PDA

View Full Version : Vragen over HT-20 bij show



Ijselrobo 07
29 oktober 2010, 21:20
Hallo allemaal,,

Binnenkort is er op mijn school een grote show, waarbij een aantal school bandjes optreden.
Hoogstwaarschijnlijk wordt dan mijn Blackstar HT-20 als gitaarversterker gebruikt.
Alleen het enige probleem is, ik vrees dat er in meerdere bandjes 2 of meer gitaristen zijn, en mijn HT-20 heeft maar één ingang..
dus nu heb ik net het volgende uitgetest:

Gitaar(en) --> Ingang Mengpaneel, FX Send van mengpaneel --> ingang HT-20, Uitgang HT-20 --> "Hoofd" mengpaneel (waar alles bij elkaar komt en naar de PA gaat)

Mijn vragen zijn:
- Ik wil de gitaren in het mengpaneel stoppen, het volume, hoog, middle, laag enz. enz. van de gitaren op het mengpaneel inregelen en dan naar de HT-20 sturen, maar kan dit lang volhouden? (bijvoorbeeld dat me opeens na 2 uur er alles mee ophoudt)

- Voor de gitaristen die Over Drive willen, ik heb toch 2 HT-Dual apparaten, kan ik die gewoon tussen de gitaar en het mengpaneel hangen?

Grtz.
Ijselrobo 07

allochthomas
29 oktober 2010, 21:24
Misschien eens rondvragen of er een gitarist is die ook wat spullen wil doneren, lijkt mij het makkelijkst

Midwolda
29 oktober 2010, 21:40
Technisch gaat het allemaal wel werken. Of het ook klinkt is wat anders.
Uiteindelijk gaat alles wat je er in stopt, door èèn versterker, en dan naar nog een andere versterker.
Je gaat veel nuances missen, ik vermoed dat het al snel een brei van geluid zal worden.
Je zegt dat je het hebt uitgetest, wat vond je er zelf van?

HT-duals hebben toch een speaker-sim out die je direct in de PA kunt prikken?

G.G.
29 oktober 2010, 21:44
Een van die andere gitaristen zal toch ook wel een versterker hebben die mee zou kunnen naar school. Dat lijkt me een veel beter plan.

Het is ook makkelijker om jezelf te horen als je over een eigen versterker speelt.

Luke-wannabe
29 oktober 2010, 21:52
2 gitaristen door 1 versterker is echt heel stompzinnig. Ik wil niet bitchen, maar het is gewoon iets dat je niet doet.
Regel gewoon nog een versterker.

macwilliams
29 oktober 2010, 22:23
Twee gitaren door een amp moet wel heel slecht klinken. Heel lang geleden eens geprobeerd en dat begon me toch een portie te wringen, frequenties die echt overhoop met elkaar lagen.

Gitaar4LifeDude
29 oktober 2010, 22:24
lekker je ht-20 thuis laten en die 2 duals meenemen, die kan je via de speakersim gewoon direct inpluggen en dat klinkt zeker niet verkeerd.

Ijselrobo 07
29 oktober 2010, 22:32
Misschien eens rondvragen of er een gitarist is die ook wat spullen wil doneren, lijkt mij het makkelijkst
Ik zal inderdaad eens aan de gitaristen van de bands gaan vragen om eigen pedalen mee te nemen.


Technisch gaat het allemaal wel werken. Of het ook klinkt is wat anders.
Uiteindelijk gaat alles wat je er in stopt, door èèn versterker, en dan naar nog een andere versterker.
Je gaat veel nuances missen, ik vermoed dat het al snel een brei van geluid zal worden.
Je zegt dat je het hebt uitgetest, wat vond je er zelf van?

HT-duals hebben toch een speaker-sim out die je direct in de PA kunt prikken?
Wat ikzelf heb uitgetest klonk hetzelfde als normaal, een beetje beter zelfs, omdat ik de gitaren meer/minder bass/middle/high kan geven voordat het naar de versterker ging.
Alleen het nadeel is, ik heb maar één lichaam en twee handen, het is dus onmogenlijk voor mij om op 2 gitaren tegelijk te spelen ;)
En HT-Duals hebben inderdaad een sim uitgang, maar ik vindt het toch mooier klinken als het nogeens door een versterker gaat.


Het is ook makkelijker om jezelf te horen als je over een eigen versterker speelt.
Er staan overal monitors, dus er zou geen reden zijn waarom iemand zichzelf niet hoort ;)

@ macwilliams en Luke-wannabe:
Via het mengpaneel kan ik gitaren appart regelen, dus dat maakt het weer wat makkelijker om alles te regelen ;)

Grtz.
ijselrobo 07

macwilliams
29 oktober 2010, 22:39
Toch denk ik dat het beter klinkt wanneer er een tweede amp gebruikt word.

allochthomas
29 oktober 2010, 23:15
Met spullen doelde ik op een 2de versterker. 2 gitaren over 1 versterker werkt niet en ik zou er persoonlijk niet echt vrolijk van worden als ik moet optreden en er wordt mij gevraagd om met de 2de gitarist door 1 amp te moeten spelen. Keep it simple is mijn motto. Gewoon 2 amps mic'en en naar het mengpaneel sturen