PDA

View Full Version : Drive/Tubescreamer vraag



the feable
29 oktober 2010, 14:58
Ik ben opzoek naar een Tubescreamer-achtig pedaal of een drive pedaal met niet al te veel gain. Ik zit te denken aan een AC-booster van Xotic een Zendrive of een ander goed Tubescreamer pedaal. Een gemodificeerde keeley is voor mij ook een optie. Waar hebben jullie goede ervaring mee?

j3lt3
29 oktober 2010, 15:40
fulldrive 2, in comp-cut standje voor je dagelijkse clean een beetje op te beuren met een mooi randje. En de boost aantrappen voor wat overdrive (minder laag-verlies dan bij een ts). Dan kan je er ook weer een clean-boost voorzetten voor nog wat meer gain/volume, en dat werkt ook erg lekker. SHO'tje ervoor bijvoorbeeld.

the sure thing
29 oktober 2010, 15:53
+1 voor de fulldrive 2!!

driftkop
29 oktober 2010, 16:19
Het is altijd handig om te vermelden welke gitaar en versterker je hebt.

the feable
29 oktober 2010, 16:30
Inderdaad geen slecht idee: Ik speel op een Hiwatt '77 DR103 met voornamelijk een telecaster uit hetzelfde jaar :)
Naast het "gezochte" pedaal gebruik ik een Rat en een RC-booster. Ik zoek dus iets daar tussen in...

Pepe
29 oktober 2010, 16:37
Een zendrive is alles behalve een Ts en bovendien lots of gain.

Grappig dat je die dan noemt want er zijn niet zoveel overdrives die niet TS based zijn.
Maar wat is er mis met een Ibanez Ts? Die zit daar juist tussen in..

Shaggy
29 oktober 2010, 16:42
De rat en de rc hebben soort van mid-cut. Als je dat lekker vind met je gear dan weet ik zo niet of je de ac lekker gaat vinden want die heeft juist een midhump. Als je dat wel wil vergeet dan de ts808 en ts9 niet mee te nemen in je vergelijk.

De bb van xotic heeft te veel drive denk ik.

Ik kan je dan een barber ltd adviseren, als je toch meer wil kijk dan naar mi audio blues pro of de barber direct drive.

Pepe
29 oktober 2010, 16:47
Ik kan je dan een barber ltd adviseren, als je toch meer wil kijk dan naar mi audio blues pro of de barber direct drive.

I second that. Of een hotcake, een Mad P. greenie, DLS...

the feable
29 oktober 2010, 17:03
@Pepe: Ik heb op het moment een TS9 van Ibanez. Eerlijk gezegd vind ik dat geen vergelijk met een oude. Er blijft niks van je geluid over. Super dun en geen kracht meer in je geluid ofzo, beetje slap.
@Shaggy: Ik heb de AC geprobeerd en daar was ik erg van gecharmeerd! Ik zoek eigenlijk nog wat andere opties als vergelijk!
Hebben er hier mensen ervaring met de Keeley Tubescreamers?

Dirk_Hendrik
29 oktober 2010, 17:15
@Pepe: Ik heb op het moment een TS9 van Ibanez. Eerlijk gezegd vind ik dat geen vergelijk met een oude. Er blijft niks van je geluid over. Super dun en geen kracht meer in je geluid ofzo, beetje slap.

Als het zo extreem is is er iets mis met je tubescreamer. Verschillen zijn er maar ze zijn minimaal. Wat jij hier opdreunt is veel te extreem.

marc_o
29 oktober 2010, 18:10
Het lijkt mij dat wat D_H schrijft wel eens waar zou kunnen zijn, want zo groot zijn die verschillen zeker niet.

Wanneer je aan de TS-achtigen wilt snuffelen, sla dan zeker de pedalen van Visual Sound niet over. Ze hebben er eentje met 2 TS-808-achtigen in 1 pedaal. Double Trouble. Ze klinken erg goed en je kunt ze ook nog eens stapelen voor net die dreun extra.

Hier heb je een link met settings:

http://www.youtube.com/watch?v=DMRcy-996NE

EJPostema
29 oktober 2010, 18:39
Maxon maakt ook TS pedalen.

Volgens sommige zijn die beter dan de TS pedalen van Ibanez. Maxon heeft vroeger namelijk de TS pedalen voor ibanez gemaakt en doet dat nog steeds op die manier. Ibanez gebruikt tegenwoordig andere (goedkopere) matrialen

Ik waag mij overigens niet aan die uitspraken. Vind die van mij overigens wel erg lekker (maxon OD 808/09 Analog man mod)

EDIT: misschien is een boss DS-2 ook een optie?

Dirk_Hendrik
29 oktober 2010, 19:19
Ibanez gebruikt tegenwoordig andere (goedkopere) matrialen

Niet geheel inderdaad,
"Maxon" gebruikt, zoals ze het zelf zeggen, geselecteerde componenten.

