PDA

View Full Version : Deluxe memory boy probleem, vervorm signaal?



sjaak1990
29 oktober 2010, 21:24
Ik heb een Deluxe Memory boy van Electro harmonix en hij geeft een vervormd signaal. Heb er een youtube demo bij gedaan hoop dat het duidelijk is:

http://www.youtube.com/watch?v=b8DH5n57rh8

Opgenomen met mp3 speler, microfoon ligt ergens anders, wat oversturing door opname.

Opgenomen met een blade california custom in mijn Brunetti xl r-evo met g12-65h Marshall cab. Op het eind een demo van andere effecten in de loop die wel een normaal signaal geven.

Dit is mijn 2e, de 1e klonk eerst gewoon goed, daarna ging hij het geluid vervormen/oversturen en er kwam ruis bij.
Teruggestuurd, reparateur vond het normaal, winkel erkende het probleem maar stuurde hem weer naar mij...ik stuurde hem weer terug, nu een nieuwe en die doet hetzelfde verkeerd.
Vraag me af of ik nou gek ben?
Heb hem met 3 gitaren geprobeerd, meerdere versterkers.

Dit klinkt toch niet normaal? Want dan stuur ik hem weer terug...krijg alleen wat twijfels bij mezelf.

Titel beetje fout...

DemolitionColorScheme
29 oktober 2010, 22:27
Ik hoor niks echt vreemds? Ik hoor af en toe je mic clippen, maar voor de rest hoor ik gewoon een analoge delay. Heb je de input (gain) wellicht niet te hoog en drijf je hem te hard aan met humbuckers?

toneblo
29 oktober 2010, 23:02
alle memory's zijn zeker gevoelig voor wat je erin stopt, verder klinkt ie mij prima hoor!

titzenpitzer
30 oktober 2010, 00:21
Dat is net dat typische "analoge" geluid, je moet er voor zijn!

sjaak1990
30 oktober 2010, 13:24
Kan me niet voorstellen dat hij eerder zo klonk. Gebruik gewoon een single coil hiervoor. Vind het namelijk wel erg vies vervormd klinken en niet gewoon lo-fi, er wordt telkens een raar geluid aan toegevoegd. Gain heb ik zo hoog staan dan het signaal niet zachter wordt als ik mijn delay aanzet normaal gesproken (rond 6).

Vind het totaal niet als dit klinken:
http://www.youtube.com/watch?v=WGWuXX8xEgA&feature=fvw

Niet te helder maar zonder de vervorming.

De effects loop van mijn amp is erg clean, gebruik een rca ecc81.

MichelV
30 oktober 2010, 13:49
Gebruik je de modulatie van het pedaal?

Mitch
30 oktober 2010, 14:26
Ik dacht ook eerst alleen maar mic clipping te horen, maar het valt me bij langer luisteren wel op dat de repeats wel héél erg snel doffer worden. Klinkt niet gezond.

sjaak1990
30 oktober 2010, 15:12
Gebruik je de modulatie van het pedaal?

Ik gebruik geen modulatie, ik heb de rate op 0 staan en depth uit, alleen de middenstand is wat vaag, lijkt wel alsof de modulatie niet helemaal uitgaat.


Ik dacht ook eerst alleen maar mic clipping te horen, maar het valt me bij langer luisteren wel op dat de repeats wel héél erg snel doffer worden. Klinkt niet gezond.

Het doffer worden is inderdaad het probleem, ik probeer het straks wat beter op te nemen.

Ik kan me haast niet meer herinneren hoe hij eerder klonk want ik ben hem 3 maanden kwijt geweest maar ik vind de repeats toch wel erg vervormd en dof klinken. Ik snap dat het een analoge delay is en heb hem juist gekocht voor het warmere minder heldere signaal maar zo lijkt het me toch niet 100%...

sjaak1990
30 oktober 2010, 18:11
Een wat betere video:
http://www.youtube.com/watch?v=poV1VTXIOh0

Iets duidelijkere opnames, lijkt wel een modulatie effect overheen te zitten, terwijl die uit hoort te staan.
Gain op 5.5

Mitch
30 oktober 2010, 18:13
Lijkt wel een octaver in de delays! Nee, da's echt niet goed.

sjaak1990
30 oktober 2010, 18:16
Bedankt voor het luisteren
Dat vond ik dus ook zo lijken, en dit is dus de vervanger voor de kapotte die dit nog erger had...daarom de twijfels of het aan mij of het pedaal ligt want had meer betrouwbaarheid van EHX verwacht.

