PDA

View Full Version : MARSHALL mg15DFX



macwilliams
29 oktober 2010, 17:07
Nou hoor je altijd veel negatieve verhalen over de MG serie. Het zou klinken als een vochtige krant en de "scheur" van deze serie gelijk zijn aan een natte scheet komende uit de achterkant van een eekhoorn fan wel hamster.

Afgelopen weekend ben ik wezen kijken naar een telecaster welke ik ook gekocht heb en als bonus kreeg ik de MG15DFX mee als ook een gitaar standaard en een redelijk goede kabel.

Nu ben ik dus al wat dagen bezig met het verder uittesten van dit ampje en dan ook met de effecten (hahahaha) die in het ampje aanwezig zijn.
1: reverb
2: delay
3: chorus
4: flanger

de effecten zijn niet te combineren dan alleen met de aanwezige distortion. En ik heb me vooral bezig gehouden met het clean kanaal in combinatie met reverb.
Het viel me niet eens tegen hoe dat klonk, als je voorzichtig aan de knopjes draait en de fx knop op 8uur zet en de fx level knop op 9uur, de Bass op 2 uur, treble op 3 uur en dan met de contour knop een gewenste stand zoekt heb je toch een heel leuk oefen ampje voor thuis met acceptabel instelbaar volume. De andere effecten zal ik spoedig eens aan de tand voelen.

Het gain kanaal heb ik ook nog geprobeerd. Daar klopte de omschrijving van natte eekhoornscheet wel aardig. Das best wel kut te noemen.

Al met al een aardig dingetje waaraan m'n dochter vast nog wel plezier aan gaat beleven. Al zal ik hem voor haar moeten instellen want wat dat betrefd is dit geen beginnersampje. Je moet toch aardig bedreven zijn in het instellen van amps en effecten.

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/6dbbdf28.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/36f76c0d.jpg

The Running Man
29 oktober 2010, 17:14
Ik herken dit wel Willem.
Die MG's zijn leuk voor thuis. M'n zoon had op z'n 11e de MG100 half stack gekocht en op z'n kamer klonk dat eigenlijk heel erg goed.
Alleen op een podium en bij hoger volume miste dat ding ballen.
Super geinig ding die 15 watter waar je dochter veel plezier van kan hebben.
En als ze ouder is koop je gewoon een leuke plexi half stack voor d'r; heb ik ook gedaan :rockon:

macwilliams
29 oktober 2010, 17:37
Nou denk ik dat ik genoeg amps in huis heb om haar voorlopig te plezieren.
Ze speelt nu nog over een volcano ampje dat ruist, kraakt, rammelt en piept.
Maar ze mag binnenkort een upgrade verwachten in dit MG ampje. Daarna heb ik een 1x12 40watt valvestate voor haar en die kan opgevolgd worden door de 2x12 stereo chorus valvestate. Mocht ze echt goed worden en gemotiveerd blijven kan ze verder rammelen op de JCM900, ENGL steve morse en de fender bluesdeville. Keuze zat dus. Ook in gitaren heb ik keuze genoeg voor haar, hele exclusieve MWBBQFGTDLX Gibsons. En nog strat of tele of sheraton.

On topic:
de MG doet het ook heel leuk met de eq van de MXRKFK10. Je kunt nog net even je tone meer shapen naar wat je voor ogen hebt.

Nee, dit mini dingetje is leuk om op te spelen en dat kleine marshall logotje oogt ook nog wel koddig.

Steven Otto
29 oktober 2010, 18:03
Op zacht volume vond ik de MG ook niet zo slecht..De scheur was lekker crunchy en punchy, als je begrijpt wat ik bedoel.

Jasper.
29 oktober 2010, 19:59
http://www.marshallforum.com/marshall-amps/19277-new-marshall.html

Moet je voor de grap even het stukje luisteren dat in de eerste post is gepost.


Ik denk dat je dochter hier erg blij mee zal zijn :P ze had mijn vader ook al vol enthousiasme vertelt over dat ze ook een beetje gitaar speelde.

macwilliams
29 oktober 2010, 21:02
http://www.marshallforum.com/marshall-amps/19277-new-marshall.html

Moet je voor de grap even het stukje luisteren dat in de eerste post is gepost.


