PDA

View Full Version : zomaar wat oefenstukjes



moretel
8 mei 2003, 17:47
Ik heb met een multitracker wat bluesachtige loopjes opgenomen.
Ben de laatste tijd niet zo met blues bezig geweest en ook mijn strat had ik een tijd niet aangeraakt zodat het allemaal wat strammig klinkt.

Zal regelmatig eens wat oefensessies laten horen als jullie dat leuk vinden.

http://home.hccnet.nl/m.spaans/shuffle.mp3



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-05-08 17:48 ]</font>

Barret Wallace
8 mei 2003, 17:52
Klinkt lekker, alleen net wanneer ik er in begin te komen komt er weer een fade out :razz:

Negative K3 fan
8 mei 2003, 18:04
Ik vind het niet geweldig, beetje standaard, maar dat is blues. Ik vind de toon en opname kwaliteit wel leuk, hoe heb je dat gedaan?

moretel
8 mei 2003, 19:11
Met een Korg pandorra en een zoom prs 4.
Ik hou van standaard, zat ook een hoop niet standaard noise bij maar je moet kiezen he,

vanavond met Peace en Satriani dingen aan de gang, maar daar houdt NK3 ook niet van toch ?

Waar loop je wel warm voor ?

Negative K3 fan
8 mei 2003, 19:39
satriani vind ik wel mooi! sommige nummers dan :smile:

tele-boy
8 mei 2003, 19:42
zucht...die "-k3 fan" toch.....ben benieuwd wat hij er van brouwt....

delphiro
8 mei 2003, 20:09
haha, waarom krijg ik hierbij toch altijd die ongeloofelijke pokke jam sessie kippenvel weer

Maar opbouwend, het vierde solotje vond ik echt goed klinken (al ging het eind iets minder) en de laatste is gewoon goed natuurlijk! Zappa is alive! :smile:

De rest vond ik eeeeh.. niet zo interessant :wink:

(kleef- en briefbommen naar adres .... :smile: )

moretel
8 mei 2003, 20:19
Hou je niet zo van jam sessies ?

Het is niet mijn beste werk maar dat zijn altijd momenten die je niet vastlegt.
Het is wel erg leuk en leerzaam om alles op te nemen en weer zelf kritisch terug te luisteren, wordt je weer beter van.

delphiro
8 mei 2003, 20:25
de jamsessies hiero (IJmuiden) vond ik altijd zo errug.. al dat gepats en geshow en het ergste was dat ik me ook keer op keer wilde bewijzen en mee ging lopen freaken. Altijd weer die eeuwige blues om dan pentatonisch zo snel mogelijk heen en weer te raggen.. zucht..

Later kwam ik op jam sessies in Haarlem en daar is het haantjes gedrag gelukkig veel minder en wordt er ook goed gespeeld maar de beste jam sessies heb ik in Schotland (Edinburgh) meegemaakt! Echt geweldig, die mensen met vioolen / tin whistles / gitaar.. wauw en iedereen zong mee, het was gezellig en de muziek was er om naar te luisteren, niet om mee te pronken.. vandaar mijn aversie voor jam sessies :smile:

Kitaarhiero
9 mei 2003, 11:08
De jamsessies in Almere zijn ook niet zo geweldig meer sinds de leden van "land of airplanes" de hele tijd hun eigen nummers gaan lopen spelen, die niemand dus 1-2-3 mee kan spelen.

Barret Wallace
9 mei 2003, 11:25
Hmmz wij hebben geen jamsessies hiero :???:

moretel
9 mei 2003, 12:15
Ik heb hier een aantal thema sessie voorbereid en er zelf een geleid.
Die thema sessies worden door Marcel Singor geleid en die is niet van het podium af te krijgen, geeft anderen niet altijd genoeg ruimte. Heb je een en ander aan nummers voorbereid en dan speelt ie ze niet omdat hij ze niet kent. Maar hij is een professionele muzikant met een dijk van een ritme sectie, en dat is toch wel apart om met die jongens op een podium te staan, die gaan zo snel mee met onbekende dingen, daar leer je echt van, sta je 2, 3 noten per minuut te pielen en soms snap je er niets meer van, maar na verloop van tijd valt het belletje en dan is het nummer afgelopen :sad: Als je tijdens een lekkere groove een knikje krijg van soleer maar en je staat daar met die mannen geeft dat toch wel een kik, of tijdens het intro even een leuk riffje geleerd krijgen van de meester.
Ik heb zelf een keer een sessie geleid en dan zorg je gewoon dat iedereen aan bod komt, van beginner tot prof zeg maar.