Mitch
30 oktober 2010, 18:41
EHX heeft nooit bekend gestaan om haar geweldige betrouwbaarheid, maar je zou hopen dat met de huidige SMD massaproductie e.e.a. wat beter voor elkaar zou zijn. Niet dus.

sjaak1990
30 oktober 2010, 18:47
Had nooit veel slechte dingen gehoord maar ben ook behoorlijk nieuw in de pedaaltjes wereld. Ga denk ik maar mijn geld terugvragen en kijken naar een vervanger, jammer zo want ik vond hem erg lekker klinken toen hij werkte.

Tristan
30 oktober 2010, 19:19
Hmm, ik weet het niet, ik hoor het probleem met name in het begin van je clipje, daar krijg je echt valse boventonen op de toon die je werkelijk speelt, klinkt als een soort ringmodulatie.
Dat gezegd hebbende lijkt je gitaar in die hogere posities ook verschrikkelijk aan te lopen / op de frets vast te lopen als ik het zo hoor, het zou kunnen dat daar de oorzaak van het vreemde delay geluid ligt.

sjaak1990
30 oktober 2010, 20:38
De gitaar is idd niet 100% afgesteld maar hij loopt bijna niet aan, ik speel heel erg staccato op de opname omdat het dan beter te horen is. Heb het ook met mijn andere gitaren en het gewone signaal klinkt normaal en de snaren kletteren niet en lopen ook niet aan, want hij klinkt gewoon lekker door in de hogere posities.

Tristan
30 oktober 2010, 22:17
Ik vind het wel gek dat in jouw clipje de delay de gekke storing met name geeft op de hogere noten die je in het begin speelt, dat geeft me het idee dat er misschien iets mis is met je gitaar of met de manier waarop je de noten speelt, ook zonder delay klinkt het namelijk niet helemaal lekker.
Tsja, ik weet het ook niet, het is wel een raar probleem inderdaad. :???:
Als het aan de delay ligt dan zal het waarschijnlijk aan de modulatie liggen, misschien dat de regeling daarvan niet helemaal jofel werkt.
De Deluxe Memory Boy heeft geloof ik ook een andere, wat meer extreme en soms ook lelijkere/vreemdere modulatie dan de Deluxe Memory Man als ik de officiele clipjes moet geloven.

sjaak1990
31 oktober 2010, 13:03
Heb hem met meerdere gitaren (geen gitaren die je bij je happymeal) krijgt geprobeerd. Ik sla fel aan en houd de noot korst vast omdat je het dan beter hoort, maar met mijn techniek of gitaar is verder niks mis...waarom zou hij bij fret 22 aanlopen want er is dan niks om op aan te lopen? De vervorming is er ook bij lagere noten, maar daarbij valt het minder op.

De modulatie effecten zijn inderdaad meer overdreven dan van de MM. Ik heb ook wel met andere delays gespeeld (digitaal) daarbij niks raars.

DemolitionColorScheme
31 oktober 2010, 14:24
Lijkt wel een octaver in de delays! Nee, da's echt niet goed.
Nee, inderdaad, dit klinkt niet echt gezond nee!

Dirk_Hendrik
31 oktober 2010, 14:46
Klinkt als slecht afgestelde BBD bias gecombineerd met, vooral op de lange delaytijd settings intermodualtievervorming tussen je gitaarsignaal en de BBD clock.

Analoge delays zijn altijd wel een beetje vies (daarom werden ze ook aan de man gebracht met de kutsmoes dat het op tape zou lijken) maar kunnen veel schoner dan dit.

Tristan
31 oktober 2010, 18:15
Hmm, die clock is (vanwege taptempo e.d.) digitaal of niet?
Misschien dat daarin wel het probleem zit, een soort interferentie tussen het analoge en digitale signaal?

sjaak1990
31 oktober 2010, 20:57
Bedankt voor alle reacties, ben nu wel overtuigd erg fijn!
Het tap tempo gedeelte moet wel digitaal zijn lijkt me, dus dan ook als je de delaytijd aanpast met de knop, heb alleen geen idee of het hierin zit. Het lijkt mij alsof de modulatie niet helemaal uit kan want de vervorming lijkt gewoon op die van de modulatie maar dan subtieler.

sjaak1990
6 november 2010, 01:04
Nogmaals bedankt allemaal, ik krijg mijn geld gewoon terug dus nu maar iets wat niet telkens kapot gaat...