Ik denk dat je dochter hier erg blij mee zal zijn :P ze had mijn vader ook al vol enthousiasme vertelt over dat ze ook een beetje gitaar speelde.

Nice timing J. Ik was net het gain kanaal aan het testen en tweaken met m'n blackout geladen worn brown. Daar waar hij de gain helemaal naar twee uur draaid heb ik hem nog maar net op acht uur staan en dat is bijna dicht. En dan nog wat geknooid met de andere knoppen en ik kwam dicht bij het geluid van het kill'em all album van Metallica en begon dan ook direkt No remorse enzo te spelen. En als ik hem morgen iets meer kan opendraaien durf ik te wedden dat ik er meer uit kan halen.

En die dochter van mij is me er eentje, echt een schatje.

Jasper.
29 oktober 2010, 21:13
Nice timing J. Ik was net het gain kanaal aan het testen en tweaken met m'n blackout geladen worn brown. Daar waar hij de gain helemaal naar twee uur draaid heb ik hem nog maar net op acht uur staan en dat is bijna dicht. En dan nog wat geknooid met de andere knoppen en ik kwam dicht bij het geluid van het kill'em all album van Metallica en begon dan ook direkt No remorse enzo te spelen. En als ik hem morgen iets meer kan opendraaien durf ik te wedden dat ik er meer uit kan halen.

En die dochter van mij is me er eentje, echt een schatje.

:blast::blast::blast:

Haha ja, mijn vader zei dat ze had vertelt dat ze een beetje verlegen was. Maar ze praatte hem wel de oren van het hoofd :p (vond ie niet erg hoor :p)

macwilliams
29 oktober 2010, 21:27
:blast::blast::blast:

Haha ja, mijn vader zei dat ze had vertelt dat ze een beetje verlegen was. Maar ze praatte hem wel de oren van het hoofd :p (vond ie niet erg hoor :p)

Ghehehe, ja zo is ze.

On topic:

het dingetje is geladen met maar een 10 inch speakertje en waarschijnlijk zou je met ander speakertje nog wel wat winst kunnen behalen. De vraag is of het het waard is. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Even opgezocht wat zo'n dingetje moet kosten nieuw. Zag dat hij bij Dirk witte €139,- kost en dat vind ik op zich wel wat veel geld als je in overweging neemt dat er voor dat geld nog veel te vinden is dat misschien nog wel beter klinkt ook. Maar ja.... Misschien ook niet.

Jasper.
29 oktober 2010, 21:32
Ghehehe, ja zo is ze.

On topic:

het dingetje is geladen met maar een 10 inch speakertje en waarschijnlijk zou je met ander speakertje nog wel wat winst kunnen behalen. De vraag is of het het waard is. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Even opgezocht wat zo'n dingetje moet kosten nieuw. Zag dat hij bij Dirk witte €139,- kost en dat vind ik op zich wel wat veel geld als je in overweging neemt dat er voor dat geld nog veel te vinden is dat misschien nog wel beter klinkt ook. Maar ja.... Misschien ook niet.

Kun je hem niet aansluiten op één van je cabs? Dat je ergens een female jack tussen soldeert. Of is zo'n versterkertje daar niet krachtig genoeg voor ofzo?

macwilliams
29 oktober 2010, 21:40
:B
Kun je hem niet aansluiten op één van je cabs? Dat je ergens een female jack tussen soldeert. Of is zo'n versterkertje daar niet krachtig genoeg voor ofzo?

Ik zou dat kunnen doen, niet nu natuurlijk, en dan even doorlussen op een enkele 12inch gt75, greenback of een van de andere speakers die ik hier nog heb liggen. Moet er wel zin in hebben. :) en dat heb ik nu niet :(

tommus42
30 oktober 2010, 12:41
Sinterklaas kadootje:! speakerkabel plus chassisdeel op de versterker. Zeer wel de moeite waard, klinkt veel beter, om niet te zeggen verrassend goed!

macwilliams
30 oktober 2010, 13:56
Makkelijk te opwaarderen ampje. Dikke 4x12 er onder en gaan. :blast:

robert-gitarist
30 oktober 2010, 14:59
Dus dit word dé amp die je mee gaat nemen naar de amp meeting? :seriousf: :D

