 oktober 2010, 12:42
Voortkomend uit het Novak-topic: Ben je geinteresseerd in Jazzmasters, Jaguars, Mustangs, Musicmasters, Novaks, Lollars enzovoort? Schroom niet en laat van je horen!

De mogelijkheden hier in de buurt:

Locatie:
- 013 in Tilburg verhuurt oefenruimtes; €27 voor de grote, €20 voor een kleine. In beide gevallen staan 2 versterkers, drumstel (zonder bekkens) en een basversterker.
Voor meer voorlopige info, zie post #10 even verderop!


Wat kan ik meenemen:
- Fender Jazzmaster, aan alle kanten gemod
- eventueel Fender Bronco, alleen als het niet te ver weg is. Twee gitaren in het OV is helemaal niks.
- Fulltone '69, Hoof Fuzz, Malekko Echo (en nog wat minder boeiende pedaaltjes)
- op voorwaarde dat ik hem niet verder dan 50 meter hoef te dragen: Fender 75 buizenbak

Mitch
30 oktober 2010, 12:53
Mij lijkt het ook leuk, al zit ik juist wat slechter in mijn vrije tijd, tot februari :(
We hebben hier wel onze eigen oefenruimte ter beschikking met mijn AC30, AC15 en als ik 'm lief aankijk de Studiotone van mijn maat (reverb!). Maar een stukkie rijden is ook niet erg...
Jazzmaster CIJ, fully pimped en hoewel een vreemde eend in de bijt kan mijn De Gier Custom ook worden ingezet.

Nielsje
30 oktober 2010, 14:26
Geen offset voorhanden, maar ik ben er wel graag bij.

Misschien met compensatie-strat :)

Lexvandoef
30 oktober 2010, 14:30
Leuk idee! Mocht ik tijd hebben dan wil ik ook wel komen. Heb ook geen offset, maar wel een ampje die ik ter beschikking zou kunnen stellen. :)

Nielsje
30 oktober 2010, 18:26
Lex, jij bént offset.

Wabbie
30 oktober 2010, 22:01
Ik kan ook wat regelen in Enschede als dat misschien een optie is. Poppodium Atak heeft erg mooie oefenruimtes die als voorzien zijn van Koch versterkers.

Verder kom ik graag, ik heb zowel een volledige gemodde CiJ jazzmaster als een handgebouwde Jazzbass ;)

Data: 18 december moet ik optreden met mijn band, November zit ik een beetje lastig met mijn weekenden maar is er wel tijd te vinden denk ik. Zondagen zijn voor mij meestal een beetje lastig ivb met repetities maar die willen nog wel eens schuiven dus daar kan ik een mouw aan passen. Doordeweeks gaat mij niet lukken ivb met stage.

Misschien handig als een paar mensen de organisatie op zich nemen om eea een beetje ordelijk te laten verlopen?

FruscianteFan
30 oktober 2010, 23:14
Mij lijkt het ook leuk, al zit ik juist wat slechter in mijn vrije tijd, tot februari :(
We hebben hier wel onze eigen oefenruimte ter beschikking met mijn AC30, AC15 en als ik 'm lief aankijk de Studiotone van mijn maat (reverb!). Maar een stukkie rijden is ook niet erg...
Jazzmaster CIJ, fully pimped en hoewel een vreemde eend in de bijt kan mijn De Gier Custom ook worden ingezet.
Naar jouw De Gier ben ik sowieso enorm benieuwd.

Ik moet nog even kijken wanneer ik kan, november wordt wat moeilijk voor mij. Doordeweeks kan ik gratis reizen, in het weekend is OV sowieso wat lastiger (maar misschien dat ik een auto mee krijg).

Ik kan mijn CIJ Jaguar meenemen, behoorlijk gemod en afgeragd. Met SD JB Jr in de brug en binnenkort een Novak jag-v in de hals. Mocht ik een auto ter beschikking hebben, dan gaat mijn Blues Junior ook mee, misschien een paar pedalen (bijv. een blackstar en rat, maar vooral gewoon mijn tuner).

Wabbie
31 oktober 2010, 11:03
Ah gaaf iemand met een jaguar! Ik heb nog nooit een Jag naast mijn Jazz kunnen houden, dus dat vind ik zeker wel interessant.

Ik heb verder ook een auto tot mijn beschikking en ik ben ook best bereid een aantal mensen op te pikken als het een beetje op de route ligt. Ik kan evt. nog wel mijn Kitty Hawk m3 een een crappy marshall 1x12 kastje meenemen.

