PDA

View Full Version : stalen snaren voor nylon snaren



beunklats
29 oktober 2010, 11:40
is het aan te raden om stalen snaren op een gitaar te zetten waar nylon snaren op zitten?

Olorin
29 oktober 2010, 11:41
uh, nee
andere spanning, niet echt aan te raden voor je hals

LaurentB
29 oktober 2010, 13:44
Of het trekt de brug van je bovenblad af, of het vervormt je bovenblad....

BLUEWEY
29 oktober 2010, 15:26
Hey,
heb wel een aardig ideetje voor je.., als je over 'n klassieke git. praat !
Het is n.l. WEL mogelijk met deze snaren;

JOHN PEARSE (Folk) van THOMASTIK-INFELD <(mijn favoriete merk)
Fingerpicking PJ 116

Zijn niet echt goedkoop maar klinken als staal snarigen op een klass. gitaar en de E & B & G zijn resp.lijk Grijs-Rood-Groen gekleurd en zijn ook wat dunner van constructie. De E & A & D (1-2-3-) zijn gewoon zilver.

Heb erg prettige ervaringen met deze snaren als je es wat afwisseling in klank zoekt. Is miss. wat moeilijk aan te komen, maar via de locale muziekinstr.m handelaar of Vox H. ofzo moet het geen probleem zijn.

gt. Bluewey

LaurentB
29 oktober 2010, 16:00
Hey,
heb wel een aardig ideetje voor je.., als je over 'n klassieke git. praat !
Het is n.l. WEL mogelijk met deze snaren;

JOHN PEARSE (Folk) van THOMASTIK-INFELD <(mijn favoriete merk)
Fingerpicking PJ 116

Zijn niet echt goedkoop maar klinken als staal snarigen op een klass. gitaar en de E & B & G zijn resp.lijk Grijs-Rood-Groen gekleurd en zijn ook wat dunner van constructie. De E & A & D (1-2-3-) zijn gewoon zilver.

Heb erg prettige ervaringen met deze snaren als je es wat afwisseling in klank zoekt. Is miss. wat moeilijk aan te komen, maar via de locale muziekinstr.m handelaar of Vox H. ofzo moet het geen probleem zijn.

gt. Bluewey

Hebben die een stalen of nylon kern?

BLUEWEY
29 oktober 2010, 16:46
"ff m'n leesbrilleke opzetten" < grapje !

voor alle duidelijkheid; E-A-D; nylon kern.
G-B-E; "The treble strings are flatwound nylon on a rope core"..., (dus volgens het etiket op de achterkant)

m.a.w. het zijn geen stalen snaren maar klinken zo !

Zat zelf ooit 'ns met dezelfde vraag en kreeg toen dit als request v.d. muziekzaak.

Stalen snaren op 'n klass. git. NOOIT doen.., zie boven-commentaar van collega forummers.
Top is veel te dun(2mm) en heeft geen X-bracing ter ondersteuning, dus er zal een hoop gebeuren..>> "Da wil je nie weten !"

LaurentB
29 oktober 2010, 16:47
Oh interessant, dat wist ik niet!

beunklats
30 oktober 2010, 11:54
ik weet genoeg, bedankt voor reacties