Leuk ampje hoor, gefeliciteerd! En altijd leuk toch als je die bij een deal "krijgt"? Ik heb een MG15RCD gehad, een type voor deze dus en opzich voor thuis is ie erg leuk, zeker clean. Ik vond de oversturing zeer matig, wat dat betreft is een Cube, line6 oid. veel leuker maar goed, met een beetje tweaken en evt. pedaaltjes is het leuk.
Ik heb zelf nog een oud 10" Evans combotje hier staan, gekocht voor 25 euro in Zwolle, damn wat een gruwlijk lekker ding is dat zeg. Ontzettend clean, kan snoeihard als het moet maar oh wat klinkt ie lekker, en echt ieder overdrive/distortion pedaaltje wat ik er voor zet, is eigelijk wel wat leuks uit te halen terwijl de combinatie van mijn DSL en Boss ML-2 klote is. est grappig horo soms die kleine amps.

Nieuw thema voor de volgende meeting; small amps! :rockon::ok:

macwilliams
30 oktober 2010, 18:46
Dus dit word dé amp die je mee gaat nemen naar de amp meeting? :seriousf: :D

Leuk ampje hoor, gefeliciteerd! En altijd leuk toch als je die bij een deal "krijgt"? Ik heb een MG15RCD gehad, een type voor deze dus en opzich voor thuis is ie erg leuk, zeker clean. Ik vond de oversturing zeer matig, wat dat betreft is een Cube, line6 oid. veel leuker maar goed, met een beetje tweaken en evt. pedaaltjes is het leuk.
Ik heb zelf nog een oud 10" Evans combotje hier staan, gekocht voor 25 euro in Zwolle, damn wat een gruwlijk lekker ding is dat zeg. Ontzettend clean, kan snoeihard als het moet maar oh wat klinkt ie lekker, en echt ieder overdrive/distortion pedaaltje wat ik er voor zet, is eigelijk wel wat leuks uit te halen terwijl de combinatie van mijn DSL en Boss ML-2 klote is. est grappig horo soms die kleine amps.

Nieuw thema voor de volgende meeting; small amps! :rockon::ok:

Je zegt nu dan wel line-nix ampjes maar ik heb een line-6 15 of 30 watt hier gehad en die vond ik nu juist zwaar teleurstellen, zelfs in combinatie met de blackout geladen worn brown. Deze is veel mooier qua geluid en feel. De line-6 klonk erg dozig en de tone knoppen droegen helemaal niks bij.

Ik wil hem best voor je meenemen hoor, maar dan moet de worn Brown ook mee en ik denk dan dat we het doel voorbij schieten van die avond.

Jij hebt toch een kudde van die boss pedaaltjes? Zat daar ook een blues driver bij? Die zou ik graag eens willen proberen.

robert-gitarist
30 oktober 2010, 20:45
Och ik vond de Line6 wel mee vallen. Was trouwens geen hele kleine moet ik zeggen maar iets groter weer (1x12) en die wou wel knallen. Okee, een karakter bak is het zeker niet maar verder wel een leuk ding vond ik :)

Haha nee van mij hoef je hem niet specifiek mee te nemen hoor ;) Ik ken ze per slot van rekening al. En daar gaan we zeker neit aan toe komen denk ik.

Yep, lues Driver heb ik. Kan hem wel mee nemen hoor, moet ik even kijken of m'n pa niet hoeft te oefenen want dan heeft hij hem al nodig :D

guitarkid
30 oktober 2010, 21:13
Mac en Marshall MG..... Je kunt toch ook nergens meer van op aan. Waar gaat het naar toe in deze wereld???? :seriousf:
BTW: ampmeeting? Waar, wanneer, wie, hoe...??????

Gr. C.

macwilliams
31 oktober 2010, 15:21
:hippie:
Och ik vond de Line6 wel mee vallen. Was trouwens geen hele kleine moet ik zeggen maar iets groter weer (1x12) en die wou wel knallen. Okee, een karakter bak is het zeker niet maar verder wel een leuk ding vond ik :)

Haha nee van mij hoef je hem niet specifiek mee te nemen hoor ;) Ik ken ze per slot van rekening al. En daar gaan we zeker neit aan toe komen denk ik.