FruscianteFan
31 oktober 2010, 11:45
Ik hoop dat er wel meer mensen met Jags komen. Al ben ik bang dat als ik een vintage Jag in mijn handen heb, ik de mijne niks meer aan vind. Maar goed, eerst nog maar eens zien dat ik zelf kan.

En ehh, ik geloof dat Overasselt (omg. Nijmegen) wel lekker op de route ligt van Enschede naar Tilburg ;)

j-op
31 oktober 2010, 12:34
Nice, ik had gedacht dat er minder animo zou zijn. Ben benieuwd naar de verschillende mods van de CIJ JM's. :)

De datum: November valt dus af. Ik denk dat we in december de grote meeting een beetje voor de voeten lopen als we deze een week voor of na de grote houden (of zie ik dat verkeerd?). 26 december is kerst, dus dan zitten we alweer in januari, waarin alle studenten volgebouwd zitten met tentamens; dus een weekend aan het eind van januari, begin februari?

De Locatie: Ik heb Enschede eens even ingetikt in de NS-planner en ik denk dat het een beetje onhandig wordt als de meerderheid 3 á 4 uur moet reizen, en dat is dan alleen nog maar de heenweg. Een ruimte in 013 (http://www.013.nl/muzikanten-informatie) huren kan dus. Met 6 man is een kleine ruimte niet groot genoeg, de grote (€27 per blok) moet prima zijn. Ik neem maar even aan dat 3 uur te kort is, dus dan kunnen we de ruimte voor 2 blokken huren (dat is samen van 12.30u tot 19.00u). Ikzelf heb in ieder geval geen probleem met een tientje bijleggen voor de ruimte.

Is er trouwens iemand met een eigen bekkenset? Misschien wel leuk om met drummer erbij te spelen. Anders kan ik een klasgenoot ook wel vragen om te drummen, doet 'ie graag.

En als laatst: Ik ben vooral actief op een speciaal Offset-forum en ik kan dit ook even forwarden naar de Nederlandse leden daar, als jullie dat een leuk idee vinden.

Wabbie
31 oktober 2010, 13:17
013 lijkt me het centraalst inderdaad, Enschede ligt ook eigenlijk gewoon in Duitsland ;).
Goed idee om de nederlanders van het offset-forum ook uit te nodigen, ik wil nog wel eens een echte vintage jazz of jag testen.

@FruscianteFan, volgens mij ook wel soort van dus dat gaat vast goedkomen.

FruscianteFan
31 oktober 2010, 13:30
Hebben Joey Handsome en Dweezman niet een oude Jag?

Wabbie
31 oktober 2010, 14:55
Ik dacht inderdaad dat er een '64 jag rondzwierf hier op het forum, en er moet ook nog iemand zijn met een 70' jazzmaster.

Mitch
31 oktober 2010, 15:27
Dweezman sowieso. Een tip op Offsets vind ik prima en de datum eind januari/begin februari zou mij een heel stuk fijner uitkomen dan op korte termijn. Reizen is geen probleem, maar alleen voor een ruimte waar je een beetje volume kan maken, dus niet thuis of zo. Vooralsnog lijkt Tilburg redelijk centraal.

j-op
31 oktober 2010, 15:49
Klikkerdeklik (http://offsetguitars.com/forums/viewtopic.php?f=12&t=41290)

De oproep op OffsetGuitarForum

Mitch
31 oktober 2010, 16:02
De gemodde en gepimpte CIJ Jazzmasters zijn al in de meerderheid geloof ik :)

FruscianteFan
31 oktober 2010, 16:48
Inderdaad, al komt dat in mijn geval vooral doordat ik niet van de soldeerbout kan afblijven.

j-op
31 oktober 2010, 17:28
Tja, ik las op het internet ..... ;)
Ben wel echt verdomd blij met die gitaar en dat ding gaat niet meer weg.

Maareh, ik stel voor dat we de mensen op Offset(guitars) nog even de tijd geven, in de tussentijd kan iedereen hier al kijken of een datum een voorkeur heeft.

Zaterdag 29 januari
Zondag 30 januari

Zaterdag 5 februari
Zondag 6 februari
Zaterdag 12 februari
Zondag 13 februari

Ikzelf zie op die data nog niks op de concertagenda staan waar ik me enorm tot aangetrokken voel en de rest van mijn activiteiten kan vaak wel een beetje schuiven, dus voorzover kan ik op alle 6 de data. :)

FruscianteFan
31 oktober 2010, 17:44
Tja, ik las op het internet ..... ;)
Die snap ik even niet...

Vooralsnog kan ik op al die data wel, maar ik durf het nu nog niet te zeggen.

