PDA

View Full Version : Alternatief Boss ME-50



Thomk
30 oktober 2010, 11:46
Beste Muzikanten,

Na ca een jaar mijn ME-50 te hebben gebruikt ben ik er nog steeds tevreden mee, laat ik wel eerlijk zijn er zitten veel effecten, modulations, en delays die ik eigenlijk niet gebruik.

Vaak voor de Reverb en Delay gebruik ik op de Roland Cube 80x zelf. Ik weet het SOLID state :P Geen geld voor een buis en deze transistor vindt ik toch wel een van de betere OFFTOPIC!

Op de ME-50 gebruik ik vaak de OD-1/Scream/DS-1 en de RAT. Daarbij zit ik ook vaak te stoeien met de Tone Modify. Dit vindt ik echt geweldig. De Noise Gate is ook super en de Compressor niks over te klagen.

Toch denk ik dat er betere alternatieven op de markt zijn. Of dat ik dit misschien ook heel goed met een paar losse pedalen kan halen.( Al ben ik hier niet zoon fan van omdat ik maar een kleine kamer heb:P)

Dus gelieve komen met Multieffecten pedalen die echt helemaal geweldig zijn. Vindt toch dat veel Overdrives en Distortions op de ME-50 erg modderig worden.

Alvast bedankt!

Thomk
30 oktober 2010, 19:59
Heeft niemand een leuk idee?:soul:

lollol
30 oktober 2010, 20:20
Neem gewoon losse pedalen (of een M9/M13)
Er passen best wat losse pedalen op de grond waar nu je boss staat

Henri H
30 oktober 2010, 20:36
Die Cube heeft toch ook nog ingebouwde effecten?
Gebruik je die ook nog?

Ik weet niet of het verstandig is om te investeren in een andere FX-unit.
Het lijkt mij verstandiger om te sparen voor een andere (buizen)versterker, en daar op den duur je pedalen bij te kiezen.

Wat je ook zou kunnen overwegen is b.v. een GT-8/10, Tonelab of Pod te kopen.
Hierbij zou je die Cube kunnen blijven gebruiken, maar op den duur ook een full range gepowerde speaker, en/of evt. je PC speakers of je hifi-set.

Een GT-8/10 kun je later ook heel goed gebruiken met een buizenversterker via de zgn. 4 kabel methode (4CM).

Thomk
31 oktober 2010, 16:41
Die Cube heeft toch ook nog ingebouwde effecten?
Gebruik je die ook nog?

Ik weet niet of het verstandig is om te investeren in een andere FX-unit.
Het lijkt mij verstandiger om te sparen voor een andere (buizen)versterker, en daar op den duur je pedalen bij te kiezen.

Wat je ook zou kunnen overwegen is b.v. een GT-8/10, Tonelab of Pod te kopen.
Hierbij zou je die Cube kunnen blijven gebruiken, maar op den duur ook een full range gepowerde speaker, en/of evt. je PC speakers of je hifi-set.

Een GT-8/10 kun je later ook heel goed gebruiken met een buizenversterker via de zgn. 4 kabel methode (4CM).


Er zitten inderdaad nog effecten op de Roland Cube 80x heel mooi zelfs. Laten we eerlijk blijven geen buis maar wel heel warm voor een Solid state en lekker scheurend zonder modderig te worden.

Daarin tegen als ik de BOSS me-50 gebruik samen met de effecten van de Cube is dit echt helemaal niks. De me-50 zit in in mijn Chain Gitaar-->Cry baby---> me-50---> Cube. Maar ik heb ook wel is gehoord dat je zoon pedaal recht streeks op de versterker kan aansluiten(Dus dat hij niet in de chain zit). Klopt dit?? en wat heb je hier dan voor nodig op mijn versterker.

Die 4 cm kabel methode kan iemand daar wat meer over toelichten?

Ik zie het al genoeg mogelijkheden, dit maakt het soms ook wel erg moeilijk.




Er zijn natuurlijk 30 verschillende pedalen( Multieffect pedalen). Ik wil echt geen losse pedaaltjes de ruimte de kabels het kan allemaal gewoon niet. Vindt die multieffect pedalen helemaal super tuurlijk qua pretaties zal het minder zijn dan een single box maar je moet je prioriteiten stellen.

Dus om wat meer meningen rond te laten gaan. Er zijn Line 6(m9/m13/Pods enz, VOX,(Tonelab),Boss(ME-50/ME-70/G-8/G-10) nou ga maar door welke vinden jullie het beste.

Kijk niet te veel naar persoonlijke smaak. Maar na Gebruiksvriendelijkheid/kwaliteit/Prestaties.




Alvast bedankt iedereen!!

Henri H
31 oktober 2010, 17:05
Wat die chain en het rechtstreeks aansluiten betreft, denk ik dat je doelt op het aansluiten via de FX-loop?
Ik weet niet of jouw Cube een FX-loop heeft?

Wat de 4 kabel methode (op z'n Engels: 4 cable method >>> 4CM) betreft, ff zoeken op bossgtcentral (http://www.bossgtcentral.com/showthread.php?25188-What-is-4CM&highlight=4+cable+method).

Thomk
31 oktober 2010, 17:12
Wat die chain en het rechtstreeks aansluiten betreft, denk ik dat je doelt op het aansluiten via de FX-loop?
Ik weet niet of jouw Cube een FX-loop heeft?

Wat de 4 kabel methode (op z'n Engels: 4 cable method >>> 4CM) betreft, ff zoeken op bossgtcentral (http://www.bossgtcentral.com/showthread.php?25188-What-is-4CM&highlight=4+cable+method).



