PDA

View Full Version : klepje achterkant gitaar



prima-nocte
29 oktober 2010, 20:07
Ola

ik ben met een gitaar bezig.. plankje is gezaagd.. grove form is gemaakt.. hij is op dikte (dank je wel forum voor DIY vandiktebank ideeen :0) ) (foto verslag volgt als hij klaar is ;0) )maar nou zoek ik nog onderdelen...

ik kan alles goed vinden behalve een cavity cover voor de achterkant die open kan, maar ongeveer 10 x 15 cm.
Ik wil namelijk m'n wireless transmitter in m'n gitaar inbouwen, maar moet er uiteraard wel goed bij kunnen zonder gelijk naar de schroevendraaier te hoeven grijpen.
zoiets als dit:
http://www.allparts.com/v/vspfiles/photos/EP-0929-023-2.jpg
maar dan dus groter...

iemand enig idee waar ik dit kan vinden?

Basileia
29 oktober 2010, 20:15
Gewoon een ruimte frezen en zelf een covertje van dun hout, aluminium of slagplaatmateriaal maken lijkt me de eenvoudigste optie.

D3nnis
29 oktober 2010, 20:25
Lijkt me ook inderdaad.
Ik zou dan wel een los batterijklepje maken, en die kun je in ieder geval wel overal kopen.

Zou zo'n wireless ding nog storen op je gitaarelectronica, als die zich zo dicht bij de gitaar bevind (ín de gitaar is best dichtbij..)?

muziekschuur
29 oktober 2010, 20:46
http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/index.php?cPath=269_293&sort=2a

http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/images/imagecache/381302.jpg

11,50 euro.

prima-nocte
29 oktober 2010, 21:05
dat is een batterijenhouder.. die had ik al gevonden.. maar die is geen 10x15 cm.. ik kan zelf wel een cover maken van hout maar dan heb je niet zo'n strak sluitend iets met scharnierpunt..

het antwoord is dus eigenlijk "dat bestaat niet"?

FreeGee
29 oktober 2010, 21:47
dat is een batterijenhouder.. die had ik al gevonden.. maar die is geen 10x15 cm.. ik kan zelf wel een cover maken van hout maar dan heb je niet zo'n strak sluitend iets met scharnierpunt..

het antwoord is dus eigenlijk "dat bestaat niet"?

Met kleine sterke magneetjes (o.a. StewMac) kun je zonder schroeven een onzichtbare bevestiging maken.

aaronstonebeat
30 oktober 2010, 00:26
Je kunt ook een paar 'snappers' bij een bouwmarkt halen; die lijken me sterk zat (ik houd met twee van die dingen een levensgrote deur van een inloopkast in de keuken gesloten; ik heb er ook al een reeks elementen mee gemaakt).

Met een reepje pianoscharnier zou je het zo kunnen maken dat het klepje vast blijft zitten aan de gitaar als je het open maakt.

prima-nocte
30 oktober 2010, 08:05
thanks, allebei goeie alternatieven.. maar wat ik zoek bestaat dus niet out of the box?

JacquesLeDick
30 oktober 2010, 10:58
Ola

Ik wil namelijk m'n wireless transmitter in m'n gitaar inbouwen, maar moet er uiteraard wel goed bij kunnen zonder gelijk naar de schroevendraaier te hoeven grijpen.


Lijkt me geen strak plan. Tenzij je de antenne aan de buitenkant van de gitaar plaatst. Je zal onvermijdelijk drops krijgen in je signaal...
Je kan je beltpack toch gewoon aan je riem hangen?

prima-nocte
30 oktober 2010, 11:10
kan.. maar ik ga voor de ultra clean look.. geen knoppen .. geen jack.. nada.. niks.. kan idd zijn dat het signaal niet sterk genoeg is.. had ik al bedacht.. maar als het wel werkt is het ubercool ;)
beetje 80er jaren foute rock clip met de "geen gitaar aangesloten op de versterker" look zeg maar ;)

JacquesLeDick
30 oktober 2010, 11:15
kan.. maar ik ga voor de ultra clean look.. geen knoppen .. geen jack.. nada.. niks.. kan idd zijn dat het signaal niet sterk genoeg is.. had ik al bedacht.. maar als het wel werkt is het ubercool ;)
beetje 80er jaren foute rock clip met de "geen gitaar aangesloten op de versterker" look zeg maar ;)

success...