Wabbie
31 oktober 2010, 17:57
Voorals kan ik ook op alle data, maar mijn agenda loopt niet zo ver vooruit.

j-op
31 oktober 2010, 19:37
Die snap ik even niet...

Er is gewoon niet zoveel (zeg maar gerust niks) te vinden over dit soort gitaren in 'het echte leven', dus heb ik eigenlijk over alle onderdelen op internet moeten lezen en was het dus maar de vraag of ik het wat zou vinden. Maar van de andere kant is alles weer redelijk makkelijk te verkopen, als iets niks is.

j-op
1 november 2010, 16:12
Wauw, zelfs iemand uit Engeland is geinteresseerd.

(jaja, ik wilde gewoon even bumpen :chicken:)

Edit: Oh ja; nog twee á drie mensen en dan is de ruimte wel vol.

Wabbie
1 november 2010, 20:20
Goede zaak! Altijd leuk als er interesse uit het buitenland is!

Mitch
1 november 2010, 20:47
Het is toch juist hip om tégen buitenlanders te zijn of loop ik nu achter? :D
Nee geintje, lijkt me leuk. Nog een Belg erbij, moet te doen zijn naar Tilburg. Hebben we een Euro-mini-meet!

Noid
1 november 2010, 22:06
Het is toch juist hip om tégen buitenlanders te zijn of loop ik nu achter? :D
Nee hoor, zolang ze zich maar aanpassen (zoals haren blonderen etc).

Back on topic: Zijn deze Off set genoeg om wellicht ook hun opwachting te mogen maken?
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/Simg2127.jpg?t=1275247602

Dweezman
1 november 2010, 23:51
Yeah, Jaguar uit '65 en een Mustang van '67 alhier. Maar: http://is.gd/gAxSP

;-(

FruscianteFan
1 november 2010, 23:54
Toch maar Enschede dan? ;)

j-op
2 november 2010, 10:43
Hehe, mij maakt 't niet zo veel uit. :)

Iedereen is natuurlijk welkom, maar de grote ruimte in 013 is bij 8 of 9 man wel vol. Ik las ook al in Offtopic dat iemand interesse had, dus misschien is het handig als ook echt íedereen die interesse heeft even iets laat horen. Als het nog meer mensen worden moeten we maar een oefenruimte erbij pakken.

FruscianteFan
2 november 2010, 11:03
Dan is het wellicht handig om een lijstje te maken, al geloof ik dat het één en ander nog behoorlijk pril is. Zonder datum en locatie is het lastig om te zeggen of je komt of niet... maar de locatie hangt weer af van wie er komt ;)

Ik moet zelf trouwens ook nog even kijken wat de kosten gaan worden. €6 pp voor de oefenruimte is goed te doen, maar ik heb nu nog geen idee wat de reiskosten gaan zijn.

Overigens, ik ben een keer bij een soort van meeting geweest (niet GN), en dat was best een zooitje ongeregeld. Teveel gitaristen die elk hun eigen gear mee hadden en die een beetje door elkaar heen speelden. Dan lijkt het mij een stuk beter om niet teveel versterkers te hebben...

j-op
2 november 2010, 11:17
Ah, jij hebt organisatietalent. :ok:

1. Mitch
2. Nielsje
3. Lexvandoef
4. FruscianteFan
5. Wabbie
6. J-op
7. Noid
8. J3ro3n

9. Jimbo (uit Engeland)?
Ik heb in het topic op Offset gevraagd of Jimbo dan toevallig hier is, of speciaal hiervoor naar NL komt. Ik weet niet of een meeting honderden euro's aan de vliegreis en het hotel waard is, namelijk. Kijken wat 'ie zegt.

10. Eventueel een drummer? Of heeft iemand eigen bekkens?

Goeie van de versterkers! Als ik de ruimte reserveer zal ik vragen om een Marshall en de Fender Twin die ze hebben, en als iemand dan nog een Vox heeft hebben we de verschillende soorten, toch?

j3r03n
2 november 2010, 11:41
Dit heb ik helemaal over het hoofd gezien!

Afhankelijk van datum en locatie heb ik ook interesse. Ik heb een CIJ Jaguar met een Mustangbrug en een SD JB jr. in de brug om aan de tand te voelen. Lijkt me leuk om te vergelijken met bijvoorbeeld die van FruscianteFan -de mijne is erg schel- en om dus tips op te doen m.b.t. evt. andere potmeters.