Er zittenw el Foot switch ingangen in maar dit is voor het aan/uit zetten me een Boss fs-6 van mijn effecten van de Cube zelf.

Een EXT speaker max 8ohm(van plan om een xtra speaker box te kopen)

Recording OUT/phones ingang

Line OUT ingang

Aux Ingang

Kan ik misschien in een van deze de ME-50 dan stoppen?

Henri H
31 oktober 2010, 17:28
Blijkbaar zit er dan geen FX-loop op jouw Cube.
Je zou kunnen proberen om de ME-50 op de Aux-ingang aan te sluiten maar ik heb geen idee of dat gaat werken.
Als je clean speelt is dit ook niet echt nodig, maar als je drive-sound uit de (preamp van de) Cube komt, heb je kans dat bepaalde effecten zoals delays, reverbs, en chorus beter zouden klinken als je een FX-loop zou hebben.
Wat dat betreft zou het beter zijn om in die gevallen deze effecten uit je Cube te halen, en de ME-50 in bypass zetten.

Thomk
31 oktober 2010, 18:31
heb net even die 4 kabel methode bekeken die jij had voorgesteld met een gt-8 of 10( Wat een groot klere ding:P)

Ziet er gaaf uit.

Als ik het goed begrijp Sluit ik de gt-10 aan op de Cube 80 via de input

De gitaar sluit ik aan op de GT-10

En mijn Whammy en eventueel meerdere aparte stopboxjes( in chain) sluit ik aan op de gt-10.

Zo kan ik ook ge mooie effecten die al in de Cube 80 zitten ( lead channel) gebruiken zonder hevige vervorming te krijgen.

Want als ik nu met de ME-50 ingeschakeld de Lead channel aanzet klinkt de overdrive van de cube niet.( Dan heb ik dus GEEN effecten op me me-50 aanstaan). Heel raar.

Maar de 4 kabel methode moet dan allemaal uitschakelen als ik het goed begrijp? Dan kan ik dus de Gt-10 soort van uit zetten terwijl ik nog wel gewoon effecten en geluid uit mijn Cube krijg.


Komt er nog een beetje mooi geluid aan deze gt-10? Of zijn er eventueel betere alternatieven?


Bedankt!

Henri H
31 oktober 2010, 18:45
Heeft de ME-50 geen bypass-mogelijkheid?

Thomk
1 november 2010, 09:20
Ja maar op een of andere manier klinkt het nog steeds slecht. Heel sompig en ver weg.

Heb gisteravond even zitten piekeren denk toch dat ik Me versterker verkoop en de ME-50 heb ook nog een oude versterker staan die verkoop ik ook.

Dan eens kijken wat we gaan nemen. Zat te denken aan de VOC ac30cc1 ofd e VOX ac15c1

daar maak ik wel even topic van:D

edje kadetje
1 november 2010, 13:17
heb net even die 4 kabel methode bekeken die jij had voorgesteld met een gt-8 of 10( Wat een groot klere ding:P)

Ziet er gaaf uit.

Als ik het goed begrijp Sluit ik de gt-10 aan op de Cube 80 via de input

De gitaar sluit ik aan op de GT-10

En mijn Whammy en eventueel meerdere aparte stopboxjes( in chain) sluit ik aan op de gt-10.

Zo kan ik ook ge mooie effecten die al in de Cube 80 zitten ( lead channel) gebruiken zonder hevige vervorming te krijgen.

Want als ik nu met de ME-50 ingeschakeld de Lead channel aanzet klinkt de overdrive van de cube niet.( Dan heb ik dus GEEN effecten op me me-50 aanstaan). Heel raar.

Maar de 4 kabel methode moet dan allemaal uitschakelen als ik het goed begrijp? Dan kan ik dus de Gt-10 soort van uit zetten terwijl ik nog wel gewoon effecten en geluid uit mijn Cube krijg.


Komt er nog een beetje mooi geluid aan deze gt-10? Of zijn er eventueel betere alternatieven?


Bedankt!

Niet om vervelend of uit de hoogte te doen, maar het is echt aan te raden meer te lezen, snuffelen hier op het forum en op bossgtcentral. Met je vragen zit je er zo vaak net langs dat het lastig is om er antwoorden op te geven.
Succes!

Henri H
1 november 2010, 13:38
'k Ben het met edje eens, vond het erg lastig om antwoord te geven op bepaalde vragen, komt ook mede omdat ik de Cube en ME-50 niet ken.

Ik denk wel dat je er op vooruit zult gaan met een AC30/15, maar of je nu ineens zo'n impulsieve aankoop moet doen?
In je openingspost was je nog behoorlijk positief over de Cube en de ME-50, en er zijn best meer mensen die hier prima mee uit de voeten kunnen, dus ik zou zeggen, probeer nog 's wat, pak de handleiding v.d. ME-50 en/of de Cube er 's bij....

Misschien zijn er nog forumleden die wat meer over de ME-50 kunnen vertellen?

Thomk
1 november 2010, 14:28
Heren jullie hebben gelijk.

Ooit gehoord van koop verslaafd:P misschien zit dat hier toch wel een beetje in.

Ik ben er heilig van overtuigd dat de Cube ook absoluut niet slecht is. Hopelijk schrikt dit ook niemand af want het is al zijn centjes waard.

Persoonlijk denk ik dat ik de gene ben die er niet meer overweg kan gaan. Denk dat het ook voornamelijk de combinatie tussen de Cube en de ME-50 niet ideaal is. Waarschijnlijk kan dit een stuk beter maar ben in dat opzicht nog te onervaren om dit te weten.

Dus dit betekent tweaken,tweaken,tweaken.

Bedankt!