Yep, Blues Driver heb ik. Kan hem wel mee nemen hoor, moet ik even kijken of m'n pa niet hoeft te oefenen want dan heeft hij hem al nodig :D

Anders geef je je pa een mt-02 mee. :D . Zie je zijn gezicht voor je wanneer hij die tijdens het spelen intrapt? Eerst :o gevolgd door :???:

ghehehe. Pfrt. :seriousf:

macwilliams
31 oktober 2010, 15:32
Mac en Marshall MG..... Je kunt toch ook nergens meer van op aan. Waar gaat het naar toe in deze wereld???? :seriousf:
BTW: ampmeeting? Waar, wanneer, wie, hoe...??????

Gr. C.

Je kunt stoppen met het slaan van een kruis hoor, mac is niet door alle goede goden verlaten. Dat mg-tje is onder het mom "voor m'n dochter" meegenomen.

Er wordt een mini greenback cabinets meeting gehouden op 19 nov in het oefehok van Henri H. Beter bekend als de IJsseldelta-blues meeting, waaraan de groten uit de IJsseldelta regionen verschillende greenback geladen cabinetten aan de tand gaan voelen. Er zullen dus ook amps aanwezig zijn en worden meegenomen. Ik neem de ENGL-SM mee.

guitarkid
31 oktober 2010, 15:48
Je kunt stoppen met het slaan van een kruis hoor, mac is niet door alle goede goden verlaten. Dat mg-tje is onder het mom "voor m'n dochter" meegenomen.

Er wordt een mini greenback cabinets meeting gehouden op 19 nov in het oefehok van Henri H. Beter bekend als de IJsseldelta-blues meeting, waaraan de groten uit de IJsseldelta regionen verschillende greenback geladen cabinetten aan de tand gaan voelen. Er zullen dus ook amps aanwezig zijn en worden meegenomen. Ik neem de ENGL-SM mee.

Hallelujah!!!!

En ik heb alleen V30's....

Gr. C.

macwilliams
31 oktober 2010, 16:11
Hallelujah!!!!

En ik heb alleen V30's....

Gr. C.

Zo zijn er meer, een daarvan vraagt zich af of niet toch GB's meer aansluiten bij wat hij zoekt.

Henri H
31 oktober 2010, 16:40
Zo zijn er meer, een daarvan vraagt zich af of niet toch GB's meer aansluiten bij wat hij zoekt.Oh? Wie dan?

En nog gefeliciteerd met dat MG-gebakje. :seriousf:

robert-gitarist
31 oktober 2010, 16:47
Yeah, meetings zijn tof!:rockon:

Oh ik neem mijn Gibson LP mee en een 1x12" met V30 en openback. Toch iets kleins tussen het 4x12 geweld ;)
En nee Mac, ik ga mijn vader geen MT-2 in de maag splitsen, die man heeft het al moeilijk genoeg... :seriousf:

macwilliams
31 oktober 2010, 16:49
Oh? Wie dan?

En nog gefeliciteerd met dat MG-gebakje. :seriousf:

Wat was dan de aanleiding voor deze cab meeting? Dat was toch ongeveer zoiets als in de door mij geschetste situatie? Dr was iets met greenbacks in een of ander topic. Of ging dat alleen over het onderlinge verschil tussen de GB's? Dat krijg je er van wanneer topics wegzakken.

Stiekum ben je jaloers op m'n MG hè!!




:seriousf:

macwilliams
31 oktober 2010, 16:52
En nee Mac, ik ga mijn vader geen MT-2 in de maag splitsen, die man heeft het al moeilijk genoeg... :seriousf:

RODG&LZKRAF

:seriousf:

robert-gitarist
31 oktober 2010, 16:57
En dat is de afkorting voor....?

macwilliams
31 oktober 2010, 17:10
Rolt over de grond & lacht zijn kont r-af

Henri H
31 oktober 2010, 17:12
RODG&LZKRAF...Die laat ik aan Robert over. Haha.
Hoewel ik twijfel over de laatste 3 letters, "eraf"?

De aanleiding was inderdaad dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=139694) waarin the sure thing op zoek is naar de beste GB-cab.

macwilliams
31 oktober 2010, 17:48
Die laat ik aan Robert over. Haha.
Hoewel ik twijfel over de laatste 3 letters, "eraf"?

De aanleiding was inderdaad dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=139694) waarin the sure thing op zoek is naar de beste GB-cab.

Ja dat was het " 't zure ding " heeft het balletje aan het rollen gebracht.

R-af oftewel een afgekorte afkorting, u-c ? ;)