Dus zet mij maar bij de geïnteresseerden :)

FruscianteFan
2 november 2010, 11:48
Goeie van de versterkers! Als ik de ruimte reserveer zal ik vragen om een Marshall en de Fender Twin die ze hebben, en als iemand dan nog een Vox heeft hebben we de verschillende soorten, toch?
Dat lijkt me een strak plan. Zeker omdat we allemaal totaal niet op elkaar zijn ingespeeld, dan zijn 2 of 3 versterkers wel genoeg, denk ik.

En ik ben inderdaad erg benieuwd naar jouw Jag, j3r03n, omdat we op dit moment eigenlijk precies dezelfde configuratie hebben. Op dit moment heb ik ook nog een switch ingebouwd om het halshelement weer zo schel te laten klinken. Maar als het goed is heb ik dus wel binnenkort een Curtis Novak in de halspositie...

j-op
2 november 2010, 12:23
Ik heb je erbij gezet, Jeroen. :)

Mitch
2 november 2010, 14:05
Lex, Niels en ik hebben ook al het één en ander aan meetings georganiseerd en/of in goede banen geleid, da tkomt wel goed ;)
Aan te raden is inderdaad: een goede inventarisatie vooraf en dan vooral qua versterkers. Omdat het hier vooral om een gitaar vergelijk gaat is een lijstje met gitaren zeer handig. Je kan dan vantevoren bekijken welke zo interessant zijn dat iedereen ze wil horen (centraal doen dus) en welke behoefte er onderling bestaat. Voor specifieke vergelijken kan dan eventueel een tweede ruimte gehuurd worden, maar de ervaring leert dat de meeste mensen dan toch in dezelfde ruimte blijven hangen :D
Bij offsets lijken me delays en/of fuzzes ook redelijk onontkoombaar, dus daar zou ik er wel een paar van laten komen.
Inventariseren in het topic óf per email.

Harry
2 november 2010, 14:28
beetje off-topic, maar waarom gaat het over offset? Naar mijn weten is dit een druktechniek, maar waar staat het hier voor?

j-op
2 november 2010, 14:49
Offset is ook bepaald soort gitaarvorm. Het komt erop neer dat de 'inhammen' van de taille van de gitaar niet op gelijke hoogte staan met elkaar, zoals dat bijvoorbeeld bij een Telecaster wel zo is. De bekendste voorbeelden van zulk soort gitaren zijn de Fender Jazzmaster en Jaguar.

Ik heb er al zin in, en neem mee:
- Fender Jazzmaster, CIJ, maar helemaal gemod met een Novak JM-V, AVRI brugpickup, AVRI tremolo, Mastery brug etc.
- 1978 Fender Bronco (voor de leuk)

Qua pedalen:
- Fulltone '69
- Earthquaker Hoof fuzz
- Malekko Echo 600D
- Eventueel '88 Proco Rat

FruscianteFan
2 november 2010, 16:36
Lex, Niels en ik hebben ook al het één en ander aan meetings georganiseerd en/of in goede banen geleid, da tkomt wel goed ;)
Aan te raden is inderdaad: een goede inventarisatie vooraf en dan vooral qua versterkers. Omdat het hier vooral om een gitaar vergelijk gaat is een lijstje met gitaren zeer handig. Je kan dan vantevoren bekijken welke zo interessant zijn dat iedereen ze wil horen (centraal doen dus) en welke behoefte er onderling bestaat. Voor specifieke vergelijken kan dan eventueel een tweede ruimte gehuurd worden, maar de ervaring leert dat de meeste mensen dan toch in dezelfde ruimte blijven hangen :D
Bij offsets lijken me delays en/of fuzzes ook redelijk onontkoombaar, dus daar zou ik er wel een paar van laten komen.
Inventariseren in het topic óf per email.
Ik snap dat je daarmee in de richting van shoegazing denkt, maar dat speel ik dan weer absoluut niet. Eigenlijk ben ik vooral geïnteresseerd in het cleane halselement...

Overigens, ik ben helemaal niet zo organisatorisch ingesteld, ik heb alleen slechte ervaring met eerdere meetings ;)

FruscianteFan
2 november 2010, 16:43
Lex, Niels en ik hebben ook al het één en ander aan meetings georganiseerd en/of in goede banen geleid, da tkomt wel goed ;)
Aan te raden is inderdaad: een goede inventarisatie vooraf en dan vooral qua versterkers. Omdat het hier vooral om een gitaar vergelijk gaat is een lijstje met gitaren zeer handig. Je kan dan vantevoren bekijken welke zo interessant zijn dat iedereen ze wil horen (centraal doen dus) en welke behoefte er onderling bestaat. Voor specifieke vergelijken kan dan eventueel een tweede ruimte gehuurd worden, maar de ervaring leert dat de meeste mensen dan toch in dezelfde ruimte blijven hangen :D
Bij offsets lijken me delays en/of fuzzes ook redelijk onontkoombaar, dus daar zou ik er wel een paar van laten komen.
Inventariseren in het topic óf per email.
Ik snap dat je daarmee in de richting van shoegazing denkt, maar dat speel ik dan weer absoluut niet. Eigenlijk ben ik vooral geïnteresseerd in het cleane halselement...