"Geselecteerd" is een breed begrip. Geselecteerd houd ook in dat een component kan zijn gekozen op z'n kleinere formaat. Sompelweg omdat het anders niet past. Low profile elko's bijvoorbeeld.

Ik ben en Maxon pedalen nog nooit componenten tegengekomen die duidelijk van "betere" kwaliteit waren. Het blijft allemaal dezelfde 12 in een dozijn zooi. Wel is de produktiekwaliteit van Maxon beduidend beter dan de huidige "Made in Sina" Ibanez produkten.

Neemt ook niet weg dat Maxon prima pedalen maakt en puike ontwerpen aflevert.

jero
29 oktober 2010, 19:35
Je kunt je componenten ook op kostprijs / prijs-kwaliteitverhouding "selecteren". Selecteren lijkt mij in dit verband vooral een marketingcommunicatie term.

Eerlijk gezegd, al die TS-en en klonen zijn naar mijn mening 1 pot nat met lichte accent verschillen. Iedere TS voldoet als je van die sound houdt en als je een mierenneuker bent (zoals ik) ga je eindeloos op zoek naar een TS met meer of minder treble, bass of mid. Welke dan bij je past ga je niet op internet ontdekken.

Ik ben trouwens erg happy met mijn MJM Bluesdevil :)

the sure thing
29 oktober 2010, 19:43
Als het zo extreem is is er iets mis met je tubescreamer. Verschillen zijn er maar ze zijn minimaal. Wat jij hier opdreunt is veel te extreem.
Precies! OF een kapotte TS of een nakletser.

Ik heb alle soorten Ibanez TS-9 varianten (oud/nieuw/soorten chips) uitgebreid ge a/b't en de verschillen zijn er wel, maar minimaal. Live zal het niemand opvallen, zelfs de gitarist niet :)

vulvasonic
29 oktober 2010, 21:17
Ik zal nu wel gestenigd worden, maar ik heb altijd een lichte voorkeur gehad voor de Boss OD 2 (meen ik - of was het de 1?). Lekker dozig en lichtelijk geknepen. Het lijken niet de beste eigenschappen, maar ik hou er wel van. Warmer ook. De TS is wat transparanter. Ik heb ooit ergens gelezen dat de eerste overdrive pedaaltjes van Boss en Ibanez een (zo goed als?) identiek circuitje hadden. Identiek aan de beroemde gifgroene TS, bedoel ik.

zoon van Piet
29 oktober 2010, 21:17
De enige echt opvallend minder klinkende TS die ik ooit heb gehad, was een van de vroege DX-en. Die had echt minder gain of zo. Hebben ze later veranderd, geloof ik. Voor de rest is het inderdaad een pot nat. Zo bleek ook bij de TS-test -waarbij tijdens de blinddoektest niemand de 808 kon identificeren en de ibanez MSL unaniem gekozen werd als beste...

the sure thing
29 oktober 2010, 22:38
(...) . Zo bleek ook bij de TS-test -waarbij tijdens de blinddoektest niemand de 808 kon identificeren en de ibanez MSL unaniem gekozen werd als beste...Briljant! Van dit soort onderzoeken kunnen er niet genoeg zijn...

zoon van Piet
30 oktober 2010, 12:29
Briljant! Van dit soort onderzoeken kunnen er niet genoeg zijn...

dankjedankjedankje,,, [BLUSH]
kreeg deze week toevallig foto's van het event:
http://img201.imageshack.us/img201/9678/boef.jpg
( zelfretouche ivm bescheidenheid..)

Mitch
30 oktober 2010, 12:44
Grappig, de MSL was ook dé TS waar ik nog het langst mee door één deur kon.
Die zelfcensuur kan echt niet trouwens ;)

vulvasonic
30 oktober 2010, 14:25
Piet had vroeger ook altijd zo'n balkje voor z'n gezicht. :D

Dirk_Hendrik
30 oktober 2010, 14:46
Maar toen wassie groter en noemde men em nog de Plaat van piet. Nu is het de Balk van Piet

zoon van Piet
30 oktober 2010, 15:49
tja.. wijsheid en inzicht komen met de jaren... ;)

strat58
30 oktober 2010, 17:56
Ik ben opzoek naar een Tubescreamer-achtig pedaal of een drive pedaal met niet al te veel gain. Ik zit te denken aan een AC-booster van Xotic een Zendrive of een ander goed Tubescreamer pedaal. Een gemodificeerde keeley is voor mij ook een optie. Waar hebben jullie goede ervaring mee?

Hi denk ook even aan de Blue Boy of Blues Pro van MI Audio, heb deze combo zelf gebruikt maar toen vond ik de Eternity en COT50 :)
Peace Strat58