PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul > Squirer Strat MiK 1998 ruil



M@rtijnd
29 oktober 2010, 18:14
Hey!

Ik heb even een vraagje (wanneer begin je een topic niet met een vraag? Afijn)
Het gaat om een ruil die een vriend van mij is aangeboden. Hij verkoopt zijn Epiphone Les Paul Gold top (van een paar jaar oud), maar iemand heeft hem een Squier Strat made in Korea uit 1998 met Floyd Rose aangeboden. Of het een echte Floyd Rose is weet ik zo niet (Ik vraag het me af aangezien hij er al fabriek af op schijnt te zitten). Ik heb geen idee, hoe en wat verder. Dat heeft ie me nog niet laten zien, maar het gaat ons er even om of het uberhaupt een goede deal kan zijn.

Ik dacht eigenlijk van wel, aangezien die vriend van mij zo'n 400 euries voor gold top heeft betaald en het mij lijkt dat die Squier daar niet veel van af zal wijken.

M

macwilliams
29 oktober 2010, 22:05
Ik ken ze wel met een licenced FR maar dat was meer '88 dan '98 fijn ding.

BamBuFan1
29 oktober 2010, 22:53
€400 voor een Koreaanse Squier lijkt me de hoofdprijs, tenzij het om een Pro Tone gaat.

M@rtijnd
30 oktober 2010, 15:47
De man die de Squier wegdoet heeft wel voorgesteld nog bij te betalen, hoeveel weet ik nog niet. Maar dat zal rond de 80 euro liggen, denk ik, aangezien hij er i.p.v. de bijbetaling ook wel de 'officiële Fender-koffer' bij wilde doen.

M

BamBuFan1
30 oktober 2010, 16:16
De man die de Squier wegdoet heeft wel voorgesteld nog bij te betalen, hoeveel weet ik nog niet. Maar dat zal rond de 80 euro liggen, denk ik, aangezien hij er i.p.v. de bijbetaling ook wel de 'officiële Fender-koffer' bij wilde doen.
M

Controleer in ieder geval of de body van de Squier van massief hout is ipv multiplex. Als deze van hout is dan kun je van een max. waarde van zo'n €200 uitgaan voor een standaard Koreaanse Squier. Mocht het vanwege de Floyd Rose om een speciale uitvoering gaan dan *kan* het zijn dat daar iets bovenop komt, maar normaal gesproken levert een special edition nauwelijks meer dan een standaard model op. Als het echter om een "Pro Tone"-Squier gaat (staat in het klein op de kop) dan kun je tenminste €100 bij de max. prijs optellen, want die modellen worden inmiddels erg gezocht vanwege hun kwaliteit. Er heeft in ieder geval een Pro Tone "Fat Strat" bestaan met een FR-achtige tremolo en HSS-elementen.

Wat een officiële Fender®-koffer tweedehands kost weet ik niet, maar ik gok iets van €50.

Hoeveel een Epi Goldtop ongeveer kost hangt mede af van het land van herkomst: waar de gitaar gebouwd is kun je hier (http://www.guitardaterproject.org/epiphone.aspx) opzoeken. In het algemeen is een Japanner het meeste waard, daarna een Koreaan en tenslotte een Chinees. Dit natuurlijk mede afhankelijk van de staat waarin de gitaar verkeert.

geert1976
30 oktober 2010, 16:56
Grappig, deze gitaar is mij gisteren ook al te ruil aangeboden:???: (met koffer)

Lijkt wel of die op meerdere paarden aan het wedden is.....

robert-gitarist
30 oktober 2010, 17:18
Ik ken ze wel Squiers die ongeveer uit het jaar 1998 komen met Floyd Rose. Je had ze in het zwart en in het paars en misschien nog wel paar kleuren maar deze twee staan mij bekent. Daar had je ook nog weer verschil onder namelijk een strat met de headstock de "normale" kant op en de headstock de andere kant op zeg maar. Ik vond het leuke gitaren maar dat is al z'n poos geleden dat ik weinig over de sound kan vertellen of kwaliteit. Ik vond het wel een gitaar die prettig in de hand lag mbt. de feel. Maar ik moet zeggen, het is wel erg veel geld hoor voor een Squier. Destijds kosten ze in de winkel waar ik werkte ong. 700 gulden. 400 euro voor een tweedehands exemplaar. Maar goed, misschien lul ik wel over een andere Squier dan de Squier die je vriend te ruil word aangeboden ;)
Hier in wel een link met de nodige informatie over Squier's met Floyd Rose:

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.flesiv.com/guitars/kv02.jpg&imgrefurl=http://www.squier-talk.com/forum/squier-stratocasters/2045-help-me-identify-model-1998-hss-strat-floyd-rose.html&usg=__5UNXjOSitUaZOkkMfkmtJRatSdo=&h=655&w=1180&sz=685&hl=nl&start=5&zoom=1&itbs=1&tbnid=NN5E6Yqb2RciuM:&tbnh=83&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dsquier%2Bstrat%2B1998%2Bfloyd%2Brose% 26hl%3Dnl%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1