Overigens, ik ben helemaal niet zo organisatorisch ingesteld, ik heb alleen slechte ervaring met eerdere meetings ;)

enneh, lijstjes?

- Fender CIJ (2006?) Jaguar. Mustang-zadels, vastgeschroefde- en gesoldeerde vibrato, 3-standenschakelaar, on-off-on-schakelaar voor weggewerkte 50K tonepot, en Seymour Duncan JB Jr. met serie/parallel-schakelaar.

Pedalen:
- EHX LPB-1
- Blackstar Ht-Drive
- Proco Rat 2
- Moog Freqbox (als ik dan toch mijn plank mee zou nemen)
- Boss DD-7
- EHX Holy Grail
- Ibanez soundtank 60's fuzz
- A/B-switch (wellicht handig om gitaren over dezelfde versterker te testen)

Maar ik hoor het wel of het praktisch is om daar e.e.a. van mee te nemen, of juist niet.

RoelSmoel
2 november 2010, 16:50
Hoog Fender gehalte.. Ik zou ook wel willen komen met mijn EvH, maar de afstand vind ik niet geweldig, en ik heb nu ook niet echt een OV waarmee ik de hele wereld over kan reizen (niet te letterlijk nemen aub..)

rpl
2 november 2010, 16:55
Hoog Fender gehalte.. Ik zou ook wel willen komen met mijn EvH, maar de afstand vind ik niet geweldig, en ik heb nu ook niet echt een OV waarmee ik de hele wereld over kan reizen (niet te letterlijk nemen aub..)

Je hebt gelijk Limburg is buitenland :D

RoelSmoel
2 november 2010, 17:44
Je hebt gelijk Limburg is buitenland :D

De initiatief nemer komt oorspronkelijk ook uit Limboland hoor:soinnocent:

j-op
2 november 2010, 18:33
En verdomd blij dat ik daar weg ben. :soinnocent:

:D

Maareuh, anderhalf uur in de trein is echt zó voorbij. Tenminste, zolang je niet gaat zitten duimendraaien en een iPod en/of een boekje meeneemt.

Wabbie
2 november 2010, 20:23
Wow, ben je even een dag weg escaleerd het offset topic ;), Anyway, lijkt me inderdaad handig om te zorgen voor niet teveel versterkers anders wordt het een chaos ( kan ik me nog wel herinneren van de basgitaarforum meeting, het versterker hok was een enorme teringherrie). Ik ben zelf niet zo van de pedalen, ik heb alleen een Morley Wah en een zelfbouw muff fuzz liggen die ik wel wil meenemen als daar intresse in is.

In Enschede kan ik een redelijk grote ruimte huren met daarin twee of meer koch's, een drumstel en een basversterker. Misschien kan ik ook wel kijken of ik het cafe kan regelen in Atak, maar dan zal ik echt even met de jongens alsdaar om de tafel moeten gaan zitten. Maar dan moet er wel flink wat animo voor zijn.

synapse
2 november 2010, 21:19
Bij offsets lijken me delays en/of fuzzes ook redelijk onontkoombaar, dus daar zou ik er wel een paar van laten komen.
Inventariseren in het topic óf per email.

Ik ben nogal onwetend, maar waarom zijn delays en fuzzes onmisbaar bij jaguars en jazzmasters? Ik vind de mijne, een avri jaguar, ook clean prima klinken.

Mitch
2 november 2010, 21:35
Blijkbaar vergis ik me in de Nederlandse offset gebruiker. Ik vind de mijne ook het lekkerst op clean en lichte crunch, maar een delaytje hoort er dan wel weer bij om het écht mooi te maken :D

Mag ik zeggen dat die Kochs Enschede niet aantrekkelijker maken? :eek:

Maar hoe dan ook, mogelijk mee te nemen:
-Fender CIJ Jazzmaster met Novaks, Mastery
-De Gier Custom (JM bodyvorm, Les Paul houtsoorten, Gretschy hardware)
-AC15CC1x of AC30HH met Vernet 2x12MK afhankelijk van de carpooling
-pedalboard of even los de Deluxe Memory Man

Wabbie
2 november 2010, 21:39
Mag ik zeggen dat die Kochs Enschede niet aantrekkelijker maken? :eek:


nee :hippie: :lovelove:

j-op
2 november 2010, 21:55
Ik ben nogal onwetend, maar waarom zijn delays en fuzzes onmisbaar bij jaguars en jazzmasters? Ik vind de mijne, een avri jaguar, ook clean prima klinken.