Belangrijk is om gewoon je eigen stijl trouw te blijven en daarin te vertrouwen en je niet te laten imponeren. Ik kijk en luister altijd graag naar die virtuozen en leer er veel van, na verloop van tijd bouw je ook je eigen netwerkje van muzikanten, als ik nu alleen moet oefenen omdat de band niet kan, vooral in vakantie tijd heb ik zo een paar muzikanten bijeen om lekker te jammen.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-05-09 12:21 ]</font>

Negative K3 fan
9 mei 2003, 13:26
In haaksbergen zie je dat soort dingen nooit, veel te weinig muzikanten.

Kjiratsiekoedel
9 mei 2003, 13:51
Ach, bij de laatste is de samenhang tussen ritme en melodie ver te zoeken.

Verder redelijk standaard. Niet echt boeiend om ons te laten horen.

Barret Wallace
9 mei 2003, 14:26
Ik vind het wel leuk, gewoon blijven posten Moretel

pimmetje
9 mei 2003, 14:55
Klinkt qua geluid zeker lekker!
Qua spel vind ik de laatste idd cool. Die klinkt een soort van lekker los. Hij is op zichzelf staand misschien niet om van uit je bol te gaan, maar in een solo kan-ie zeker gaaf zijn.

De eerste twee 'aanzwellingen' vind ik niet echt interessant. Het zijn idd gewoon hele standaard bluesriffs. In een solo kunnen die heel gaaf zijn, maar zo op zich zelf in een los aanzwellinkje doen ze weinig.

Dan komt er eentje dat ik 'm echt wel lekker begin te vinden klinken... alsof 't los zou gaan komen. Gewoon jammer dat 't daar niet meteen doorging zeg maar.

De volgende twee zijn wel lekker, maar 't klinkt een beetje alsof je hier en daar een beetje de controle over 't stuk kwijt raakt.

De laatste is gewoon gaaf! Afwisselen met een paar goeie gillen... smullen.

Misschien in die stukjes waar je (dacht ik dan) de controle hier en daar leek kwijt te raken minder tonen proberen ipv meer. Dat komt sowieso bij blues vaak goed uit. Bijvoorbeeld gewoon 1 afgekapte bend en dan ff pauze voor je weer een toon pakt... enfin, dat kan je zelf allemaal ook wel lekker verzinnen :smile:.

moretel
9 mei 2003, 17:19
Ik had zelf een soort van shuffletje verzonnen meer als begeleiding.
De laatste tijd probeer ik daar wat dingetjes in te doen en zoals je al zegt is het vaak de kunst van het weglaten.
Nu moet ik zeggen dat zodra de opname knop aangaat er een soort spanning op treedt en zodra de knop uitgaat alles weer soepel is.
Maar ik denk dat dat een kwestie van oefenen is.
De drumcomputer is handig maar niet echt inspirerend maar ik heb geen zin en tijd om me daarin te verdiepen.

Je hebt veel backingtracks maar zijn er ook zeg maar groovende backingtracks met alleen bas en drums ?

Ik zal binnenkort eens de basis opnemen met een losse solo eroverheen. Punt is dat ik voor de top van mijn spel in een bepaalde mood moet zijn om dat ook te kunnen vastleggen.

Deze fragmentjes waren meer het resultaat van een uurtje oefenen, ik heb er niet echt lang op gezeten.
Binnenkort ben ik klaar met Peace van Barret.

Barret Wallace
9 mei 2003, 17:46
Op 2003-05-09 17:19, schreef moretel:
Binnenkort ben ik klaar met Peace van Barret.


juist!
mensen neem een voorbeeld aan Moretel en neem ook wat op :wink:

SiNiSTRaL
9 mei 2003, 18:09
klinkt leuk.
moretel: Is er binnenkort nog wat in de boerderij?, dan kom ik ook ffkens langs :smile:
ff kieken daar

moretel
9 mei 2003, 19:40
Dinsdag over twee weken is er een woodstock thema sessie, ga ik wel heen maar bereid niks voor deze keer, zie wel wat er gebeurd.

Rutger
12 mei 2003, 12:24
he leuk

typisch moretel stijl. :smile: overigens is noise in blues helemaal niet verkeerd, dat hoort er gewoon bij. zoals pim zegt, probeer tijdens de solo idd meer na te denken voor je wat speelt en niet gewoon iets te spelen wat de solo vult: pauzes nemen dus. vaak hoor je in een blues de gitarist nadenken voor hij opnieuw zijn solo induikt. hij probeert nl iets uit te drukken met zijn spel en het virtuoze is niet van belang. misschien een tip.

moretel
12 mei 2003, 13:05
Ha Rutger, net een mailtje gestuurd

we kunnen samen wel een leuk stukje opnemen voor de heren critici. :smile:

Rutger
13 mei 2003, 10:04
lijkt me leuk!

zie je vanavond