JM's en Jags worden erg veel gebruikt in de wat alternatievere, experimentele soorten van rockmuziek, zoals shoegaze. En bij zo'n muziekstijlen worden fuzz- en delaypedalen ook erg veel gebruikt.

Ik speel wel het meest met een fuzzpedaal aan (60 - 40% of zo), gewoon omdat het zo onge-loof-lijk vet klinkt. :cooler:

FruscianteFan
2 november 2010, 23:40
Ik kreeg vandaag bericht dat mijn Curtis Novak op de post is gedaan, dus:


- Fender CIJ (2006?) Jaguar. Mustang-zadels, vastgeschroefde- en gesoldeerde vibrato, 3-standenschakelaar, on-off-on-schakelaar voor weggewerkte 50K tonepot, en Seymour Duncan JB Jr. met serie/parallel-schakelaar.
+ Curtis Novak.

Het zal me benieuwen wat de gitaar nog moet ondergaan tussen nu en de meeting...

j3r03n
3 november 2010, 00:16
Niet dat het er iets toe doet, maar ik wil het toch aan jullie kwijt: ikzelf ben voornamelijk geïnteresseerd in (het verschil tussen) de Jazzmasters en de Jaguars, hun directe familie en hun modificaties. Trapdoosjes zijn allemaal leuk en aardig, maar da's niet mijn drijfveer om naar de Offset meeting te komen.
Maar nogmaals: leuk initiatief en ik zie al uit naar de locatie en de datum.

j-op
9 november 2010, 17:16
Nou, de Engelsman heeft niet meer gereageerd, dus zullen we eens een datumpje prikken? Zaterdag 5 februari? :ok:

Wabbie
9 november 2010, 19:19
dan kan ik vast wel ;)

Mitch
9 november 2010, 21:23
Een zondag heeft de voorkeur, maar als het zaterdag wordt: ook goed!

j3r03n
9 november 2010, 21:53
Zaterdag 5 februari komt mij goed uit. Die zondag trouwens ook wel.

j-op
1 januari 2011, 13:42
Ennnn: bump! Zal ik komende week eens naar 013 bellen om te kijken of ik al kan reserveren of is het voorbij met de interesse? :)

Een week of twee geleden heb ik trouwens ook gemaild naar iemand van café Extase, want zij hebben een zaaltje met een podiumpje (wat ruimer dan een oefenruimte), maar daar heb ik niks van teruggekregen. Jammer, want bij de oefenruimtes 013 heb je geen barretje of zo waar je drank kunt kopen, als ik me dat goed herinner.

Wabbie
1 januari 2011, 14:05
Intresse wel, alleen 5 februari kan ik niet :(

j-op
9 januari 2011, 22:59
Nog maar eens een bumpje dan? Gegadigden? Zondag 6 februari kan wat mij betreft ook. Als alles doorgaat zou ik wel graag woensdag op z'n laatst naar 013 bellen, als het later wordt met bellen ben ik bang dat twee blokken achter elkaar huren een probleem zal worden.

En het viel me net op dat de openingstijden van de oefenruimtes verruimd is:

In de kelder van Poppodium 013 (vlak naast de kleedkamers onder de Dommelsch Zaal) bevinden zich zes volledig ingerichte oefenruimten waar je elke dag - in blokken van drie uur - tussen 09.00 uur en 00.00 uur gebruik van kunt maken.

Link (http://www.013.nl/muzikanten-informatie)

FruscianteFan
10 januari 2011, 03:41
Voorzover ik weet, kan ik die dag wel.

hezz
10 januari 2011, 12:22
Ik heb interesse... ook al heb ik geen mooie offset, ik kom wel kijken (en proberen als dat zou mogen)

Mitch
10 januari 2011, 14:59
Ik ben zeker nog geïnteresseerd, maar ik wil wel zeker weten (net als de organisator natuurlijk) dat er voldoende animo is. Om nou naar Tilburg te rijden en een zondag op te offeren om naar twee andere gitaren te komen kijken zou een beetje zonde zijn.
Dus laat het horen mensen!

j-op
10 januari 2011, 20:02
Wat dachten jullie hiervan: We stellen een 'deadline' in van woensdagmiddag 16.00u. Hebben voor die tijd minstens 8 mensen zich echt opgegeven die in totaal minstens 5 offsets meenemen, gaat het gebeuren door. Wat de datum betreft, iedereen kan vast even aangeven of zaterdag 5 of zondag 6 februari beter uitkomt.

Wordt dat niet gehaald, andere keer dan maar. Ik merk dat de Jazzmasters en Jaguars de laatste tijd nogal in trek zijn, dus ik neem aan dat de sterren ons misschien gunstiger gezind zijn over een paar maanden (om me maar even heel zweverig uit te drukken ;)).

Omdat lijstjes zo geweldig leuk zijn:

Mensen:
1. j-op (kan op zowel 5 als 6 februari)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Gitaren:
1. Fender CIJ Jazzmaster, enorm verbouwd; Novak, AVRI hardware enzovoort (j-op)
2.
3.
4.
5.

Wabbie
10 januari 2011, 20:17
5/6 februari wordt erg lastig voor mij helaas.

FruscianteFan
10 januari 2011, 20:34
Ik kan nog steeds niet garanderen dat ik kan, weet ook nog niet precies hoe ik het vervoer nou ga aanpakken... maar goed. Ben wel benieuwd of er uberhaupt niet-verbouwde gitaren komen :D


Mensen:
1. j-op (kan op zowel 5 als 6 februari)
2. FruscianteFan (5 of 6 maakt niet uit)
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Gitaren:
1. Fender CIJ Jazzmaster, enorm verbouwd; Novak, AVRI hardware enzovoort (j-op)
2. Fender CIJ Jaguar (novak hals, SD JBJr brug (voorlopig), aangepaste schakeling (FF)
3.
4.
5.

RoelSmoel
10 januari 2011, 21:02
Als het ergens in een vakantie was, was ik wel langs gekomen met mijn EvH, ook een offset, maar compleet anders dan bijvoorbeeld een Jazzmaster of Jaguar:)

tweng
11 januari 2011, 02:01
Ik weet nog niet of ik kan, maar heb ook wel interesse om te komen.
Ik heb een zelfbouw jazzmasster (eigenlijk een blaster, dus met wide range humbuckers erin, vrij naar Lee Ranaldo ;)
Ik ben momenteel wat veranderingen aan het aanbrengen aan de gitaar, maar dit zou binnenkort moeten gefixt zijn...
En als mijn auto vrij is kan ik ook een Dr Z Maz 38 meebrengen.
Qua pedalen : Fuzz Factory, OCD, Box of Rock, Crowther Hot Cake...

FruscianteFan
11 januari 2011, 02:05
Ik weet nog niet of ik kan, maar heb ook wel interesse om te komen.
Ik heb een zelfbouw jazzmasster (eigenlijk een blaster, dus met wide range humbuckers erin, vrij naar Lee Ranaldo ;)
Ik ben momenteel wat veranderingen aan het aanbrengen aan de gitaar, maar dit zou binnenkort moeten gefixt zijn...
Ach, volgens mij houd ik mijn Jaguar nooit 2 maanden precies hetzelfde. Denk alleen niet dat er voor de meeting al een filtertron in zit, is meer iets voor de lange termijn.

telecastermaster
11 januari 2011, 11:15
Ik snap het hele idee van een offset meeting eigenlijk niet zo goed.:???:

Het enige dat offset gitaren gemeen hebben is toch dat de bodyvorm een beetje scheef is? Is dat niet een beetje weinig gemeenschappelijk? Is het niet gewoon beter om het een Jaguar en Jazzmaster meeting te noemen?

Zeg nou zelf, deze offset gitaren van mij hebben toch maar weinig gemeenschappelijks?


http://farm6.static.flickr.com/5248/5240448359_4a79825394.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4009/4649178821_36afd43857.jpg


http://farm3.static.flickr.com/2726/4315305895_492936251b.jpg

j-op
11 januari 2011, 11:36
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Toch denk ik de bedoeling duidelijk is, door de eerste zin van de eerste post en omdat de JM en Jag toch wel de eerste twee gitaren zijn waaraan gedacht wordt bij het woord 'offset'.

Mitch
11 januari 2011, 14:17
Als je héél goed kijkt zie je dat die ook niet zo heel erg off-set zijn ;) Het is meer dat de bodies een ongelijke ronding hebben. Goed kijken naar het middelpunt van de holling...

1. j-op (kan op zowel 5 als 6 februari)
2. FruscianteFan (5 of 6 maakt niet uit)
3. Mitch (liever 6 dan 5)
4.
5.
6.
7.
8.

Gitaren:
1. Fender CIJ Jazzmaster, enorm verbouwd; Novak, AVRI hardware enzovoort (j-op)
2. Fender CIJ Jaguar (novak hals, SD JBJr brug (voorlopig), aangepaste schakeling (FF)
3. Fender CIJ Jazzmaster (Novaks, Mastery, 250k pots, refinish, deglossed neck)
4.
5.

FruscianteFan
11 januari 2011, 15:40
Neem je je De Gier niet mee? Want als er één gitaar is (behalve misschien een vintage Jag) waar ik echt benieuwd naar ben, dan is het die.

j3r03n
11 januari 2011, 18:19
Hmmmm, misschien ben ik er op de 6e niet, maar misschien wel.

1. j-op (kan op zowel 5 als 6 februari)
2. FruscianteFan (5 of 6 maakt niet uit)
3. Mitch (liever 6 dan 5)
4. j3r03n (5 zeker, 6 onzeker)
5.
6.
7.
8.

Gitaren:
1. Fender CIJ Jazzmaster, enorm verbouwd; Novak, AVRI hardware enzovoort (j-op)
2. Fender CIJ Jaguar (novak hals, SD JBJr brug (voorlopig), aangepaste schakeling (FF)
3. Fender CIJ Jazzmaster (Novaks, Mastery, 250k pots, refinish, deglossed neck)
4. Fender CIJ Jaguar; SD JB jr. brug, Mustang brug (j3r03n)
5.

Mitch
11 januari 2011, 18:47
Neem je je De Gier niet mee? Want als er één gitaar is (behalve misschien een vintage Jag) waar ik echt benieuwd naar ben, dan is het die.

Ja, dat kan wel, maar ik heb maar één JM-koffer. Zou er ééntje los mee moeten. Kan wel, maar ben er niet zo gek op. Heb ook geen hoes verder die groot genoeg is. 't Is ook nooit nodig, ze gaan nooit tegelijkertijd op stap.

j-op
11 januari 2011, 23:38
Ah, kijk, we komen er wel. Mensen zonder offset mogen ('moeten') zich natuurlijk ook opgeven. Niels, Lex? :)

Ik heb trouwens het topic op Offsetguitars.com gisteren ook even gebumpt, maar daar is verder geen reactie meer op gekomen.

Nielsje
11 januari 2011, 23:46
Heb hem op dit moment nog voor beide dagen vrij, maar ik kan natuurlijk geen garantie bieden voor de toekomst. Iets met optredens en afstuderen :)
Anyway, zoals het er nu uitziet ben ik bij. Zonder gitaar, met een zure blik en misschien Lex aan de halsband.

hezz
12 januari 2011, 00:23
Is het idee om dit 's middag te houden of 's avonds?

j-op
12 januari 2011, 00:29
In de middag. Het huren van een oefenruimte moet in blokken van 3 uur, dus van 13.00 tot 19.00 of zo.

j-op
13 januari 2011, 10:48
Uhm... Tja, wat doen we er nu mee? Ik vind het leuk om iets af te spreken en te gaan testen, maar ik denk dat het een beetje overkill is om voor 4 gitaren helemaal een ruimte te gaan huren, laat staan voor 6 uur. En als mensen dan langer moeten reizen dan de meet zelf duurt...

Wabbie
13 januari 2011, 11:09
Misschien een andere datum en bij iemand thuis anders? Dan zijn we van de huur van een oefenruimte af namelijk. Ik zou zelf ook dolgraag komen alleen het weekend van de 5/6de zit ik al vol helaas.

Mitch
13 januari 2011, 11:11
Laat maar waaien dan voorlopig. Eerlijk gezegd zit ik toch al te krap in mijn tijd :(

Nielsje
13 januari 2011, 13:38
Hm.. Gitaarnet zit blijkbaar in een tijd van een hoop mistlukte meetings. Offset meeting, december meeting, strat meeting, nieuwjaarsborrel, het lijkt allemaal niet te lukken..

Nielsje
31 januari 2011, 10:55
Ik neem dat 'ie helemaal van de baan is?
Dan ga ik dat weekend fijn wat anders inplannen :)

Kim Wilson
31 januari 2011, 11:44
Hm.. Gitaarnet zit blijkbaar in een tijd van een hoop mistlukte meetings. Offset meeting, december meeting, strat meeting, nieuwjaarsborrel, het lijkt allemaal niet te lukken..
Overdrive-meeting...